Hee miep. Wat een onzekerheid. Ik kan me voorstellen dat het je bang maakt.. Ik hoop zoooo dat dit beetje bloed niks voorsteld. Het is je echt gegund zo'n klein wondertje.
Gistermorgen toch maar het ziekenhuis gebeld en mijn angst voorgelegd. Ze begrepen het gelukkig helemaal en hebben de echo een week vervroegd naar 7 oktober. Wilde eigenlijk komende week al wel, maar het is dan nog erg onzeker of er wel een hartje te horen zal zijn. Dan zou ik alsnog erg onzeker het ziekenhuis weer verlaten. Dus dan maar een week later. Vind ik ook prima. Sinds gisteravond gelukkig geen bruinverlies meer. Mag nu ook bijna stoppen met de utrogestand, nog 2 dagen. Dat is ook wel fijn Heb besloten om er nu maar van te genieten. We hebben hier 2,5 jaar naartoe gewerkt en ik weet natuurlijk niet of het allemaal goed blijft gaan, maar dan heb ik er in ieder geval wel van genoten. Vind het trouwens nog steeds erg raar en onwerkelijk. Durf het nog niet zo goed te geloven. Maar meiden, ik hoop dat jullie me allemaal snel zullen volgen. Ik blijf gewoon heel hard voor jullie duimen hoor!
Hallo, Hoe is het met iedereen? Majo lekker genoten van jullie vakantie? Hoe gaat het met je? Miepje heerlijk zeg dat je eerder naar het ziekenhuis kan voor een echo. Hoe is het nu met je? Hopelijk is alles rustig en ben je nu heerlijk aan het genieten van het zwanger zijn! Met mij gaat alles rustig. Vandaag weer begonnen met werken en dat geeft toch de nodige afleiding. Morgen alweer een week voorbij. Op naar volgende week!! Voor degene die een TP hebben gehad, hebben jullie echt gewacht tot de testdatum? Of stiekem toch al een paar dagen eerder getest? Nou eerst maar enorm hopen dat het deze week rustig blijft!! Het is wel spannend hoor dit wachten. Liefs van Kigo
@majo, miepje, lauw, enz: haai, hier even een kort berichtje van mij, jullie (ex) medemeppelin. @miepje: hoe ist ermee, met de angst, het bloed, enz? fijn dat je eerder mag echo-en! en: ik blijf je powerrrrrrrrrrrrr sturen hoor! @lau: ik denk aan je morgen, iui5! hoop echt voor je dat het de laatste wordt, met succes dus! @mij: ik was in t barrahus (wirdum) voor een iui/flush, maar ik maakte op 10 e meer puregon 10 eitjes! daarom hebben we een escape-behandeling gedaan, in dusseldorf! wegens de opeens weer slechtere zaadkwali (zou het te maken hebben met de stress???) is het uiteindelijk een icsi ipv ivf geworden, en uit 8 eitjes zijn 3 bevruchtingen gekomen. ik was/ben zeer overdonderd door de mogelijkheid/uitvlucht naar dusseldorf, maar na lang en verward beraad zijn we er toch voor gegaan, want we weten maar nooit of dat gekke lijf van mijn nog een x zoveel eitjes aanmaakt. daarbij was de ronde echt voor niets geweest, en dat had ik ook erg gevonden. dus, nu heb ik dus opeens ook een icsi gehad, en ik moet zeggen dat ik dit achteraf wel behoorlijk veel zwaarder vond dan een iui hoor. maargoed, de kansen zijn dan ook stukken groter, dus we hebben t ervoor over. @iedereen in meppel: ik wens jullie alle succes en een mooie lieve beeb! misschien zien we elkaar nog wel eens, want ik ga deze move en meer toch maar eens vertellen aan V, plus mijn dossier vragen. overigens, mijn angst (en roepen op een laparoscopie) bleek niet voor niets: de linker eierstok/leider lijken vast te zitten en waren zeer zeer moeilijk aanprikbaar, met veel napijn als gevolg. wederom voor mij het bewijs dat je altijd je hart en intuitie moet volgen, en wat je lijf je zelf aangeeft. dikke smak van filosoferende klingel (blame de pregny, pure, oestro, proges! )
