Het begint vast wel op te vallen dat ik niets te doen heb vandaag, zoveel reacties van mij op één dag Hahaha!
@ Miepje, ja ik was vertrokken, in de hoop onze kinderwens voor nog een derde kindje, te kunnen loslaten. Ik vond dat ik gewoon tevreden moest zijn, immers er zijn zoveel vrouwen die het minder treffen. Dus na 3 mislukte behandelingen gestopt. Niet meer lezen op internet, niet meer hopen, geen foliumzuur meer slikken, lekker wijntjes drinken etc. En weet je, het gaat gewoon niet weg. De wens blijft, wat ik ook probeer om er niet aan te denken. Het lijkt alleen maar groter te worden. Dus overweeg ik om nog een 4e behandeling te gaan doen, maar dan in een ander ziekenhuis, ik ben me nog aan het orienteren. Dus dit forum maar weer eens opgezocht en ik zie allemaal mooie dikke buiken en baby's voorbij komen, super gefeliciteerd allemaal! En dat geeft mij weer hoop, ook een 4e behandeling geeft weer een kans. Dus ik lees en klets zo nu en dan weer eens mee. Groetjes, Pien
Hallo Hallo Hallo hahahahah....... Was ik weer. Ik heb gebeld met Zwolle, Verzekering en Meppel. Zwolle zegt: Vanaf dat je begint met spuiten start je behandeling en zodra je een tp hebt gehad stopt je behandeling.... En aangezien wij dus een tp hebben gehad de laatste keer, is ons 2e behandeling afgerond. Dat zou dus inhouden dat als wij nu de cryo tp doen, wordt het gezien als een 3e behandeling.............. Hij gaf advies om mijn verzekering te bellen en ziekenhuis in Meppel. Verzekering moest ik bellen om te vragen, hoe de vergoedingen bij hun zitten wat betreft het ontdooien en terugplaatsen. Meppel moest ik bellen voor een prijs indiactie, omdat het uit eigen zak betalen goedkoper is dan een hele behandeling betalen. Verzekering belt mij binnen 2 werkdagen terug. Hij kon het niet vinden. En Meppel zegt: Zij heeft hier nog nooit van gehoord, en snapt het niet. Volgens haar wordt dat altijd vergoed, tenzij er eventuele medicatie bij komt. Ze vroeg of ik dat ook kreeg, of hoe we dat af hebben gesproken. Maar we hebben niets afgesproken, we hebben alleen afgesproken dat ik wel weer zou bellen wanneer ik er aan toe ben. Zij vond dat ik het beste met de gyn ff rond de tafel moest gaan zitten, zodat ik ook wat meer krijg te weten over een cryo tp. Dus hebben we een afspraak gemaakt voor 28 juni met Dr. V. Zij kon me trouwens geen prijs indicatie geven....... Hahaha dus ik weet nog niet zoveel.... Manlief en ik hebben gewoon besloten om 28 juni heen te gaan, en de boel doornemen. En als we er weer aan toe zijn om weer verder te gaan, dan gaan we er gewoon voor en dan zien we wel als er een rekening komt!!
Pien: Hahaha jaa zal zeker een heel duur grapje worden dan!! Vind het zelf ook wel raar en gek. Maar Dr.J Heeft ons echt gezegt dat er voor betaald moest worden, of een hele behandeling. En net wat ik typte wat in die brief van Zwolle staat. We zaten te denken om miss helemaal over te gaan naar Zwolle maar als hun zulke regels hebben, blijf ik heerlijk in Meppel.
