Wie ervaring ivf/icsi Meppel icm Zwolle???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Majo, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #121 Majo, 18 sep 2009
    Laatst bewerkt: 18 sep 2009
    Hoe heen en weer geslingerd kun je worden met je emoties??? We werden gebeld uit Zwolle dat er van de 9 eicellen 8 bruikbaar zijn en dat ze na heel lang zoeken toch ook nog 8 zaadcellen hebben kunnen vinden :)!! Echt wonderlijk gewoon. Was natuurlijk superblij (en majoman al helemaal!!), maar er werd wel bijgezegd dat we wel moeten afwachten nog hoe het aantal bevruchtingen zal zijn. Maar goed...voor nu alvast weer wat hoop dus!! Had me er eigenlijk hoe ironisch dat ook mag klinken al bij neer gelegd dat het mislukt was deze ronde. Moet zeggen dat ik het dan ook nog moeilijk vind om nu toch blij te zijn. Verstandelijk wil ik dat wel, maar m'n gevoel zegt nog steeds dat het niet goed is. Vreemd toch die hele mmm.
    We zullen zondag af moeten wachten, dan worden we gebeld over het aantal bevruchtingen. Kom misschien ook wel door de vorige poging dat ik nog niet zo blij durf te zijn en door het nieuws van eerder vanmorgen. Vorige poging 4 eicellen, 2 bevrucht , beiden matige kwaliteit. Maar ja...we kunnen weer niks anders dan afwachten natuurlijk. Uit voorzorg stel ik me denk ik negatief in, dan valt het alleen maar mee. M'n blije springavatar mag in elk geval nog fftjes blijven, die wilde ik ook al gaan verbannen. Nu nog maar ff niet dus ;)

@All: Ik wilde nog ff zeggen: Bedankt voor jullie steun en medeleven lieve Meiden!! Het is prettig hier ervaringen te kunnen uitwisselen en steun te vinden bij elkaar.

@Klingel: Die vakantie moet dus tóch nog even uitgesteld worden Klingel. Maar dat vind ik nu minder erg. Wilden sowieso dan zondag pas weg, dus als we zondag alsnog negatief bericht krijgen gaan we dan alsnog proberen. Maar eerst maar weer proberen van het positieve uit te gaan :) Je had trouwens wel een mooie vakantie voor ons uitgezocht. Zijn één keer eerder op corfu geweest en vonden dit toen heerlijk!! Wat spannend ook weer bij jou/jullie. Weet je al meer over de zaaduitslag? Voor adopteren mag je idd niet te oud zijn. Volgens mij is 40 de grens ofzo, in elk geval voor een jong kindje. Een ouder kind kan geloof ik dan weer wel. Maar je kunt dit 'omzeilen' door bijv. alleen op jouw naam te adopteren. Maar ja...met wachtlijsten van 6-7 jaar hebben wij dit eigenlijk al een beetje als optie laten varen.

@Miepje: Jeetje zeg!! Jij wordt ook al zo heen en weer geslingerd met je emoties!! Nog niet doorgezet dus?! Hopelijk is dit positief nieuws!! Daar ga ik in elk geval héééééél erg hard voor duimen :) !!!

Knuffels Majo

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @majo: het is een goede dag vandaag..... 8 zaadjes voor 8 eitjes, dat is geen toeval meer!!!
    wanneer hoor je nu meer?
    ik duimmmm voor je en snap dat die hele vak niet meer zo belangrijk is! (hoewel jullie m echt wel verdienen en kunnen gebruiken denk ik zo)

nog meer goed nieuws:

klingmans zaad was bij vorige IUI dus ' afgerond nul ' in aantal...

... en nu:

26 miljoen, waarvan 84%!!!!!!!!!! A+B kwaliteit!
    zo superfantastisch is het nog nooit geweest, snap je dat nou?

ik viel gewoon van mijn stoel toen ik het hoorde!

nu hopen (en toch ook wel kunnen verwachten???) dat het volgende week net zo goed ongeveer is..

dinsdag nog een x zaad inleveren, en dan (denk ik) vrijdag en zaterdag de flush en iui..

zucht waar je al niet blij mee kan worden he...

;)

knuf!