JÁÁÁÁÁ!!! MIEPJE!!! HOERAAAAAA!!! Dat zijn nog eens leuke berichten om te lezen na je vakantie zeg!! Van harte gefeliciteerd meid!! Wie had dát gedacht zeg!! Helemaal súperrrrr!!! Enne...wel proberen een beetje te genieten he....kan me zo goed voorstellen dat dat moeilijk is....maar zou het toch proberen. Wel spannend he...straks die echo op 7 oktober!! Maarre...das volgende week al hoor!! Ga heel hard voor je duimen dat het allemaal heel goed blijft gaan!! Enne....utrogestan capsules kunnen volgens mij als bijwerking ook bloedingen geven hoor!! @Klingel: Escape behandeling??? Nooit van gehoord, maar een goed alternatief dus zo te lezen!! En dan zit je ineens in Dusseldorf én heb je ineens een icsi gehad!! Jeetje zeg!! En dan morgen een tp van 2 emmie maar liefst!! Ga hard voor e duimen dat ze van prima kwaliteit zijn!! Spannend zeg!! Jammer dat de icsi zelf tegenviel. Kom je hier af en toe nog wel posen en ons laten weten hoe het met je is?? @Lauwtje: Morgen dus tóch je IUI!! Spannend. 5e toch? En hopelijk de laatste!! Héél veel succes!! @Kigo: Super dat beiden van goede kwaliteit waren. Bijna 1 wachtweek voorbij ook voor jou. Houdt je het nog wat vol? Genoeg afleiding? En ook nog eentje voor 'achter de hand' in de vriezer. Hopelijk ben je die helemaal niet nodig!! Ja...voor een derde misschien over anderhalf jaar ofzo @Heidi: Helaas voor jou welkom hier. Jammer dat je het traject ook in moet, maar leuk dat je mee komt schrijven. Spannende periode dus!! Wij gingen ook direct voor icsi. Voor ons ook de enige mogelijkheid helaas. Het sputen gaat je vast mee valen. Eerste keer is het eng, maar zoals eerder gezegd....het gaat wel wennen hoor!! @Meggytje: Hoe gaat het met jou in de wachtweken? Wij zijn zaterdagavond weer teruggekomen na een korte maar leuke vakantie Turkije. Waren daar uiteindelijk maar 3,5 dag maar hadden het gevoel een week weggeweest te zijn. Gisteren weer naar allemaal verjaardagen dus geen tijd gehad hier te kijken. Vandaag de eerste werkdag er weer opzitten. Morgen zit de eerste wachtweek er alweer op.....we zullen wel zien.... Doegie!! Liefs Majo
@Majo, dank je wel voor je felicitatie. Inderdaad volgende week de echo al. Kijk er wel heel erg naar uit en hoop echt een hartje te kunnen zien / horen. Vind het ook wel erg spannend allemaal. De angst is gelukkig wel een beetje weg nu. Het bloed is helemaal over en het bruin ook bijna. Heb vandaag de laatste utrogestan gehad, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken inderdaad. Fijn dat je hebt genoten van je (korte) vakantie. Je bent er in ieder geval even lekker tussenuit geweest en dat is al heel lekker. Nu alweer een week voorbij. Nog een weekje, dan hoop ik dat je een megapositieve test hebt. Ik duim in ieder geval voor je! @klingel: tjonge, das ook onverwacht dat je ineens voor ICSI gaat zeg. Kan me voorstellen dat dat tegen is gevallen. Je gaat voor IUI en kunt je eigenlijk helemaal niet voorbereiden op ICSI en dan val je daar zomaar ineens in. Maar wel fijn dat ze dit hebben kunnen doen. Je lichaam reageert soms wel erg raar he? Wens je in ieder geval erg veel succes en hoop dat je af en toe nog wel even komt kijken hier. Ben ook wel erg benieuwd hoe dit allemaal afloopt. @Kigo: ik mocht op maandag testen. Omdat we dan allebei moesten werken, hebben we de test een dag eerder gedaan. Die was negatief. Op woensdag (dag 20 na punctie) was ie positief. Zou dus echt wachten tot de testdag om teleurstellingen te voorkomen. Hoe gaat het met de anderen hier??
