Ach...Lauwtje, wat verschrikkelijk jammer zeg!! Ook al zag je het al aankomen, het is toch even flink balen!! Mag je meteen door voor de 5e IUI? Miepje!! Goed nieuws dus!! TP van een goede embryo. Super zeg!! Wel apart dat ze zeggen dat een mindere embryo terugplaatsen geen zin heeft. Dan zou je denken dat die geen kans heeft terwijl ze zeggen dat ook mndere embryo's kans hebben. Sommigen raken daar zelfs zwanger van. Dan denk ik echt.....waarom bij mij dan wel 2 teruggeplaatst? Maar ja...meer hadden ze toen ook niet dus tsja.... Spannende weken voor jou nu dus!! Ik ga héééééééél hard voor je duimen dat alles goed gaat komen!! Wat is je testdatum? Enne...je hebt ook nog eens 5 cryo's!! Super zeg!! Ik heb afgelopen dinsdag dus mijn 1e FM gehad. Bij Dr. V. wat een vreemde 'vogel' is dat zeg!! Ben blij dat het mijn gyn niet is, vind 'm niet echt sympathiek. Met dat enge snorretje...hahaha. Hij is niet echt spraakzaam. Zei eigenlijk helemaal niks. Zei niet hoeveel follikels er zaten of hoe groot ze waren. En ik was daar eigenlijk zó stomverbaasd over dat ik het 'van schrik' vergat te vragen!! Hij zei wel...die zwarte vlekken dat zijn de follikels (volgens mij telde ik er zelf 7 in, in ieder geval 1 eierstok) en dan zullen we na et wknd wel verder kunnen. Toen ik zei (gezien m'n overstimulatie de eerste keer)......hopelijk zijn het er ook niet téveel...zei hij eigenlijk niet zoveel..... Nou ja...ik moet in elk geval morgen voor de 2e FM (helaas wel weer bij Dr. V.) maar zal dan eens even goed doorvragen als het nodig is!! Voel m'n eierstokken al wel weer 2 dgn, dus ben benieuwd. Hopelijk doordat ze gegroeid zijn en niet omdat er weer heel veel bijgekomen zijn!! Doegie allemaal!! Liefs Majo.
Majo, ik herken heel goed wat je zegt. Dat heb ik over het algemeen bij beide gyn's wel. Je moet zelf bijna ervaringsdeskundige zijn, want uit zichzelf vertellen ze niet zoveel vind ik. Ik vraag zelf altijd heel veel en ben daardoor altijd goed op de hoogte. Maar als je dat niet doet, word je ook niet veel wijzer van ze. Hoop dat je niet weer een overstimulatie te pakken hebt. Weet uit ervaring dat dat niet prettig is. Weet je inmiddels al meer? En weet je al wanneer je punctie ongeveer zal zijn? Oh ja, mijn testdatum is 21 september. Maar ben zelf bang dat het komende week alweer mis gaat en dat ik de testdatum niet ga redden. Oh, duim duim duim.....
@lau: onwijs dikke knuffff voor jou.... @majo: ja V is echt een rare Vogel he, ik weet ook nooit of ik m nu wel of niet mag. belachelijk eigenlijk dat ze niet wat meer info geven... maareh, hoeveel pure doen jij nu dan? wel voorzichtig idd wegens overstimu-risico! @miepje: ha, ik duim voor je!!!!!!!!! @mezelf: ik heb intake gehad bij kliniek in wirdum, hier gaak een ' tussen laatste strohalm ' doen. want ik zie op tegen IVF, en ook nog steeds een beetje tegen meppel. gekke doos misschien, maar ik ben vooral op zoek naar een daadkrachtig en voortvarend plan en vertrouwen en dat heb ik daar ontzettend gekregen. we gaan de puregon verhogen, ik krijg in 1 ronde een IUI en een FLUSH (dag voor en dag op ei) en beiden hebben we bloed enzo ingeleverd. ik heb weer hoop! en alleen dat al is een rijkdom. dikke knuff allemaal!
