Wie ervaring met coronatest bij jonge kinderen?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Isabella2020, 25 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hier 3 verkouden kinderen.. :confused:

De oudste een verstopte neus, en hoest eens per uur een keer. Mag niet naar school.
    Middelste die heeft een vloeibaar snot; loopneus :roflmao:
    Jongste zn neusje zit dicht, zo sneu; want met een speen in je mond wordt ademhalen een uitdaging. Dus, flink Otrivin aan het geven.

Ik mag ze op Corona laten testen... heeft iemand daar met jonge kinderen ervaring mee?

2. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Niet zelf, maar uit eerste hand gehoord. Twee meiden van 3, beide getest. Vonden het erg meevallen (de ouders dan), kriebelde alleen een beetje. Niet gehuild.

gevraagd omdat ik dacht dat het vrij traumatisch zou zijn, maar dat was helemaal niet zo.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  3. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Mijn dochter is van 2012, dus ouder dan jouw kinderen, maar zij vond het, net als de reactie van @Do1981, wat kriebelen, maar zeker niet pijnlijk.

Kikki1 vindt dit leuk.
  4. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Dochter van december 2018 (anderhalf dus) ook vlot... Zelfde reactie als wanneer de dokter in haar keel kijkt met zo'n houten stokje, even een huiltje van 2 seconden, test gedaan en het was voorbij ook haar huiltje!

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.327
    681
    113
    Utrecht
    Keelkweek is inderdaad niet pijnlijk, hooguit iets vervelend (Voor mij niet).

Maar de neuskweek is geen pretje.
    Volgens mij wordt deze ook (liever) niet gedaan bij (jonge) kinderen.
    Het stokje gaat namelijk helemaal omhoog in het neusgat tot deze niet meer verder kan en de tranen vanzelf in je ogen springen. Dan zit het stokje goed en wordt deze rondgedraaid om de kweek af te nemen.
    Voor een volwassene kan dit echt pijnlijk of naar zijn. Het ligt er uiteraard ook aan hoe iemand de kweek afneemt.
    Bij mij 2 keer gedaan ivm zoek geraakte uitslag. De eerste keer ging rustig, was wel vervelend. De tweede keer ging het best hardhandig en zat ik tegen het plafond.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met de Rijksoverheid of GGD voor verdere informatie.

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Hier de oudste van 4 en de jongste van 9mnd laten testen. Zowel keel als neusswab, oudste vond het echt niks voorstellen en de jongste even een heel klein huiltje en verder niks. Ik begreep ook van degene die het afnam dat met name de volwassene klaagde dat het zo’n vervelende test was en kinderen eigenlijk helemaal niet.

GossipGirlxoxo en Isabella2020 vinden dit leuk.
  7. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Wij hebben meegedaan aan het familieonderzoek naar Corona. Mijn zoontje van 2 jaar en dochter van 4 jaar vonden het allebei wel vervelend. Ze waren daarna wel weer zo te troosten. Het gaat heel snel dus is voorbij voordat ze er erg in hebben, maar wel vervelend. Mijn dochter van 4 jaar heeft voor het onderzoek ook bloed laten prikken en de 2e keer stak ze haar arm zo uit, maar die neustest wilde ze niet. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het snap. Het is geen pretje, maar gaat snel, dus zorgen dat je daarna gelijk kan troosten, dan komt t wel goed.

Isabella2020 vindt dit leuk.
  8. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mijn dochters van 1 jaar allebei getest. Eentje huilde kort, maar was meer dat ze schrok van een raar ingepakte man die ineens over haar heen hing. Was in paar seconden gepiept en zo weer stil. De ander keek alleen maar verbaasd. Niet gehuild. Bij kinderen gebruiken ze ook een veel dunner stokje dan bij volwassenen. Ik denk dat dat wel scheelt. Plus wij gaan vooraf misschien lopen stressen. Zij weten niet wat er gaat gebeuren en kunnen zich dus niet vooraf druk maken. Ik heb niet de indruk dat het bij hun pijn deed. Dan huilt mijn dochter echt heel anders.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Luc de afgelopen weken 2x. In ziekenhuis zelf in z’n neus. Vond ie niet leuk maar liet zich snel weer troosten en ging verder met z’n autootje spelen.
    2e keer in zo’n straat. Toen in z’n keel. Daar gaf ie niks om.
    Joh, weet je wat ik altijd denk met die hele jonge kinderen? Als ze 18 zijn, dan denken ze echt niet; ‘die coronatest/hielprik/sonde/ hè?; dat was echt verschrikkelijk’ :roflmao:
    Op het moment is het even vervelend maar ook zo weer over.

