Goedemorgen! Gisteravond rond 22:00 is mijn vruchtwater gebroken. Ik weet dat dat het begin van de bevalling is... Maar nu? Wat gaat er nu gebeuren of wat moet ik nu doen? Ik heb nu trouwens last van bloederig slijm. Ik ben eigenlijk lichtelijk in paniek
Moet ik niet eerst de weeën afwachten? Ik ben overgedragen naar de gynaecoloog omdat ik morgen dmv een ballonkatheter ingeleid zou worden. Gewoon het ziekenhuis bellen?
Bellen! Bij mij was het breken van het vruchtwater een van de vier redenen om naar het ziekenhuis te gaan (ik was medisch). Daarbij kreeg ik direct weeën nadat mijn vruchtwater was gebroken, dus het was sowieso direct afrijden naar het ziekenhuis.
Ik reageerde zo raar nadat mijn vliezen waren gebroken Ik ging eigenlijk gewoon slapen (was doodmoe) Maar ik werd wel een beetje panisch wakker haha. Vooral omdat het door blijft lopen en ik net bloed bij het afvegen zag. Ik ga het ziekenhuis idd maar bellen! Hahaha
Dat is niet raar hoor Toen mijn vliezen braken, zat ik trillend op het bed. Doodzenuwachtig, met een app mijn weeën te timen (echt 0,89 weggegooid, heb 2 weeën getimed en toen ging ik al naar het ziekenhuis ). Ik ben wel 100 keer in een half uur naar de WC geweest om er toch maar zeker van te zijn dat ik het niet verzinde ... Overigens had ik ook wat bloed, was volgens de vk heel normaal iedereen reageert anders.
Bellen en je temperatuur opmeten. Bij het breken van vliezen kan je koorts krijgen en dat moet je in de gaten houden
Hier ging het druppelgewijs en dacht eerst dat ik in m'n broek aan het plassen was, gegoogled of het misschien vruchtwater kon zijn ...het was tijdens het avondeten en wilde niemand lastig vallen maar toch maar de verloskundige gebeld en omdat ik medisch was en via een ks moest bevallen moest ik het ziekenhuis bellen dat we eraan kwamen, man ging nog even snel douchen en ik ging bellen...was de rustheid zelve. Eenmaal in het ziekenhuis ging het allemaal heel snel. Ik wil niet voor niets bellen maar bij twijfel eigenlijk altijd bellen, succes!
Succes! Ziekenhuis bellen inderdaad. Als weeën niet vanzelf komen, kun je niet onbeperkt afwachten. Er is namelijk wel kans op infectie. Je kindje zit nu niet meer veilig in het vruchtwater. Succes met bevallen, je hebt je kleine nu echt bijna in je armen!
Ik zou inderdaad het ziekenhuis bellen. Ik heb te horen gekregen dat dat een van de redenen is om ze te bellen. Heel veel succes, hopelijk komt de rest snel op gang!
Ik hoop dat deze stilte betekent dat je inmiddels bevallen ben of in ieder geval bezig bent. Fijn dat het toch nog spontaan begonnen is!