@Miepje: 21e dus testen. Waarom denk je dat het volgende week alweer misgaat? Posi blijven hoor!! Nee heb je en JA kun je krijgen!! @Klingel: Wirdum....dat ligt toch in Friesland? Wel fijn dat je je daar goed bij voelt. Dat doet een heleboel!! En dus 2x insemineren!! Dubbele kans dus dat het nu wel goed gaat. Spannend hoor. Is dit dan wel de aatste IUI poging? En als het niet lukt? Dan IVF in Wirdum? Of doen ze het daar niet? Hoop natuurlijk van harte dat dat niet nodig is en dat je met deze ronde IUI gewoon zwanger raakt!! Ik spuit nu 125 EH puregon. (vorige 2 keren 150 en 112,5 gonal-f --> 1e x overstimulatie, 2e keer maar 4 eicellen). Wij zijn vanmorgen voor 2e FM geweest. Tsja....wat zal ik er eens van zeggen....heb er zelf geen goed gevoel bij. Follikels waren nu allemaal rond de 10mm. Hij zei dat het er aardig wat waren. Toen ik vroeg hoeveel dan, zei hij: Als ze allemaal meedoen, zijn het er een stuk of 20. Vergeleken bij de vorige score van 4 natuurlijk erg goed, maar ja...dan die buikpijn he...en ik heb de 3e fm pas dinsdag. Ik weet het niet....geen goed voorgevoel ofzo. Bloedprikken hebben ze nog niet gedaan, w.s. denkt hij nog niet aan overstimulatie? Heb wel aangegeven dat de eerste keer in Zwolle gehad te hebben. Nou ja....we zullen het moeten afwachten. Ben wel bang dat onze vakantie er bij in gaat schieten. Moet zeggen dat ik hier stiekem ook wel héél erg van baal!! Groetjes Majo
Hoi dames. Je moet inderdaad veel vragen wil je wat te weten komen. Maargoed, daar hebben we ook een mond voor gekregen he Majo, ik hoop zo voor je dat je geen overstimulatie krijgt, en dat die 20 follikels lekker doorgroeien. Miepje, waarom denk je dat het fout gaat? Hoop het niet hoor! Klingel, een flash nooit van gehoord. Maar dat is dus 2x insemineren?? Klinkt goed Vandaag is mn ongi goed doorgezet. Heb mn portie puregon ook alweer in de koelkast liggen. We kunnen er weer tegenaan!
@majo: ik wil niet paniek zaaien maar ik zou zeker om een eerdere FM vragen! misschien al wel zondag. heb zelf tot 2x toe gehad dat een volgende FM zo laat was gepland, dat ik t niet vertrouwde, en beide keren dat ik dus heb gezeurd om een extra FM, bleek dat ik al IUI-klaar was, en was de IUI eerder dan de hele FM die de gyn had gezegd! vrijdag 10, en ze groeien toch 2 a 3 mm per dag? ik zou gewoon even bellen.... zeker als je gevoel niet goed is: altijd volgen! @lautje: tjah, daar ga je weer he. ontzettend vervelend dat je nu echt je vak moet onderbreken enzo, ga je nog wel leuke dingetjes doen verder? leuke steden? @wirdum: idd, in friesland, 40 min rijden. de reden dat ik daar heen ben gegaan is omdat ik al maaaaaanden op de wachtlijst stond, en mijn oorspronkelijke afspraak van februari opeens vervroegd werd! daarbij zie ik nog op tegen de stap naar IVF, dus dit is wel even goed zo. @flush: een flush is een HSG met opgewerkt zaad, in een superzaadvriendelijke vloeistof. dus, je wordt helemaal doorgespoeld met superpimpzaad! zie het helemaal zitten! voel nu ook ongi krampen, denk dat ik zondag ongi word. tja, wat wil je met zo'n butt-IUI.... fijn weekend allemaal!!!!
Idd majo, als je het niet vertrouwd, gewoon bellen!!! Naar je eigen gevoel luisteren. Klingel, Mijn vakantie zit er alweer op helaas, ik heb net de eerste werkweer er weer op zitten. Die flush klinkt goed!! Wie weet brengt het wat meer geluk Ik hoop het voor je.
