Vorig weekend zijn we verhuisd naar een huis dat 1,5 jaar heeft leeggestaan. De tuin is dus ook in een prachtig oerwoud veranderd. Er staan flinke bessenstruiken (zwarte bes en aalbes) maar die zijn bijna overwoekerd door kleefkruid en brandnetel. Ik twijfel of ik het kleefkruid ertussenuit moet trekken want ben bang dat ik de bessen los trek maar zo missen ze heel wat zon en ruimte. De struiken lijken tot anderhalf jaar geleden goed gesnoeid te zijn en ze dragen aardig wat bessen. Kleefkruid uittrekken of niet? Brandnetel haal ik sowieso weg want anders kunnen we straks nergens bij
Misschien het kleefkruid stukje voor stukje wegknippen in plaats van trekken. Als je het echt eruit trekt ben ik bang dat er niet veel overblijft.
Jep, gewoon er uit trekken, het wortelt niet diep. Het kan de bessenstruik verstikken dus wil je die behouden dan is uittrekken het beste.
voorzichtig weghalen, anders is het zonde voor je bessen.. hier ook altijd ondanks redelijk bijhouden kleefkruid tussen de struiken enz.. het groeit echt zo hard, heb je t et weg zit het er zo weer .. maar het wortelt niet diep dus je kunt het gemakkelijk verwijderen.