ooooooo patries wat ongelovelijk bagger.. sterkte meis.. miepie hoe ishet bij jou nu dan.. majo met maud alles oke.. even over het kaakje.. ik denk niet dat ze er wat aan kunnen doen.. het trekt wel wat bij.. maar we willen eigenlijk het laten zien kijken of we wat kunnen mocht het problemen gaan geven met zelf eten en praten etc.. plus wil ik me zelf niet verwijten als ik nu niets doe en straks blijkt er van alles te zijn.. vandaar.. ik maak me nog niet hele erge zorgen hoor.. liefs yippie
Patries , Nee toch......... Hè bah meid! Wat ontzettend rot (understatement) zeg! Had zó gehoopt dat het tóch goed zou blijven gaan! Digi knuffel voor jullie.
Lauwtje, 13 weken gewoon alweer! Weer helemaal opgeknapt? Balen dat je ziek was . Wanneer heb je weer een echo? Miepje, Wat ontzettend goed te lezen dat jij je nu sinds een week of 2 dan ook éindelijk wat beter voelt! Hopelijk kun je de laatste weken dan tóch nog volop genieten van jullie wondertje! En wat leuk een fotoreportage!! Ik heb nog steeds spijt dat wij het niet eerder hebben gedaan. Hadden het opgeschoven tot laatste week, maar ja....toen kwam ze ineens 9 dagen 'te vroeg'. Wel veel buikfoto's gemaakt zelf, maar vind dat toch anders! En wat een bericht over Dr. V. zeg!! Vind het wel een beetje overtrokken allemaal en idd een keiharde titel v/h stukje. Vooral het woordje dood erin....vind het wel wat ver gaan. Maar goed....een ander heeft alleen een gesprek met de arts of zegt helemaal niets en is een poging kwijt. Zij krijgen nu wel w.s. een nieuwe poging v/h ziekenhuis. @een tweede: Liever gisteren dan vandaag . Als ik niet zo'n last van BI had gehad, dan had ik zéker al eerder willen beginnen. Maar aan de andere kant...ik geef nog steeds (2 x p/d) BV en dat gaat helaas niet samen met hormonen spuiten . Wilde BV blijven geven tot Maud 1 jaar is, dan vind ik het genoeg . Advies fysio was om voor m'n BI een jaar liefst anderhalf jaar te wachten. Maar denk dat ik binnenkort toch maar weer eens ga informeren in Meppel .
@Majo: jammer dat je geen fotoreportage hebt gedaan, maar misschien bij een tweede? Lijkt me toch wel heel leuk hoor. Vind het best prijzig, maar denk dat ik ook spijt zal krijgen als ik het niet doe. En wat betreft een tweede, kan me voorstellen dat je heel graag wilt, maar dat het vanwege je BI nog niet verstandig zou zijn. Je wilt het natuurlijk ook niet verergeren. En samen met BV lijkt me inderdaad ook niet goed. Trouwens, hoe heb jij dat gedaan met BV? Ik wil ook BV gaan geven, in september moet ik weer aan het werk. Nu is het bij ons niet echt mogelijk om te kolven op het werk. Weet dat de werkgever verplicht is daar een ruimte voor vrij te maken, maar is toch niet echt te doen. Dus was eigenlijk van plan om vanaf augustus of zo over te stappen op flesvoeding. Maar is het ook mogelijk om een combi te doen, dan 's morgens en 's avonds BV en overdag FV? Of zit je dan nog steeds met kolven? Heb echt geen idee hoe dit zit hoor
He.... Patries, wat een KUT nieuws!! Getver de getver! Ik had het zo gehoopt... Meis sterkte! Hou je taai!
Hey Miepie! Je werkgever is dat idd verplicht (is overigens wettelijk geregeld!!): 1. om een geschikte ruimte te vinden. 2. heb je recht om tot je kindje 9 mnd is een kwart van je werktijd voor kolven (of bv geven als kind op je werk wordt gebracht) te mogen gebruiken! (deze tijd ben je overigens bij lange na er niet aan kwijt hoor!). Maar een combi van bv en fv is ook goed mogelijk. De bv bouw je dan op een gegeven moment langzaam af door er per zoveel dagen een flesvoeding voor te vervangen. Je kunt bij het consultatiebureau strakjes, maar ook op i-net kun je ze wel vinden, afbouwschema's krijgen. Bij mij (in het zkh) hebben ze ook geen vaste kolfruimte meer. Ene keer zat ik op kantoor v/d leidinggevende met een briefje niet storen tussen dan en dan, andere keer op een lege patiëntenkamer met een briefje en weer een andere keer in een kantoorruimte. Soms zellfs op andere afdeling gezeten en ook een keer in een keuken ergens . Nu deden ze daar bij mij gelukkig ook niet echt moeilijk over (en ben zelf ook wel een makkelijke 'kolver' geloof ik.....er is ook weleens iemand binnen komen lopen, was ik het briefje vergeten ) op het werk en ging de leidinggevende als er geen andere ruimte was even iets anders doen of een kop koffie drinken. Vind persoonlijk eigenlijk wel dat je werkgever je hier in tegemoed moet komen. Zeker als je eigenlijk wél liever bv door zou willen geven?! Maar goed....combi is dus ook prima mogelijk .
