Bevalling / Inleiding Wie gaat er met jou mee? Ik word as woensdag ingeleid en ml neemt vrij van werk. Daarnaast hebben we nog honden thuis. Wat is verstandig? Ml hele tijd bij blijven of later naar huis sturen indien het langer duurt of blijft ie slapen? (zusje verzorgd de honden indien nodig)
Je weet nooit hoe snel het gaat of ineens gaat, dus ik zou je man niet naar huis sturen. Je hebt hem wellicht harder nodig dan de honden die ook door je zus verzorgd kunnen worden. In mijn geval gaan mee mijn man, en misschien een verloskundige in opleiding die ik via via ken.
Het inleiden duurde uiteindelijk niet zo lang, maar was de bedoeling dat ml de hele tijd zou blijven. Vond het ook erg fijn, zou ik me niet alleen voelen en hij heeft me echt helpen puffen met de weeën.
Bij mij was mijn toenmalige vriend er de hele tijd bij totdat duidelijk ging worden dat het hem die dag niet ging worden toen ging hij naar huis om te slapen en kwam hij de volgende dag weer terug. Als het mij nu zou gebeuren zou manlief en graag de hele tijd bij zijn maar ik heb ook nog een dochter waar voor gezorgd moet worden dus dat is even afwachten. Succes woensdag, spannend he!
Nee maar ik moet om 6u melden in het zk. En het vordert niet, dan zou ik hem naar huis sturen s avonds. En tuurlijk heb ik hem erbij nodig.
Jouw keuze, ik zou het niet doen. Vooral in de avond/nacht kunnen weeën ineens heen snel vorderen. Waarom zouden jij en je man kiezen voor de honden als hij ook bij jou kan blijven slapen, en de hond zelfs opgevangen wordt. Lijkt mij geen moeilijke keuze Bevallen doe je niet vaak, de hond kan vast wel een avond zonder zijn baasje. Ook als je om 17.00 uur bevalt en niet meteen naar huis kan/mag wil je toch ook dat hij de eerste uren en nacht bij jou en je kindje aanwezig is, of hebben de honden dan ook voorrang? Sorry ik snap het niet (heb overigens zelf ook een hond waar ik zielsveel van hou, maar dit gaat toch voor).
Ik zou zeggen ml blijft de gehele duur van inleiden+bevallen bij mij, moet er toch niet aan denken dat het snachts ineens toch doorzet en ik hem niet wakker krijg telefonisch! Lijkt me echt heel erg! Spannend zeg! Succes woensdag!
Daarbij geven ze bij een inleiding vaak ook wee-opwekkende middelen als het niet vordert, ik zou er dus niet vanuit gaan dat je in de avond nog bezig bent en dat het de volgende dag pas weer doorzet.
Zou hem er ook bij houden! Is toch iets om samen te doen, tenzij er voor hem geen bed is natuurlijk..
Nee ik zou er voor kiezen om je zus op de honden te laten passen. Ik heb 24 uur in het ziekenhuis gelegen en geen denken aan dat mijn man van mijn zijde is geweken. Was hem ook echt nodig
Voor de hond(en) had ik mijn man niet naar huis laten gaan, voor onze andere kindjes wel. Ben nooit ingeleid, maar ving sowieso liever de weeën alleen op en ben bij de derde nog maar net op het nippertje met mijn man er bij bevallen (vk was er ook niet). Maar wat ik om mij heen hoor en lees op het forum is dat toch wel wat apart en willen de meeste vrouwen hun man echt in de buurt hebben Anders gewoon kijken hoe het loopt woensdag? 's ochtends honden nog uitlaten en dan kijken wat je daar wilt? Als jouw zusje toch kan oppassen kan je die toch altijd nog inschakelen als het nodig blijkt en zij daar geen probleem mee heeft? Weet ook niet in hoeverre je al echt inleidbaar bent en of ze meteen beginnen met vliezen breken en/of wee-opwekkers. Schoonzusje moest zich bijv 's ochtends melden met al wat ontsluiting, vliezen werden gebroken en ze kon weer naar huis totdat er wat begon, anders de dag erop wee-opwekkers. Maar misschien is het gewoon fijner het geregeld te hebben vooraf? Net wat jij wilt uiteindelijk Succes in ieder geval!
Ik lag op de zwangeren afdeling terwijl ik werd ingeleid maar ml moest naar huis toen het bezoekuur was afgelopen. Een hele dag rondgelopen en rond 23u begon het echt. Hij lag net op bed toen ik belde dat ik naar de verloskamer ging. verschilt vast per ziekenhuis.
Ik had nergens last van... geen weeën niks. Moest gewoon een nachtje blijven omdat mijn bloeddruk te hoog was. Wat ben ik blij dat ik tegen mijn partner zei, dat ik liever had dat die zou blijven. 23.30 begonnen de weeën 4.55 bevallen. het begint vaak in de avond/nacht en ik had dit echt niet zonder hem willen doen. Dus ik zou hem niet naar huis sturen!
Bij houden.. Mijn bevalling duurde vanaf 1e wee tot geboorte 2,5 uur. Hij zou maar net weg zijn gegaan oid.. en er niet bij zijn..
Vl gaat me en die wijkt niet van mijn zijde denk ik. als het zo ver is dan zal ik mijn zoon vragen de honden uit te laten ( die is dan bij zijn pappa in de vakantie)
Nou ja, eerlijk gezegd is het ook best irritant als je op twee plekken hetzelfde topic maar met andere reacties tegenkomt... Het is toch veel handiger ook om alles op een plek te hebben en zo te kunnen lezen?