@ miepje, Wat fijn dat je volgende week al een echo kunt krijgen. Superspannend! @ Kigo, nog 1 wachtweek, voel je je al anders?? Hoop dat jij net als miepje straks lekker zwanger bent. @ Klingel, zo halsoverkop een icsi gehad. 3 bevruchtingen! Er worden er morgen 2 terug geplaatst? Spannend hoor. Ik heb morgen mn iui, wie weet straks samen zwanger?!! @ Majo, Lekker er even tussenuit geweest. Fijn dat je het leuk gehad hebt. Dus jij ook nog 1 wachtweek, hoop ook voor jou dat je straks lekker zwanger bent. Wie weet straks allemaal tegelijk naar de pufclub haha
Hey meiden, Mijn wachtweken zitten en sinds gisteren al weer op. Ben weer ongesteld geworden. ronde 30. Heb vandaag gebeld naar de gyn voor een gesprek over mijn endo, we mogen 15 oktober al komen. Dat ding moet er maar eens uit. En dan gaan we daarna wel verder met de behandelingen. Ben het vertrouwen in IUI met endo een beetje kwijt. He getver, had zo'n goed gevoel erover...en dat toch.. Hoe is het verder met jullie?
He, gatver meggy, wat kl... zeg! Had zo anders gehoopt. Mag ik trouwens vragen waarom je met endo toch voor IUI gaat? Hebben jullie daar zelf voor gekozen? Of komt dat vanuit de gyn? Ik heb begrepen dat je met endo direct wordt doorverwezen voor IVF. Wij hadden al drie keer IUI achter de rug en zaten in het IVF-traject toen bij mij endo is geconstateerd. Misschien zouden jullie met IVF ook meer geluk hebben, maar daar moet je natuurlijk ook zelf achter staan. We zouden 14 oktober een vervolgafspraak hebben, als deze IVF niet gelukt was, zouden we mijn endo ook eerst moeten aanpakken. Gelukkig is dat nu niet meer nodig.
@meggy: shit! en knuffffff... goed idee om nu eerst de endo aan te pakken denk ik.. @miepje: hoe voel je je? enne, wanneer kom je met een banner? @lau: hoe was je iui? goede opbrengst zaadjes? @majo: en hoest daar? @hier: de icsi overdonderde me zo dat ik er amper over heb kunnen stressen dus das fijn. de TP stelde niets voor; ja 5 uur rijden voor 5 minuten in de gynnestoel er zijn 2 embryos teruggeplaatst van de 1e klasse, dus das mooi. maar- ik ben reeel en verwacht gewoon maar weer niks smak!
@Meggytje: Ach nee toch....wat verschrikkelijk jammer zeg!! En nu dus w.s. eerst de endo eruit in okt?! En daarna dan? Wel weer verder met IUI? Of gaan ullie dan ook richting ivf of icsi? @Miepje: Gelukkig dat je weer wat geruster eronder bent. Scheelt natuurlijk dat het bloeden is opgehouden. Vind het echt zóó leuk voor je/jullie!! Op naar 7 okt!! @Klingel: Ook de trotse bezitter van 2 embryootjes dus!! En over 10 dgn testen!! Spannend zeg!! Ga hééél hard voor je duimen. @Lauwtje: Hoe is je IUI gegaan de 29e? @Kigo: Hoe is het bij jou? Ergens last van? Of juist helemaal niet? @Heidi: Weet jij al wanneer je met spuiten ma beginnen? Hier gaat alles wel o.k. Drukke week op werk gehad, dusse genoeg afleiding. Vandaag af en toe een beetje het gevoel dat ik misschien ongi moet worden...nou ja...we zien het wel. 'K ga toch maar nergens vanuit. Als het gaat zoals de vorige keer, dan krijg ik morgen ongi gevoel, zaterdag bruinverlies en zondag ongesteld. We zullen het wel zien...... Fijne avond allemaal!! Liefs Majo
Hallo, Sinds woensdagavond had ik iets bruin verlies. Gisteren ineens op mijn werk was het helder rood. Schrok enorm en ben door mijn leidinggevende naar huis gestuurd. Ik zat er even helemaal doorheen. Thuis flink gehuild en het ziekenhuis gebeld. De asisstente zei omdat het nog niet een echte menstruatie is dat het nog niks zegt. Het is afwachten. De ene keer denk ik het zet door en dan is het ineens weer minder. Gisteren enorm last van mijn onderrug. Dit heb ik normaal nooit bij een menstruatie. Het maakt enorm onzeker maar we wachten maar af. Hopelijk zet dit niet door. Vanmorgen was het trouwens weer meer bruinachtig dan rood. Majo, heerlijk dat het bij jou nog rustig is! Hoop zo voor jullie dat het positief is. Als het rustig blijft wanneer ga jij testen? Echt dinsdag of zondag. Ben namelijk aan het twijfelen. Als de menstruatie niet doorgezet is om zondag een test te doen. Vandaag weer verder in spanning, pfff. Liefs van Kigo