Weet dat mijn werkgever het verplicht is. En dat zal ook wel goed komen. Maar ik werk in het onderwijs en dan is het denk ik toch wat lastig. Moet dan telkens de klas uit en kom dan waarschijnlijk ergens in een magazijn terecht of zo. Dus weet niet of ik dat zo zie zitten. Moet er nog eens goed over nadenken en het er met miepjeman en met de directeur over hebben. Maar denk dat ik toch voor een combi zou gaan. Dacht eerlijk gezegd dat dat niet zou kunnen omdat je dan nog overdag aan het kolven vast zou zitten, maar begrijp dat dat dus niet zo is.
Patries, wat ontzettend klote zeg! en dat is nog zacht uitgedrukt.. Had zo gehoopt dat het gewoon goed was! Dikke knuffel!! Miep, kamertje klaar en volgende week de box in de kamer? Wat komt het nu dichtbij he? Spannen hoor! Wat leuk van zwangerschapsreportage! Lijkt mij ook helemaal geweldig! Stukje van dr v vind ik oom wel heel erg kort door de bocht. Wat een harde titel zeg! er is niet eens een zwangerschap geweest!! Wat kunnen mensen toch naar en gemeen zijn.. Yippie, zijn jullie al bij de dokter geweest voor het kaakje? Hoe gaat het daar verder? Lekker druk met de 2 meiden? Majo, je bi ja, daar zit je natuurlijk ook nog mee ben je druk met fysio daarmee? En helpt het wat? Je kunt altijd informeren in meppel, wie weet wat ze zeggen! Hier alles goed, dinsdag naar vk!
Lauw!! Leuk dinsdag weer naar de vlos beebje luisteren! Of ook stiekem nog even kijken ? Voor mijn BI is de fysio afgerond paar weken geleden, bleef 'hangen' werd niet echt meer beter. Zelf blijven dooroefenen (fitness enzo en rustig aan doen waar mogelijk). Maar nu wel weer fysio voor incontinentieklachten . Nasleep van bevalling ook. Alleen echter tot vorige mnd nooit geen last van gehad, dus dacht dat het goed zat. Maar toen paar weken geleden ziek met énorme hoest en niesbuien en ja hoor....daar gingen de druppels/scheutjes urine . Dus daar nu weer fysio voor en oefeningen! Het helpt gelukkig al wel, dus w.s. wel ergens in mei afronden . Wat een gedoe toch allemaal !!! Miepje, weet niet of je vlakbij je werk woont, maar je zoontje naar het werk laten brengen voor bv kan ook (deed collega van mij omdat zoontje de fles niet wilde). En leidster van kdv waar Maud heen gaat, gaat tussendoor naar huis om bv te geven. Je hebt wettelijk gewoon recht op kwart van je werktijd en maakt i.p. niet uit waar je dat dan doet! Open anders eens een topic hierover ergens op zp....zijn vast wel meer juffen die hier meeschrijven en misschien ideeën hebben? Bij jullie geen klassenassistent die tijdelijk kan overnemen? Of de directeur himzelf ?! Yippie, hoe is het met jou en je meisjes? Meggytje, en hoest met jou? En Patries? Heb je het al een beetje een 'plekje' kunnen geven?! Nogmaals knuf! FIjne weekend allemaal! Moet zelf helaas werken . Greetz Majo
@Lauw: fijn dat alles goed gaat. En dinsdag dus weer naar je beebje kijken. Leuk!! @Majo: ik woon ongeveer 20 minuten rijden vanaf mijn werk. Maar ons zoontje gaat straks 2 dagen naar de kinderopvang en ik zou niet weten wie hem dan op mijn werk moet brengen. En naar huis gaan is ook niet echt een optie, daar ben ik echt teveel tijd mee kwijt. Ook geen idee wie dan mijn groep moet overnemen. Een klassenassistent hebben wij niet. De directeur is wel een optie, maar dat zal dan meerdere keren per dag moeten. Denk dat het dan nog beter zou zijn om te kolven en de afgekolfde melk via de fles te geven. Maar ja, dan moet ik dus wel op mijn werk gaan kolven. Of alvast van tevoren kolven en dan in de vriezer bewaren of zo. Misschien open ik binnenkort inderdaad wel ff een topic hier voor de juffen onder ons. @de rest: hoe gaat het met jullie?? Fijn weekend allemaal! Het wordt mooi weer, dus lekker genieten!