@ Patries, Zwolle is mij wel veel beter bevallen, hoor. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Groetjes, Pien
Pien: Nou het was mij de laatste keer heel erg opgevallen dat ze in Zwolle veel zorgvuldiger zijn en veel meer aandacht en intresse tonen. In Meppel hebben ze nu al een paar keer kleine foutjes gemaakt waar ik redelijk mee om kon gaan. Tot 3 weken geleden, wij hadden net van de gyn gehoord dat we het kindje verloren waren. De ass. krijgt mijn dossier kijkt en leest er in, en nog vroeg ze of ik wel Meppel en Zwolle wou laten weten hoe het gaat na de bevalling!!!!!!!! En dat terwijl ze wist dat het niet goed was allemaal. We zaten in de wachtruimte en ze riep mij op voor de controle van mijn bloeddruk (aangezien ik in zh heb gelegen met hele hevige bloedverlies paar dagen daarvoor). Ze zei nog tegen mij succes en sterkte straks, hoop dat het toch goed is!!!!! De laatste paar weken hadden we iedere keer Dr.J, opzich niet erg, maar die man weet niks over ivf/icsi, en dat bleek wel, want ik had een vraag die hij niets eens kon beantwoorden. Iedere keer er om heen draaien......... K weet niet... Vind Zwolle toch veel anders te werk gaan. In Zwolle met een FM, ging ze bijna elke folikel meten, Meppel niet. Meppel zei dat ik dinsdag de punctie had, en Zwolle zei nee hoor, ze zijn nog te klein punctie is Donderdag pas.........
Oh ja, heel herkenbaar allemaal. Ik kan er een boek over schrijven, vervelende ervaringen. Ik heb er in ieder geval enorme spijt van daar 2 behandelingen te hebben gedaan. Maar ja, ik wilde zo graag zwanger worden, nog steeds natuurlijk, maar iedere dag was een dag te veel. Al had die gyn gezegd ga in je blootje door Meppel lopen en je wordt zwanger, dan had ik dat ook gedaan.... dus iedere onzorgvuldigheid, vervelende bejegening nam ik voor lief. Maar achteraf gezien, had ik beter op mezelf moeten passen en moeten constateren dat de wachtlijst in Zwolle ook maar relatief is. Dan had ik wellicht beter benutte kansen gehad. Maar ja, achteraf is altijd makkelijk praten. Groetjes, Pien
@patries: vind het toch een raar verhaal over die vergoedingen. Wij hadden de eerste keer dus 11 cryo's, de tweede keer 5 en de derde keer 4. Hadden we dan dus een fikse rekening van moeten krijgen Niet gebeurd en dat zal ook niet gebeuren. Ze vallen gewoon onder de behandeling waaruit ze verkregen zijn. Geen zorgen om maken. Wat betreft dr.J, die heeft er inderdaad geen verstand van. Dr.V en Dr.P zijn de IVF-deskundigen. Dr.P is er nu niet meer, dus denk dat alleen dr.V nog over is die er echt verstand van heeft. Wij hebben ook wel het één en ander aan te merken op Meppel, er zijn ook wel wat fout'jes' gemaakt. Maar ik vond ze wel altijd heel lief en kundig. Wij hebben ons nooit een nummer gevoeld of zo en ik voelde me er altijd heel prettig. Zou een volgende keer dus weer daar heen gaan. Maar iedereen ervaart het toch anders. Je moet doen waar je je goed bij voelt. @Pien: jullie laatste behandeling is dus mislukt, helaas! Kan me voorstellen dat de wens niet zomaar weg is, goed dat je je nu aan het orienteren bent. Ook een vierde poging biedt nog een kans. Wij hadden er bij onze derde poging ook niet meer op gerekend, maar zie het resultaat...
Oh, en patries, wat zwolle zegt dat een behandeling stopt zodra je een terugplaatsing hebt gehad, klopt ook niet. Als je een punctie hebt gehad, telt de poging. Dus als er geen eicellen zijn verkregen en er dus ook geen tp heeft plaatsgevonden, ben je toch je poging kwijt. Toch wel raar hoor dat zij hier allemaal niet van op de hoogte zijn, zij zijn toch de experts???
