Majo, fijn dat je er nu een beter gevoel over hebt. Ik moest inderdaad ook 's morgens nog spuiten en dan 's avonds de pregnyl. Bij de punctie is het inderdaad zo dat ze je baarmoedermond gaan verdoven door middel van een klein prikje. Ik vond dit wel een erg gemeen prikje, maar het is maar heel kort, daarna voel je er dus niets meer van. Als je wilt, kun je om een roesje vragen, doen ze niet moeilijk over. Dus vrijdag is het eindelijk zover, spannend. Ik zal voor je duimen! Hier is het broekloeren begonnen. Als ik uit ga van al onze cryo-pogingen, zou vandaag het bruinverlies beginnen en zou ik donderdag ongesteld worden. Maar deze keer gebeurt dat natuurlijk NIET! Vind het nu wel erg spannend en kan mijn gedachten er bijna niet vanaf zetten. Zucht...waren we maar een paar dagen verder...
Oké, dat klopt dus blijkbaar dan wel van die spuiten op dezelfde dag. En dat was voor zowel de puregon als de deca? Hebben het namelijk niet over de deca gehda bedacht ik me net. Ze hebben alleen puregon genoemd. Nou ja...anders bel ik wel ff morgen om te vragen. Wil toch weten of ze al kunnen zeggen welke dag een eventuele tp dan is en of ik daarna direct mag vliegen. Willen namelijk nog heel graag een dag of 5 á 6 (wat maar kan) naar de zon!! Het is meestal na 3-4 dgn weet ik, maar ja...dan kunnen we nog niet boeken....het zal denk ik wel aan de celdeling liggen, maar ja...wie weet. Spannend nu voor jou dus Miepje!! Helemaal omdat het bruinverlies de vorige keren vandaag al begon.... Niet teveel broekloeren he!! Het helpt niets enje wordt er alleen maar zenuwachtig van. Niet teveel naar de wc gaan dus!! Ik ga hier superhard voor je duimen!!!
Geldt voor beide spuiten, 's morgens deca en puregon en 's avonds pregnyl. Als je vrijdag de punctie hebt, zul je dinsdag een terugplaatsing hebben. Met het vliegen kan ik je niet helpen, heb geen idee of dat wel/niet mag. Daar zul je dus nog even voor moeten bellen denk ik. Of vraag het vrijdag bij de punctie. Ik ga nu lekker naar bed. Heb net de progestan weer ingebracht en er was nog geen bruin te bekennen. Nu even lekker ontspannen. Ben morgen vrij, dus moet maar zorgen voor veel afleiding. Welterusten!
Hey meiden! Ik ben weer begonnen met IUI. Spuit sinds vorige week dinsdag 50 eh puregon. Ik ben dinsdag geweest voor een echo. Er was maar 1 eitje van 14 mm. Viel wel tegen eigenlijk, normaal heb ik er minimaal 2. Ook heeft dr. K mijn endo weer opgemeten. Hij was niet gegroeid. Hij is 11 x 7 x 10. We doen nu nog 2 keer IUI en dan gaan we kijken of mijn endo er beter uit kan. En waarschijnlijk dan IVF. Morgen moet ik weer heen bij dr. V. Ja, heb ze allemaal al gehad! Kijken hoe het gaat met mijn ei. We wachten weer af! Kunnen jullie het allemaal nog een beetje volhouden? Ik heb het zelf de ene keer makkelijker als de andere keer... Liefs Meggytje
@Miepje...Oh, wat spannend nu bij jou zeg!! Hoop zó voor je dat het deze keer gewoon raak is!! Geniet lekker van je vrije dag vandaag!! Hier vanmorgen dus de laatste deca en puregon voorlopig weer gezet. Vanavond de pregnyl!! Had zelf idd ook bedacht dat ik dan w.s. di. de tp zal hebben. Hopelijk mogen we diezelfde dag nog vliegen. Zou leuk zijn!! @Meggytje: Jij dus ook weer bezig met een IUI. Is dit je vierde nu dan? Pauze gehad ivm zomerstop ofzo? Voor jou ook weer spannend dus. Hopelijk komt het bij jou niet zover dat IVF nodig is, maar hebben jullie genoeg aan de IUI. Hier is het op de buikpijn na prima vol te houden. Zijn er hier erg rustig onder, maar ja...dat was de vorige keer ook, dus of dat nou helpt... Wat wel swcheelt is dat dit keer echt helemaal niemand weet dat we bezig zijn. Niemand weet dat we zijn overgestapt naar Meppel en denken dus dat we op januari in Zwolle aan het wachten zijn. Dat scheelt wel met minder er me bezig zijn merk ik. Vind het wel even lekker dat er niet iedere dag iemand is die er naar vraagt, hoe goed bedoeld ook!!
