@Miepje: Ik duim voor je! @Lauwtje: Hoe is het gegaan met je eerste FM? @Majo: Morgen TP. Hoop dat ze een paar goede eitjes(hoe noem je ze nu? Embryo?) voor je hebben. Die goed blijven zitten en waar dan een minimensje uitkomt! Spannende dag! Heel veel succes! @Kigo: Voor jou morgen ook spannend! Plaatsen ze ze allebei terug? En ook voor jou hoop ik dat ze goed blijven zitten en dat er minimensje(s) uitkomen! Veel succes! @all: De IUI gisteren is goed gegaan. Het is niet meer in onze handen! Nu twee weken wachten... De eerste week valt altijd nog wel te doen, maar die tweede week Liefs Meggy
Miepje: Ik typ net mijn verhaal en heb dan boven aan mijn bericht staan: Ik duim voor je! (dat staat zo krom na jou bericht) Dat doe ik ook wel natuurlijk. Maar het zou wel fijn voor je zijn als je nu eens wat duidelijkheid zou krijgen. Of wel of niet. Ik hoop natuurlijk van wel! Laat je niet gek maken! Dikke knuffel van mij.
Miepje Wat een onzekerheid zeg! Pffff, kan me voorstellen dat je er gek van word.. Ik duim nog steeds voor je! Meggytje, Hoe was jullie score van de zaadjes? Waarom doe jij eigenlijk iui. Slech zaad of wat anders?? Misschien heb je het ook wel verteld maar weet t niet meer. Erg he die 2de week.. Succes met wachten. Majo en Kigo, heeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen! Hier al een mooi eitje van 16 bij 19mm! Gaat snel, maar dat is helemaal niet erg Morgen weer terug en moest mn pregnyl meenemen dus denk woensdag de iui... Spannend!
@Lauwtje: We zijn bezig met IUI omdat mijn mans zaad niet zo goed is. Score van de laatste keer weten we niet. Gyn zei dat ze nog niet geteld waren. Keren daarvoor telkens rond de 8 milj. En ik heb in mijn linker eierstok een cyste zitten. Endometriose. Dat ding is 10 bij 6 bij 10 cm. Best groot. Gelukkig heb ik weinig klachten van de endo. Als je soms de verhalen leest, brrr..... Ja, heb wel wat buikkramp tijdens menstuatie. Ook soms dat ik 's nacht wakker word van buikpijn omdat ik nodig moet plassen en nog wel wat kleine klachten, maar het valt reuze mee. Gyn had het er over om binnenkort toch maar eens te kijken of dat ding eruit kan. We gaan er eerst maar eens vanuit dat dat helemaal niet meer nodig is !
Jeetje Miepje...jij maakt het wel heel spannend zeg...morgen dus weer testen. Hoop zó dat deze positief is!! En Meggytje de IUI gister ook alweer gehad. nu op die spannende wachtbank!! Succes!! En Lauwtje alweer een mooi groeiend ei. Ook binnenkort de IUI dus!! Hoe is het bij jou gegaan vandaag Kigo met de TP? Hopelijk waren ze van goeie kwaliteit. Wij hebben de TP inmiddels ook achter de rug. Van de 3 embryo's was er één 4-cellig, dus van slechte kwaliteit waar ze niks me konden. De andere 2 hadden allebei 8 cellen, wat ze van redelijke kwaliteit maakt, ware het niet dat beiden wat fragmentatie hadden waardoor ze dus uiteindelijk van matige kwaliteit waren. Ze zijn dus beiden teruggeplaatst omdat je dan niets in kunt vriezen. Nu dus maar afwachten, weinig hoop maar we zullen wel zien. Nu eerst genieten van 5 dgn Turkije, want we gaan over een uurtje weg richting vliegveld Eindhoven!! Heerlijk toch nog even weg. Meiden....allemaal heel veel succes met alle spannende tijden enne Miepje....als ik terugkom zaterdag, hoop ik zondag hier te lezen dat je zwanger bent!! Liefs Majo
@Majo: Waarschijnlijk lees je dit te laat, maar toch geniet van je vakantie!! Turkije is erg mooi, ben er van de zomer geweest. Was echt super!!! En ook suc6 met wachten!
