Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Patries, tjee zeg....wat heftig allemaal!! Heel veel sterkte met alles en succes morgen met afsluitende gesprek!

Yippie, wanneer worden je meiden ook alweer een jaar? Ergens in het voorjaar toch? Of zit ik er nu ver naast? Sneu dat ze zo vaak Antibiotica nodig hebben. Hopelijk gaat het gauw wat beter met hun weerstand.

Miepje, nog maar 3 maandjes en dan is jullie B. ook alweer een jaar!! Wat vliegt de tijd he :). Begint ie al wat te kruipen? En zitten? Gaat dat al goed?

Pien, jij ook naar DD dus? Spannend meid! Intake in mei...duurt nog even, maar als je eenmaal in die richting weer zit blijkt het toch best snel te gaan allemaal ;).

@Hier, alweer bijna 3 wkn aan de pil en de metformine. Morgen de eerste deca er weer in en dan volgende week maandag uitgangsecho en starten met puregon. Het hele feest gaat dus weer van start hier. We zullen wel zien hoe het gaat verlopen. Ben wel benieuwd of de metformine idd iets doet bij de eicelkwaliteit en we dan dus idd eens wat beter embryo's hebben. (kan natuurlijk al snel beter zijn na de laatste keer met maar 1 in deling stilstaande emmy, maar goed... ;)). En idd Pien... als het deze keer weer niet lukt, ook voor ons intake in DD. Deze afspraak staat al en valt net wel/net niet samen met de testdatum van deze icsi (er vanuitgaande dat er iets te testen gaat zijn ;)). We hopen dus dat we 'm af kunnen gaan bellen want dan zouden we dus zwanger zijn. Zo niet, kunnen we meteen door. (stel we zijn wel zwanger, kun jij dan mooi op ons plekje de 27e mrt, scheelt weer wachten ;) :D.

2. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Majo als dat zou kunnen! Ik hou de 27e voor de zekerheid vrij ;) Heb je last van bijwerkingen van de Metformine? Succes morgen met de uitgangsecho!

3. 3 maart worden de dames 1

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Pien, bijwerkingen metformine vallen wel mee. Merk wel dat ik vaker wat moet eten tussendoor omdat ik dan wat dizzy wordt. Verder af en toe diaree. Maar 't is goed te doen.

@Yippie, wow das ook over een paar dgn alweer dat jouw tweetal 1 wordt!! Wat vliegt de tijd toch....

@Hier, vandaag uitgangsecho gehad. Dr. v. K. was in Mep. Mocht beginnen met de puregon. Over 8 dgn eerste FM. Moet zeggen dat het me tot nu toe allemaal erg meevalt. Ben er eigenlijk niet zo heel veel mee bezig. Zie het allemaal wel...
    Heb ook meteen gegevens opgevraagd voor eventueel DD strakjes. Secretaresse kopieerde ze meteen en heb ze dan ook meteen meegekregen. Lees ik ze thuis door.... zit er gewoon een icsi verslag uit 2009 tussen (zelfde jaar en maand als dat wij voor M. bezig waren) van een echtpaar uit Emmen. Echt ongelooflijk!! Neem de kopie ervan die wij hebben gekregen volgende week dinsdag mee...eens kijken wat ze te zeggen hebben..... Vind ik dus gewoon écht niet kunnen!! Dat verslag zit blijkbaar gewoon in òns dossier!!

5. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Yippie, van harte gefeliciteerd met je twee meiden! Maak er een mooie dag van.

@Majo, nee dat kan idd niet maar verbaast me niks daar. Al druk met prikken?

6. majo jeetje dat is echt niet netjes!!!

dank je pien..

ik zal jullie ook even plagen met een foto!!

7. hihi

8. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh wat schattig!! :):)

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Een dagje te laat, maar Yippie....alsnog van harte gefeliciteerd met jullie 2 mooie meiden :). Leuke dag gehad? Wat een schattige foto zeg!! Toch 2 heel verschillende koppies. En hebben ze nu zo'n lengte verschil qua haar?

10. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hebben jullie vandaag het RTL nieuws van 19.30 uur gezien? Meppel zkh was daar op, dat de afdeling verloskunde mogelijk gaat sluiten tzt?! Dan zal de poli denk ik ook wel verdwijnen?? Zal voor mij niet meer uitmaken, dit is onze laatste icsi daar....die òf gaat lukken en zo niet gaan we naar DD....

Hoe is het met jullie??? í is hier zo stiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilletjes!!

11. hey majo thx

ja vanja is idd de dame met de minder haren.. haha
    heb al de vraag gehad of ik dat bewust deed om ze uit elkaar te houden haha nee hoor de natuur doet het zo

12. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja is een heel gedoe in Meppel al heel lang.

Stil hier ja, ik heb ook niks te melden, behalve dan dat ik op mijn ongi wacht pfff met natuurlijk altijd die ongefundeerde hoop, want een glasje wijn smaakte me niet, smaakt me altijd. Haha maar kan ook aan de wijn liggen natuurlijk. Nog 2 maandjes en dan naar DD intake.

Maar hoe is het met jou?? Bij jou gebeurt veel meer natuurlijk!!

13. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Tsja..... gebeurt hier idd wel e.e.a. schiet alleen niet zo op zoals gewoonlijk ;).

Afgelopen donderdag een FM gehad. Rechts zat er 1 grotere en verder allemaal kleintjes. Links een paar grotere en ook veel kleintjes. Gyn zei nog dat die stimulaties bij mij altijd zo vreemd verlopen, anders dan 'normaal'. Er is gewoon geen 'touw' aan vast te knopen welke kant het iedere keer opgaat. Dan zijn het er veel, dan weer weinig, dan groeien ze té snel, dan weer te langzaam, dan de helft wel, dan weer niet.... Pfff.... het zal allemaal wel ;). Zou komen doordat er normaal gesproken celletjes om de follikels heen zitten en bij mij niet? (ofzoiets...? hmmm nog maar eens naar vragen hoe dat zit...). Moest in elk geval vandaag weer terug voor een FM. Rechts één hele grote, verder alleen maar kleintjes, links een stuk of 3-4 van rond de 14mm. En dat v/d +/- 24 die bij uitgangsecho klaar lagen.....
    We spuiten dus weer vrolijk 2 dgn door en gaan maandag wéér voor een FM. Nr. 4 alweer. (hoop niet dat het er wéér 7 gaan worden...). Wordt vervolgd....

Allemaal een heel fijn weekend :)

14. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Da's idd vervelend als je er geen regelmaat in kan ontdekken. Bij mij ging het wel vrij regelmatig alleen was het altijd weer vreselijk spannend of het er wel genoeg waren voor punctie. Vreselijk vond ik dat die onzekerheden. Maar volgens mij ben jij vrij relaxed eronder of niet?

Weet je trouwens of ze in DD hetzelfde protocol volgen van eerst aan de pil enzo?

Heel veel succes!!

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Tsja...relaxt....soms.... gisteren weer FM gehad... doe ff een kopietje uit ander topic hoor:

Rechts nu uiteindelijk 2 follikels (18 en 19 mm) links maar 1 follikel (21 mm). Ivm zo weinig follikels en het mogelijk zonde zou zijn daar een poging 'aan te verspillen' stelde de arts voor om te stoppen met de poging. Kuur provera voor opwekken menstruatie meegekregen. Op terugweg in auo voelde het niet goed, vele aspecten v/d alle pogingen afgelopen jaren afgewogen, met mannetje gebeld en besloten terug te bellen dat we tóch de punctie wilden. Zo gezegd zo gedaan...althans....morgen dan!! Gisteravond pregnyl gezet en morgenochtend om 9.30 uur de punctie van maar 3 follikels. Nu maar hopen dat er ook 3 eicellen gevonden worden en dat ze ook alle 3 bevrucht kunnen worden. Hopen dus ook op min. 3 zaadjes ;). Wordt spannend, hoop dat we de juiste keuze hebben genomen en geen poging hebben verspilt straks. Maar ach...aan andere kant... bij meer follikels hebben we ook altijd maar 1 of 2 matige emmies....dus ben benieuwd....

