Wie ervaring met de Weight Watchers?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Het werkt dus blijkbaar wel.

Hoe denkt WW over brood eten dan? Ik heb net voor de lunch 3 geroosterde boterhammen gegeten. 1 met zelfgemaakt eiersalade (van de site van WW) en 2 met light philadelphia en tomaatjes.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    brood is 50 gram 3 punten is ongeveer anderhalve boterham.
    light philadelphia is 1 punt voor 30 gram. die eiersalade weet ik niet.
    maar voor lunch is dit wel ok denk ik hoor.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

En wat zou ik dan als tussendoortje nog mogen voor het avondeten?

4. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Die berekening klopt zeker weten en wordt ook veel door diëtisten gebruikt. Ik eet hiermee echt genoeg en val er goed mee af. Met weight watchers mocht ik minder eten. We hebben elkaar daar toen in een ander topic ook over gesproken (zijn de laatste tijd veel topics over afvallen/ww ;)) en toen vond je ook dat ik weinig punten mocht van ww.

Maar ben het wel met je eens; je moet iets vinden wat voor jou goed werkt. Ik vond het ook gewoon vervelend werken met die punten van ww. Terwijl het voor een ander juist fijn is om daar houvast aan te hebben. Het principe komt op hetzelfde neer: als je gezond wil afvallen, moet je minder eten dan je verbruikt. En gezond eten natuurlijk ;)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    yoghurt (1 punt)... 2 crackers met smeerkaas (3 punten), fruit (geen punten), 3 rijstwafels (2 punten).
    dat zijn meestal mijn extraatjes voor overdag.
    je hebt ook nog vrije weekpunten he... 49 per week. die mag je op maken aan extraatjes. hoeft niet...

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    weightwatchers gaat er van uit dat je moet eten om te kunnen verbranden. het maakt mij niet uit hoe het werkt maar ik ben in 13 weken 14 kilo kwijt (zonder veel moeite en zonder sporten) dus het bevalt me wel...

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja is ook. Mijn boeit het ook niet hoe precies, voor mij is het goed :)

Zijn idd veel topics over de laatste tijd..

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je je gewoon verdiepten gezonde voeding, haar voedingswaarde en calorische waarde, kan je het geld van de WW in je zak houden, echt; zo moeilijk is het niet.

Gewoon: gezond eten, minder eten, meer bewegen. Ik ben er niet de hele dag mee bezig hoor; met punten of calorieën tellen!

Oh, mijn diëtist destijds stond helemaal niet achter het WW-concept. Teveel vrijbriefjes. Ik blijf dat zelf ook idioot vinden dat je een zak chocotoff of chips mag wegwerken. Dat heft miz niks met lijnen en gezond eten te maken.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben met WW 23 kilo kwijt geraakt. Het is gewoon een handigere manier van calorieën tellen. Ik ben deze kilo's trouwens kwijt geraakt zonder naar één meeting te gaan. Ik heb alleen de intake gedaan en daarna een boekje gekocht en het daarna gewoon zelf gedaan. Ging prima.

10. Tese

Tese Niet meer actief

Zogelukkig, wat maakt het jou nou uit dat ww voor sommige mensen DE manier is om af te vallen en dat je daar dan geld aan uit moet geven? Als het nou werkt, wat maakt het dan uit? Ik heb dus geen zin om calorieën te gaan tellen bijvoorbeeld. Tja ik geef inderdaad liever 15€ per maand aan ww uit dan. En wat je zegt over vrijbriefjes, als iemand die ww doet zo dom is om alleen slechte dingen te gaan eten dan is diegene wel heel naïef. Maar ja inderdaad ik eet best wel eens sleche dingen. Ww zegt ook dat je niet meer dan 10% van je dagpunten aan snaaidingen moet besteden. En daar hou ik me redelijk aan.

11. zogelukkig

Nou ja; ik mag daar toch een mening over hebben of niet? Fantastisch voor diegenen die er mee afvallen!

Ik heb het destijds eens nagevraagd en vond het duur.

Bovendien weet ik niet of punten tellen je een bewuster eetpatroon oplevert. Calorieen tellen geeft je iig nog inzicht in de calorische waarde van een product.