Miep, geniet nu nog maar van het vele zp-en, straks heb je je handen vol aan jullie kleine man! wat natuurlijk veeeeel leuker is! Patries, wat vervelend dat je je nog zo klote voelt.. Neem de tijd omhet te verwerken, het is een enorme klap! En als psych niet goed voelt ook gewoon niet doen.. Het is wel goed om ergens je verhaal kwijt te kunnen, en dat kan hier altijd! Lekker rustig aan doen en van de zomer genieten met heeeeel veel wijn! Vind het wel vreemd dat zwolle zegt dat je moet betalen voor een cryo tp. Ik heb nog steeds geen rekening gezien hoor en naar mijn weten zitten cryo's gewoon in de poging waarin ze ook bevrucht zijn. Zou een mooie bak wezen zeg! Wij hebben er nog 9 in de vriezer. Dat zou dus betekenen dat je beter eerst een volledige poging kunt ondergaan omdat dat wel vergoed wordt. Nee, volgens mij zit dat echt in 1 poging! Verder heb ik we goede ervaringen met meppel, weinig te klagen assistentes waren altijd lief. Heb de hele behandeling door dr p laten doen en vond ik toch wel heul fijn! Dr j is ook geen ivf arts, snap ook niet waarom ze hem wel de fm's laten doen dan.. Pien, kan me goed voorstellen dat de wens blijft. Als een derde niet lukt is dat net zo vervelend! Hoop dat je de 4de poging meer geluk hebt. Is dusseldorf geen optie? Is ook goedkoper als nl volgens mij Hier alles goe! Morgen vk en over 2weken de 20wk echooo!
Hoi Hoi, Lauw: Tja... Ik heb ook geen idee hoe het nu in elkaar zit hoor. Vind het idd ook wel erg vreemd. Maar snap ook niet dar Zwolle zegt dat het gezien wordt als een behandeling en Meppel zegt dat dat niet zo is........Kun je zien hoe verschillend het allemaal is. We hebben 28 juni een afspraak bij Dr.V (hier heb ik zelf omgevraagd) is kijken wat die er over zeggen kan. Ik neem dan de brief van Zwolle mee. En als die zegt dat het gewoon bij de 2e ICSI behandeling hoort, dan zal het wel...... En super dat je alweer 18 wkn zwanger bent zeg!! Al een beetje zin in de 20 wkn echo?? Willen jullie ook weten wat het wordt?? Miepje: Ik heb werkelijk geen idee meer hoe hun regeltjes in elkaar zitten hoor hahahaha... We zullen het wel zien. Ik heb overigens op een andere forum gelezen dat sommige vrouwen 950 euro moeten betalen voor een cryo tp... En iemand uit Gent moest 350 euro betalen???? Dus zal er denk ik ook wel aan liggen in welk ziekenhuis je behandeld wordt. Want in Dusseldorf koste het 230 euro..... We zullen het de 28e wel horen, en tja als we moeten betalen... pech gehad, heb het er wel voor over. Maar als ik jullie verhalen lees, kost het niets. Pien: Over Zwolle zijn wij het er nog niet helemaal eens. Manlief vind het daar ook beter gaan, qua foutjes etc.. Maar als er iets is, dan moet je constant naar Zwolle. En aangezien ik geen rijbewijs heb wordt dat wel al wat lastiger................ Maar wil zo ie zo eerst even ons gesprek afwachten 28 juni. Jij wilt dus een 4e behandeling starten?? Zal heel erg hard voor je duimen!! Ik neem aan dat je de 4e zelf moet bekostigen? Miss een idee hoor, maar er is een verzekeraar die de 4e behandeling gedeeltelijk vergoed, de eerste 750 euro is voor hun...... qua premie kosten kwam ik het zelfde uit als nu. Maar aangezien ik bij de 'angsttandarts' in Zwolle loop, kom ik er niet voor in aanmerking. Als je der iets over wilt weten moet je me maar ff pb-en.