Hoi dames.. Majo, jammer dat ze minder van kwaliteit zijn. Hoop toch op een mooi wondertje voor je! Heel veel plezier in Turkije! Kigo, hoe was jou tp? Meggytje, gelukkig heb je er niet zoveel last van. 8mlj vind ik nog best wel veel, wij hebben elke keer maAR 2mlj en 1 keer 4mlj.! Nou veel succes in de wachtweken. Miepje, ik duim nog steeeds! Klingel hoe is t met jou?? Hier een domper gehad vandaag Bleek mn ei helemaal niet zo groot te zijn. Dr. K heeft iets anders ervoor aangezien.. M''n "echte" ei is pas 11mm.. Wat baalde ik zeg baaahhh.. Nouja ik moet donderdag weer komen en dan zien we wel weer..
@Majo: fijn dat je de terugplaatsing nu ook achter de rug hebt. Jammer dat ze van matige kwaliteit waren. Maar je weet het, ook die kunnen uitgroeien tot een mooi kindje. Dus we gaan heel hard voor je duimen.. Je leest dit niet meer, maar wil je toch een fijne vakantie wensen! Lekker genieten! @Lauwtje: wat een domper zeg. Toch wel raar dat zo'n vergissing gemaakt wordt. Ze kunnen toch wel zien wat een ei is en wat iets anders is, lijkt mij? Zo'n vergissing zou ze toch niet moeten kunnen maken? Raar hoor, maar hopen dat het donderdag goed gegroeid is. Ik mag morgen weer testen, maar ik denk dat dat alleen maar voor de 'show' is. Heb vanmiddag erge buikkramp gehad en had ook een klein beetje bloed. Denk dat het vanavond/vannacht wel door zal breken. Dan morgen weer een negatieve test, zit ik ook echt op te wachten Maar goed, dan heb ik wel zekerheid en kan ik ook weer verder. Deze onzekerheid is niets. Heb nu het gevoel dat mijn leven alweer een paar weken stil staat. De afgelopen twee weken heb ik thuis eigenlijk ook niet zo veel meer gedaan. Ik werk overdag en als ik thuis kom, heb ik nergens meer puf voor. Ook in het weekend ben ik gewoon erg moe van alles en moet ik echt bijkomen van mijn werkweek. Het lijkt echt of mijn leven even stil gestaan heeft. Ook door alle tegenslagen die we deze keer weer hebben gehad, heb ik deze ronde als erg zwaar ervaren. Heb het ook wel even weer gehad...
Hallo, Miepje, hoe is het met je? Al een test gedaan? Hoop zo voor je dat je toch zwanger bent. Succes! Lauwtje, succes morgen met de echo. Hopelijk is er dan meer groei van het eitje te zien. Meggytje, erg spannend hoor die wachtweken! Majo, Jammer dat we elkaar niet gezien hebben gisteren! Inderdaad, zoals je al zei je staat zo weer buiten. Hoop echt zo voor je dat je zwanger word. Wel beter dat ze dan twee terug hebben geplaatst dan is de kans toch net iets groter. En net wat Miepje zegt, van een matige kwaliteit kan ook een klein wondertje gaan groeien! Geniet van jullie verdiende vakantie!! Gisteren bij mij dan ook de TP. Pff, wat was ik zenuwachtig. Bij mij waren de eitjes van goede kwaliteit. 1 eitje is terug geplaatst en 1 was al ingevroren. Mijn man en ik zaten net te denken om ze allebei terug te laten plaatsen omdat na het invriezen ook niet altijd gezegd is dat het goed ontdooid. We hadden eerst een gesprekje maar het ene eitje was al ingevroren dus dat kon niet meer. Nu maar rustig gaan afwachten, pff. Twee weken lijkt me wel lang hoor. Liefs van Kigo
WAAAAAAAAHHHHHH, voor het eerst in 2,5 jaar een positieve test!!!! WAAAAAAHHHH, ik kan het gewoon niet geloven. Mijn vriend ging net weg naar zijn werk, ik ben een dagje vrij. Ik zei dat ik de test zo wel ging doen, voor de formaliteit. Kijk ik even later, staat er gewoon een dikke vette + Heb hem gelijk gebeld, stond helemaal te trillen en te janken. Ik begrijp er ook helemaal niets van. Heb nog steeds bruin en gisteravond ook een stolsel. Hoop wel dat het nu goed gaat natuurlijk. Blijdschap slaat ook wel een beetje om in angst. Niemand weet het nog op deze vroege morgen, maar wilde het wel even kwijt. Dus jullie zijn de eersten
Hoi Miepje!! Wat een geweldig nieuws!! Durf het haast nog niet neer te zetten, maar doe het toch maar, Gefelicteerd!! Nou maar hopen dat het kleine wondertje goed gaat groeien en je nu lekker kan gaan genieten! Ga je het ziekenhuis nog bellen vandaag? Misschien dat ze antwoord hebben op het bruin en stolsel verlies? Misschien dat ze je angst weg kunnen nemen? Ik vind het echt super voor jullie!!!! Liefs van Kigo
