Hoi ladies, Van de week was ik bij de Prenatal en daar zag ik de meest fantastische schoentjes en leren slofjes enzo voor babies. De maten waren anders als bij de kleding, het begon bij maat 15 en liep door tot 20. Kan iemand mij vertellen hoe die maten in elkaar zitten. Welke maat dus voor welke leeftijdscatergorie? Thanx! gr. mermaid
Maattabel voor de baby peuter of kleuter - LeerWiki.nl - Uitgelegd die leren slofjes van boumy ofzo hebben een eigen maattabel. Die werken geloof ik met s,m,l en xl.
houd er alleen wel rekening mee, dat schoenmaatjes vaak pér soort/merk anders vallen. Zeker de maatjes onder de 21... En zeker slofjes... Ik vond er weinig van kloppen. Ik kocht dus eigenlijk dit soort dingen alleen als ze er bij was, zodat ik eventjes kon passen. Verder is het ook gewoon erg afhankelijk van je kindje . Er zit -ook met voetjes- nog al verschil tussen het ene en het andere kindje. Wat de één bij 4 maanden past, past het andere kindje pas bij 8 maanden...
Mijn dochter is nu 1 jaar en heeft maat 20, ze heeft schoentjes in maat 15, maar 17 en maat 18 gehad.... maar wanneer ze die aanhad? Aijjjjjjj dat weet ik echt niet meer . Ze zijn sowieso alleen voor de sier zolang ze niet lopen. Ik had trouwens ook ballerina's van de Prenatal met een stiekje op de wreef. Nou, wat een ondingen, ze knelden aan de zijkant van haar voetjes EN ze kon ze uitschoppen.
emma zit nu in maat 15/16 heeft smalle voetjes. Ik vind het ook verschillen hoor per merk en winkel. Ik houd nu nieuwe schoentjes tegen haar voet dan zie ik of ze groot genoeg zijn! als je een iets grotere maat koopt zit je waarschijnlijk wel goed. dat ze wat te groot zijn maakt voor ze lopen niet uit dan hebben ze die aan voor de mooi.
Ik denk toch dat het erg van je kindje afhangt. Mijn zoontje had erg grote voeten, waardoor hij al die schattige slofjes niet aan heeft gekund. Hij is nu 14 maanden en heeft maat 22. Toen hij pas geboren was had hij al 17 ofzo. Ik moet wel zeggen dat we dit van tevoren eigenlijk al wisten, want het was duidelijk op de echo te zien dat hij lange benen en grote voeten had. Misschien weet jij dat ook al? Anders, als je geen idee hebt, zou ik als je nu iets leuks ziet gewoon een maatje groter nemen (17 of 18 ofzo) en als je meisje kleine voetjes blijkt te hebben, koop je dan gewoon een maatje kleiner. Maar eerlijk gezegd, die schoentjes doe je de eerste periode waarschijnlijk toch niet aan...
Thanx voor alle antwoorden meiden. Zo te lezen is het het beste om gewoon even af te wachten tot ze überhaupt geboren is, haha. Ach ja, ik heb al meer dan genoeg spullen, ik sta onderhand onder curatele bij mijn man nadat ik afgelopen woensdag weer voor 120,-- aan kleertjes heb gekocht . En wat Lindangel zegt is waarschijnlijk ook helemaal waar: in het begin doe je die schoentjes toch niet aan....
WIj hebben gympies bij prental gekocht (zilverkleurig) in maat 15. Onze zoon is bijna 7 weekjes maar de schoentjes passen nog net. ZIjn voetjes zijn nog niet zo heel groot. Ik zou de schoentjes pas kopen als je ze nodig hebt of als je ze al gekocht hebt. Vaak passen.