Tjee zeg Meiden!! Wat waren jullie 'op dreef' vandaag zeg! Patries, fijn weer wat van je te horen! Jammer dat je je nog niet echt beter voelt. Maar is ook niet niks allemaal zeg! Zorg goed voor jezelf hè?! Hopelijk kun je het in de loop v/d tijd wat meer een plekje geven en je opladen voor na de zomer voor een cryo-poging. Enne...wat betreft de vergeodingen. Heb hier op het forum nog nooit gelzen dat cryo's niet bij de poging horen waar ze uit ontstaan zijn. Vallen altijd binnen dezelfde poging hoor! In België/Duitsland staan er vaak bedragen bij omdat je die vaak eerst moet voorschieten. Dan krijg je (afhankelijk van je verzekering het geld weer terug, of deels). maar in Ned. hoef je er volgens mij ook nooit voor te betalen. Is ons in Meppel en Zwolle ook nooit verteld zoals jij het vanuit Zwolle nu hoorde. Hier overigens nooit cryo's gehad, dus spreek niet uit eigen ervaring. Maar lees/schrijf inmiddels al wel 2 jaar op het forum hier... Oh ja...en je vroeg of manlief hier de vorige keer (poging van Maud) ook weinig zaadcellen had....tsja...op zich wel ....er zijn er toen namelijk maar 8 (ja je leest het goed....8!) gevonden. En ik had 8 eicellen, daaruit zijn 3 embryo's ontstaan, 1 slechte en 2 redelijke die gefragmenteerd waren waardoor ze matig waren. Die 2 matige zijn teruggeplaatst en eentje is Maud dus 'geworden'. Pien!! Haai haai! Daar was je ook weer even! Jammer (ubderstatement) dat de 3e poging ook niet gelukt is . Maar nu dus misschiennog een vierde. Als je die doet moet je natuurlijk zelf betalen.... kun je altijd via het forum proberen hormonen te krijgen van meiden die hier meeschrijven en ze over hebben uit een poging. Wordt vaker gedaan en kan je zo toch heel wat geld schelen. Over het algemeen worden toch door iedereen dezelfde hormonen gebruikt. Als wij weer kunnen gaan beginnen en ik hou wat over en je kunt ze gebruiken bewaar ik ze zo voor je hoor. Anders gaat het retour apotheek en wordt het vernietigd. Lauwtje, jee zeg....ook alweer 18 wkn onderweg . En de eerste plopjes dus waarneembaar!! Heerlijk zeg! Succes morgen bij de vlos en op naar de 20 wkn echo. Ook weer spannend he?! Ga je die in Zwolle laten doen? Een GUO? Miepje, hahaha....een hele ananas gegeten dus? En niet geholpen? Heb ik er ook nog 2 voor je.....kunt het altijd proberen.... schijnt dat het drinken van bitter lemon ook de bevalling op gang kan helpen en natuurlijk seksen.... schijnt in sperma een stofje te zitten wat de weeën op gang kan brengen . Ik heb in elk geval dag en nacht m'n telefoon in de aanslag hoor....zit vol spanning op een smsje van je te wachten als buddy . Yippie, hoe is het met jou en je 2 meiden? En Meggy? Bij jou? Hier alles goed. Érg druk in huis met schuren/verven etc etc etc. Eind deze week komt onze nieuwe keuken en moet de rest dus klaar zijn en de oude keuken eruit. Maud trok zich vanavond voor het eerst zelf op tot stand in de box . Stond eerst vol trots te lachen wat over ging ik huilen....werd w.s. een beetje te zwaar voor d'r beentjes en wist even niet hoe ze weer moest gaan zitten . En ze is over 2,5 week alweer bijna een jaar! Pfoe wat gaat dat snel zeg! Tijd voor een nieuwe banner dan , want dan is ze officieel baby-af . (gaat veeeeeeeeeeeeel te snel allemaal zeg!)