Hallo allemaal, Dit is mijn eerste berichtje op deze site. Wij gaan voor onze eerste ICSI-poging in Meppel. Hiervoor geen andere behandelingen gehad ivm slecht zaad. Dr. P is onze gyn. Zaterdag 12 september gebonnen met de pil en a.s. vrijdag echo bij dr. V. En dan zullen we ook horen wanneer we moeten beginnen met de eerste spuit. Iets wat ik doodeng vind. Maar de punctie lijkt me het allerergste. Ik vind het (net als jullie allemaal natuurlijk) wel superspannend, maar we gaan er helemaal voor. Ik lees jullie berichtjes al een tijdje en vond het een goed idee om mee te kletsen. Al was het alleen maar om elkaar op te beuren en in te lichten over bepaalde zaken. Ik wens jullie en mezelf natuurlijk heel erg veel succes en feliciteer iedereen die al zwanger is. Groetjes, Heidi
@miepje: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa echt waar een posi test? ? ontzettend geweldig, huil! ik gewoon helemaal hyper hier! wat fantastisch voor je!!! ieks, en wat nu? weet miepjeman het al? ?en en?? oh ik ben zo blij voor je! en dat al het powerrrrrrrrrrr-en geholpen heeft! GENIET! @heidi: welkom hier! spannend is het he, maar ik wens je veel succes. hoe lang ben je al bezig, en je begint dus direct met icsi? @kigo: heej, jou ken ik nog niet, leuk dat je hier ook bent! ik wens je veel succes en duimmm in de wachtweken! idd, ' jammer ' dat ze er niet (in overleg) 2 hebben teruggeplaatst, zou ik nog wel even aanhalen indien een volgende x nodig is.. @lauw: wat is dat nu, ei nog maar 11? is dat zeker, hebben ze beide eierstokken goed in beeld gehad? mopper!! donderdag dus weer kijken, hm, ik hoop dat het toch gaan opschieten! @meggy: 8milj is inderdaad een zeer goede score! maareh, oei die cyste, die is wel groot ja. wat zijn de plannen ermee? weghalen? @majo: lekker op vakantie welverdiend? heerlijk! ik duim voor jou, hoop echt dat het nu gelukt is. @mij: ik heb even pauze in meppel ingelast, ik moet me beraden of ik al klaar ben voor ivf, en zo ja, of ik dat daar doe of in dusseldorf. ben nu een ronde in t barrahus in wirdum, en krijg daar een flush en een iui, dus ik zit alweer volop aan de puregon. voel al eieren zitten dus ik ben benieuwd naar de echo morgen! @iedereen: liefs!
Hoi Klingel, Wij zijn in juli 2008 gestopt met de pil en op 4 juni 2009 doorverwezen naar Zwolle voor IVF-ICSI. De andere opties lagen direct al niet meer open. Mijn man heeft slecht zaad en het blijkt nu dat dat een erfelijke faktor is. Zijn broertje had dat ook, maar die hebben nu toch vijf spontane zwangerschappen gehad. Dus wij hoopten natuurlijk ook dat het "probleem" van tijdelijke aard was, maar dat is helaas tot nu toe niet het geval. In Zwolle waren we op de wachtlijst gezet, waardoor we pas in april 2010 misschien aan de beurt zouden zijn. Maar gelukkig bestaat er wachtlijstbemiddeling en heeft mijn ziektekostenverzekeraar ervoor gezorgd dat we nu in Meppel al kunnen starten. Ik vind het allemaal doodeng hoor, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik niet weet wat er komen gaat. We beginnen dus direct met ICSI en hebben de rest gewoon overgeslagen. Dus voor ons maar drie kansen. Maar goed, we proberen positief te blijven. Het zaad is per slot van rekening niet 100% ongeschikt. Gr, Heidi
@Miepje: Wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd! Tegen je verwachting in een posi-test. Echt super!!! Nu goed groeien beebje en ervan genieten!! @Klingel: We wachten deze IUI poging nog af en dan gaan we kijken hoe en of die cyste eruit kan. Ik ga er nog steeds vanuit dat het niet nodig is!! @heidi: Welkom hier. Het is inderdaad erg fijn om je ervaringen en gevoelens te delen met anderen. Ook vind ik het erg grappig/leuk dat we elkaar kunnen treffen in het ziekenhuis zonder het te weten. De eerste keer spuiten weet ik nog goed. Ik was op van de zenuwen. Moet je dat ding echt in de eigen lichaam steken? Ja, ... Maar het is voor een goed doel. De volgende keren is het al gewoner. 't klinkt gek, maar je went er aan! Heel veel succes met de ICSI.
