Wie ervaring met aardbei vlek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AlRe, 6 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Mijn dochtertje heeft een aardbei vlek achter haar oor. Nou heb ik in de boeken gelezen dat die vlekken vervagen/verdwijnen als ze ongeveer 3 is. Die vlek wordt steeds groter (naar buiten toe) en ik maak me steeds meer zorgen dat het straks een lelijke plek blijft. Ik heb al lichtjes geinformeerd bij de assistente van mijn huisarts maar heb begrepen dat de dokter haar daarvoor niet wil ontvangen omdat die vlekken toch verdwijnen. Wie kan mij gerustellen?
    Aankomde donderdag moet ik naar het CB want daar krijgt ze haar eerste inentingen dus daar zal ik het nog een keer vragen.

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    is dat een assistente met een powertrip of heb je een k** dokter. wat een onzin dat hij de daarvoor niet zou willen ontvangen. ik kan bij mijn ha nog met een jeugdpuistje terecht als ik me daar zorgen over maak. cb zal het ook wel weten, maar anders gewoon de ha weer bellen. daar issie toch voor ?

3. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Heb zeer slechte ervaring met de assistente. Toen ik 9 weken zwanger was had ik 5 dagen niet gegeten en alleen maar lopen over te geven. (gal en bloedstolsels)
    Ernstig verzwakt hangend aan mijn man met een vuilniszak vast kwam ik de praktijk binnen lopen. Mijn man zette mij op een stoel neer waar in neerstorte doodziek. Mijn man ging de assistente waarschuwen dat het ECHT niet goed met mij ging en of wij misschien eerder geholpen konden worden. Ze keek naar mij en zei: "" o ja"en ging gewoon verder met haar werk. Ik hoorde andere mensen in de wachtruimte tegen elkaar zeggen: zo die is echt ziek. Een vrouw die naast mij zat vroeg welkje dokter wij hadden (er zitten daar 2) en bood aan dat wij voor haar mochten. Helaas hadden wij een ander dokter dus we konden dat aanbod niet aannemen. De andere dokter kwam naar buiten en riep die mevrouw die naast mij zat terwijl wij wachtte op onze huisarts. Die vrouw naast mij was klaar en toen de andere dokter naar buiten kwam om de volgende patient te halen vroeg hij de assistente of ik niet zijn patient was want dan zou hij mij even helpen. Dat was niet zo dus nam hij zijn patient mee. Gelukkig was er ook een ander assistente en die zag dat het niet goed met mij ging en die heeft mij apart genomen in een ander kamertje en vertelde dat zodra mij huisarts klaar was hij even naar mij zou kijken. Dat gebeurde vrij snel en binnen 3 minuten kwam de huisarts met zijn oordeel: ik moest accuut naar het ziekenhuis waar ik een paar dagen moest verblijven.

Toevallig kwam mijn man later op de dag in het ziekenhuis die vreselijke assistente tegen. Ze vroeg meteen of mijn man haar herkende en of het goed met mij ging. Mijn man reageerde bot dat het NU wel goed met mij ging.
    Nadat ik uit het zieknhuis was ontslagen moest ik een briefje aan de huisarts afgeven en wie zat daar....die assistente. Ze vroeg poeslief aan me hoe het nu met ging........

4. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Ik heb zelf zo'n aardbei angioon gehad op mijn neus! Deze kreeg ik toen ik een maand oud was en verdween zelf toen ik een jaar of 2/3 was. Tegen mijn moeder zeiden ze toen dat ze hem wel weg konden halen maar dat had geen nut want hij zou weer terug komen. Nu zie je de plek nog steeds, veel mensen vragen aan mij of ik een bril draag, op die plek zit hij. Maar als ik mijn baby foto's terug kijk was het echt een hele grote, bedekte mijn halve oog. Maar goed, er valt mee te leven :D Wees blij dat hij bij je kindje achter een oor zit!(ok je zou het liever helemaal niet hebben, sorry, maar het komt (redelijk) goed.)

5. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb vroeger ook een aardbeivlek gehad op mijn wang en die was voor mijn 1e verjaardag al bijna weer weg. Mijn jongste heeft er eentje op haar linkerbeentje, die wordt ook steeds wat groter, roder en dikker. Het gaat vanzelf wel weg dus ik maak me er niet zo naar om.

6. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Renske heeft er ook een precies op haar neus.Gelukkig wel onderhuids,maar het ziet erruit alsof ze keihard op haar neus is gevallen.Ze schijnen idd vanzelf weg te trekken.....Ze kunnen wel explosief groeien en dus heel groot worden,je moet het dus wel in de gaten houden....Maar uiteindelijk trekt het weg.....Ik wil je wel zeggen,wapen je tegen opmerkingen.Want wildvreemde mensen zullen ernaar gaan vragen of zelfs staren.........