@ Majo, inderdaad zelf betalen, ik heb nog geen idee hoeveel de totale begroting gaat worden. Lief van je dat je hormonen wilt bewaren als je ze over hebt. Weet iemand misschien of de prijzen ook per apotheek kunnen verschillen? Of zijn de prijzen vastgesteld. Dus jij weer beginnen, vol goede moed! In Zwolle of Meppel? En je kleine Maud doet het goed lees ik, bijna staan, mooie momenten, daar heb je alle ellende van de behandelingen voor doorstaan. @ Patries, wat betreft die verzekering voor een 4e poging, ik ben bang dat ze me niet willen hebben aangezien ik er al 3 pogingen op het zitten. Maar wel lief dat je meedenkt. En wat tof dat je jong moeder wilt worden. Ik was van mijn oudste ook heel jong, inmiddels al een grote meid. Het heeft heel veel voordelen. Dus ik hoop dat de volgende behandeling bij je lukt!!!! @ iedereen, heeft er iemand ervaringen met DD dan? Het is zo ver weg, maar ja... @ lauwtje, succes vandaag bij de vk voor de 20 echo, ze nemen dan echt de tijd en je kan dan alle kanten van je baby bekijken. Ik vond dat toen heel spannend. Oh ja, en dokter P. heb ik nooit gehad, wij hadden die ander. @ iedereen, dankjulliewel voor het warme welkom. Groetjes, Pien
Lauwtje, GEFELICITEERD met je verjaardag (las het in het babyrinth). Hoe was het bij de vlos? Pien, doen de icsi weer in Meppel i.c.m. Zwolle. Maar eerst een zaadanalyse afwachten of er überhaupt (levende) zaadcellen gevonden worden. Dat is 23e, 8 juni de uitslag en dan hopelijk verder beleid bepalen.
Hallo, Lauwtje: GEFELICITEERD met je verjaardag!!!! Maak er een leuke dag van. Hoe was het bij de verloskundige?? Pien: Ik heb geen idee hoe ze daar over denken, je kunt altijd informeren he! Ik heb nog een buisje met Puregon 600 EH. Ik denk niet dat ik die nog nodig ben. Want als we weer een nieuwe behandeling gaan doen, krijg ik toch weer nieuwe. Majo: Ik hoop dat alles uitslagen goed zijn, zodat jullie heelijk weer van start kunnen!! Kun je zien he.... Jouw Maud van een redelijk embryotje.... GEWELDIG!! Over de Cryo's. Mijn verzekering heeft mij vandaag gebelt, en die zegt dat de arts bepaalt onder welke behandeling het valt, 1e, 2e of 3e........ Dus wat jullie zeggen zal idd wel kloppen. Toch vreemd dat Zwolle dan zulke rare brieven maakt hoor hahahah..... Hier ff ander nieuws............. Het houd niet op :x Ik had vanmorgen een afspraak gemaakt met mijn HA. Ik dacht/denk dat ik een soort schimmelinfectie heb van onderen, omdat ik pijn en erg veel jeuk heb aan mijn onderste ......... Hij heeft wat onderzoekjes gedaan en gekeken, en kwam er niet echt uit, omdat ik ook last heb van buikpijn aan de linkerkant en gisteravond zo uit het niets moest overgeven en vanmorgen weer!! Hij heeft nog gekeken of ik koorts heb, en die heb ik niet. Uiteindelijk wou hij mijn urine even testen om te kijken of er ook infectie's in zaten... en moest maar weer even wachten in de wachtkamer...... Na lang wachten ripe hij mij weer op, en in me urine zit 'rotzooi' en heeft stiekem (zonder dat ik het wist ) een zwangerschapstest gedaan..... en deze was overduidelijk POSITIEF ... Ik wist niet wat ik moest zeggen en begon te janken als een klein kind en dacht, daar gaan we weeeeeeeeeeer! Hij had onder tussen gebeld met de gyn Dr. V, en die vond het toch nodig dat ik vandaag nog kwam. Dus vanmiddag op me fiets gestapt naar de gyn, ( ik wist totaal niet wat ik wel en niet moest denken) bij de gyn aangekomen, de boel door genomen, echo gemaakt en wat blijkt nu weer PFFFF.............. Wordt er nu echt moedeloos van, had gehoopt dat het nu klaar was maar niet dus!! Er zit iets in mijn baarmoeder ,, maar wat het is weet hij niet!! Hij denkt miss een stukje moederkoek (Nooit geweten dat dat kan met zoon prille zwangerschap) Maar hij weet het niet zeker, en dus bloedprikken...... Vrijdag bellen voor uitslagen en hoe nu verder :x:x Heb een receptje voor de jeuk gekregen.... haha ik bedoel medicijnen. Ik ben boos en kwaad en weet het allemaal niet meer hoor,,, Dr. de J zei 3 wkn geleden dat alles schoon was!! Er zat niets meer!!! Mijn verhaal heeft nog steeds geen einde gekregen!!!!!!