Miepje, als de directeur je klas tijdelijk over kan nemen, kun jij toch intussen mooi op zijn kamer kolven ?! Dan is hij daar toch ook niet en kun jij dus rustig zitten . Als jij strakjes weer begint (na de zomervakantie neem ik aan, dus begin sept.), dan is je zoontje een maand of 4 toch? Dan zit je ongeveer op min. 5 voedingen per dag (= per 24 uur). Dan zou je dus i.p. met maar 1 x kolven op je werk uit moeten kunnen komen. Vind best dat de directeur dat dan wel kan doen voor je . Als je van te voren al wat hebt geoefend met kolven (moet toch om 'm aan de fles te laten wennen), dan hoeft kolven ook niet zo lang te duren. Was zelf vaak in een kwartiertje, hooguit 20 min. wel klaar ermee). En anders tóch gewoon gaan combineren met flesvoeding als het anders zo'n gerege/gedoel wordt. Dan doe je 4 x bv en 1x fv! Hihi...ben benieuwd straks wat je nou uiteindelijk gaat doen!! Eerst nog maar even lekker genieten van het zwanger zijn . Hebben jullie inmiddels trouwens alles al klaar? @Hier.....Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!! Heb gebeld naar Meppel!! . We hebben 4 mei weer opnieuw een intakegesprek met Dr. V. Ben benieuwd.....das over 2 weken al!! Spannend weer! Kon toch niet meer langer wachten. Voor BI w.s. nog niet echt verstandig, maar zie ik dan wel weer. Is toch eerst intake en dan nog stoppen met bv, dan eerst nog ongi worden en weer een mnd de pil slikken neem ik aan, dus voor het weer zover is dat we daadwerkelijk aan de icsi beginnen.....precies....zijn we w.s. zó weer een paar mnd verder!
Hoi hoi ' vrouwen' haha.... Majo: Ik lees dat je weer voor intake gesprek gaat!! Super leuk zeg!! Miepje: Jij gaat ook hard, nog een paar weekjes... Lijkt me een super gevoel om alles klaar te maken enzo... en vooral de beeb straks in je armen. Lauw: Mooi dat alles goed gaat zeg... heerlijk op de grote roze wolk haha. Meggy: Hoe is het met jou??? Yippie: Hoe gaat het met jou?? en de dames?? Gaat alles goed?? Ben je het drukke leventje al een beetje gewend?? Hier: Eerlijk gezegt?!... Ik kan er geen pijl op trekken!!!!!!! Ik was voor de volle 100% er van overtuigd dat ik het vruchtje verloren was.... maar vandaag bleek anders! We moesten vandaag naar de gyn, ff voor controle. Heel vreemd en raar allemaal, want het vruchtje zit er nog steeds! Voordat we de echo hadden en ik alles uithad gelegt aan Dr. J zei hij: Je hebt dan een 'complete' miskraam gehad.. 2 weken geleden zagen we alleen maar een zwangerschap ringetje... en daar groeide niets in... nu 2 weken later ondanks de hevige bloedverlies ( Wat ik nog steeds heb, alleen niet meer zo hevig) groeit er wel iets!! We zagen nu het vruchtzakje met daar in het dooierzakje en daarin zaten kinds delen.... Heeeeeeeeeeel bizar en raar en gek. Er klopte overigens nog geen hartje! Maar ik snap er helemaal niks meer van... de gyn zegt dat ik nu eigenlijk 7 weken zwanger zal moeten zijn, na zijn berekening. Maar uit de echo blijkt dat ik 5 weken en 3 dagen zwanger ben.... nu moet ik volgende week weer heen voor nog een echo, voor een eventuele hartactie, is dat er niet, dan wordt ik volgende week nog gecureteerd?? Hij geeft ons 99% dat het als nog een miskraam word , omdat hij de echo van 2 weken geleden ook niet goed vond want toen was het veeeeeeeelste klein! Maar als dat echt zo is, wat hij zegt, dan kan het toch niet zo wezen dat het dan nog zo hard is gaan groeien??? Hoe word zo iets berekend? Hij zei vanaf me laatste ongi... maar dat kan toch helemaal niet, toen is er helemaal niets terug geplaats... 2 weken later pas.... Op 13 maart hebben we de TP gehad, en als ik reken van die datum kom ik ook uit op 5 weken en 1 dag................................. In ieder geval,, ik snap er nu helemaal niets meer van. Heb enorm veel vragen en vraagtekens.... en moet nu nog een week wachten voordat ik 'misschien' een keer duidelijkheid krijg
