Wie ervaring met buggypod, kids2sit of alternatief?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kanshebber, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ons tweede kindje wordt geboren als de oudste 20 maanden is. Een duowagen is bij ons niet mogelijk, omdat ik met de wagen eerst een trap op moet en daarna in een heel kleine lift nog een paar etages verder moet.

Ik heb een paar ergonomische draagzakken maar wil misschien toch nog iets aan de wagen koppelen voor de oudste. Ben geen fan van meerijdplankjes.

Al zoekend kwam ik op een paar opties:

De buggypod, om aan de zijkant van de wagen te koppelen. Iemand ervaring daarmee? En pas het op de bugaboo cameleon denk je? kun je dit snel aan- en afkoppelen zodat je per keer kan kiezen?
    Buggypod 841004 - Beiwagen für Kinderwagen und Sportwagen mit einem dicken Rohr: Amazon.de: Baby

De kids2sit, voor een extra zitje op de wagen. Kan de bugaboo cameleon dat gewicht aan, en dompt ie niet erg? Er is een stabilisatiegordel bij, werkt dat?
    kids2sit Geschwistersitz kids2sit + Stabilisationsgurt + Haltegriff: Amazon.de: Baby (maar ook in Nld te koop)

Varianten hierop: https://www.google.nl/search?q=kids2sit&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=m93iUcSfN47fON3UgeAH&sqi=2&ved=0CD0QsAQ&biw=1920&bih=879#facrc=_&imgdii=B-mcdssMjyTetM%3A%3BetCksWq54PFVKM%3BB-mcdssMjyTetM%3A&imgrc=B-mcdssMjyTetM%3A%3ButquJtKNNojx-M%3Bhttp%253A%252F%252F52.img-preis.de%252F1290197%252FBaby-Spielzeug%252FBaby%252FKids2Sit-Geschwistersitz-fuer-Kinderwagen.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.preis.de%252Fhersteller%252FKids2sit%252F100002890.html%3B500%3B500

En: Baby Dan 3400-70-85 - Geschwistersitz für Kinderwagen, silber/schwarz: Amazon.de: Baby

Graag jullie ervaringen!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo'n zitje op de wagen zou ik absoluut niet doen. Die zijn er toendertijd niet voor niks uit gegaan omdat ze gevaarlijk waren. Ze maken je wagen instabiel. Wagens van tegenwoordig zijn een stuk lichter dan die van vroeger. Vaak van aluminium dus niet stevig genoeg. Buiten het onstabiele, sloop je je wagen ook nog eens. Meeste wandekwagenbakken zitten tegenwoordig nog maar op 1 punt aan het frame vast ipv 2, en dan nog en peuter op de rand...... nee, zou ik niet doen.
    Dan eerder zo'n zitje die er aan de zijkant aan hangt. Die buggypot kan je volgens advertentie makkelijk op en afklikken. Of het past en stabiel is:(

Ik zou dan eerder gaan voor baby in zak en peuter in de wagen.
    Of wagen in berging laten geen optie?

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #3 Kanshebber, 14 jul 2013
    Laatst bewerkt: 14 jul 2013
    Nee, ook voor berging moet ik twee trappen af. Is hier gewoon heel onhandig gebouwd.
    Ik snap dat het onstabiel zou kunnen zijn. Maar het verbaast me dan wel dat ze zijn goedgekeurd voor de Duitse markt, daar is men toch altijd wel heel degelijk. Daar is volgens mij de stabilisatieriem voor.

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Kijk goed tot welk gewicht de zitjes zijn! Onze zoon is nu al 16 kg en voor veel dingen al te zwaar

5. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Is een phil en teds duowagen dan niks voor je? Is (bijna) net zo groot als een enkele wagen!

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Helaas peeter,
    Die is tien cm langer dan mijn huidige wagen en past daardoor niet.

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Buggypod lijkt me ook niet handig de trap op en afsjouwen en in de lift past dat dan toch ook niet?
    Kun je niet beter een voordelige duowagen in de hal van jullie flat laten staan? Of desnoods één met een slot? Dat zie je wel vaker in flatgebouwen. Je oudste kindje kan dan los mee naar boven/beneden en de jongste in de draagzak.

8. tjikkie2

tjikkie2 Lid

2 jun 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor de eerste. Die buggypod. Super uitvinding! Maar idd let op het max gewicht. Dat is een goede tip van Sanny76.

9. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    mijn vriendin had een buggypod, dat is al weer een jaar of 5 geleden, maar zij was er tevreden over. Ik heb toen ook overwogen om er eentje te kopen vandaar dat ik haar om ervaring had gevraagd.

10. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    op marktplaats staan ze ook ze ook te koop, dus als je het wil proberen maar je weet niet of het wat voor je is zou ik via mp kopen

11. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor het meedenken! Ik ben er nog niet helemaal uit. Over de buggypod lees ik wisselende verhalen qua stabiliteit en hij lijkt niet altijd op de bugaboo te passen. Hij moet bovendien erg makkelijk te klikken zijn, want in de lift en op de trap moet hij er inderdaad af.

Het zitje zou maar voor een half jaar zijn (zolang de nieuwe baby in de bak ligt), en alleen maar voor korte stukjes door het dorp, als mijn oudste even niet wil lopen. Dat is toch wel een dure uitgave.

Misschien probeer ik inderdaad wel beide uit via mp. Dan kan ik het doorverkopen als het voor mij niet werkt.

En als ik iemand voorbij zie lopen met een meerijdplankje achter de bugaboo, zal ik eens vragen of ik even mag proberen hoe dat loopt. Want dat is mijn grootste zorg, dat ik er steeds tegenaan schop.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Waarom moet die buggypod eraf? Hij kan opgeklapt worden. Of past dit dan niet meer in de lift?

Plankje vind ik persoonlijk zeer rot lopen. Schop er steeds tegen aan. Je ziet veel mensen daarom ook half naast de wagen lopen ipv recht erachter.

Buggypod kan tot 20 kg.

En misschien inderdaad uitproberen. Ik heb er ook over getwijfeld. Maar als ik op d site bij buggypod kijk dan staat mijn wagens in de lijst waarop hij niet zou passen.
    En dan denk ik, waarom? Past het niet qua buizen of word het wat instabieler.

Terwijl ik op marktplaats een buggypod zie die wel aan mijn type wagen vast zit....

Zie je vaak ook bij meerijdplankjes staan. Staat er op de site dat hij niet op dit type wagen past maar zie er dan wel mensen mee lopen die tevreden zijn....

13. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Ik verwacht inderdaad dat het inklappen van de buggypod niet voldoende is voor de lift, ik moet mezelf er nu al naast wurmen.
    En inderdaad staat er dat hij op de bugaboo past, met de kanttekening dat het iets minder mooi zit. Wat dat in de praktijk betekent weet ik niet, maar ik denk inderdaad dat ik maar via mp aan de slag ga. Dan is het zo weer verkocht als het niet goed zit.

Deel Deze Pagina