Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje:

ze kunnen er niets aan doen maar de arts verwcht niet dat het ergeer word eerder minder.. en dat kan betekenen dat er idd bij de zwnagerschap / geboorte een zenuw/speir klem heeft gezeten..

vanja slaapt nog niet door hoor hihi.. mara geeft niet zij komt maar1 keer

2. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Haaaiii!!

Patries, wat een narigheid! :( goed dat je met iemand gaat praten. Het is niet niks allemaal! Gooi het er maar uit!
    Dikke knuf!

Miep, echt een wandelende apotheek! Als het nou ook nog hielp allemaal ;) hoe was de controle? Of was he controle voor het hoesten e.d.?

Yippie, wat heerlijk dat de meidej beginnen te keuvelen! :)

Majo, had jij vandaag die date met meppel? Of zit ik er elemaal naast?

Hier alles goed! Wel snel last van mn rug maar dan doe ik het gewoon even rustig aan! :D

3. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Lauw: rustig aan doen is goed! En je lekker laten verwennen :) Fijn dat het allemaal goed gaat.

@Majo: hoe was je date in Meppel?

@Yippie: goed vooruitzicht dat het waarschijnlijk minder wordt.
    oh, sorry zie net inderdaad dat Vanja nog niet doorslaapt :) Maar goed, 1 keer is nog wel te doen.

@all: de controle was goed afgelopen dinsdag. Ons kereltje doet het echt ontzettend goed. Volgens de meting was ie nu ongeveer 3500 gram :$:$:$:$ Twee weken geleden nog 2500. Dus dit lijkt me wel erg veel hoor. Was helemaal in shock! Dat zou dan een groot kindje zijn zeg. Maar volgens de echoscopiste is het op het laatst steeds moeilijker te meten en worden de marges steeds groter. Dus ga er maar vanuit dat dit niet klopt. Heb ook geen enorme buik, dus...
    Maar alles was oke. Voldoende vruchtwater, zag ook wat vlokjes dwarrelen, heel grappig. En waarschijnlijk heb ik een bijplacenta. Die heeft dan al die tijd voor de uitgang gelegen. Ze heeft dit nog eens goed in mijn dossier gezet. Is wel erg belangrijk voor na de bevalling. Dat betekent dat er dus 2 placenta's uit moeten ipv 1. Dus moet even goed op gelet worden. Vind het nu wel spannend worden hoor...

Ga nu even lekker poetsen, vanmiddag naar de kapper en dan nog even lekker in de tuin rommelen. fijne dag allemaal!!

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haaaaaaaaaaaaaai Meiden,

Patries, hoe is het nu met je?

Meggytje, en met jou?

Lauw, wat ga je hard ineens zeg, pas maar op met je rug!!

Yippie, wat fijn dat je meiden zo goed slapen al :). En w.s. dus toch een spier/zenuw dus klem gezeten? Gelukkig dat het allemaal mee lijkt te vallen verder.

Miepje, wandelende apotheek ;). Een extra placenta dus? Nog nooit van gehoord. Idd goed om denken bij de bevalling. Nog een paar weken....tjee zeg....wat spannend!

Hier gisteren idd op date geweest naar Meppel. Hadden date met Dr. V. Maud was gezellig mee :). Liep meteen alweer 30 min. uit, gelukkig kan ze zich goed vermaken.
    Zaten binnen en hij bladerde wat in ons dossier. Begon eigenlijk meteen erover dat het de vorige keer zo moeizaam was gegaan met maar 8 goede zaadcellen, dat het toen natuurlijk een mazzeltje ;) geweest was. Stuurde er eigenlijk meteen op aan dat hij niet wist of het wel zinvol zou zijn het weer te proberen daarom. Wij zeiden dus al.....wel maar 8 zaadcellen, maar wel met mooi resultaat, wijzend naar Maud :p. Zei toen lachend...'heb ik daar ook aan meegewerkt'? Wij...: 'Ja' :)! Begon daarna direct over Nijmegen :$, dus ik vroeg naar Mesa/Pesa/Tese? Ja dus.... heb wel aangegeven dat de zaadanalyses wisselend zijn geweest, van 20.000 tot 0.0 en een aantal er tussenin. Ging ie dat opzoeken, en dat klopte. Daarom nu toch eerst een controle zaadanalyse om te zien hoe het er nu voor staat. En tips mee als: weinig alcohol, geen strak ondergoed, geen mannencosmeticaproducten, zonder onderbroek slapen etc. (alsof we dat nog niet wisten ;), maar goed.....). 23e is nu de zaadanalyse en in eerste instantie pas 5 wkn erna de uitslag :$! Heb dat gelukkig kunnen vervroegen naar 8 juni, 3 wkn eerder dus. Dr. V. informeert intussen al wel alvast voor de zekerheid naar mogelijkheden in Nijmegen. Zullen het wel zien dus.... afwachten..... Wel gaf hij ook aan dat hij dacht dat ze in Zwolle nu ook bezig zijn met invriezen van eicellen. Deden ze 2 jaar geleden nog niet. ZOu voor mij ook eventueel nog een optie zijn om in elk geval in eerste instantie niet voor niets een punctie te ondergaan mochten ze geen zaadcellen vinden op het moment suprème ;).

5. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Jeetje Majo, wat weer een verhaal zeg! Hier had je toch niet op gerekend. Tja, jullie hebben wel weinig zaadcellen en dus weinig bevruchtingen, maar is toch met een mooi resultaat geweest. Kan me voorstellen dat je hier toch even van schrok. Nu eerst dus de zaadanalyse afwachten. Goed dat je het hebt kunnen vervroegen, anders gaat er toch weer een behoorlijke tijd overheen en dan zit je natuurlijk weer met de vakantie. Nog even afwachten dus...

Hier verder alles oke. Probeer nog zoveel mogelijk te genieten van mijn buik, want het is al bijna zover. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar ik denk dat ik die buik wel zal missen hoor.

Meiden, fijne dag vandaag! Helaas is het niet voor iedereen een dag om naar uit te kijken. Hopelijk volgend jaar! Dikke knuffel voor jullie!!

6. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Was idd wel even een tegenvaller Miepje. En het gekke is....dacht altijd dat nu we al een kindje hebben, dat minder goed nieuws dan minder hard aan zou komen dan eerder. Dat ik dan zou kunnen denken....hebben al een kindje..... Maar gekke is, ik volede me meteen weer net zo teleurgsteld, verdrietig, bang, etc etc etc. Raar hoor!! Had echt gedacht dat het nu dan makkelijker zou zijn. Dat belooft dus nog wat!

Tjee.....rustig hier zeg!! Meiden hoe is het met jullie allemaal?

7. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Ja, Majo kan me voorstellen dat dit even hard aan kwam.
    Vrienden van ons hebben ook een kindje via de mmm. We hadden het er afgelopen weekend nog over of ze (en wij ook) eventueel een tweede zouden willen. Ik ben van mening dat de wens voor een tweede net zo groot kan zijn als de wens voor een eerste. Zij zien dit anders en vinden dat hun leven al ontzettend verrijkt is door de geboorte van hun dochter. Nu is dat natuurlijk ook zo, maar toch denk ik dat als je eenmaal besloten hebt dat je graag een tweede wilt (of dat je dat al lang weet) de teleurstelling en het verdriet net zo hard kan aankomen als voor de eerste. Jij ervaart dit dus nu. Iedereen heeft hier natuurlijk een andere mening over en ervaart het anders, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat jij dit nu zo voelt. Ik hoop echt dat jullie goed nieuws krijgen en gauw voor een tweede mogen beginnen. Ik zal voor jullie duimen.

Verder is het inderdaad erg rustig hier.
    Wat doen jullie allemaal????????? :( :p

Vandaag weer voor controle bij de gyn geweest. Ons kereltje is al goed ingedaald en doet het heel goed. Alle metingen waren weer in orde. Gewicht kwam nu op ongeveer 2700 gram, dus die van de vorige keer was toch niet helemaal goed waarschijnlijk. Dat was ook bij de echoscopiste en zij heeft ander apparatuur. De gyn vind mijn buik ook niet groot genoeg voor een groot kind. Pffff, gelukkig maar ;) Volgende week weer komen. Dan wil hij ook even voelen of er al ontsluiting is etc. Als ik dan wil, mag ik er ook voor kiezen om ingeleid te worden. Hangt er wel een beetje van af hoe het allemaal gaat, hij wil me ook niet drie dagen op de verloskamer laten liggen. Nou, dat zie ik ook niet echt zitten nee. We zullen zien, vind het wel een gek idee hoor. Het komt nu echt dichtbij....

8. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    HAAAAAAAAAIIIIII !!!!!
    Ik meld me even ;)
    Vandaag 38 weken, wie had dat gedacht? :D Wij in ieder geval niet..

Waar is iedereen toch??? :(

9. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Halloooooo!!

Wat een rust hier ;)

Miepje, alweer 38wk! Wowww nog 2 weekjes! Spannend!
    En 2 placenta's? Wist niet dat zoiets ook bestond :( Even extra in de gaten houden dus..