:x:x:x:x Heel verhaal getypt en toen was het ineens weg!!! Kan ik weer opnieuw beginnen!!! GGGGRRRRRR.... @Patries: wat een verschrikkelijke rollercoaster zeg. Bah, wat een onzekerheid. Het is inderdaad zo dat ze rekenen vanaf je laatste menstruatie. Dan begint je eitje eigenlijk al te groeien. Ook al krijg je het pas twee weken later teruggeplaatst, je krijgt die twee weken dus gewoon cadeau. Dat is bij een gewone zwangerschap ook zo. Blijft wel vreemd dat je nu 7 weken zou zijn en volgens de echo maar 5 weken. Kunnen ook de hormonen zijn trouwens. Dan denkt je lichaam dat het nog zwanger is en laat het dus iets groeien. Oh meid, ik hoop echt voor je dat je volgende week meer duidelijkheid hebt en het liefst dat je een kloppend hartje ziet. Ik duim voor je en wens je heel veel sterkte! En wat ontzettend lief dat je telkens zo meeleeft, kan me zo goed voorstellen dat dat erg moeilijk voor je moet zijn. Had dat zelf tenminste wel altijd. Wel knap van je hoor! @Majo: je hebt dus weer een intake!! Spannend! En zo snel al, wat goed zeg! Tja, en met je BI is het misschien lastig, maar je kunt je in ieder geval goed laten voorlichten. En je bent toch al gauw weer een paar maanden verder voor je weer helemaal in het traject zit. Iek, je gaat dus voor een tweede, LEUK!! Ik ga nog eens heel goed nadenken over bv en fv. Heb gelukkig nog even om een definitieve beslissing te nemen voor ik weer aan het werk moet. Thanks voor het meedenken! @Lauw: hoe was het bij de vk? Je ukkie weer even mogen bekijken? @Meggy: hoe gaat het met jou meissie? @Yippie: lekker aan het genieten van je meisjes en van het mooie weer? Heerlijk wandelen en zo! @hier: gisteren fotoreportage gehad. Was echt geweldig!! Even helemaal gericht op mijn mooie buik Heerlijk!! En ze zijn erg mooi geworden. Ik krijg ze één dezer dagen op mijn mail en dan kan ik de mooiste uitkiezen om op cd te zetten. Zal dan ook even wat hier in mijn album zetten, kunnen jullie ze ook even bekijken. Kan het in ieder geval aanraden aan elke zwangere vrouw. Het kost wat, maar het is zooooo mooi en het is een geweldige ervaring om even helemaal met je buik bezig te zijn. Straks weer naar de uroloog voor controle. Zit wel goed denk ik. Niersteen zit er wrs nog, heb hem immers niet uitgeplast, maar hij doet me op dit moment geen pijn. Dus ga er vanuit dat het voorlopig wel goed zit. Morgen weer naar de gyn, eens kijken hoe de placenta erbij ligt deze keer. En wil ook het één en ander doorspreken voor de bevalling. Komt nu wel erg dichtbij hoor, vind het wel heel spannend! Maar voorlopig nog even genieten van de bewegingen in mijn buik, kan er nog geen afstand van doen. Hij mag nog een paar weekjes bij mij blijven Knuff voor jullie allemaal
Hallo dames! Majo, gaaaaaf! Een date met meppel gemaakt! Duurt idd wel een paar maand voordat je daadwerkelijk begint. Dus goed dat je een afspraak hebt gemaakt, spannend weer!! Patries, wat een onzekerheid zeg! Als je 13maart de tp hebt gehad zou je nu idd ongeveer 7wk zwanger zijn. De eerste 2wk krijg je kado.. Klote dat je nu nog een week in onzekerheid moet zitten. Wat duurt een week dan lang he.. Miep, wat leuk dat je zo genoten hebt van de fotoshoot! Ben benieuwd naar de foto's. Lijkt mij ook helemaal leuk zo'n shoot! Hoe was het bij de uroloog? Hier vandaag bij vk geweest. Kindje niet gezien want geen echo apparaat. Wel hartje gehoord! Blijf het zoooo bijzonder vinden. Ook nog steeds een gek idee dat er echt een beebje in MIJN buik zit..
