Hallo allemaal, Ik word aanstaande donderdag ingeleid omdat het zh waar ik loop je max tot 41 weken laten lopen. Nu vraag ik me af hoe gaat een inleiding ongeveer? Ik heb er wel overgelezen maar van ervaren mensen lezen lijkt mij beter. Hoe lang duurde het dat je was bevallen? enz enz eigenlijk zijn allerlei tips/adviezen ervaringen welkom. Ik moet mij donderdag om )8:00 uur in het zh melden. Pfff morgen de laatste dag thuis Ik had het zo anders gehoopt maar ja...
hee meid, Ik ben met 42 weken ingeleid. Ik moest me 's ochtends vroeg melden en toen werd gekeken of er al een beetje ontsluiting was. Ik had anderhalve cm ontsluiting en er werd toen een infuus aangelegd. Tegen een uur of 10 werden ook mijn vliezen aangebroken. Wat mij heel erg tegenviel is dat je dus niet meer lekker rond kunt lopen omdat je kindje aan de hartslagmeter ligt. Je ligt dus eigenlijk aan bed gekluisterd. Vervolgens kreeg ik een weeenstorm en tegen 12 uur een ruggenprik omdat de ontsluiting niet vorderde. Tegen 8 uur in de avond had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen, maar er zat helemaal geen beweging in, na 2 uur persen kreeg ik een keizersnede. Mijn kindje pastte er niet door, hij was 10 pond. Heel veel succes donderdag! Enne ik hoop dat het morgen alsnog uit zichzelf begint!
meid bedankt voor je reactie. Wel fijn dat je dezelfde dag nog persdrang had. Ik hoop dat ik ook alsnog de zelfde dag beval. Wel heftig dat het een ks is eworden. Dat is echt het grootste waar ik tegenop zie de gyn zei dat een ks veel complicaties zou opleveren bij mij. Mijn wonden hechten niet goed pfff moeilijk hoor
5 dagen nadat mijn vliezen braken (had nog wel genoeg vruchtwater) ben ik ingeleid. Hier ging het supersnel. Mijn baarmoedermond was al verstreken, dus hoefde niet de gel vantevoren. Dus om 10.00u ging het infuus erin en rond half 11 de eerste weeen. Bij mij ging het heel snel (na 4uurtjes zat ik op bijna 8 cm).Was ook geen tijd meer voor een ruggeprik. En om iets over half 5 was ze er! Ik kwam wel terecht in een weeenstorm dus hebben ze op een gegeven moment het infuus uitgezet omdat mijn lichaam de weeen had overgenomen. Veel succes morgen en niet te druk makenn, laat het maar over je heen komen!(wat is dat toch makkelijk gezegd..)
Ow wat lekker snel zeg owwww hoop dat het bij mij ook vlot gaat. Allen ik word er niet goed van vrijdag nacht zei de gyn dat mijn bm wel was verweekt maar geen ontsluiting belde net om het voor de zekerheid weer te vragen en nu zeggen ze dat het niet zo is Pfff want anders kan ik gewoon aan het infuus maar als mijn bm niet verweekt is ofzo krijg ik tabletten. Hier in dit zh werken ze met tabletten zeiden ze geen gel. Je krijgt per dag max 3 tabletten om de 4 uur. En als dat helpt dan pas na 3 cm ontsl gaan ze de vliezen breken. Maar als de tabletten niet helpen stoppen ze er mee en gaan ze de volgende dag weer verder met tabletten pfff vraag me af hoe lang dat zou duren.