3. Kigo

Kigo Lid

18 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Majo,

We lagen vanmorgen samen in het ziekenhuis. Ben echt blij dat ik nog gevraagd heb of we contact konden houden! Had vandaag nog vaak aan jullie zitten denken. Wat een geweldig nieuws om te lezen dat er toch nog 8 zaadcellen zijn gevonden!! Vond het echt vreselijk voor jullie en ook voor je man. Zijn gezichtsuitdrukking zei echt genoeg. En net wat hij zei, hij heeft zijn best echt gedaan!! Ik hoop voor hem dat hij dat alweer vergeten is en dat jullie samen kunnen genieten van dit onverwachte goede nieuws!

Dat er bij jou 8 goede eicellen zijn is ook geweldig. Bij mij waren er dan 5 blaasjes en 2 goede eicellen. Denk maar zo beter iets dan niets. Mocht deze poging mislukken zal ik wel meer moeten spuiten, maar daar gaan we eerst nog maar niet van uit. Mocht het geluk ons mee zitten dan groeit er straks een klein wondertje in ons. Dan zijn we ook nog haast gelijk uitgeteld. (ik blijf maar positief, hoe moeilijk dat ook is)

Hoe is het verder met je? Heb je ook nog steeds last van je buik? Bij mij zeurt het nog steeds. Heb vandaag lekker op de bank gelegen en wat geslapen, maar als ik dan ga staan dan heb ik gelijk weer last. Hopelijk gaat dat morgen beter.

Geniet van jullie weekend en voor ons allebei op naar het telefoontje van zondag! Ben echt zo benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Liefs van kigo

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Kigo!!

Superleuk dat je toch nog hebt gekeken hier. Je zelfs speciaal aangemeld want zie dat het je eerste bericht is!!
    Ben zelf ook wel blij al moet dan nog wel even wennen. Ging er echt al helemaal vanuit dat onze 2e poging verkeken was. Zat met m'n hoofd al bijna in de derde poging.

Je moet er nog niet vanuit gaan hoor dat deze poging gaat mislukken. Er zijn er ook genoeg die van de eerste de beste terugplaatsing zwanger worden. Hadden jullie nu IVF gedaan of ICSI, dat weet ik eigenlijk niet. Spannend toch weer he....tot zondag wachten!! Maar ja...het is niet anders. Hoop dat het zal gaan zoals je schrijft..........allebei dinsdag een tp van een mooi embryo en dan samen zwanger en samen bevallen!! Hahaha....hoe mooi zou dát zijn zeg!!!
    Hier ook nog steeds buikpijn. Vanmiddag lekker in de tuin gelegen met dat boek waar ik vanmorgen niet aan toe kwam doordat ik me zo beroerd voelde. Hij is nu uit :). Hier m.n. pijn bij zitten, liggen en staan gaat prima. Lopen is ook niks. Voelt soms nog steeds alsof die naald in me geprikt wordt. Echt héél anders dan de vorige keer. Maar ja...zal na een nachie slapen wel weer beter gaan. Rustig aan, laat je maar lekker verwennen door je man en ik duim voor een Supergoed telefoontje zondag voor ons!!

Liefs Majo

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Klingel: Als je het zó stelt....8 zaadjes en 8 eicellen....misschien is het idd geen toeval meer.....hopen maar dat je gelijk krijgt :)!! En wat een supergoeie zaadscore hadden julie zeg!! TOPPIE!!! Ook dat kan alleen maar goed gaan straks met jullie FLUSH!! Toppie Meid!!!

@All: Allemaal een fijne avond, ik ga lekker bankhangen en Popstars kijken!!

Liefs Majo

6. meggytje

meggytje Actief lid

3 okt 2008
    296
    0
    0
    Meppel
    @Majo: wat een goed nieuws zeg! Toch nog 8 gevonden! Super! En idd. net wat Klingel zegt het kan geen toeval meer zijn! Ben benieuwd hoeveel er straks geschikt zullen zijn voor terug plaatsing of invriezen.

Vanmorgen weer bij de gyn geweest. Eitje was 15x22, er zaten er stikem toch een paar meer. Een redelijk grote achter dit eitje, die zat gewoon verstopt. En een paar kleintjes, maar die doen toch niet mee. De gyn vertrouwde het(de maat) nog niet helemaal. Maar toch gaat het morgen gebeuren. Ik was al bang dat we het nog een dagje gingen uitstellen, hebben we al een keer eerder gedaan. En toen hadden we de eisprong gemist. Dat was zwaar kl*te.
    We hebben morgen vroeg dus een missie.... ;)
    Ik voel me er erg positief onder, heb het gevoel dat het wel eens raak kan zijn deze keer, maar durf het niet echt te voelen... Ach ja dat kennen jullie maar al te goed!