Majo, date gehad met dr v? Dus misschien naar nijmegen? Dat zal wel even schrikken zijn geweestd denk ik? Nou eerst de zaadanalyse maar eens afwachten, wie weet kan het gewoon in meppel/zwolle.. Hope so!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Hier alles goed! Ik denk zelfs frits te voelen! Vorige week vrijdag en zondag wat plopjes gevoeld en sinds donderdag steeds vaker! Weet natuurlijk niet wat ik moet voelen maar denk nu wel dat het onze frits is! :D
    Dinsdag weer naar de vk! Vorige week zelf het hartje kunnen horen met angelsound.

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Lauw: dat kan niets anders zijn dan fritsje. Bij mij voelde dat inderdaad ook als een soort plopjes, net luchtbelletjes die opstijgen of zo. Heel grappig en vooral heel mooi :D Leuk dat je het hartje ook al zelf hebt kunnen horen. Nu wordt het allemaal wat echter he?

Hier verder alles oke! Gisteravond een hele ananas naar binnen gewerkt. Had een vriendin meegenomen, zou de bevalling op gang moeten brengen of zo :D Hahaha, niet gewerkt, maar was wel errug lekker.....

11. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Heey Heey,

Ik lees nog wel mee hoor, maar heb niet altijd even veel zin om te reageren ;)

Miepje: Jeetje wat ga je hard!! Nog geen 2 weken meer en dan ben je uitgerekend!! Zie je er al naar uit... of zie je juist op tegen de bevalling??

Mayo: Las dat jij/jullie weer een date hadden met de gyn. Erg vervelend die nieuws!! Hoop op hele goeie uitslagen, zal voor je duimen. Maud is uit icsi voortgekomen toch?? en waren er toen ook al zo weinig zaadcellen?? (Ik bedoel het niet beledigend hoor! Maar aangezien ik hier laten ben binnen gekomen weet ik dat niet.)

Lauwtje: Super dat je de kleine voelt!! Het zal zeker een heerlijke gevoel geven van binnen ;) Geniet er lekker van!!

Yippie: Hoe gaat het met de dames?? En jullie zelf natuurlijk!!Drukjes zeker... Bedankt voor je tip over die maatschappelijk werkster of zo iets haha. Als ik info wil pb ik je wel. Thanks!

Meggy: Hoe gaat ie met jou??? Lees niet zoveel over je :)

Hier: Ik heb ups en downs :x Alle vrienden en familie weten het allemaal, hoe ze het allemaal weten geen idee.. Van sommige kan het hebben als ze er over vragen, en van sommige totaal niet!!
    Ik vind het heel erg moeilijk om het los te laten, en heb eerlijk gezegt ook niet echt een idee hoe ik dat moet doen :(:(:(
    Mijn HA heeft me doorgestuurd naar een soort van pshycoloog, daar ben ik 1 keer geweest, alleen had er geen behoefte aan, heb ik ook eerlijk aangegeven. Ze kan me er toch niet bij helpen, ik moet het zelf verwerken. En dan moet ik weer alles van vooraf aan vertellen.... Die energie heb ik gewoon niet meer...........
    Iedere dag sta ik er wel bij stil, bewust en zeker ook onbewust!!
    Het inslapen gaat gelukkig weer uit eigenkracht alleen wel elke avond heel erg laat, en dan de volgende morgen kan ik pas om 12 uur uit mijn bed komen, en dan ben ik nog moe, moe, moe...
    Ik ben gewoon moe en op.. Ga de gekste dingen denken. BV: We hebben nog 2 cryo's en 1 hele behandeling wat vergoed wordt, maar wat als het dan nog niet is gelukt???? Zullen wij dan altijd kinderloos blijven?? Waarom hebben sommige mensen 3 kids terwijl er daar 2 van zijn wat een 'ongelukje' is :(:(:(

Kort en krachtig: Het gaat aan deze kant K*T en KL*TE

Het is weg, dat weet ik.. en dat besef ik ook al te goed. Maar ik had HET graag willen zien.. en dat heb ik niet.
    Sorry voor mijn depri gezeur, maar hier kan ik af en toe van mij af typen.... Het zal wel tijd kosten...

Knuffels voor jullie allemaal....

12. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Patries, meisje wat vreselijk dat je je zo naar voelt. Maar ik kan het me zo goed voorstellen. Ik heb ook een miskraam gehad, die verliep weliswaar heel anders dan die van jou, maar toch groeide er even leven in mijn buik. Had ook telkens bloedverlies, dus veel onzekerheid. Uiteindelijk ging het na bijna 7 weken mis. Heb daar ook ontzettend veel verdriet van gehad. Ik kan je niet helpen bij het verwerken van het verdriet, dat kan niemand, maar het kan wel helpen om er over te praten. Kun je bij je vriend/man terecht? Of misschien bij iemand anders? Een psycholoog heb je dus al geprobeerd, maar daar heb je geen behoefte aan. Dan moet je dat zeker niet doen. Je moet jezelf er wel prettig bij voelen, anders werkt het niet. Uiteraard kun je hier altijd je verhaal kwijt, wij zijn er voor je. Maar het is iets waar je doorheen moet, niemand kan je vertellen hoe je dat moet doen. Iedereen rouwt anders. Maar geef er vooral aan toe, druk het niet weg.
    Kan me ook heel goed voorstellen dat je er soms even geen vertrouwen meer in hebt en dat je je allerlei dingen gaat afvragen. Ik had dat ook. Maar lieverd, als je dit een plekje hebt gegeven, komt het vertrouwen hopelijk weer terug en ga je vol goede moed weer verder. Dat moet, anders heeft het ook geen zin om weer te beginnen. En er zijn hier zoveel positieve verhalen. Majo, Klingel, Yippie, Lauwtje en ik zijn allemaal zwanger geworden. Alleen jij en meggy nog. Jullie tijd komt ook, daar geloof ik echt in. Nu jijzelf nog!

Oh ja, ik heb zelf een soort dagboek bijgehouden, misschien is dat voor jou ook een idee? Kun je lekker alles kwijt wat je kwijt wilt. En daarna gooi je hem ergens in een kast, verbrand je hem of je leest hem nog eens na, wat je wilt.

Enne, je hoeft je zeker niet te verontschuldigen voor depri-gezeur. We zijn er niet alleen voor de leuke dingen hoor. We hebben hier allemaal heel wat meegemaakt en hebben veel steun aan elkaar gehad. Dus nu zijn we er ook voor jou!!

Dikke knuffel voor jou!!!!!

13. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Hey Miepje,

Dankjewel voor je lieve reactie!! Een soort dagboekje is idd een goed idee. Ik wou bij de 1e behandeling al een soort boekje voor mij zelf maken, alleen door de terleurstelling dat het niet gelukt was heb ik alles weg gegooit :) En toen was alles nieuw en werd ik er in principe door heen gesleurd omdat ik niet wist wat er allemaal ging gebeuren. Van deze behandeling wil ik graag wel een boekje maken, en heb alles bewaard. De echo's van de folikels en het vruchtje, de testen, de papieren en de ziekenhuis kaarten heb ik allemaal bewaard en heb ik boven in een doosje liggen!! Maar daar ben ik nog niet mee begonnen....... geen idee waarom nog niet hahaha....
    En onze tijd zal vast nog wel komen, alleen soms heb ik er een zwaar hoofd in!! Wij hebben nu samen afgesproken om lekker van de zomer te gaan genieten, eerst even andere prioriteiten en daarna willen we graag weer verder. Maar voor nu ff heerlijk rust en alles de tijd en een plekje geven. Het leven gaat gewoon door hea......

Vraagje:

We zijn er al wel weer een beetje mee bezig in ons hoofd hoor. En heb eigenlijk een vraagje, en hoop dat er hier iemand is die mij daar antwoord op kan geven! Wij hebben nu nog 2 cryo's in de vriezer liggen van onze 2e behandeling. Als wij straks weer verder willen, moeten we eerst de cryo's gebruiken. En ik heb begrepen dat daar een gedeelte eigenkosten aan zit. Iemand enige idee hoeveel???????

Gyn Dr. J die zei tegen ons, toen we met onze 1e behandeling zouden starten, dat je alleen het ontdooien/invries gedeelte hoeft te betalen en dat zal ongeveer 150 euro kosten, of we konden kiezen dat we het als een behandeling laten tellen. Nu heb ik de brief van Zwolle nog even door gelezen, maar hier staat in dat het wordt gezien als een behandeling. Dus dan zal dat inhouden dat het onze laatste zal zijn die we vergoed krijgen :( En aangezien ik PCOS heb krijgen ik dus extra medicatie ivm je eigen cyclus.........
    Heeft iemand hier een antwoord op?? Of zal ik gewoon moeten bellen en vragen??

14. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Patries,

Ik breek effe in. Heb in het verleden ook even meegelezen en geschreven bij dit onderwerp en kwam weer even kijken zeg maar. Nu las ik je vragen, maar ik heb nooit hoeven betalen voor cryo's alles werd vergoed. En je hebt gewoon recht op 3 IVF behandelingen en cryo terugplaatsingen horen daar niet bij.

Ik weet niet of zoiets kan verschillen per verzekering. Heel veel succes en sterkte.