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Mijn kleine meisje heeft ook een aardbeienvlek onder haar okseltje. Hij is bovenhuids, dus ook knalrood en dik. Hij is idd na de geboorte gaan groeien tot ongeveer 2 maanden en nu is ie al 2 maanden op dezelfde grootte. Het advies aan mij was, gewoon laten zitten en over een paar jaar zal ie minder worden en misschien wel verdwijnen.

8. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn heeft ook een hemangioom op zn beentje en het groeit wel wat mee met zn lijfje en het zou idd binnen een paar jaar moeten verwdijnen... zoniet kunnen ze het altijd weghalen als het op een hinderlijke plek zou zitten , ze noemen het ook wel een schoonheidsfoutje!

ga in ieder geval niet zoeken op google... want dat had ik wel gedaan en maakte mezelf helemaal gek met dat wat ik had gezien... en dat was absoluut nergens voor nodig

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    is dit wat ze ook wel een ooievaarsbeet noemen ? nouja iig voor AlRe een hoop geruststellende antwoorden, maar die assistente zou aan mij een hele slechte hebben :evil:

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik ben niet zo snel dat ik heel bot en onaardig doe
    zelfs niet als ik weet dat mensen absoluut niet zo gehandeld hebben als zou moeten
    maareh... ik denk dat zij toch wel in aanmerking komt voor een hele serie nare opmerkingen....

overigens.. hier heeft de huisarts telefonisch spreekuur
    dan kun je bellen en krijg je rechtstreeks een huisarts aan de telefoon ipv een assistente.
    misschien kan dat bij jouw huisarts ook wel
    kan je het hem in ieder geval eens voorleggen.

overigens.. anne heeft een vlekje op haar oog
    dat was aanvankelijk onwijs dik en knalrood
    maar inmiddels is het eignelijk al aardig aan het wegtrekken.
    zo van de ene op de andere dag.. was het bijna weg

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Mijn middelste (Damiën) heeft ook een aardbei vlek.
    Op z'n schouderblad.
    Hij is nu 2.5 jaar en zit er nog steeds. (niet zo groot)
    Ik ben het dus nog aan het aankijken.

Mijn zusje daarin tegen heeft 'm ook gehad.
    Bij mijn zusje werd hij ook dikker.
    Zat bij haar achter op de bovenbeen.
    Zij heeft hem gehad tot haar 18e.
    Je ziet er nu haast niets meer van.
    Haar huid is daar een stukje lichter dan de rest.

Maar het is dus niet altijd waar dat hij rond 2 a 3 jaar weg is.
    Je zegt dat hij dikker word....ik zou er gewoon even na laten kijken.

Verder helemaal niets vertellen aan de assistenten n gewoon een afspraak maken bij de HA.
    En anders het consultatie buro.

Liefs Linda

12. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Marleen heeft ook een aardbeivlekje aan de zijkant van heer bovenlijfje. Ik had het gelukkig bij een vriendin gezien, die haar kindje heeft het ook. Die heeft echt een grote op haar hoofd. Toen ik hem bij Marleen zag, was ik er gelukkig op voorbereid en wist ik dat het toch wel weg zou gaan. Maar anders schrik je je idd drie slagen in de rondte.

Op het cb houden ze het trouwens wel goed in de gaten hoor.

13. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Yaeda heeft ook een aardbeienvlek op haar lijfje..word nu ook wat groter en dikker en zou volgens CB gewoon wegtrekken ;)

14. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Als het hetzelfde is als een ooievaarsbeet, dan hier ook een achter in zijn nek. Wordt volgens mij nog niet minder, maar zijn haren vallen er overheen.

15. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben enorm opgelucht dat het toch niet zo kwaad kan. Ik hou het in de gaten maar weet nu dat het bijna altijd weggaat. ;)

16. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ons zoontje heeft er eentje op zijn rug...hij was niet erg groot, zoiets als een punaise...maar zie nu dat het heel langzamerhand aan het verdwijnen is...hij is u zo groot als een speldenknop.
    kan me voorstellen als de vlek groot is en op een zichtbare plek dat het meer irriteert en je er wat aan wilt laten doen....maar hij verdwijnt idd heel langzaam vanzelf.

17. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Een aarbeienvlek is niet hetzelfde als een ooievaarsbeet. Een aardbeienvlek oftewel Hemangioom is echt een kluwen van bloedvaatjes en in de meeste gevallen gaat het vanzelf helemaal uit zichzelf weg. In hele ernstige gevallen worden ze behandeld dmv steroiden maar in Nederland zijn ze daar heel terughoudend mee.

Fabian heeft 2 Hemangiomen een op zijn bovenarm en een op zijn romp, ik heb dus het een en ander uitgezocht.
    Als je op google zoekt op de term 'hemangioom' zul je heel veel info vinden. Er is zelfs een site voor ouders van kindjes met een hemangioom.

Ik vind het trouwens ook een belachelijke reactie van je huisarts(assistente). Anders maak je gewoon een afspraak voor iets anders en breng je het alsnog ter sprake.

Heel veel succes iig.

Deel Deze Pagina