Ziekenhuistas bij opname.

Discussion in 'Zwangerschap' started by SterretjesMama, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

Apr 14, 2010
    775
    0
    0
    Wij hebben te horen gekregen dat ons meisje na de bevalling (in het ziekenhuis) wordt opgenomen voor minimaal 2 dagen en moeders dus ook.

Nu ben ik in de stress voor m'n ziekenhuistas! Want wat moet ik meenemen?
    Hoeveel kleertjes, rompertjes, mutsjes, sokjes en noem maar op.
    En neem je ook luiers en hydrofieldoeken enz mee?

2. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Je neemt in iedergeval voor jezelf iets van nachtkleding of trainingsbroek en een t-shirt,gewone kleren voor als je naar huis mag,slippers of sloffen,natuurlijk een toilettas met benodigdheden.

Voor beebje neem je 4 of 5 setjes kleding mee(waaronder 1 setje voor als je naar huis gaat.Natuurlijk 5 rompertjes.Luiers hoef je meestal niet mee te nemen,dat hebben ze daar wel.
    Neem wel spuuglapjes en een knuffel waar je geur aanzit voor beebje ,mutsje en een jasje mee.

waarom zo veel kleren,als er een ongelukje gebeurd(zoals spugen of poepen of plassen als je net te laat bent met de luier.Wat mij thuis ook paar keer is gebeurd) heb je schone kleren bij

3. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Kleertjes kun je nooit genoeg bij je hebben voor de kleine.
    Voor jezelf zou ik zowel nog wat positiekleding als je gewone kleding meenemen, je weet na afloop niet waar je in past. In het ziekenhuis is het overigens vaak wel erg warm, dus beetje luchtige kleding kan geen kwaad.

Tip: Doe zelf tijdens de bevalling niet al te goede kleren aan. Bij mij zat mijn shirt zo erg onder het bloed dat ik hem heb moeten weggooien. Shirt had te lang zo gelegen, was weinig meer aan te redden.

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou niet te veel 'overbodige' dingen meenemen zoals hydrofiele luiers e.d Dat hebben ze in het ziekenhuis allemaal wel. En mocht je toch niet genoeg kleertjes bij je hebben dan hebben ze dat in het zkh ook. Ik moest ook blijven v.w. zwangerschapsvergiftiging en had aan 2 dingen van alles genoeg. Jasje e.d kan je man ook de dag dat jullie naar huis mogen meenemen of eerder, mocht het nodig zijn.
    Voor jezelf zou ik gewoon lekker zittende kleding meenemen. Pyama voor in het zkh bijvoorbeeld. Ik had ook heel fijn mijn kleren meegenomen (zelfs mijn laarzen :)) maar ben in een trainingsbroek weggegaan. Lekker sjabbie maar mij intereseerde het echt niks op dat moment.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Als je telefoon aan mag in het zh neem ook je telefoonoplader mee!!!

6. Eltime

Eltime Actief lid

Jul 17, 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het altijd wel handig om de (geschreven)n geboorteenveloppen vast mee te nemen, kun je in het ziekenhuis alvast de kaartjes vouwen en erin doen.

Share This Page