Wat betreft relaxt.... ene kant wel, andere kant helemaal niet. Door de spanningen en het iedere keer zo moeizame verloop v/d icsi's ook zeker even kort een traantje gelaten. Maar nu idd m'n nuchtere zelf gelukkig weer en zien we het allemaal wel. Vind ook eigenlijk dat ik niet 'mag' klagen gezien wij M. al hebben....er zijn er helaas :( nog zovelen die wel met lege handen staan....

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oh ja...wat betreft je DD vraag: in DD werken ze met korte protocol meestal, dat wil zeggen dus niet eerste de pil en geloof ik ook niet eerste de decapeptyl maar meteen vanaf eerste / één van de eerste dag(en) van je cyclus van start met stimuleren. Is dan vaak ook maar kort, hooguit 2 weken voordat je al een punctie hebt geloof ik?

Kijk trouwens eens even in het DD topic.... daar is een meisje die zich ploon noemt met wie ik geruild had van afspraak omdat wij nog met deze icsi zaten. Zij heeft nu mijn afspraak v/d 20e nog staan maar is nu zwanger geworden en gaat de afspraak w.s. afzeggen. Dus als je kunt de 20e.... zou ik zeggen.... grijp je kans :). Had in DD topic al geopperd dat ik met een ander meisje schreef (jij) die misschien wel eerder wil, want daar vroeg ze namelijk naar ;).

17. he majo spannend maar weer lees ik.. duim met je mee.. heo is het gegaan vandaag!

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Yippie, niet echt denderend weer.....even kopietje uit ander topic...

@Hier: gisteren dus de punctie gehad. Wat een ellende weer. Krijg altijd een roesje met rapifen, een morfinepreparaat, maar reageer daar op één of andere manier erg heftig op. Enorm misselijk nadien en dus flink braken, terwijl ik al een zetpil tegen misselijkheid had gehad :(. Punctie ondanks roesje en diclofenac ook erg pijnlijk. Was even vergeten dat alle (veeeele) kleintjes ook weggehaald moeten worden ivm kans op overstimulatie. Nou...dat was geen pretje. Resultaat 4 eicellen waarvan 1 niet rijp. Dus 3 over... manlief hoefde dit keer gelukkig maar 1x te produceren want voor die 3 waren er wel genoeg ;). Toen voelde het allemaal nog wel oké, totdat we vanmiddag weer telefoon kregen over de bevruchting: 1 maar bevrucht. Hadden we afgelopen poging ook, toen stopte die ook nog eens met delen. Gevraagd of we morgen gebeld kunnen worden of ie uberhaut wel doordeelt dus bellen ze morgen eind v/d ochtend. I.p. dan zondagmiddag een TP. Hier dus helaas niet zoveel hoop meer op een goede afloop (hoewel k natuurlijk weet dat het kán). Maar we hebben altijd alleen maar slechte of matige embryo's gehad, dus mooi doordelen zal ook deze wel niet doen. Maar desondanks geen spijt dat we hebben doorgezet. Vorige keer hadden we meer eicellen met hetzelfde resultaat dus dat was om het even geweest.

19. pien30

pien30 Lid

28 feb 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ellendig zeg. Maar ik blijf nog voor je duimen voor die ene!! De punctie was dus weer heel vervelend. Kleintjes aanprikken is inderdaad 100x pijnlijker dan die grote, bah. Doe nog maar rustig aan. Wat fijn dat ze eerder bellen. Weet je inmiddels al meer?

Wat betreft die afspraak, ik zou wel eerder willen maar mijn vriend wil absoluut niet eerder. Hij heeft zich erop ingesteld in mei en ziet er erg tegenop, dus laat ik mei gewoon staan. Ben al blij dat ie met me mee wil enzo. En niet klaagt over de enorme kosten en spanningen die het met zich meebrengt. Maar lief dat je aan me dacht. Ik hoop nog steeds voor jou dat het niet nodig zal zijn naar DD.

Liefs

20. majo meid wat vervelend.. hmm ik ken dat hier ook alleen maar matige gehad.. 1e keer pech 2 keer dubbele bingo!

ik ga voor je duimen.

pien is ook wel te snappen he..
    meiden hebben jullie facebook of msn of zo!!

Deel Deze Pagina