Tuurlijk mag dat hoor, en ik vind je ook niet te bot. Ik blijf er gewoon bij dat bij ieder weer een ander dieet werkt en voor mij is dat ww. Maar ik word er wel vrolijk van hoor, ben eindelijk uit de oma broeken en draag weer leuke vlotte kleren, heerlijk! om nog maar te zwijgen van mijn energielevel (daarom had ik er ook een knipoog achter gezet, wilde mijn punt duidelijk maken zonder bitchy te zijn. )
Ah meid, ik snap je wel hoor. Misschien kijk ik er met een andere blik tegenaan; gezonde voeding is mijn vak. Ik vind het jammer dat er zo weinig bewustzijn is als het om gezonde voeding gaat. Verkeerd eetpatroon (niet ontbijten bijv.), teveel verzadigd vet eten en vooral teveel eten in verhouding met de hoeveelheid beweging die we krijgen. Kijk; als je iedere dag een uur hardloopt, hoeft een gemiddeld mens niet veel te lijnen hoor (mits die verder gewoon gezond eet). Het is misgegaan in de evolutie waar we niet de hele dag meer lichamelijke arbeid verrichten maar couchpotatoes werden.
Ja dat is zeker zo! Ik merk idd ook dat verdiepen in gezond eten vaak teveel gevraagd is, mensen willen alleen gewicht kwijt en meer niet. Bij mijn ww clubje valt dat wel mee, we koken zoveel mogelijk vers en zonder pakjes, drinken weinig frisdrank en proberen bepaalde stoffen te vermijden. Maar ik weer niet hoe dat bij andere bijeenkomsten gaat.
Voor mij werkt ww ook prima hoor! Omdat ik niet heel veel hoefde aan te passen in mijn eetschema, lukt het ook aardig. Heb er nu 3 weken opzitten en er is nu 3 kilo af. Afgelopen week heb ik me er niet bewust mee bezig gehouden, weinig gesport en tot mijn grote verbazing is mijn gewicht hetzelfde gebleven. Dit motiveert mij zeker wel om er weer even voor te gaan en lekker te sporten. btw: niet iedereen met overgewicht heeft het te danken aan verkeerd eten e.d. Ik heb altijd een normaal gewicht gehad. Heb het er nu ook niet bij zitten eten. En daarom is het des te moeilijker om het er weer af te krijgen. Weight Watchers geeft mij een goed inzicht in mijn voedingspatroon en ik ben bereid daar wat voor te betalen. Dat zou ik anders moeten doen bij een dietiste of een voedingsconsulent.
Klopt! Ik heb net als jij hypothyreoïdie. Ik vanwege Hashimoto. In september begon ik opeens aan te komen, terwijl ik toen juist weer op de sportschool begonnen was. Ik at eerder minder dan meer, was te moe om fatsoenlijk te eten. Maar ik verbrandde ook niet veel, want sliep veel. Eind december kwam het uit de bloedonderzoeken naar voren. Heb jij ook dat je beter ging verbranden toen je goed ingeregeld was met de medicatie? Ik ben nog lang niet goed ingesteld, dat merk ik wel. Hoeveel Thyrax slik jij nu als ik mag vragen? Anyway: een ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt. Het is geenszins mijn bedoeling WW af te kraken; als het werkt werkt het. Ik hoop alleen dat het ook structureel voor ander eetgedrag en bewustzijn zorgt, that's all.
Pff...alleen van ademen kwam ik al aan! Ik ben sinds dec-jan redelijk goed ingesteld, slik nu +/-162 mg Thyrax. (1 roze en een halve blauwe). Bij mij kwamen ze er in oktober achter. Het duurt jammer genoeg wel even voordat de medicatie aanslaat. Met alleen sporten viel ik een kilo per maand af. Helaas gaat het er dus niet zo snel af als het erbij kwam Vond dat veel te weinig en op de sportschool gaven ze dan ook aan eens naar mijn voeding te kijken. Door middel van WW kwam ik er dus achter dat ik te weinig binnen krijg en door die schildklier slaat je lichaam dan al sneller in de spaarmodus (heb ik weer...). Nu ik dus wat meer eet (vooral ontbijt) zit ik nu op de kilo per week. Afgelopen week ben ik er helemaal niet mee bezig geweest en veel buiten de deur gegeten *moesten ons bruiloftsdiner even proeven*. Ik merk nu wel dat ik er wel op let wat te eten. Hadden het deze week super druk, waardoor het sporten er bij in schoot. Daarbij was onze dochter vrijdag jarig, waardoor ik het toe liet om wat meer tussen door te eten. Hebben tenslotte niet elke week een verjaardag. Vanmorgen gaf de weegschaal hetzelfde aan als vorige week. Heb mijn punten niet bij gehouden en heb maar 1,5 uur gesport ipv 4,5 uur.