Meiden, bedankt voor jullie felicitaties. Kan niet geloven dat dat voor mij is. Het is nog zo onwerkelijk. Hier hadden we helemaal niet meer op gerekend, had me er al bij neergelegd dat het weer mislukt was. Het was dus een complete schok vanochtend Maar wel een leuke. Helaas was miepjeman er niet bij, die had ik al uitgezwaaid. Vond het niet nodig om hem weer een negatieve test onder zijn ogen te drukken voordat hij aan het werk moest. Stom stom stom... Maar heb hem direct gebeld en ook hij was in tranen. Hij geloofde het niet eens Nou, ik ook nog niet helemaal hoor. Heb vanmorgen ook het ziekenhuis gebeld. Helaas konden ze mijn angst niet helemaal wegnemen. We moeten nu afwachten of het ook blijft zitten. Maar ja, dat is natuurlijk altijd zo. Op 14 oktober hebben we de eerste echo. Dus dat is de datum waar we nu naartoe leven. Dus iedereen bedankt voor het duimen en de powerrrrrrrrr. Ik blijf voor jullie ook heel hard duimen en hoop dat jullie binnenkort met net zulk goed nieuws komen.
Miepje, GEFELCITEERD!!! Wat een super verassing zeg! Ik ben helemaal blij voor je! Ik hoop dat de krampen en en bruinverlies niks voorstellen en dat jullie beebje lekker 8maanden doorgroeit . Heidi, welkom hier! Direct icsi dus. Spannend, heel veel succes! De punctie lijkt mij trouwens ook heel eng. Kigo en majo jullie over 2 weken ook een posi test he Ik blijf lekker duimen.. Klingel, Hoop dat deze iui/flush je lekker zwanger maakt. Succes morgen bij de echo.. Volgens dr. V heeft dr. K het einde van mn eierstok aangezien voor een ei. Dat loopt ook rond ofzo.. Ik weet t allemaal niet maar zo'n gyn zou het toch wel moeten weten?? Nouja morgen weer een echo en dan zien we het wel weer. Hoop dat het deze keer goed raak is... Ben het op het moment zo beu... Bleeeeeeeeeeeeegh.. :x Maar ik moet niet zeuren en gewoon positief blijven. Maar ik merk wel dat dat niet altijd even makkelijk is...
Oh, meiden ben zo bang! Gisteren was zo'n fantastische dag. Zo onwerkelijk. Blije ouders en schoonouders. Eindelijk na 2,5 jaar! Voelde me ook zo goed. Vandaag weer buikkramp en net een beetje bloed. Wat maakt me dit toch weer angstig. Ben zo bang dat het toch fout gaat, nu we eindelijk zover zijn gekomen. Oh, blijf alsjeblieft lekker zitten. PLEASE!
Miepie, lees hier vaak mee, maar hoe gaat het nu? Iets bloedverlies kan he, hoop dat het daar bij gebleven is! Succes alle andere meiden! Liefs Loesie
Hey Loesie, Het bloedverlies is weer gestopt. Zat alleen wat in mijn maandverbandje en was rood bij het afvegen. Verder niet. Nu weer klein beetje bruin. Word hier erg onzeker en bang van. Ik denk dat ik morgen het ziekenhuis maar ga bellen. Vanmiddag vertelde mijn vriend nog dat hij vanmorgen zo blij was dat hij een traantje moest wegpinken toen hij naar zijn werk ging. Dat deed me zoveel. Zo blij en dan moest ik weer vertellen dat ik wat bloedverlies had. Ik wil hem dit geluk zo graag schenken...