ik ben ingeleid met 40 weken. omdat me baarmoedermond nog maar voor de helft was verstreken kreeg ik om half 10 eerst 2 pilletjes ingebracht tussen me vliezen en baarmoeder ( had krap 1 cm ontsluiting) die hadde niet veel gedaan om half 3 uur. dus hebben ze weer 1 pilletje ingebracht. maar ook die had weer niets gedaan om 5 uur. dus nog 2 erin in de hoop dat het nu wel zou lukken maar weer wou me lichaam niet zelf de weeen overnemen. ik had wel elke 2 minuten weeen van ruim een minuut lang maar ze deden niets. dus een hele dag pijn gehad voor niets eigelijk. om 8 uur heb ik pijnstilling gevraagd en heb toen de nacht heerlijk geslapen dankzij de spierverslapper. snachts is er een scheur in me vliezen gekomen en verloor steeds vruchtwater. om half 9 sochtends is er gel ingebracht in de hoop dat dat wel zou werken want dat was het laatste wat ze zouden proberen voorlopig omdat het anders te veel werd. ik moest die week sowieso bevallen doordat ik een scheur in me vliezen had. door die gel kreeg ik hele heftige weeen maar ook die hadden om 3 uur smiddags niets gedaan er stond alleen wat druk op me baarmoedermond. toen heb ik om 4 uur weer een spierverslapper gekregen maar die werkte niet. dus om 6 uur weer gesmeekt om pijnstilling want ik hielt het niet meer. ( dacht er natuurlijk niet bij na dat het wel eens echte weeen konden zijn) maar mocht nog niets omdat ik om 4 uur al had gehad en het anders te veel werd voor kian. dus moest nog 1,5 uur wachten en dan zou ik een pompje krijgen. de gyn kwam om kwart voor 7 weer een keertje kijken en had toen 3 cm ontsluiting. ze hebben gelijk de vliezen gebroken en een plaatje op kian ze hoofd gezet voor zijn hartslag. na een half uur aan de ctg mocht ik gelukkig onder de douche want dat was de enige plek dat ik de weeen op kon vangen ( had alleen maar rugweeen). om half 8 kreeg ik opeens persdrang en gelijk is de gyn gehaalt, de verpleegkundige wou eerst niet de gyn halen omdat ze niet geloofde dat ik al 10 cm kon hebben. maar uiteindelijk toch gedaan en had indd 10 cm. om kwart voor 8 mocht ik eindelijk gaan persen toen ze alles klaar hadden gezet en om 3 voor 8 is me zoontje geboren. dus uiteindelijk hebben al die weeen die niet voor ontsluiting zorgde wel wat gedaan want ging opeens van 3 naar 10 cm en de geboorte in 1 uur en 12 minuten! en toen ik me zoontje eindelijk vast had was ik alles vergeten! zou het zo weer over doen omdat ik geen pijn had bij het persen omdat het zo snel ging. ik wens je een voorspoedige bevalling en dat je snel je kindje vast mag hebben! Liefs xx
He, Het is bij iedereen weer heel verschillend, maar hier is mijn ervaring. Op zaterdag opgenomen in het zkh. Zondag om 8.00 uur capsule naar binnen gekregen om de baarmoedermond week te maken. Daardoor al lichte weeen de hele dag, maar niet bijzonder. Om 23.30 uur braken de vliezen en waren de weeen iets heftiger, kon niet meer slapen, maar het was wel te doen. Op maandag om 6.30 uur aan het infuus en je zit idd meteen aan bed gekluisterd. Ik kwam gelijk in een weeenstorm (elke 2 a 3 min weeen) en na 4 uur kreeg ik een ruggeprik, ik had toen 2 cm ontsluiting. Om 15.15 uur had ik eindelijk 10 cm, maar mocht nog niet persen, meneertje was nog niet voldoende ingedaald. Om 18.30 uur mocht ik eindelijk persen en om 19.12 uur is hij geboren. Duurde dus best lang, maar we hebben er de mooiste zoon voor terug. Collega van mij was binnen 4 uurtjes klaar. Dat hoop ik ook voor jou natuurlijk. Ik had trouwens zwangerschapsvergiftiging. Succes meid, denk aan je.
Ik ben ingeleid met 42 weken en moest me 's ochtends rond 8 uur melden (eerst van te voren even bellen of er plek was want als het vol zat werd het een dag later). Het begon met een half uurtje aan de CTG en even kijken hoeveel ontsluiting. Ik had nog maar 1 a 2 cm. Dat vond de gyn te weinig om de vliezen te breken dus is er eerst een gel ingebracht om de boel wat te verweken. Daarna weer een half uur aan de CTG. En daarna mocht ik tot 2 uur vrij rond lopen, mocht gewoon naar buiten (niet naar huis jammer genoeg) en naar het restaurant en zo. Heb nog gewoon geluncht aan het bevalbed. Had ook nergens last van nog geen krampje. Om 2 uur heeft de gyn mijn vliezen gebroken en een inwendige CTG aangebracht. Dan kan je inderdaad nog niet veel maar als je wilt kunnen ze die tijdelijk even loskoppelen zodat je naar de wc kan of kan douchen. Maar ik had nog steeds nergens last van. Rond half 4 is het infuus aangebracht en daarna ging het snel. Geen weeënstorm of zo maar gewoon rustig aan opbouwende weeën die ik mooi kon bekijken op de CTG en goed te handelen waren. Rond half 7 kreeg ik persdrang (ik moet poepen dacht ik nog) maar volgens de verpleegkundige was dit wel erg snel. Toch maar de gyn er bij gehaald en die voelde en inderdaad 10 cm! Ik helemaal blij want de weeën waren nu toch wel erg vervelend dus ik had het helemaal gehad als ik pas op 4 cm zou zitten. Dus aan de slag, want het persen vond ik moeilijker dan de weeën opvangen. Maar om 1 minuut over half 8 is onze Inge geboren na 3kwartier persen. Zonder knip maar met een klein scheurtje. Het infuus bleef aan totdat de placenta ook geboren was maar dat was een wee later. Dus al met al ben ik 12 uur in het ziekenhuis geweest en 4 uurtjes echt bezig geweest. Het is mij dan ook heel erg mee gevallen en hoop als er een volgende komt dat het weer op deze manier gaat. Sterkte donderdag!