@Lauwtje en Klingel: Eigenlijk hebben jullie gelijk qua bellen enzo. Vandaag ook eigenlijk continu buikpijn. Vind het alleen zo vervelend dat het zondag is. Misschien dat ik morgenochtend vroeg maar even bel. De Puregon van vandaag zit er toch al in omdat ik me vanmorgen toe ik opstond wel goed voelde.Maar ja....dan heb ik natuurlijk de hele dag gelegen.... @Klingel: Denk dat je in de war was met mijn vakantie aangezien Lauwtje alweer aan het werk is. We willen toch wel weggaan, desnoods een dag of 5 ofzo.... Superpimpzaad....klinkt goed zeg!! Kan me voorstellen dat je de stap naar ivf nog groot vind. Is er iets specifieks waar je tegenop ziet? Want qua hormonen spuiten enzo, dat moet je voor IUI toch ook? @Lauwtje: Jij mag de 21e alweer voor de eerste fm voor IUI 5 zie ik....wat gaat dat toch snel zeg!! Dat kan dus gewoon iedere maand weer opnieuw. @Miepje: Hoe is tie? Vel je je goed? Ben je er veel mee bezig, met het wachten...of kun je het aardig van je afzetten? @Meggytje: Hoe is het eigenlijk met jou? Niet meer met IUI bezig? Zie in je onderschrift dat het in mei voor het laatst was? Nu gewoon zelf proberen ofzo? Of sta je op wachtlijst? Fijne dag nog allemaal, Lief Majo.
@majo: haai!! ja idd, even dement, had jou en lauw door elkaar gehaald. maareh, wel dagjes weg dus, goeso! beetje genieten en verwennen hoor, heb(ben) jij(jullie) verdiend!! ik zou toch bellen.. zeker aangezien je eitjes vrijdag 10mm waren.. en anders sowieso morgenvroeg een echo, en nog geen puregon prikken daarvoor! @ivf: ik zie met name tegen ' de volgende stap ' op. hoewel ik IVF niet persee als eindstation zie, of als laatste middel, vind ik het toch wel erg heavy. ik zie trouwens enkel op tegen de punctie. of beter, tegen een eventuele narcose (zoals ze in dusseldorf standaard doen) maargoed, het zal wel wennen. ik vind de tussenoplossing van IUI/FLUSH nu heel goed voelen.. daarna zien we wel verder (ook als de uroloog-uitslagen binnen zijn) @lau: ja jee 5e IUI ook al, spannend he.. heb je al nagedacht over vervolgstappen? of IUI je nog een tijdje door? ik begreep trouwens dat je niet na 6x persee hoeft over te stappen, en dat t net zo lang als nuttig bevonden vergoed wordt.. @miepje: ik duimmmm! hoe voel je je? hou jij je temp ook bij trouwens? @meggy inderdaad, wat zijn bij jou de plannen? hoe gaat t met jou? @all: dikke knufff! en majo, ik hoop dat je vandaag/morgen duidelijkheid hebt over hoeveel en hoe groot eitjes zijn!
@Majo: zou inderdaad morgen maar even bellen. En als het niet lukt vandaag, gewoon bellen hoor. Ook al is het zondag. Heb ik ook wel eens gedaan en er is altijd een gyn die dienst heeft en je te woord kan staan. @klingel: een flush, heb er nog nooit van gehoord, maar het klinkt hoopvol. @Lauwtje: jammer dat het voor jou ook nog steeds niet gelukt is. Maar je kunt dus al snel weer verder. Zal voor je duimen dat je deze keer toch meer geluk hebt. @all: ik ga morgen mijn tweede week in na de TP. Vind het nu wel erg spannend worden hoor. Voel me goed, maar verder voel ik helemaal niets. Kan ook niet, denk ik. Ben wel erg onzeker. Het ene moment ben ik heel positief en het andere moment slaat dat weer helemaal om. Ben er best veel mee bezig, wil het wel van me afzetten, maar dat is gewoon zo moeilijk. Gelukkig heb ik mijn werk en kan ik daar veel afleiding in zoeken. Maar dit wordt een zenuwslopende week. Konden we maar een week overslaan...