Isabella2020 en amdaa vinden dit leuk.
  10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij kleine kinderen kan dit juist makkelijker gaan.

Het inbrengen van een neussonde is voor de kleintjes veel minder pijnlijk dan voor een volwassene. Dat begreep ik in ieder geval van kinderartsen, mijn kinderen hebben meerdere keren een neussonde gehad, hebben ze enkel als vreemd ervaren, niet als pijnlijk

Neuzeke vindt dit leuk.
  11. Isabella2020

Isabella2020 Fanatiek lid

3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Gistermiddag heb ik gebeld naar de GGD. We mochten komen testen, maar beide personen die ik sprak vonden het eerder als neusverkoudheid klinken, dat in ons gezin heerst.
    We hebben besloten dit weekend aan te kijken en anders maandag alsnog te gaan tssten.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dat is heel apart aangezien juist wordt gezegd dat je bij verstopte neus of loopneus niet zonder te testen kunt zien of het een neusverkoudheid of covid-19 is.

Neuzeke vindt dit leuk.
  13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik vond het vies tegenvallen voor mijn kids, 4 en 2 jaar.
    Kleuter moest in de auto blijven zitten en heeft nog dagen lang bloedneuzen gehad. Met peuter mocht ik uitstappen en op een stoel zitten met hem. Ook gillen... daarna snel vergeten door een knuffelbeer die ze kregen en we hebben een ijsje gekocht.

Als het moest zou ik het nog een keer doen, omdat het maar kort is maar een pretje is anders

14. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Onze jongste dochter is deze week neusverkouden geweest. Niet heel erg en ze voelde zich prima. Niet naar school geweest. Maar mijn idee was om mezelf (op mijn werk wordt laagdrempelig getest) of mijn man te laten testen wanneer wij zelf klachten zouden krijgen. Een corona test lijkt me inderdaad geen pretje dus ik zie zelf geen reden om de test te laten doen bij haar. Naar school mag ze toch niet bij verkoudheidsklachten. Dat wordt anders bij koorts/benauwdheid, omdat dan gezinsleden ook thuis moeten blijven.

15. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Om deze reden wordt onze dochter morgen getest. Mede vanwege dat ze volgende week afscheid neemt van school en dat niet wilt missen. Als se negatief test kan ze gewoon naar school. Nu maar hopen dat de uitslag voor woensdag binnen is

16. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Dat vind ik ook één van de kromme dingen eraan Als je negatief test mag je (gelukkig) weer naar school maar je blijft dan natuurlijk nog steeds verkouden en kan dan toch een ander daarmee besmetten. Als dan een kind of bijv de leerkracht hetzelfde krijgt moet je ook weer thuisblijven en de test afwachten met waarschijnlijk dezelfde negatieve uitslag.
    Maar ja, verkoudheden duren vaak wel even dus juist fijn als je wél gewoon naar school kan bij een negatieve test. Maar krom blijft t.

17. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Ja indd. Voor onze dochter zou t fijn zijn als ze toch t afscheid mee kan maken. Ze blijft sowieso maandag en dinsdag thuis ( gaan alleen maar spelletjes doen ) en hopelijk krijg ik dinsdag of in de loop van woensdag de uitslag en als die negatief is kan ze nog wel met haar klas eten en de afscheid film kijken en donderdag uitgezwaaid worden. Eerlijk denk ik niet dat ze corona heeft maar nemen toch t zekere voor t onzekere

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Een vraagje: dochter is al een week thuis met verkoudheid, 2x per dag temperatuur gemeten, maar geen koorts. Ik vind het sneu om haar nog langer thuis te houden, ze heeft over een paar weken ook weeral vakantie. Als ik haar laat testen en de uitslag is negatief mag ze dan naar school? Of mag je de juf dan nog zeggen dat het niet mag? Ik vind het lastig, maar die verkoudheid kan nog lang duren.

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Volgens mij mag je met een negatieve test daarna weer naar school. Dat is ook de reden dat mijn dochter morgen getest wordt. Wij hebben volgende week al vakantie en dochter zit in gr 8. Ik stel school op de hoogte dat een test gedaan is en dat ze naar school komt voor de afscheid want dan is t tenslotte een simpele verkoudheid

20. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Oh ja, dat zou helemaal sneu zijn.
    Ik kijk het morgenochtend nog even aan en anders bel ik ze. Er zijn al 3 kinderen (vd 5 verkouden kinderen) uit haar klas negatief getest, begreep ik van de juf.

Deel Deze Pagina