Marijee en jorntenfemmigje wow best wel heftig dus. Wat ik zo lees weet niet of ht klopt maar ik denk dat die gel beter helpt dus sneller zijn werkt doet dan die tabletten. Het heeft bij jullie wel lang geduurd. Marije bij jou is het begin erg traag gegaan maar daarna ontsluiting wel erg snel dat is wel fijn. jorntenfemmigje bij jou ook de eerste dag eigenlijk niet echt veel opgang Maar gelukkig zijn jullie er klaar mee en hebben jullie je wondertjes in jullie armen. Hoop dat het bij mij snel gaat en ik de zelfde dag beval. Bij mij is het eigenlijk meer omdat ik zo min mogelijk in het zh wil blijven.
Yjc meid kijk zo een zou ik ook wel graag willen. Dat geeft mij weer moed hihi. Allemaal bedankt natuurlijk maar toen ik net las dat het eigenlijk 2 dagen had geduurd kreeg ik de tranen in mijn ogen nu ik lees dat het in 12 uur is gebeurd krijg ik weer een big smile op mijn gezicht (mijn moeder is in dat zh overleden dus ja hoe leg je dat uit wil er gewoon zo min mogelijk alleen zonder mijn man zijn. dus zo min mogelijk uren nachten doorbrengen
In http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... c&start=15 dit topic heeft het bij iemand zelfs 5 dagen geduurd ik weet dat het bij iedereen anders verloopt maar omdat mijn bm waarschijnlijk ook niet rijp is las ik dit topic evn door Pfff ook zo handig vrijdag nacht zeiden ze dat mijn bm rijp was en nu weer niet
ik ben ingeleid omdat mijn lichaam de bevalling zelf niet doorzetten had na 43 uur maar 4 cm onsluiting daarop is besloten dat ik ingeleid werd en toen ging het enorm snel echt heel erg snel om 5 uur kreeg ik het infuus en 2,5 uur later had ik volledige onsluiting.18 min later was fynn er al. maar ik vond het vrij heftig dat het zo snel ging.
Hey tirtilisko, Hier ook een inleiding gehad omdat bij mij de vliezen al te lang gebroken waren en daarna flinke weeën die volgens de vk niks deden. Dus maandagochtend vliezen gebroken en woensdag ochtend ingeleid.Kwam gelukkig al in het ziekenhuis met 4/5 cm. Het eerste uur vond ik het nog wel te doen omdat ik deze weeën al kende maar ik knalde daarna helaas in een weeënstorm, het voordeel daar van is dat het erg snel gaat met de ontsluiting Hier heeft het alles bij elkaar 57.5 uur geduurd maar de daadwerkelijke inleiding maar 5.5 uur. Wil je heel veel succes wensen voor donderdag! Hopelijkheb je snel je kleine in je armen.
Hoi! Ik ben ingeleid met 36+3 weken omdat mijn vliezen gebroken waren. Om 9.00 uur moest ik in het ziekenhuis zijn voor een CTG en toen hebben ze besloten om me in te leiden, omdat ik nog geen weeen had. Om 12 uur hebben ze gekeken of ik al ontsluiting had en ik zat al op de 3 a 4 centimeter. Hoefde dus geen gel voor het verweken van de baarmoedermond. Om half 1 lag in aan het infuus en kreeg om 2 uur mijn eerste wee. Om half 3 kreeg ik een weeenstorm en om 3 uur hebben ze de weeenopwerkkers lager gezet en kreeg ik een morfine achtige prik in mijn bovenbeen. Op dat moment had ik 6cm ontsluiting. Door die prik werd ik heel suf en heeft het de scherpe randjes van de weeen afgehaald en tussen de weeen door heb ik nog "geslapen" (ja! echt waar!). Om 4 uur (dus binnen een uur) had ik persdrang en volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Om 10 voor 5 is onze kleine geboren! Ben dus eigenlijk vanaf de eerste wee in 3 uur bevallen! Maar een weeenstorm kan ik je helaas niet aanraden. Heel veel succes! Laat alles maar lekker op je af komen, heb ik ook gedaan en achteraf viel het redelijk mee!