Paties, jeetje, wat een verhaal weer! houd het dan nooit op? Wat een onzekerheid weer zeg! Getsie.. Zal het inderdaad een overblijfsel zijn? Vind het dan wel vreemd dat er 3 weken terug is gezegd dat je baarmoeder helemaal schoon is en kun je van iets dat overblijft een posi test hebben? Ik hoop stiekem dat het op een of andere wonderlijke manier toch een nieuwe prille zwangerschap is, of is die kans er helemaal niet? waar hebben ze bloed op geprikt dan? Hcg? Lieverd, wat een gedoe toch ook! Dikke knuffel voor jou, hoop dat je heel snel duidelijkheid krijgt! Majo, nog 2en halve week tot maud haar eerste verjaardag. Wat je zegt, het gaat zoooo snel! Ben je al druk met voorbereidingen voor haar verjaardag? Of houd je het gewoon simpel? Stoer dat ze zichzelf optrok in de box. Het wordt al een hele meid he? Gaaf van nieuwe keuken! Het is even werk en in de rotzooi zitten maar dan hebje ook wat! Pien, volgens mij is er wel een dusseldorf topic, misschien kun je daa eens kijken hoe de ervaringen van anderen zijn? We hebben over 2 weken de 20wk echo en vind het inderdaad heel spannend!! Miepje, waar ben jij vandaag dan? Toch niet stiekem aan het werpen? ja ik begin je nu te missen nadat je gister zo actief was! Hier alles goed. Bij vk was ook alles goed. Ik had al een echt zwangerschapsbuikje zei ze ben er helemaal trots op! Foto's staan wel in album
Heey Lauwtje: Super dat je al een zwangerschapsbuikje hebt!! Mag je zeker trots op zijn!! Fijn dat alles goed was bij de VK. Binnenkort 20 wkn echo,, Spannend of niet?? Wil je ook weten wat het wordt?? Oohwja ik heb je ff een vrienden uitnodiging gestuurd,, kan ik je foto's ff bekieke.... Over je vragen, Mijn bloed wordt idd onderzocht naar HCG, maar ook naar leukocieten en nog 2 dingen??? Geen idee wat het allemaal inhoud, op de HCG na dan! Waarschijnlijk is de HCG in mijn bloed nog van mijn zwangerschap die geeindigd is. Als je zwanger bent, verdubbelt het HCG om de dag. Dus stel hij is nu bv 500 dan is hij donderdag 1000 en zaterdag 2000 Snappie??? Zoo bouwt het zich op, maar als het dus misgaat, of je bent alveel verder in je zwangerschap, bouwt het zich ook op die manier af!! De kans dat het een nieuwe prille zwangerschap is, is heel erg klein denk ik... Ik heb PCOS en manlief heeft heel erg slecht zaad.... Ik denk dat het dus een hele kleine kans is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Hey Patries, Wat een verhaal. Waar hebben ze dan nu op geprikt? Misschien toch.... de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar ik kan me voorstellen dat je in een soort achtbaan zit. Om helemaal simpel van te worden. Uitslag vrijdag pas....pffff meid sterkte.
Hoi Pien, M'n bloed wordt onderzocht op HCG waarden, Leukocieten en nog 2 dingen maar wat weet ik niet precies!! Misschien om te kijken wat het is, wat er nog in de baarmoeder zit. Ik heb geen idee.... Hoop alleen wel op eindelijk een beetje goed nieuws. Ben er nu eigenlijk wel klaar mee, met al dat geouwehoer en gedonder. Mja.... Moet maar gewoon rustig afwachten...