Spannend miepje!! Hoop zo dat het raak is! Ik duim! meggy, hopen dat het deze keer lekker raak is en dan ivf niet meer nodig is. Majo, morgen de punctie? Spannend hoor. Ik hoop da jullie nog wel ff lekker weg kunnen. Er even tussenuit is ook niet verkeerd Zijn er veel mensen die van jullie situatie af weten dan? Wel fijn dat je er nu wat minder mee bezig bent nu niet iedereen weet dat jullie begonnen zijn. De ene keer ben ik best posiief en denk ik ach volgende keer beter, maar heb soms ook even een dipje, waarom wij nog niet??! Denk dat jullie dat ook wel herkennen. Het valt ook allemaal niet mee, dat zwanger worden..
hi meppelbabes! @miepje: ik duimmmmmmmmmmm voor jou ik hoop ZO dat het gelukt is!!! hoe voel je je???? @majo: wat spannend, bijna weer de punctie en de tp, en dan lekker vliegen? goeso, heb je verdiend!!!!! wel even wennen misschi ja, de verschillen tussen zwolle en meppel? je vraagt je af waarom ze het niet overal t zelfde doen he... kan me wel voorstellen dat het wel lekker is dat niemand weet dat je stiekem alweer bent begonnen trouwens! @meggy: he jammer, maar 1 ei.. waarom nou vraag je je af he.. ga jij de puregon nog verhogen dan? hier gaat t ook de ene ronde beter dan de andere, ik merkte dat ik veel onzekerheid dus stress kreeg de laatste rondes, en die is nu weg nu ik de ' tussenkeuze ' heb gemaakt om even in wirdum bij privekliniek IUI en FLUSH te doen. maar het blijft een zwaar verhaal, dat zwanger proberen te worden he... @lauwtje: hoe gaatie daar? na t weekend weer een FM? ik was vandaag ook nog even in meppel, moest even wat uitslagen voor de uroloog ophalen. dr V kwam heel attent naar me toe wanneer er nieuws was van de uroloog.. tjonge! P schijnt op vakantie te zijn trouwens, dat heeft de man ook wel verdiend! knuff voor jullie allemaal!
@Lauwtje, nee niet vandaag de punctie, maar morgenochtend om 8 uur!! Heb er gewoon zin in, weg maar met die follikels uit mijn eierstokken. Ben ze zat, heb er echt last van. Of veel mensen van onze situatie afweten vroeg je...tsja....wat zal ik zeggen....wie niet!! Zijn er tegen iedereen heel open over geweest, iedereen was dan ook overal van op de hoogte de eerste poging. En nu lekker even helemaal niemand nog. @Klingel: Na de tp gaan vliegen paar daagjes, is wel de bedoeling nog. Mits het mag diect na de tp van de gyn en mits er wat te vinden is op een dinsdag voor 6 daagjes...Ik hoop het toch eigenlijk wel!! En zoals je zegt...het is idd wel even wennen aan de verschillen tussen meppel en zwolle....kan er zo een handvol noemen hahaha, maar dat geeft ook niet. Probeer me zo veel mogelijk aan te passen!! Ze hebben ieder hun ervaringen!! Idd attent van Dr. V. zeg....enne Dr. P. is idd 3 wkn op vakantie nu, daarom hebben wij ook steeds Dr. V. nu hij doet morgen ook de punctie. @All: Ook net als jullie hier verschillende momenten: Ja, het gaat vast lukken-nee het wordt vast niks. Maar das ook best normaal volgens mij in onze situaties!! @Miepje: Gaat alles nog steeds goed bji jou?? Ik hoop het toch zóó!!
@majo: ik duim voor je morgen! zet m op meid! en zet m op rare Vogel! hoop echt dat je even een lekkere zonnige trip kan maken! waar zit je aan te denken? zoiets? Appartement Angelica - GRIEKENLAND - Corfu - Agios Gordis - Hotelplan @rest: duim voor iedereen!
Hey meiden, hier even een ego-berichtje. Voel me kl.... vandaag. Alles ging goed, maar heb steeds het gevoel ongi te worden. Sinds vanmiddag af en toe wat bruin in mijn inlegkruisje en ook bij het afvegen een klein beetje. Nog niet bij het plassen. Maar ik ben bang dat dit het begin van mijn menstruatie is en dat het dus weer niet gelukt is. Voel me zoooooo Kan echt wel janken, maar wil ik nog niet. Ik kruip zo heel diep onder mijn dekbed..... heel ver weg... @Majo: alvast heel veel succes morgen! Ik duim voor je.
