wat kan/kon jullie kindje allemaal met 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosao, 5 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Thijmen is deze week 6 maanden geworden en ik vroeg me eigenlijk af wat hij dan allemaal zou moeten kunnen. Als ik de lijstjes lees dan krijg ik het gevoel dat ie vreselijk achter is...... Hij rolt nog niet echt om (2 keer spontaan gebeurd) maar volgens "de boeken" zou hij bijvoorbeeld al alle twee de kanten op moeten kunnen rollen. Hij kan een beetje los zitten, maar klapt al snel dubbel etc....
    Hij slaapt trouwens ook nog best veel en is na 2/3 uur echt op.

Ach, misschien maak ik me ook druk om niets :) Hij is verder heel actief en speelt veel en en lacht veel :)

Groetjes Rosa

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Gelukkig is ieder kindje anders ook met ontwikkelen.
    Je moet je niet teveel vast houden aan de boeken hoor, daar word je alleen maar onzeker van.

Mijn mannetje kan ook pas sinds een week of 3 op zijn buik rollen en sinds een week pas weer terug.
    Zitten al helemaal niet los en als hij bij mij zit klapt hij ook dubbel.

Ook slaapt hij hier nog veel, hij zal het wel nodig hebben denk ik dan maar, van slapen groeien en ontwikkelen ze ook.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    mijn kleine meid kan op haar buik rollen maar terug rollen gaat nog niet, zitten kan ze goed op schoot maar absoluut niet los, klapt dan dubbel. Verder slaapt ze ook nog redelijk veel overdag, ze zal het nodig hebben denk ik.
    ieder kind is anders, en zolang ze vrolijk zijn, goed eten en bewegen is er niks aan de hand!

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dax rolt heel veel van rug naar buik maar kan echt nog niet terugrollen. Verder kan hij wel al staan maar nog niet zitten...

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat grappig, gaat ie ook uit zichzelf staan? Of meer als je hem vasthoudt dat ie zijn benen stijf houdt? Dat doet Thijmen ook wel.

Kun je dat rollen trouwens nog stimuleren of doen ze dat bij jullie spontaan? Thijmen ligt meestal op zijn rug met zijn voeten te spelen en dan vindt ie het wel best :)

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja, hier had ik het gisteren ook met mijn man over, Sharon rolt nl wel van haar rug naar buik, maar terugrollen snapt ze nog niet helemaal. Met als gevolg dat ze iedere keer omgedraaid moet worden en zodra ik mijn kont keer heeft ze zich alweer omgedraaid :), hahahaha

Maar op de vraag van TS terug te komen; Sharon kan wel al een beetje zelfstandig zitten (maar laat haar absoluut nog niet alleen), ze brabbelt heel veel (zegt al mama), ze slaapt niet zo heel veel, 2x per dag een uurtje ongeveer. Hmmmm, even denken.... ze pakt haar voeten vast als ze op haar rug ligt (an dan rolt ze natuurlijk om ;), hahahaha).

En idd meid, zolang je uk vrolijk is...... ieder kindje ontwikkelt in zijn of haar eigen tempo... niet teveel zorgen maken, lekker genieten! ;)

7. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn mannetje doet een hele hoop, hij rolt de hele dag allebei de kanten op, kan al best stevig zitten, teigert goed en soms "kruipt" hij al een beetje. Maar brabellen en praten doet hij bijvoorbeeld weer heel weinig (zou dan volgens de boekjes ook veel meer moeten zijn) Nee hij zit prima in zijn vel lacht hele dagen en slaapt ook nog ontzettend veel, dus ik vind het prima zo... Gaat het goed, dan gaat het goed toch? Komt allemaal wel!

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Hij wil niet echt zitten op schoot, dan gaat hij zich aanspannen en als je hem dan even een zetje geeft staat hij. Hij kan uiteraard nog niet uit zichzelf in staanpositie komen nee.

Dat rollen kun je zeker stimuleren. Dax krijgt fysiotherapie voor zijn voorkeurshouding en ik moest van de fysio ook het omrollen oefenen met hem en dat ging heel goed. Wat je vooral niet moet doen is aan de armen helpen. Maar bij de heupen helpen, dus zijn heupen opzij draaien zodat zijn onderlijf al omgedraaid ligt en dan zijn kontje tegen de grond aan vasthouden zodat hij zijn bovenlijf spieren moet aanspannen om de rest na te draaien.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    alicia kon toen
    -rolen van buik naar rug en omgekeerd. (ze doet dit alleen zelden maar kan het wel :))
    -bleef zitten als je haar in zit houding zette
    -heel veel brabbelen en lachen met geluid natuurlijk
    -alicia sliep om het 1,5 a 2 uur en kon echt niet langer wakker blijven en snachts sliep ze ook van 9 savonds tot 7 smorgens dus ze sliep vrij veel
    -ze kon al papa zeggen en verder tata, dada,baba, ja, ikke en nog ene paar van deze klanken/woordjes :) en nu kan ze er uiterraard nog een paar maar tata is toch wel haar favoriet
    -mensen herkennen en onderschieden en dus ook haar favorieten hebben en mensen die ze niet of minder graag mag
    dat was het wel denk ik. kruipen kan ze nu nog niet :)

10. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Angelina doet ook nog niet zo veel hoor. Ze kán op zich van rug naar buik rollen, zo nu en dan doet ze het ook, maar het interesseert haar niet zo geloof ik. Zoals je zelf al zegt, op dr rug liggen en dan met dr voetjes spelen is favoriet.