Meid, Alle bevallingen zijn anders. Misschien gaat het bij jou heel snel. Echt niet druk maken hoor en niet te veel naar minder leuke verhalen kijken. (zoals die van mij) Succes, denk aan je hoor.
Als 1e wil ik je heel veel succes wensen donderdag maar hoop dat je van te voren al bevallen bent Ze hebben mijn bevalling ingeleid met 38+6 om diverse redenen. Moest om 7.30 uur in het ziekenhuis zijn, om 8.00 uur een balloncatether ingebracht met gel, om 12.00 uur vliezen gebroken had toen 3cm ontsluiting. Toen waren ze vergeten het kraantje van het infuus met weeenopwekkers aan te zetten (kwamen ze pas om 15.30 achter, aflossing avond ploeg) had al wel weeen gekregen. Toen kraantje open gezet op minimale stand. Ruggenprik gekregen omdat ik in een weeenstorm terecht kwam (ruggenprik werkte helaas niet, komt niet vaak voor). En om 18.46 bevallen. Dit was in korte lijnen mijn bevalling.
Meiden allemaal hartstikke bedankt. Wow het begint nu wel heel dichtbij te komen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heel erg zenuwachtig ben.
ik ben met 40w3d ingeleid wegens psychische omstandigheden. om 11 uur zijn de vliezen gebroken, toen ging ik van 2 naar 4 cm. om 12 uur is het infuus aangegaan. om 20 over 12 1x opgehoogd. toen kreeg ik een weeenstorm. om 2 uur begonnen ze een ruggeprik te zetten, maar heb geen medicijnen gehad, om 5 voor half 3 mocht ik gaan persen en om 14.42 was Lasse er.
Claartje wow dat is wel erg snel gegaan. Had je al ontsluiting toen je in het zh kwam of had je al een rijpe baarmoeder?
Hoi Tirtilisko, Hier op de valreep nog mijn verhaal. Ik ben de dag voordat ik ingeleid zou worden opgenomen omdat ik een scheurtje in de vliezen had en de baby dus in het water had gepoept. Ik ben de nacht daar gebleven en goed in de gaten gehouden. Ze deden niks omdat ik toch de volgende morgen ingeleid zou worden... 's morgens om 8 uur op de verloskamer, kreeg ik het te kwaad door alle spanningen en ik was gewoon op.... ik had de hele nacht niet geslapen omdat ik de hele tijd vruchtwater verloor en het bed was veel te klein voor mijn dikke buik... Eerst werd even gekeken hoe het er van onder voor stond en toen hebben eigenlijk gelijk mijn vliezen centraal gebroken. Toen begon het, hoor... Langzaamaan werden de weeen steeds heftiger. Ik heb alleen maar rugweeen gehad! ik had in 3 uur tijd volledige ontsluiting, wat ik best wel vervelend vond was die draad tussen mijn benen waardoor je weinig tot geen bewegingsvrijheid hebt... Na 3 uur kreeg ik persdrang en mocht ik gaan persen. Na bijna 1,5 uur was Hugo er nog niet uit aangezien ik gewoonweg geen kracht meer had om te persen, ik was totaal uitgeput! Ik viel tussen de weeen door bijna in slaap! Toen hebben ze besloten om Hugo er met de vacuumpomp uit te halen. Na nog 3,4 persweeen kwam Hugo er eindelijk uit! Ik vond het al met al een heftige bevalling, maar dat kwam voornamelijk dat ik zo moe was... Verder vond ik het allemaal goed geregeld, wel had ik af en toe het gevoel dat ze je aan je lot over laten. Tijdens de weeen kwam er af en toe even iemand kijken. Er is dus niet constant iemand bij je (behalve dan mijn man) Dat vond ik een beetje raar. Je bent toch wat onzeker. Maar dat is thuis ook niet het geval, dan komt de vk ook even kijken en gaat dan (meestal) weer weg om later terug te komen... In ieder geval, héél veel succes! Gr. Niki oh ja, Hugo is om 12.33 uur geboren en rond 8 uur is de bevalling begonnen.