Majo, We kunnen inderdaad gewoon elke keer door gaan. 1 x rustronde gehad i.v.m. zomerstop. Hoe is het met jou dan? Klingel, Lijkt me ook het ergst van de ívf, de puctie, brrrr... Ik heb nog niet echt over een volgende stap gedacht. Het is met de iui al 2 keer gelukt dus ik vind ik een volgende stap nog niet nodig. Alleen hoop ik dat het vruchtje de volgende keer gewoon 9maanden blijft zitten Ben jij al ongi geworden? Zie dat je 1 dag overtijd bent op je banner. Miepje, Lijkt toch wel snel te zijn gegaan de eerste week, hopen dat de 2de ook zo voorbij is en dat je zwanger bent, hoop het zo voor je!! Kan wel begrijpen dat het niet lukt om er niet mee bezig te zijn. Moeilijk,, Heel veel succes met wachten..
@Klingel: Kan me best voorstellen dat je nog niet aan een volgende stap toe bent. Ook nog niet aan denken, eerst maar eens flushen!! @Miepje: Alweer 1 week voorbij!! Jeetje...gaat in mijn ogen echt súpersnel zeg!! Maar ja...voor jou kruipt de tijd w.s. erg langzaam voorbij!! Hoop dat je je toch goed kunt ontspannen en er toch niet teveel mee bezig bent!! Dan duurt het allemaal vaak zo lang. Tip: Overdag een vol en druk programma en 's avonds gewoon lekker vroeg naar bed. Gaat de tijd het snelst!! Spannend hoor!! @Lauwtje: Kan me voorstellen dat jij nog niet aan volgende stap denkt. Het is immers 2x raak geweest!! Dit wordt vast de derde keer en deze keer blijft het gewoon lekker 9 mnd bij je zitten, oké?!! Ik heb vanmorgen toch maar gebeld met Meppel. Verhaal gedaan, ook van overstimulatie vorige keer en dat ik nu eigenlijk meer last heb. Mocht meteen komen. Had nu een vrouwlijke Gyn, Dr. V. (geloof ik) was érg aardig en vertelde tenminste wat ze zag op de echo!! Zag er volgens haar wel goed uit. Had geen vocht in vrije buikholte en heeft eierstokken opgemeten. Links 5,5 cm en rechts 5,0 cm. (Is volgens mij nog niet eerder gedaan, dus heb geen flauw idee wanneer dit goed is en wanneer niet meer). Bloed prikken heeft ze het niet over gehad. Ook niet toen ik aankaartte dat ik daarom de vorige keer in Zwolle moest stoppen, omdat dat duidde op overstimulatie. Maar goed..zij zal het wel weten!! Had nu 3 follikels van 18mm, één van 17mm en één van 15mm. Rest weet ik niet. Zag zelf nog heel veel anderen zitten, maar van welke grootte....???? Toen ik vroeg of er dan niet teveel kleintjes bijekomen waren, zei ze...zal even een foto maken dan kan m'n collega er morgen even naar kijken.... Morgen dus terugkomen en vandaag gewoon 125 puregon gespoten. Ben benieuwd dus wat er morgen weer gezegd wordt!! Groetjes Majo!!
spannend majo! en een vrouwelijke gyn, hoe vond je dat? maar- wanneer nu punctie dan? overmorg? oei oei spannend, ik DUIM!!
Majo, dat hoop ik ook Wel fijn dat je direct terecht kon! Hoop dat je wat mer gerustgesteld bent.. Volgend mij is die vrouwelijke dokter K. Maar kan het mis hebben. Heb ik ook 1 keer gehad en ze inderdaad erg aardig. Klingel ongi geworden zie ik.. Ga je dit keer voor die flush?? Ik hoop voor je dat het dit keer dan raak is.. Spannend.
@lau: ach ja, maar ik had geen hoop dus dat scheelt in de teleurstelling! hoe gaat ie met jou? 6e IUI, ik ga echt voor je duimen!!!!!!!!!!!! wij gaan deze ronde voor een flush EN een iui, op de dag voor, en op de dag van, het ei! nu maar hopen dat die zomaar gekelderde zaadkwaliteit wel weer verbeterd is... pff!
eeuh.. 5de IUI Maar bedankt! Ja heb je daar nog geen uitslag van, waarom de zaadwaardes zo omlaag zijn gegaan?? Hoop voor je dat dit wel werkt!
haha lauw, alweer dement! 5e, hopsakee, laat t de laatste zijn! de uitslagen van de zaadwaardes horen we eind sept. het zou, volgens de gyn en de uroloog, goed te maken kunnen hebben met de grote druk(te) van mn vriends werk momenteel (hij heeft net een grote promotie gemaakt) zal wel goedkomen! het was goed genoeg, en meestal blijft/wordt het weer stabiel. meppelliefs!
Hey Halodie allemaal!! Ach...jammer ja Klingel, dat je ongi bent geworden. Maar goed...zoals je zelf zegt...je hoopte al nerens op. Dus op naar Wirdum nu!! LAs in een Wirdum topic dat je geopend hebt al positieve verhalen!! Wens je heel erg veel succes. Blijf je ook nog in Meppel of stap je nu helemaal over??? @Lauwtje: Je hebt gelijk hoor, die vrouwelijke arts was idd Dr. K. Aardige vrouw, die tenminste meteen verteld wat ze op de echo ziet!! Vanmorgen ben ik weer bij Dr. V. geweest (anderhalf uur zitten wachten......Dr. P. had vakantie, dus Dr. V. moest tussen 2 o.k's doorkomen voor de echo wat natuurlijk door omstandigheden uitliep. (nou ja...hadden ons er op ingesteld en hadden toch geen plannen vandaag...). Maar goed...hij nam alle tijd dit keer. Vond 'm nu zelfs nog aardig en enigszins sympathiek overkomen ook!! Wist me even te vertellen dat ik een baarmoederafwijking heb, of ik dat wist....nou nee....niet dus!! Was ook moeilijk te zien zei hij en het kon verder geen kwaad. Was een iets andere vorm dan 'normaal' ofzo. Echo was verder wel goed. Aantal van 18 mm en aantal die 16,9-17mm waren. Wilde dus toch nog een dagje doordoen zodat die ook nog konden groeien. Morgenavond 21.30 uur mag ik de pregnyl zetten en dan hebben we vrijdagochtend 8.00 uur de punctie. Gaat allemaal anders dan ik gewend was in Zwolle, dus ben benieuwd...heb wel gezegd..doe maar gewoon zoals jullie altijd doen/gewend zijn. In Zwolle krijg je namelijk altijd een roesje via een infuusnaald en hier dus i.p. niet. Maar hier verdoven ze de baarmoedermond???!! Of me dat nou beter lijkt weet ik nog niet, maar dat ervaar ik vrijdag dan wel. En wat ook anders is.....morgenochtend moet ik nog gewoon de puregon en deca spuiten en dan 's avonds de pregnyl. Vind ik ook wat vreemd...spoot in Zwolle ovitrelle (doet zelfde als pregnyl), maar dan hoefde ik volgens mij 's morgens niet ook de deca en de (toen gonal-f en nu dus puregon) te spuiten. Moest jij dat ook Miepje?? 's morgens de deca en puregon en dan 's avonds de pregnyl? Ik heb nog gevraagd hoeveel follikels hij dacht dat er mee zouden doen voor de punctie...hij dacht een stuk of 10. Das in elk geval beter dan de vorige keer met maar 4. Fijne avond allemaal, Liefs Majo
Ik hoop ook dat het de laatste is, we zullen wel weer zien. Eind september dus. Nouja promotie is ook niet verkeerd , al is een kindje krijgen nauurlijk veel mooier.. Majo, vrijdag de puncie dus, spannend! Ieder ziekehuis is anders maar ze zullen wel weten wat ze doen. Dr. V. vind ik ook geen verkeerde. De ene keer kun je hem beter hebben dan de andere keer, maargoed over het algemeen een goeie vent! Dr. K. Geeft inderdaad goede uitleg. Vond ik ook die keer, ze legde veel meer uit wat je zag enz. Wel fijn. Miepje hoe is het met jou??