Meiden doe rustig aan, probeer vandaag ook van het weer te genieten. Het is een prachtige dag!!:)

7. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Majo, toch nog positief nieuws!! Super hoor. Nu hopen op een paar mooie bevruchtingen ;) Ik duim voor je!

Kigo, Doe je ivf of icsi? Zou wel leuk zijn als jij en majo allebei zwanger raken :d Afwachten maar.. Mijn duimen draaien ook voor jou.

Klingel, Wat een topscore! Hopen dat het met de flush/iui ook zo goed is, en dan moet het wel raak zijn! Succes meid.

Miepje hoe is het met jou? Nog steeds bruinverlies? Ik hoop zo dat je zwanger bent.

Ik ga maandag voor mn eerste fm. Ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal!!!

Liefs

8. Kigo

Kigo Lid

18 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Wij zijn bezig met onze eerste IVF. Ben echt benieuwd morgen naar het telefoontje, mede ook omdat er maar 2 eicellen uiteindelijk zijn gevonden. Maar Majo net wat je zegt, dit kan ook tot een positief resultaat leiden!

Ik kon gisteren ook niet in mijn boek lezen hoor in het ziekenhuis. Heb hetzelfde stukje wel een paar opnieuw moeten lezen. Heb het boek toen maar aan de kant gelegd. Zat veel te veel op de klok te letten en zat in spanning wanneer hij er weer zou zijn.

Meggytje heel veel succes morgen met de punctie! Hopelijk gaat alles prima. Zal voor je duimen morgenvroeg. Wij zetten morgenvroeg de wekker want we hebben geen idee hoe laat het ziekenhuis gaat bellen. Sta jij ook onder behandeling in Meppel?

Majo, mocht het zo zijn, allebei dinsdag een TP, zwanger en samen bevallen, kom je dan ook naar Meppel? Kunnen we samen op een kamer zitten te puffen, haha. Nou ja, wie weet is een ziekenhuis niet nodig en kan het eventueel thuis.

Lauwtje, succes maandag! Jij bent ook met IVF bezig?

Voor iedereen succes en lekker genieten van het weekend en het mooie weer.

Liefs van Kigo

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    @Meggytje: Super zeg!! Morgen de IUI!! Goed dat je er zo'n positief gevoel over hebt!! Succes morgen en straks ook weer in de 2 wachtweken!!

@Lauwtje: Jij maandag ook alweer je eerste FM. Gaat best snel zeg!!

@Kigo: Haha...dus het lezen lukte bij jou ook niet....nou ja...ik heb 'm thuis maar uitgelezen!! Leuk voorstel om samen te puffen bij een eventuele bevalling, hahaha. Wil persoonlijk wel graag in zkh bevallen, vind ik gewoon een prettiger idee dan thuis. Maar ja...eerst maar eens zwanger zien te raken ;)
    Even voor jouw overzicht: Iedereen die hier meeschrijft loopt in Meppel. Wel verschillende behandelingen, maar dat maakt het (vind ik) ook leuk. Lauwtje, Klingel en Meggytje zijn met IUI bezig, Miepje met IVF, ik met icsi. Weet jij trouwens hoe laat je gebeld wordt? Tegen ons zeiden ze dat ze geen tijd konden zeggen, hing van de drukte af. Heb m'mobiele nr maar doorgegeven want ben niet van plan om gekluisterd aan de telefoon te zitten. Jij nog veel last trouwens? Ik nog wel steeds behoorlijke buikpijn bij lagen helaas. Hopelijk is het morgen weer beter.

@Miepje: Hoe is het met jou?? Niet doorgezet toch mag ik hopen? Ben nog steeds heel hard voor je aan het duimen hier!!

'K ga er weer vandoor, weer lekker bankhangen en K2 zoekt K3 kijken.

Greetz Majo!!

10. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    @Majo en Kigo: grappig dat jullie tegelijk in het ziekenhuis lagen en elkaar nu hier gevonden hebben. Hopelijk zijn jullie straks allebei zwanger en misschien tref je elkaar dan nog weer in Meppel voor de leuke echo's.

@Majo: voor jou dus een erg spannende dag morgen. Ik zal heel hard voor je duimen hoor. 8 eicellen en 8 zaadjes, dat kan toch geen toeval meer zijn. Die zijn gewoon voor elkaar bestemd.

@Klingel: wat een topscore zeg! Dat belooft wat hoor. Hopelijk is het dinsdag nog net zo goed en wordt het een super flush/iui.