@miepje: bruin? ... KLOTE!!! ik duim nog steeds voor je, maar je weet zelf het beste of dat bruin de voorbode van rood is.. dikke knufff dan maar...
@Miepje: het zal toch niet?! @Majo: Punctie gehad?... Hoe gaat zoiets eigenlijk? Voel je er iets van? Sorry, ik ken het niet. En weet je al of je weg mag? @all: gisteren weer naar de gyn geweest. Eitje groeit goed. Gisteren 16 mm. Gewoon verder spuiten met 50 eh puregon.(@Klingen: heb nog nooit hoeven verghogen, wist ook niet dat ze dat soms adviseerden.) Ik moet zaterdag weer terug komen voor een echo en dan waarschijnlijk zondag de IUI. Spannend weekend dus weer. Meiden doe rustig aan!! Groetjes Meggytje
Oh nee toch Miepje ?? Hoe is het vandaag?? Hopelijk bruinverlies weer opgehouden?? Wat kl*te soms toch ook allemaal die hele MMM. Dikke knuffel voor jou!! Hier ook niet best!! Punctie viel als eerste al énorm tegen . Heel veel pijn gehad. Ook na die tijd nog, ondanks paracetamol zetpil heel veel pijn gehad. En door de pijn enorm misselijk dus 4 x gebraakt . Na 2 uur zakte de pijn pas een beetje. Wat een verschil bij vorige keer zeg!! Had toen bijna nergens last van. Maar ja....dit was/is heel vervelend, maar het nieuws toen manlief terug was uit Zwolle was nog minder!! Ze hebben wel 9 eicellen gevonden wat natuurlijk mooi is, maar ja....ZONDER zaadcellen hebben we daar dus helemaal niks aan!! Manlief moest 2x produceren, beide keren is er niks gevonden. Kl*tezooi dus!! Alles voor niks geweest dus deze 2e poging...en weg is je poging!! Ze gaan nu nog heel hard zoeken of ze toch heel misschien nog wat kunnen vinden en daarover worden we tussen 15.00 en 16.00 uur gebeld. We gaan er maar niet vanuit..... Helaas kunnen ze eicellen niet invriezen, dus die zijn we ook kwijt. Hadden ze nu de vorige poging maar zaadcellen ingevroren...had toen nog nooit zoeel gehad (300.000) en nu niks nakkes nada!! Komt de kwalitit niet ten goede, maar je...das beter dan niks. Moeten half oktober voor evaluatiegesprek naar Meppel, horen dan hoe en wat verder. Ben benieuwd of 3e poging wel mogelijk is. Misschien eerst zaad controleren voor te starten met de poging en als er wat zit invriezen. Zal er dan wel naar vragen of dit kan. Hoop in elk geval dat we zo snel (als het lichamelijk verantwoord is) mogelijk voor 3e poging kunnen, wil weten waar we aan toe zijn, wel/geen kinderen. Maar dan wél mét roesje voor mij!! Baal hier nog extra omdat we onze hele vakantie hier ook voor hebben opgegeven. Hele jaar hard gewerkt...als we vanmiddag negatief bericht krijgen, gaan we proberen zondag weg te gaan....ff niks. Dusse...bedankt voor je vakantielink Klingel...ga 'm zo alvast maar even bekijken want heb hier helaas geen hoop meer op deze poging!! @Meggytje: Mooi dat je ei goed groeit. En op de vraag hoe een punctie gaat.... Ze spoelen je schede schoon met water, krijgt een verdoving in de baarmoederwand en dan gaan ze met de echoscoop naar binnen met een grote naald erop en prikken de eierstokken aan. Klinkt allemaal heel naar (was het vanmorgen ook), maar kan ook erg meevallen (was de vorige keer dus). Maarre...gaan er maar vanuit dat voor jullie IUI genoeg is!!! Liefs Majo
Majo wat ontzettend ^$%#$#@ Ohh... wat zal jij boos en teleurgesteld zijn. Je vent kan er ook niets aan doen. Het maakt het allemaal niet makkelijker op deze manier. Doe rustig aan, ff lekker weg is misschien wel even goed. Even helemaal niets.... Dikke ((((((((knuffel)))))))) voor je
Thanx Meggytje.....moet zeggen dat de boosheid nog meevalt. Klinkt raar maar ben er eigenlijk heel rustig onder. Heb zoiets van tsja....'t is kl*te, maar je kunt er idd niks aan doen. Manlief baalde wel verschrikkelijk, helemaal omdat het bij mij zo pijn deed en al dat gespuit en alles w.s. ook voor niks is geweest. Maar ja.....we kunnen er niks aan doen.....we wachten vanmiddag Zwolle nog af, maar ik ga er maar vanuit dat ze daar ook niks meer vinden!!
