Hallo, Volgende maand begin ik met de ICSI behandeling voor een tweede kindje. Vorige keer kreeg ik Lucrin en Gonal F, maar van de Lucrin raakte ik totaal van slag. Daarom krijg ik nu een ander medicijn, te weten, Cetrotid en Gonal F. Heeft iemand ervaring met Cetrotid? Groeten Jille
Hoi Jille, Er heeft nog niemand gereageerd zie ik. Ik hoop dat ik je kan helpen. Ik doe ICSI in de eigen cyclus en moet daarvoor cetrotide spuiten. Dit gaat wel ietsje anders dan bij een hyperstimulatie. Vanaf dat het eiblaasje 14 mm is begin ik met het spuiten van de cetrotide. Meestal zo'n twee tot drie dagen. Dit hormoon moet er voor zorgen dat je geen vroegtijdige eisprong krijgt. Ik hoef de cetrotide waarschijnlijk minder vaak te spuiten dan bij een hyperstimulatie. Heb wel wat last gehad van bijwerkingen (misschien ook van de gonal f?) Dit zijn hoofdpijn, moeheid en soms misselijkheid. Verder prikt het iets met inspuiten, maar trekt ook zo weer weg. Succes! Ziva
Hoi Ziva Bedankt voor je reactie. Ik ben erg benieuwd. De eerste poging moest ik eerst de pil slikken, toen een week Lucrin en toen de Gonal F erbij. Nu moet ik cyclusdag 2 beginnen met Gonal F en dan de 6e cyclus dag de Cetrotide erbij. Ben erg benieuwd. Bij volgende menstruatie mag ik direct starten. Maar wil eerst nog even een prikinstructie, want dat is alweer ff geleden en de vorige medicijnen konden in een prikpen en ik weet niet of deze dat ook kunnen. Groeten Jille
Hoi hoi, Ik heb een poos terug ook cetrotide moeten spuiten voor mijn ICSI. Volgens mij moest ik idd ook op cd 6 hiermee beginnen. Helaas gaat de cetrotide niet in een prikpen zoals de gonal. Cetrotide is echt een spuit. De naald is ook wel wat groter dan van de gonal. Verder had ik er weinig bijwerkingen van. Helaas kreeg ik overstimulatie en heb ik de cetrotide heel lang door moeten spuiten totdat menstruatie begon dus wel een week of 4 a 5
Cetrotide zit in een verpakking met een ampul en een met vocht voorgevuld spuitje. Je zult het vocht in de ampul moeten spuiten en vervolgens de boel weer samen opzuigen en dan injecteren. Ik moet wss vanaf vrijdag weer Cetrotide gaan gebruiken. De vorige keren dat ik het spoot kreeg ik in tegenstelling met wat ik van Lucrin voelde wel wat meer bijwerkingen. Er zijn best wat mensen die een rode bult krijgen (jeuk!!) maar dat verdwijnt vaak na een paar uurtjes wel weer. Bij mij heeft de Cetrotide de vorige keer er goed voor gezorgd dat mn eisprong uit bleef. De kliniek waar ik loop gebruikt eigenlijk alleen Cetrotide, het schijnt een nog wat nieuwer medicijn te zijn dan Lucrin en Decapeptyl. Ze boeken er erg goede ervaringen mee. Succes!!
Cetrotide zit in een verpakking met een ampul en een met vocht voorgevuld spuitje. Je zult het vocht in de ampul moeten spuiten en vervolgens de boel weer samen opzuigen en dan injecteren. Ik moet wss vanaf vrijdag weer Cetrotide gaan gebruiken. De vorige keren dat ik het spoot kreeg ik in tegenstelling met wat ik van Lucrin voelde wel wat meer bijwerkingen. Er zijn best wat mensen die een rode bult krijgen (jeuk!!) maar dat verdwijnt vaak na een paar uurtjes wel weer. Bij mij heeft de Cetrotide de vorige keer er goed voor gezorgd dat mn eisprong uit bleef. De kliniek waar ik loop gebruikt eigenlijk alleen Cetrotide, het schijnt een nog wat nieuwer medicijn te zijn dan Lucrin en Decapeptyl. Ze boeken er erg goede ervaringen mee. Succes!!