@Lauwtje: voor jou begint het maandag dus alweer, gaat snel hoor. Veel succes alvast.

@Meggytje: veel succes morgen. Hopelijk wordt het een vruchtbare dag! ;) Fijn dat je er een positief gevoel bij hebt, dat is al een prettige start.

@all: hier is het nog steeds hetzelfde. Klein beetje bruin. Morgenvroeg gaan we testen. We zijn nog nooit zover gekomen, maar door dat bruin heb ik er eigenlijk weinig vertrouwen in. Het zal dus erg spannend worden. Ik hoop het zo...

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hallo Dames!!

@Miepje: En....??? Heb je al getest vanmorgen? Ben zóóó benieuwd!! Hoop dat je een vetpositieve test in handen hebt!!

Wij zijn vanmorgen gebeld, van de 8 eicellen zijn er 3 bevruchtingen die ook al een het delen zijn. Weer een stapje verder dus!! Durf nog niet helemaal blij te zijn, vorige keer hadden we 4 eicellen, 2 bevruchtingen, maar van matige kwaliteit. Dus....dinsdag om 13.45 uur bij de TP weten we pas echt meer. Nu dus maar heel hard duimen dat ze goed delen en er in elk geval één van goede kwaliteit bij zit. Dan zit ik denk ik net wat positiever in de wachtweken. En een cryo (of 2) voor achter de hand, zou ik ook wel prettig vinden. Maar ja....we kunnen niks anders dan afwachten he?! We weten helaas nog niet of we op vakantie kunnen dinsdag na de TP. Degene die belde v/h lab wist het niet en haar collega ook niet, maar ze zei ik denk het niet, maar ik weet het niet :(. Morgen dus maar even met arts in Meppel bellen. Wil zó graag nog evn weg.

@Kigo: Zijn jullie al gebeld??

12. Kigo

Kigo Lid

18 sep 2009
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Majo wat een goed nieuws!! En helemaal na het vervelende nieuws van vrijdag ochtend. Super voor jullie! Was je ook al vroeg gebeld? Net wat je zegt een terugplaatsing en hopelijk nog een paar goede cryo's. Maar wie weet is deze TP voldoende! Op naar dinsdag!!

Was vanmorgen al vroeg gebeld, rond 10 uur ofzo. Gelukkig dat ze zo vroeg belde want had de wekker op half negen gezet. Bij mij is er ook goed nieuws! De 2 eicellen die er waren zijn allebei goed bevrucht!! En waren zich ook aan het delen. Heb verder niet zo doorgevraagd jammer genoeg. Was te overbluft dat ze allebei bevrucht zijn denk ik. Had alleen gevraagd dus ze zijn echt alle twee goed, daar zei ze ja op. Ik heb om 14.45 uur de terugplaatsing, dus wie weet zien we elkaar daar nog even! Zou leuk zijn!

Zal dit topic trouwens van het begin goed door gaan lezen! Vind het erg leuk om hier mensen te treffen die onder behandeling staan van het ziekenhuis in Meppel! Wie weet hebben we de laatste paar weken wel tegelijk aan de ronde tafel gezeten. Omdat de echo's altijd 's morgens worden gepland heb ik wel een aantal keer gedacht, zouden die ook bezig zijn met IVF of een soortgelijke behandeling.

Op naar dinsdag!!

Liefs van Kigo

13. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Vanmorgen getest: negatief! Bah, gatver, ben er weer helemaal door van slag. Ging net de test weggooien en toen zag ik een heel licht tweede lijntje. Weet dat die nu niet telt, maar toen ik mijn vriend vroeg of die er vanmorgen ook stond, wist ie het niet helemaal zeker. Het was ook nog erg vroeg. Ik durfde zelf niet te kijken, dus hij heeft alleen gekeken. Ben ook nog niet ongi, nog steeds beetje bruin. Ik weet dat de progestan de ongi tegen kan houden, maar krijg je dan wel bruin? Weet iemand dit misschien? Bah, was liever gewoon ongesteld geworden, dit maakt een mens ook onzeker zeg. Maar goed, het is over, zal morgen het ziekenhuis maar bellen.

@Majo: goed dat je bevruchtingen hebt. En dinsdag dus de tp. Spannend hoor, hoop dat ze goed verder gaan delen en dat je een paar toppers hebt. Jammer dat je niet meer duidelijkheid hebt over het vliegen. Raar eigenlijk dat ze dat niet weten, zouden ze je toch moeten kunnen vertellen. Maar dan inderdaad morgen maar even met Meppel bellen, misschien kunnen zij je meer duidelijkheid geven.

14. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Kigo!!

Super zeg, dat ze beiden bevrucht zijn!! En ook al aan het delen. Spannend he....hoe de kwaliteit dan is dinsdag!!

Wij werden om 10 uur gebeld. Lagen nog in bed. Hadden zoiets van...we zetten geen wekker, straks bellen ze pas 's middags. Was om 9.55 uur wakker, manlief wakker gemaakt. Ik zei: kom we gaan eruit straks bellen ze misschien wel en ik wil ff pen en papier klaarleggen om dingen op te schijrven want je vergeet door alles spanningen vaak de helft van wat er gezegd wordt.
    1 tel later.....telefoon......de laborant....dus snel naar beneden gesjeest samen, hahaha......

Misschien treffen we elkaar idd nog dinsdag in Zwolle.....hoewel we de vorige keer ook met 10 minuutjes weer buiten stonden.....
    Idd...op naar dinsdag!! Misschien tot dan in levende lijve!!!

Liefs Majo

15. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    Majo en Kigo, wat fijn dat jullie allebei bevruchtingen hebben. Grappig dat jullie op dezelfde dag te terugplaatsing krijgen. Een uurtje verschil. Hopen dat jullie allebei zwanger mogen raken ;)

Meggy, alles goed gegaan met de iui?

Miepje, wat balen zeg dat ie negatief was :( Dikke knuffel voor jou meid.

Morgen de fm, ben benieuwd

Fijne zondag!

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oh nee toch..Miepje!! Ik zag net bij Lauwtje een reactie op jou staan....en dacht he....heb ik die gemist? Maar ws hebben we ongeveer gelijktijdig gepost waardoor er in mijn vorige berichtje niets staat voor jou!!

Wat verschrikkelijk Balen zeg. Gewoon kl*te. Maar wel weer apart dat je later toch een lichtrose streep ziet....ga je toch weer door twijfelen lijkt mij?! Ik heb de vorige keer ook een dag bruinverlies gehad en na een dag zette dat toen helaas door. Zoals je zelf zegt....de progestan kan ongi idd wel tegenhouden. Morgen was trouwens toch de dag dat je pas mocht testen? Je leest ook soms wel dat je beter dié dag toch écht kan afwachten. En aangezien het nog niet écht doorgebroken is, morgen misschien toch nog een voorzichtige test doen?? Wil je absoluut geen valse hoop geven, maar je leest wel eens van die verhalen/ervaringen.....

Hele dikke knuffel voor jou in elk geval!!

Liefs Majo

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Lauwtje, jij succes met je FM morgen. Hopelijk groeit je ei al mooi!!

18. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    Majo, had al gezien dat we ongeveer gelijk gepost hadden, dus snapte al wel dat je het nog niet gelezen had. Geeft niets hoor.

Ik twijfel nu inderdaad heel erg door dat lichte streepje. Heb al wel besloten vandaag nog door te gaan met de progestan. Morgen zal ik het ziekenhuis bellen om het voor te leggen. Dan denk ik dat ik er dinsdag of woensdag nog maar een testje tegenaan gooi als ik dan nog steeds niet ongesteld ben. Wil mezelf niet onnodig hoop geven, maar misschien ben ik toch inderdaad gewoon te vroeg geweest. Dus we duimen toch nog maar even heel hard verder. Ik hou jullie op de hoogte!

19. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

21 mei 2007
    1.358
    0
    36
    OOooooh miepje ik hoop het zo!! Het is je zo gegund! Duim duim duim...

20. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    vanmorgen met het zh gebeld. Aangezien ik nog niet ongesteld ben geworden, adviseerden ze me om nog even door te gaan met de progestan en dan woensdag weer een test te doen. Als die weer negatief is, mag ik stoppen met de progestan en dan zal de ongi waarschijnlijk wel doorbreken. Volgens haar had ik nu nog niet volledige zekerheid en kon het nog beide kanten op. Nou ja, ik ga er nog steeds vanuit dat ik niet zwanger ben (hoewel ik niets voel van een aankomende ongi en behalve het bruin ook geen andere voortekenen heb) Ik voel me gewoon niet zwanger en heb er door dat bruin geen vertrouwen meer in. Maar ja, het duurt nu al wel 5 dagen en dat is anders ook nooit zo. He bah, die onzekerheid, om gek van te worden!!

Deel Deze Pagina