@miepje: hoe is t nou meisje? @majo: nee dat meen je niet! geen zaadjes? arghhhhhh wat een ellende! en al die moeite en pijn van jou, voor niks? ik ben echt sip ervan.. en stil ook .... vriezen ze nooit eitjes in (in NL)? en wat nu ja huil.. ook moeilijk voor majoman, of niet? en dan had je ook nog zo'n pijn.. dikke dikke knuffel, gamaar lekker een beetje relaxen in t mooie weer, of toch maar gewoon onder een deken.. en/of snel wegwezen met het vliegtuig? ... knuffffff @lau: hoest nau? @meggytje: en hoest daar? wat zijn de plannen van jullie eigenlijk momenteel? misschien heb ik dat gemist? geen IUIs meer even? @hier: net gebeld voor uitslag 1e zaadonderzoek (dinsdag weer 1), aangezien ik wel ben begonnen met puregon, en ga voor de flush/iui ben ik wel heel nieuwsgierig of zaad weer een beetje OK is.. anders zou t ook zonde van de moeite (en geld) zijn. mag over uur terug bellen, spannend... @iedereen: fijn weekend, hoe moeilijk het ook is op dit moment voor de meppelmeisjes.... knuf
@Klingel: Tsja...idd helemaal niks geen zaadcellen, niks nakkes nada Majoman is er idd verre van blij mee. Voelt zich enorm kl*te. Maar ja...hij kan er ook niks aan doen. Op zulke momenten baal ik toch zó dat we ons niet 10 jr geleden ofzo hebben laten inschrijven voor adoptie....zou dat erg graag willen, maar die wachtlijsten he.....als we dat toen hadden geweten....en manlief is nu al 37....dus nu nog inlaten schrijven.....En dan zo'n moeder die haar kind bij zkh in utrecht legt....waarom nou niet bij ons voor de deur denk ik dan . Maar dat zal wel nóóóóit gebeuren!! Spannend bij jullie ook met het zaadonderzoek. Hoop dat jullie over een uurtje beter bericht hebben (maar dat kan al gauw!!) Zag net trouwens in door jou geoend topic dat je man aan de clomid moet?? Heb dat nog nooit gehoord....maar wie weet gaat het aanal er enorm van omhoog?! Greetz Majo
@majo: ja vreselijk he, wij wurmen ons in allerlei bochten, en tegelijkertijd worden kinderen niet alleen schijnbaar met alle gemak gemaakt en geboren, maar ook nog gedumpt! hoe zit dat met adoptie dan, tot welke leeftijd mag dat? klingman is al 40.. maargoed, ik geloof (meestal) nog wel in een eigen beeb, dus ik denk er nog maar niet aan.. (dom misschien als je de wachtlijsten en tijden weet) over zaad, tja, ik ben stikzenuwachtig. wil je dit soort dingen wel weten..? nou ja liever nu dan, zoals vorige maand, op de stoel voor de IUI maar ja, zegt t alles? pfff... clomid, het wordt wel eens gegeven om de hypofyse meer te activeren als die (tijdelijk) minder zaadproductie stimuleert. toch kan ik er erg weinig over vinden! je vraagt je af waarom de medici wel nepharten kunnen namaken en mensen zo ongeveer klonen, maar waarom er geen pil is voor superzaad he snap ik echt niet ga je nog weg nu trouwens? heb je nu helemaal verdiend! en, je kan langer.. .toch?
@Majo: wat verschrikkelijk nieuws zeg. Al zo ontzettend balen dat je zo veel pijn hebt gehad en dan dit ook nog. Alles voor niks.... Een hele dikke knuffel van mij meid, je kunt hem wel gebruiken. Vind het echt zo ontzettend rot voor jullie @klingel: heb je de uitslag al? Spannend weer zeg. Hier is het nog hetzelfde als gisteren. Klein beetje bruin, maar wordt nu minder. Wordt hier erg onzeker van. Als het dan moet komen, dan ook maar zo snel mogelijk en niet op het laatste moment. We mogen maandag testen, maar omdat we dan allebei aan het werk moeten, willen we het zondag doen. Dus ik hoop dat ik dan nog niet ongi ben geworden en toch een vet positieve test in handen krijg. En als het wel zo moet zijn, hoop ik maar dat ik voor die tijd ongi wordt, dan heb ik tenminste geen valse hoop. WAAAAAHHH, ik word zo raar van deze onzekerheid!!!