Wie ervaring met Atopic Eruption of Pregnancy (AEP)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tessss, 16 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Hoi, hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. Ik ben nu 6 weken zwanger en heb sinds maandag last van wat waarschijnlijk Atopic Eruption of Pregnancy is. Rode jeukende vlekken over zo’n beetje mijn hele lichaam. Alleen mijn hoofd (gelukkig!), mijn voeten en mijn buik zijn bijna niet aangetast. Het is sinds maandag tot nu toe alleen maar erger geworden. Meer plekken en grotere plekken (ze smelten op sommige plekken samen). De huisarts heeft overlegd met de dermatoloog en schrijft me nu een milde cortisterioid creme voor.

Heeft iemand ervaring met AEP? En op welke termijn begon het bij jou? Hoe is het verloop gegaan? Hoe lang duurde de uitslag? Heb je crèmes gebruikt hiervoor? Voelde je je verder ook ziek? Is het zo dat je baby’tje allergisch/astmatisch bleek te zijn na de geboorte?

Hopelijk heeft iemand wat antwoorden.

2. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Even nog wat foto’s van hoe het er uit ziet.

Bijgevoegde bestanden:

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Jeetje meid!! Ik heb er nog nooit van gehoord, maar wat een ellende!! Sterkte!!

4. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Sjonge dat klinkt niet fijn zeg *understatement*. Ik ben er niet bekend mee, maar wil je wel sterkte wensen!

5. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Dat ziet er 'pijnlijk' uit. Heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar wil je wel sterkte wensen. Fijn dat de huisarts je direct heeft doorgestuurd naar de dermatoloog. Hopelijk trekt het snel weg met de zalf. Sterkte..

6. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk naar, en dat is inderdaad nog een understatement! Geen ervaring hiermee, maar wel met huiduitslag (dermografie) en hydrocortisonzalf was hier een redelijk succes, als ik het maar niet te vaak gebruikte!

Hoop voor je dat de dermatoloog je goed verder kan helpen en je niet je hele zwangerschap last houdt!

7. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dankjewel voor jullie reacties. @Rosje83 , hoe vaak heb jij het gebruikt en wanneer in je zwangerschap? Jij weet natuurlijk ook nog niet of het mogelijk schade heeft toegebracht aan de baby?

8. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Sorry, ik heb het niet gebruikt in mijn zwangerschap, gelukkig al een aantal jaar niet meer nodig!

Ik gebruikte het echt als ik niet anders kon. Dermografie zorgt voor onuitstaanbare jeuk, ik krabde mezelf vaak gewoon open. Alleen op momenten dat ik het echt niet meer hield smeerde ik in en dan hielp het wel, maar als ik iedere keer ging smeren dan leek het wel of mijn huid eraan wende.

Ik kan op het internet niet vinden dat het schadelijk is (zeker lichtere varianten) maar ik snap wel je terughoudendheid. Kun je proberen de jeuk te verlichten met bodylotion met Aloë Vera? Of koelen met een koelcompress/ijsklontjes in en theedoek? Ik denk dat de cortisonzalf ook alleen werkt tegen de jeuk en niet zozeer de vlekken laat verdwijnen, dus misschien dat je een andere manier van verlichting kunt vinden.

Nogmaals, geen ervaring met jouw specifieke klacht, maar dit is wat voor mij wel redelijk hielp vaak ;)

9. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb heel lang zware eczeem aan mijn handen gehad. Overdag mocht ik dan geen hormoonzalf gebruiken omdat de kans te groot was dat ik dan aan mijn gezicht ed zat. Dus had ik voor overdag ureumzalf die ik in de koelkast moest bewaren ter verkoeling. Dat werkte erg fijn.

10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Omg nu weet ik dus wat ik op mijn gezicht heb! Lijkt net alsof ik gekwijld heb en de huisarts gooide het eerst op schimmel. Micanozolnitraat gesmeerd maar werd alleen maar roder.
    Daarna fusidinezuur maar zelfde verhaal.
    Begon toen ik net zwanger was, gaat dit over na de bevalling?

11. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Als het dit is wel. Ik zou even een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Sterkte! Op je gezicht lijkt me echt heel rot.

12. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja even kijken of ik tijd heb maar alles valt nu wel op z'n plek.
    Meestal is het wel rustig en dan ineens word het heel erg rood en jeukerig.

Deel Deze Pagina