En er zijn meerder sites waar je eetdagboeken bij kan houden en die niet alleen iets zeggen over de calorische waarde, maar ook over de voedingswaarde van producten, dat lijkt mij veel zinniger.:)

12. Marieke1983

Heel zinnig. Maar ik heb jaren van alles geprobeerd, incl calorieën tellen en dat werkte niet. Ik krijg commentaar: Hey je moet afvallen. Nu doe ik ww, 20 kilo kwijt en zeg jij dat je de methode niet in orde vindt???( even nuanceren, niet de beste)

Vette schijt, ik val eindelijk af, zonder moeite en weet zeker dat het er niet meer aankomt juist omdat je alles mag eten. Mijn moeder is er blijvend 35 kilo mee kwijt geraakt. Zal me echt een worst wezen dat je een andere methode beter vindt, ik ben tenminste mijn kilo's kwijt ;)

13. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D Je mening is op zich niet het probleem. Het is meer hoe je die brengt. Ik kan me voorstellen dat die wat bot overkomt bij anderen. Maar goed, jouw mening natuurlijk.

WW is absoluut aan de prijs maar de punten kun je ook vinden zonder te betalen. Alleen of je nou een dietiste betaalt en alleen maar met een tunnelvisie te maken krijgt. Helaas mijn ervaring. Mijn dietiste wilde absoluut niet naar mijn verhaal luisteren en dus besloot ze dat ik slaapwandelde en tijdens het slaapwandelen de ijskast leegvrat. Heb haar toen per direct uitgenodigd om die ijskast eens te komen bekijken.

Gelukkig heb ik nu een huisarts die totaal anders is en een heel erg open mind heeft. Daar kan je mee praten. Daar kom je verder mee.

Ik sta open voor het WW. Ik heb mensen in mijn omgeving veel zien verliezen en lees het ook veel. Daarnaast wordt het ww door heel veel pro's ook als goed dieet gezien en niet als crashdieet.

En bedenkt: ook als je naar de dietiste gaat en je houdt het niet vol na een tijd dan kom je net zo goed weer aan.

Overigens zou ik niet willen beweren dat WW niet voedzaam en gezond is. De recepten die ik daar zie zijn toch echt wel gezond vind ik.

14. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overigens heb ik al die 'bijhoudt' methodes wel gehad. Calorie hier, vetje daar. Einde verhaal was dat ik het zo'n omslachtige methode vond dat ik er mee gestopt ben. En dan vind ik zo'n puntensysteem juist heel handig.

Overigens is mijn grote probleem 's ochtends en 's middags niet eten en ik drink veeeeeeeeeel te weinig op een dag. Ook daarvoor kan het dus een heel goede methode zijn vind ik.

15. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook. Het is een keuze die je maakt. En iedereen zal wel eens in een valkuil vallen. Maar het mooie is dat je dan wel meer bewust bent.

16. Marieke1983

Nee maar wel met het langdurig volhouden :)

17. zogelukkig

Veel vrolijker ben je er iig niet van geworden.;)

Ik kraak helemaal niks af; ik vind WW gewoon niet de zinnigste methode om af te vallen, dat mag toch?

Goed van je dat je al 20 kilo kwijt bent en ik hoop voor je dat je ze kwijt blijft!

18. zogelukkig

Weet ik niet. Ik ben nu 3 weken bezig en heb gewoon die knop omgezet in mijn hoofd. Even omschakelen. Als ik ga snaaien, val ik niks af en ik ga het niet compenseren tkv goede bouwstoffen. Maar ik at al geen suiker en verzadigd vet, chocola en chips, daar word ik niet blij van.

19. zogelukkig

Pfff, wat overdreven zeg!

Ik vind puntensysteem behoorlijk vreemd klinken

Oh, mijn diëtist destijds stond helemaal niet achter het WW-concept. Teveel vrijbriefjes. Ik blijf dat zelf ook idioot vinden dat je een zak chocotoff of chips mag wegwerken. Dat heft miz niks met lijnen en gezond eten te maken.

Als je dit bot wilt noemen.;)

Deel Deze Pagina