hey meiden, nou de ergste dip is weer voorbij. Baal nog wel stevig. Had graag gewild dat het gelukt was, dat ik niet onder het mes hoefde. Maar 't is niet anders....(dat zinnetje gebruik ik vaak tegenwoordig!) @Klingel: Wat mooi dat er 2 zijn terug geplaatst. Nu hopen dat je Miepje achterna gaat!!! Ik ga heel hard voor je/jullie duimen! @Miepje/Majo: De IUI behandeling kwam geheel vanaf de gyn. Ja, wist ik veel. Van te voren weet je niet veel. Maar als je eenmaal in de MMM zit dan ga je lezen en lezen. We zouden hierna nog 1x IUI doen, maar ik ben het vertrouwen in de IUI behandeling nu ff kwijt. Ja, als het na 4x nog niet gelukt is.... Nu eerst de endo er maar uit en dan... Dat overleggen we dus de 15e. Ben als de dood voor IVF, maar geen vertrouwen meer in IUI. Ik sta op dit moment overal voor open. We zien dus weer. Ben inmiddels toch al kampioen in afwachten, dan kunnen deze 14 dagen er ook nog wel bij @Kigo: Getver meis... wat een stress erbij weer! Ik hoop dat het niet doorzet... Afwachten weer. Kl*te is dat toch, we doen niet anders.... Sterkte met afwachten!
@meggy: fijn dat je weer wat kalmer bent. maar het blijft &^%%@*(. elke keer ga je weer een grens over, raar is dat he.. @kiggo: hallo, jou kende ik nog niet! klote van bloedverlies!! domme vraag misschien, maar hoe kan de assistente bepalen dat het (rode) bloed geen normale ongi is? @majo: en, nog steeds rustig? ik duim hoor!!! ik zat me trouwens af te vragen wanneer je iets van zwanger zou moeten voelen; eerst zit je onder de pregnyl/progest/andere hormonen en die trekken dan langzaam weer weg, voel ik me opeens minder kans hebben, stom he! @lau: en hoe gaatie met jau!? samen zwanger worden: deal!!! misschien is t wel leuk om een lijstje te maken, wie wat waar heeft aan data? hoewel ik een bijna meppel-afvallige ben vind ik het toch leuk elkaar te volgen, enne, ik kom volgende week toch weer in meppel ( date met dr V over uitslagen uroloog en vertellen van mijn onverwachte move, ben benieuwd hoe hij reageert ) @miepje: ieks, ik lees net elders de schrik die je nu hebt. ik duim ontzettend voor je en hoop dat je hier goed nieuws kan melden!... glitterpowerrrrrrrr voor jou, ik rijd zo langs meppel zh dus als je daar bent ... @meggy: ik moet zeggen dat ik ook geen vertrouwen meer heb ik een reguliere iui. als je al weinig kans van je zelf/ jullie samen hebt, dan verhoogt de iui dit nou ook weer niet onwijs he. kan wel komen door mijn halsoverkoppe intrede in de wereld van de ivf/icsi dat ik er zo over denk, maar ja, ook wegens de superwisselende (dus onbetrouwbare) zaadkwaliteit waar wij het mee moeten doen.. hoe zit dat bij jullie (allemaal) eigenlijk? *gek eigenlijk om dat soort vragen te stellen aan mensen die je niet ' kent ' * fijn weekend allemaal!
meiden, onze droom is stuk... Gisteravond en vannacht kramp en bloedverlies gehad. Vanmorgen naar de gyn geweest voor een echo. Was niets meer te zien. Heb vandaag met 6 weken en 2 dagen een miskraam gehad. We zijn er helemaal kapot van...
lievelieve miepje ik las het net in het icso/ivf topic wat een vreselijk nieuws... ben heel erg verdrietig voor jullie, het is jullie zo ontzettend gegund.. zo oneerlijk heel veel sterkte en liefs....