Staan of kruipen ofzo kan ze zeker nog niet, zitten kan ze zo'n 10 seconden en kiept dan om.

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hmm na het typen van bovenstaand bericht, heeft ze het zo'n 5 keer gepresteerd om op dr buik te krijgen en dan vooral als ik niet kijk natuurlijk :) Ze wordt dan alleen wel errug boos omdat ze niet meer terug kan. Zodra ik haar dan terug draai, wordt ze weer boos haha...dat laat ik dan maar even en na een minuutje heeft ze ineens weer door dat ze aan t spelen was en gaat weer vrolijk verder. Om zich 5 minuten later weer om te draaien etc... Dr is dus echt geen peil op te trekken, ze doet het 5 dagen niet en dan ineens 5 keer achter mekaar :(

12. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Nou Lee Ann kon met 6 maanden ook niet zoveel hoor alleen als ik haar ergens op haar kont neerzette dan bleef ze wel zitten verder kon ze toen heel goed gillen! Maar omrollen heeft ze 1 keer spontaan gedaan toen en nu doet ze het sinds 14 dagen echt heel veel en heel goed. Als ik haar nu op haar beentjes zet gaat ze stappen vet koel! Maar kruipen doet mevrouw ook niet hoor.

13. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Thomas is geloof ik ook nog niet zover. Omrollen van rug naar buik, kan niet lang meer duren. Hij ligt steeds in een soort gedraaide houding (we noemen het de kurkentrekker) en heeft dan alleen een flink zetje nodig om om te rollen :)
    Zitten lukt echt nog niet zelf.
    Hij maakt wel al veel klanken enzo, maar een echt woord heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Maar ja, gecorrigeerd is hij dan ook nog maar 4 maanden dus misschien ben ik ook wat ongeduldig..

14. Minie79

Minie79 Lid

8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ons mannetje is vooral met de fysieke dingen bezig:
    Rollen naar beide kanten (de hele dag door)
    Stevig zitten, ook los
    Proberen zelf te gaan zitten
    Redelijk stevig staan
    Proberen op te trekken tot staan
    Pogingen tot kruipen

Maar brabbelen doet hij nog niet echt; het blijft echt bij eenlettergrepige geluidjes. Hij kan wel schaterlachen; erg grappig. Luisteren naar z'n naam doet hij eigenlijk ook niet.

Ach ieder kind is anders en volgt zijn eigen ontwikkeling. Ik zou me er niet te druk om maken. En veel slapen is juist goed, toch?

15. Ruben

Ruben Actief lid

3 jan 2008
    171
    0
    0
    Ruben is nu 7,5 maand rolt nu sinds een week van rug naar buik en anders om.. . Met 5 maanden hield ie zelf de fles vast.. en toen hij rond de 6 maanden was zei hij al mamma en pappa :p en was met 6 maanden ook al heel handig met zn speentje! Hoe je het speentje ook aangeeft iedere keer krijgt ie em goed in zn mondje... dan zat ie maar te draaien net zolang totdat hij em goed in zn mondje kreeg. Hij speelt ook met zn voetjes.. En ow ja, en hij staat nu ook .. maar alleen als hij daar zin in heeft ;)

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nou het lijkt wel alsof Thijmen het voelde :) Nu rolt ie ineens veel meer. Vanmiddag rolde hij eerst op zijn buik en toen weer door naar zijn rug (dus niet terug omdat zijn arm nog vast zat, maar echt door :) ) Ik ben helemaal trots...hihi...:)
    Hij kan het dus wel, hij wil het alleen niet altijd doen.

17. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Die Thijmen van jou, lijkt dus wel erg veel op die Angelina van mij ;)

Vorige week schreef ik nog dat ze het wel kán, maar er gewoon geen zin in heeft, nu ben ik de hele dag bezig met 'r terug op dr rug te leggen. Zodat ze met 10 tellen weer naar dr buik kan rollen :) Ze ligt dus echt de hele dag te rollen, soms ook terug, maar meestal niet, dan wordt ze boos en moet mama helpen. Maar zodra ze dus weer op dr rug ligt is t hoepla, weer naar dr buik. Zo houdt ze me flink bezig dus ;)

18. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ach joh volgens de boeken gaat geen enkel kind.

Dano rolde pas om met 6,5 maand

Mijn vriendin haar dochter is 3 weken jonger als Dano die kon al lang en breed zitten voordat Dano het kon, Dano kon pas zitten met 9 maanden, twee weken later kruipen en weer een week later trok hij zich op. terwijl de dcohter van mijn vriendin toen nog alleen kon zitten.

als ze wat later beginnen gaat het ineens heel snel. en onthou elk kind kan op een gegeven moment lopen zitten e.d.

Dano kruipt nu al 3 maanden en lopen vertikt hij gewoon. terwijl je bij andere kindjes ziet dat dat veel sneller op elkaar volgt.

Deel Deze Pagina