Hoihoi, Ons verhaal wordt nog bizarder..... Gisteren rond half 6 moest ik na de wc,, en het bloed droop eruit. Zo erg dat ik een kwartier later mij alweer moest verschonen Dokter gebeld om 18.00 uur en moest om 19.10 uur komen (huisartsenpost). In dat uurtje tijd, ben ik allemaal dikke klodders bloed verloren,, maar het zat allemaal aan elkaar vast. We hebben het opgevangen en in een bakje gedaan... Later weer naar de wc,, en weer allemaal rare vieze sliertjes/klonten (sorry voor die vieze details) Ik dacht dat ik het dus kwijt was....... Om 19.10 uur bij de dokter die kijkt in het bakje,, en dat waren alleen maar bloed stolsel....... Maar ivm het hevige bloedverlies moest ik door naar D2 in het ziekenhuis. Daar aangekomen, werd er gelijk een bed klaar gemaakt, en mog op de verloskamer gaan liggen hahah...... Infuus gekregen en rond 21.00 uur?? Was het bloedverlies stukken minder... maar moest toch blijven. Zelf vond ik dat niet zoon fijn idee, want ik moest maar wachten tot het er uit kwam. Maar ja manlief moest naar huis vannacht want die mogt niet bij mij blijven!! Dus tegen 22.00 uur geen bloed meer, en heb gevraagd of ik naar huis mogt... en gelukkig dat mocht! 22.30 uur was ik weer heerlijk thuis in mijn eigen bed Conclusie: Ben het nog steeds niet kwijt... Vanmorgen en nu nog steeds geen bloedverlies meer. Volgende week heb ik een afspraak bij de gyn, en als er nu niks gebeurd of veranderd, moet ik gewoon volgende week heen......... Ik snap er helemaal niets meer van nu Ik had heeeeeeeeeeeel hevige bloed verlies, maar geen krampje pijn. En alleen maar dikke bloed stolsel veloren..... Zelfs de verpleegkundige snapte het ook niet...
Tjee Patries toch, wat een toestand allemaal bij jou zeg!! Eerst zulk positief nieuws, dan negatief, toen ineens een twijfelgeval en nu dit weer! Wat ontzettend naar allemaal zeg! Het klinkt niet best allemaal, begrijp dus goed dat als je het vruchtje niet zelf 'verliest', dat ze dan dus gaan curetteren? Oh meid toch....wat naar wat naar! Heeeel siemek hoop ik toch op een heel klein wondertje. Geen idee of dat nog enigszins reeël is, maar ik hoop het écht! Knuf voor jou! Miepje, hoe was het bij de uroloog? En fotoshoot was dus erg leuk! Ben benieuwd naar de foto's . *stiekem een beetje jaloers hier en baal ik ervan dat wij geen reportage hebben laten maken ). En wat ga je haaaaaard....tjee zeg! Wordt al bijna spannend voor je! Lauw, hartje weer gehoord en alweer bijna 15 weken! Voel je je goed? Tegenstrijdige berichten hier toch allemaal weer !
Hoi meiden, heb even mijn afbeelding verwijderd. Dit ben ik dus met dikke buik Zal zo ook nog ff wat in mijn album proberen te zetten. Jee, patries, wat een verhaal zeg. Ongelooflijk! Dacht dat ik alles al wel had meegemaakt, maar dit.... Dikke knuffel voor jou! Bij de uroloog was alles oke. Linkernier begon nu ook wat op te zetten, maar dat was normaal in deze termijn van de zwangerschap. Zolang ik er geen last van heb, is het goed. Moet 6 weken na de bevalling weer komen voor controle en hopelijk is het dan allemaal weer normaal en is de niersteen er vanzelf uitgekomen. Als dat niet zo is, gaan ze hem vergruizen of weghalen. Bij gyn was gister ook alles goed. Placenta is nu echt aan de kant. Baby groeit goed, nu ongeveer 2500 gram. Is zelfs al aan het indalen. Zag er allemaal prima uit. Het komt nu wel dichtbij hoor, spannend!!
Ja, heb je uitgenodigd als vriendje! Had jou nog niet als vriendje . Ben zó benieuwd! Volgens mij héél mooi geworden als ik de avatarfoto zo zie. Maar die is zó klein .