Miepje wat kl*te! Was het eindelijk gelukt... is het jullie toch niet gegund! Sterkte! ((((((((((((knuffel))))))))))))))
Miepje! Wat ontzetten klote zeg!! Het was jullie zo gegund en nu eindigd het in een miskraam Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Liefs
Oh NEE toch...Miepje... Wat verschrikkelijk érg voor jullie zeg!! Waarom, waarom, waarom, nou toch?! Het was jullie zóóóó gegund!! Vind het écht héél erg voor jullie!! Hele dikke knuffel van hier!! Liefs Majo
@Kigo: Jij bruinverlies vanaf woensdag en ook wat helderrood....jéétje zeg!! Maar volgens de assistente toch geen duidelijke ongi? Best raar idd zoals iemand anders schreef...hoe kan zij dat nu zien door de telefoon?? En hoe is het nu met je? Heb je nog getest vandaag? Of wacht je toch tot dinsdag? Of heeft het bloeden doorgezet? Gats van een spanning dan ook zeg!! Ook een dike knuffel voor jou!! @Meggytje: Bij jou de rust weer wat gekomen gelukkig. En de volgende datum die spannend is, is dus 15 oktober? Gaat de endo er die dag uit? @Klingel: Hoe gaat het wachten je af? Trek je het allemaal nog een beetje? Jij moet nog 6 dgn toch? Tweede week dus....slopenste week van de 2. Succes Meid. Ben trouwens benieuwd wat Dr. V. zal zeggen!! Zaadkwaliteit is hier ook heel wisselend. Wel altijd slecht, maar wel wisselend. In begin nog 1,2 miljoen, maar ook 0,3 en 0,2 miljoen gehad. Ook een keer helemaal niks na griep. En wanneer je je met al die hormonen etc. zwanger zou moeten voelen....ik heb echt werkelijk waar geen flauw idee. @Lauwtje: En hoe gaat het wachten bij jou? Wanneer is jouw testdatum nou? De 13e? Ook succes met het wachten!! Hier laatste dagen erg druk gehad. Daarom afgelopen 2 dgn hier ook niet geweest. Etentjes /verjaardagen/werk/winkelen (kraamcadeautje voor vriendin)/ cursus voorbereiden....druk druk druk, maar toch niet helemaal genoeg afleiding. Weet niet meer wat ik nu wel of niet voel. Ben nog steeds niet ongi. Heb gisteren wel tampons gekocht, want ga er eigenlijk vanuit dat dit wel gaat gebeuren nog. Donderdag iets ongi gevoel en vrijdag ook nog bij vlagen. Gisteren 's morgens wel, rest van de dag niet, 's avonds weer twijfelachtig. Vanmorgen nergens last van, vanmiddag wel en nu weer wat erger. Steeds naar het toilet om te spieken....en zie dan verbaasd ....nee toch nog niks.....wordt echt helemaal gek ervan. Maakt niet uit wat ik doe...onbewust concentreer ik me steeds op mijn onderbuik....voel ik nou wat, of toch niet.... Dinsdag is de testdag. Hebben geen testen in huis, dus eerder lukt niet, wil ik ook eigenlijk niet. Ik denk steeds...als ik dan toch ongi moet worden, laat het dan maar gewoon komen!! Dan weten we weer waar we aan toe zijn. PPPFFFF....had dit de vorige keer helemaal niet, wordt er helemaal kriegel van zeg!! Maar ja....d'r zit echt niks anders op dan wachten.....Vorige keer had ik gisteren bruin verlies en vandaag helder rood....pppffff....ik weet het niet meer.....'k ga maar verder met onderbuikconcentreren en broekloeren als ik denk dat ik nu dan toch echt ongi wordt . Toedels!! Majo!!