Oh, heb trouwens in feb bloed geprikt en toen werkte het weer wat te snel. Dat merkte ik trouwens ook! Last van hartkloppingen midden in de nacht, onrustig en slecht slapen. Moest toen een halve pil nemen ipv een hele en heb afgelopen vrijdag weer geprikt. Zal woensdag de uitslag wel horen...
Nou, dan ben je nog snel ingesteld vind ik! Ik ben nog steeds doodmoe en voel me enorm 'zwaar'. Mijn zoontje was donderdag jarig en heb gewoon zelfgebakken taart gegeten, verder wel in de hand gehouden. Ik had altijd al een beetje overgewicht, maar zo was ik altijd al, was gewoon mijn bouw, had er geen last van. Woog sinds kort na de zwangerschap al hetzelfde. En toen ineens in minder dan een half jaar 6 kilo erbij; bah! Eet nu wat minder van alles en wat meer groente en eiwitten ipv koolhydraten, that's it. Ben ook 3 kilo in 3 weken kwijt!
Haha, was geheel offtopic. Ik kamp met overgewicht vanwege een te traag werkende schildklier. Daardoor werkte mijn stofwisseling veel te traag en verbrand je bijna geen calorieen, zeg maar. Kort gezegd: Je komt aan, terwijl je bijna niks eet omdat je geen eetlust hebt. Daarbij nog heel veel andere ongemakken, maar deze is het langs aanwezig
Ik heb ook nog een vraagje aan de dames die ww doen. Ik ben me aan het verdiepen hierin (moeten nodig een paar kilos af) maar voordat ik me hiervoor aanmeld vraag ik me af wat eten jullie op een dag. Als ik er van uitga dat ik 29 punten mag + 14 omdat ik voledig borstvoeding geef en dan nog 49 per week extra die je overigens niet hoef op te maken mag je naar mijn idee best veel eten. (als je wijs kiest uiteraard. ALvast bedankt voor het antwoord
Dat is ook zo. Town ik begon gaf ik ook bv en mocht 45+14 per dag, plus 49 weekpunten. En ja ik viel er een kilo per week mee af. Nu mag ik er 40 per dag en ik eet 4-6 boterrhammen per dag met mager beleg, 100 gr vlees, 100 gr aardappelen of pasta en grownten en fruit. Maar je moet binnen de punten zelf uitvinden wat voor jou werkt.
Volgens mij is het dus zeker de moeite waard om te doen. Als ik nog even wat mag vragen. Hoe komt het dan je meer punten mag eten in het begin en na maten je afvalt minder. En in het weekend neem je dan ook iets extras??
zogelukkig maar ze maken wel duidelijk dat je een bepaald aantal dingen elke dag binnen MOET krijgen. En dan heb je echt geen punten meer over voor je zak chocotoff hoor... Ik word er wel heel blij van. Ik snoep eigelijk bijna niet meer. Maar een keertje moet wel kunnen. Het nadeel van andere dieten bij een dieetiste vind ik dat als je een keer over de scheef gaat dat het dan gelijk mis is. Je hebt gezondigd. Bij ww heb je niet gezondigd en dat is goed voor de motivatie. Maar het is net hoe je er mee omgaat. Maar persoonlijk ken ik niemand die een zak chocotoff eet en verder niks op een dag met ww hoor!
WW leert je juist om het langdurig vol te houden.... het is een levenstijl, geen dieet....het leert je ook om met mate te genieten van de lekkere ongezonde dingen en dat in te passen... het is niet reeel om te denken dat je nooit wat lekkers te eten etc.... het maakt je bewust dat je elke keer weer keuzes hebt een ww punt is gebaseert de eiwit, koolhydraten , vetten en vezels.... niet op calorieen en het is het enige dieet waarvan wetenschappelijk is bewezen dat je er langdurig resultaat mee hebt.... ww werkt ook samen met accademische ziekenhuizen etc.... verder is het inderdaad zo dat je als je je aan de fitformules houdt je geen punten hebt voor een zak chocotoff... ook heb je je zelf verantwoording natuurlijk
Boncuk, naarmate je minder weegt heeft je lichaam minder energie nodig om te bewegen ed, dus mag je minder punten. Je bouwt echt heel geleidelijk af. Ik eet ieder weekend een zak chips verdeeld over drie dagen. 200 gram is 28 punten. Ik maak mijn weekpunten meestal niet op.