Groetjes,
    Pien

15. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @patries, ik heb veel ervaring met het terugplaatsen van cryo's en heb nog nooit iets hoeven te betalen daarvoor. Cryo's vallen onder de behandeling waar ze uit komen. Bij jou komen deze uit de tweede poging, dus vallen die nog onder poging 2. Je kunt dus je cryo's laten ontdooien en terugplaatsen en dan heb je nog een derde poging tegoed. Geen zorgen om maken dus...

Goed dat je eerst lekker van de zomer gaat genieten. Dan heb je eerst tijd om dit een plekje te geven en kun je je weer opladen voor een volgende poging. Doe vooral waar jij je goed bij voelt en laat je niet opjagen door anderen. Het heeft tijd nodig.
    En dat dagboek komt wel hoor, ook dat heeft tijd nodig. Er komt vanzelf een moment dat je er ineens heel graag mee wilt beginnen. Of niet, en dan is het ook prima.

Dikke knuff!

16. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Pien: hoe gaat het met jou? Kan me herinneren dat jullie ook met een derde behandeling bezig zouden, maar is al weer een hele tijd geleden dat ik je hier 'gezien' heb. Hoe is het jullie vergaan? En hoe staan jullie er nu voor?

17. Patries21

Patries21 Lid

15 okt 2010
    86
    0
    0
    Drenthe
    Pien: Bedoel je nou dat cryo's niet bij een behandeling horen?? En dat we dan misschien toch moeten betalen?? Omdat je zegt dat cryo's er niet bij horen:

''En je hebt gewoon recht op 3 IVF behandelingen en cryo terugplaatsingen horen daar niet bij.''

Miepje: Was/Ben jij ook onderbehandeling van Meppel icm Zwolle dan??

In mijn brief staat het volgende:
    Het ontdooien en terugplaatsen van ingevroren embryo's wordt gezien als een behandeling, de kosten daarvan zullen in rekening gebracht worden. Wij raden u aan bij uw ziektekostenverzekeraar na te gaan of deze behandeling vergoedt en onder welke voorwaarden.

En ik ben verzekerd bij Zilverenkruis Achmea en 3 sterren aanvullend! Ik heb tot nu toe nog niets hoeven te betalen van de behandelingen, ik heb alleen van de 1e behandeling de Progestan tabletten moeten betalen dat was iets van € 15,-.................
    Miss moet ik dan toch maar Zilverenkruis op bellen??

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Hey patries, ja ik was ook onder behandeling in Meppel/Zwolle. Iedereen die in dit topic zit is/was dat.

Wat in de brief van Zwolle staat, klopt echt niet hoor. Dit is namelijk wettelijk geregeld. wel vreemd dat dit zo in de brief staat.
    Dit staat op de site van Freya:
    Telt een behandeling met ingevroren embryo's (cryo-behandeling) als een aparte IVF-behandeling?

Een cryo-behandeling wordt gezien als onderdeel van de IVF-behandeling waarin zij zijn ontstaan. Dit geldt voor de 1e, 2e en 3e IVF-behandeling. Binnen een poging kan dus meer keren een implantatie plaatsvinden van embryo's die uit dezelfde fase in het laboratorium zijn ontstaan zonder dat er sprake is van een nieuwe poging. Dit is vastgelegd in de definitie van IVF.

Vind het toch raar dat dit zo in de brief van Zwolle staat. Anders zou ik toch eens bellen naar Zwolle en naar je verzekering. Want dit klopt echt niet. De eigen bijdrage van progestan klopt trouwens wel, dat wordt om de één of andere reden niet (volledig) vergoed.

19. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een IVF-behandeling bedoel ik mee stimulatie en daarna punctie. Je cryo's behoren gewoon tot de IVF behandeling die je al gedaan hebt. Stel je voor dat iemand 10 cryo's heeft bij de 1e IVF dan begin je aan je 2e IVF behandeling wanneer je cryo's 'op' zijn, zeg maar.

Ik ben ook in Zwolle en Meppel geweest, 1x een cryo gehad vanuit mijn 1e IVF, geen rekening van gezien en ik heb een minimale verzekering. En daarna nog recht op 2 IVF behandelingen gehad.

Ik hoop dat ik het zo goed uitleg. Anders inderdaad effe je verzekering bellen.

Groetjes,
    Pien

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Heb mijn eigen brief nog eens opgezocht, daar staat precies hetzelfde in. Ik heb er ook een vraagteken bij gezet en zal het vast nagevraagd hebben. Weet niet meer wat hun antwoord daarop was.
    Maar het klopt niet!!

Deel Deze Pagina