help!spoedje, moet ik nu iets doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi
    kunnen julli even je mening geven want weet niet of ik actie moet ondernemen.

mijn zoontje is nu 5,5 maand oud. Hij heeft afgelopen woensdag zijn 4 maanden prik gehad, dit was zo laat omdat hij een flinke bronchitis had en aan de antibiotica zat. Nu was maandag alles weer schoon volgens de huisarts dus prikje kon weer.
    Donderdag was hij jengelig maar geen koorts en wel eten. gister op de creche niets aan de hand maar gisteravond was er wittig/gelige diarree, het was echt meer wit dan geel. Hij was zo moe dat ie zonder eten naar bed wou. Hij had opde creche om half 12 een volle fles op, 180, en om 3 uur wou hij niet. Ik heb hem toen opgehaald en thuis heeft hij nog een eel kein beetje op, misschien net 100 ml. Om half 7 wou hij al naar bed. Ik wou hem om 12 uur wakker maken voor zijn papfles want het leek me dat ie onderhand wel honger had. Hij weigerde echt en heeft toen maar 5 minuten borstvoeding gekregen van me en toen viel ie weer in slaap.
    oh ja, toen weer een heel volle luier met witte diarree.

Vanochtend om half 8 was ie wakker en weer heel even de borst gedronken. Hij voelde heel warm aan. Ook weer een hele volle luier met diarree. Beneden heeft ie om half 9 een fles gehad maar weer maar 80 ml gedronken. Ik heb hem getemperatuurd en hij had 38,9. Sta ik net boven met hem gaat ie echt kokhalzen. Er komt me toch een straal uit, zeker een liter melk en vocht. Hij stikte er bijna in, zo'n kracht dat er achter zat. |Ik heb hem een paracetamol gegeven en nu slaapt hij weer, heel schrikachtig is ie ook inbed nu.
    Ik moet er bij zeggen dat de vorige keer na de prik kreeg hij savonds gelijk koorts 39,7 en dat heeft 5 dagen aangehouden. Ik heb van dwe week contact gehad met het cb en het rivm en hij mocht wel geprikt worden maar ik moets hun informeren als er iets fout ging en als hij meer dan 3 dagen koortshad, weer naar de dokter. Dit vind ik dus moeiljk. Kan hij na deze dagen van afgelopen woensdag nu ieneens last ervan krijgen of heeeft hij misschien iets anders? vorige keer was er verder niets aan de hand behalve koorts.
    Wa zouden jullie doen want zoals ik het zie heeft hij gister om half 12 de laatste keer echt gegeten. Moet ik iemand bellen of naar huisartsenpost?
    dank vor het lezen van dit lange verhaal

groetjes Laura

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou even goed opletten of hij niet uitdroogd en vaak kleine beetjes drinken aanbieden. Let dus goed op genoeg plasluiers en als hij huilt of hij dan nog met traantjes huilt. De witte diarree durf ik niks over te zeggen. Het klinkt als een buikgriepje.

Maar als je het zelf niet vertrouwd...gewoon even de HAP bellen. Daar zijn ze voor!

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 Meranou, 27 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2010
    Ik zou gelijk bellen, want witte ontlasting is niet goed! Beter 100 keer teveel gebeld dan 1 keer te weinig. Gelijk bellen en naar de huisartsen post hoor! Witte ontlasting KAN duiden op lever/gal problemen, maar dan ziet je kindje ook geel en is hij moe.

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als de arts heeft aangegeven dat hij wil dat je langs komt als het niet goed gaat, dan zou ik in deze situatie zeker gaan. Onze arts wil dat dan wel zelf zien, dus ik zou even de HAP bellen en duidelijk aangeven dat de arts heeft aangegeven dat hij je wilt zien als jij het niet vertrouwd. Als het wat anders is dan geeft de arts dat vanzelf wel aan.

PS: Even ter info: De meeste (mogelijke) bijwerkingen van deze vaccinaties starten vaak binnen enkele dagen en gaan dan ook weer binnen een paar dagen over. Maar soms kan het ook later zijn of langer duren. Bij het onderzoeken van dit soort vaccins wordt vaak gekeken naar de eerste (twee) weken en dus niet alleen naar dag 1 en 2.

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou zeker gaan, en met zo'n kleintje echt nu! Hij heeft al bijna 24 uur weinig meer gedronken (inmiddels misschien nog wel langer) en ook nog gespuugd én diarree. Volg je moeder instinct en ga even langs!

Ik zou me nu niet te druk maken waar het door komt, maar juist het feit dat hij gisteren en vandaag ziek is en daarmee ook naar de HAP gaan. Dan zullen zij wel bedenken waar het door kan komen, maar dan ben je op de goede plek mocht hij uitdrogen.

6. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu? Wat heb je gedaan?

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Milan heeft dit ook gehad rond de 5 mnd. Hij wilde niet drinken, had al zo'n 12 u niets gehad en spuugde en had witte diarree.

Wij naar de HAP. De arts daar zei dat er niets aan de hand was. En natuurlijk, we komen thuis en hij drinkt in 1 teug zijn fles helemaal leeg.
    Maar was toch blij dat we geweest waren.

Maar hij drinkt dus ook niet goed? Want je zegt dat hij minstens een liter uitspoog?! Dat kan natuurlijk niet.
    Dus drinkt hij echt zo slecht en spuugde hij minder of juist andersom?

Hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina