Wie ervaring met draaien van kindje??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlinderr, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an1984

an1984 Actief lid

27 mrt 2010
    158
    0
    0
    hallo,

ik heb een draaipoging gehad omdat mijn dochtertje in stuit lag,hij is niet gelukt en heb een stuitbevalling gehad wat me heel erg is meegevallen.
    we kwamen er te laat achter maar ben nog wel met moxa gestart dat is dus ook mislukt omdat we met 37 weken daar mee begonnen zijn.
    het is vrij simpel om te doen dus als er iemand nog belang bij heeft wil ik het wel opsturen heb nog genoeg!
    je moet er wel op tijd mee beginnen anders is het kindje al te groot!
    succes allemaal met de draaipogingen en de keuze van bevalling!

2. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een meisje wat in stuit ligt, as dinsdag krijg ik een echo en als ze dan nog in stuit ligt gaan ze dezelfde week een draaipoging doen. Hoeveel weken waren jullie toen ze de draaipoging hebben gedaan??

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Brett...ik heb dan zelf (nog) geen draaipoging gehad, maar wat ik hoorde/gelezen heb, is dat ze dat normaal rond 35/36 weken doen. Ik zie dat jij ook al 36 weken bent.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier lag kind tot week 36 in stuit en draaide zelf goed... om met 40+1 opnieuw in stuit te draaien

met 40+3 2 draaipogingen gehad waarvan de laatste lukte... werd wel meteen ingeleid om kind geen kans te geven nogmaals terug te draaien in stuit

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Nee mag niet door je litteken weefsel.

6. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    Hey

Hier geen ervaring maar onze cursusleidster had het over een soort van therapie met brandend houtskool onder je kleine teen wat zou kunnen helpen (schijnt te helpen qua ervaringen....ze gaaf ons de site stuitlig.nl) misschien helpt t!

Succes

7. lea

lea Fanatiek lid

fijn om die ervaringen te horen, geeft je toch het gevoel dat je er niet alleen voor staat!:D

8. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ja zo ging het bij mij ook.. en ze gaan het niet forceren dat draaien.. lukt het niet meteen dan houden ze ook op en gaan ze niet verder proberen..

ps/ waarom kan jij geen draaipoging meer hebben??? ik heb ook een keizersnede gehad bij de 1e baby, en ze gaan mijn 2e kindje gewoon draaien als deze nog in een stuit is

9. Zina

Zina Niet meer actief

charmed: dat heet een moxa behandeling, het is een vorm van acupentuur de geloof ik de laatste blaasmederiaan stimuleerd. Hierdoor komen er prikkelingen vrij die het kind stimuleren van nature te draaien.

An1984, ik heb wel veel over deze behandeling gelezen, maar wat er in de praktijk nou precies gebeurt is mij nog enigsins onduidelijk. Zou jij het nader toe willen lichten?

10. charmedknorrie

charmedknorrie Fanatiek lid

3 feb 2009
    3.538
    0
    0
    Lerares
    Almere
    @Zina: Nu je het zo zegt gaat er bij mij weer een lampje branden dat ze zoiets ook wel verteld heeft inderdaad, maar ja de hormonen doen hier geen goed voor mijn geheugen ;)

11. Zina

Zina Niet meer actief

haha charmed, heel herkenbaar ;)

12. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    hier een gelukte draaipoging ( bij de 2e keer) bij 36 weken. en bij 40+2 bevallen binnen 2 uur :)

de procedure is inderdaad als eerder omschreven, al was het bij mij wel een dagopname omdat je nooit weet hoe druk het op de verlosafdeling is en wanneer ze weer tijd voor je hebben.

13. an1984

an1984 Actief lid

27 mrt 2010
    158
    0
    0
    ben bij iemand geweest die normaal altijd lasertherapie doet.
    hij had een doosje vol moxa-sticks voor me en moest dat iedere dag,rond dezelfde tijd 20 minuten doen.
    mijn vriend deed het altijd,kost wel even wat tijd maar heb gelezen dat het werkt als je er maar op tijd mee begint.
    op Moxatherapie bij stuitligging - Stuitlig.nl staat het allemaal wel beschreven en verkopen ze het ook alleen ben je daar heel veel geld kwijt omdat je er instructies bij krijgt terwijl het hartstikke simpel is!
    je steekt het aan houd het een stukje van je kleine teen verwijderd zodat je je net niet brand zeg maar en zo blijf je zitten!
    ken iemand waarbij het wel gewerkt heeft!
    ik heb het grootste gedeelte vergoed gekregen van de verzekering geloof dat ik iets van 10 euro kwijt was.

groetjes anne

14. Zina

Zina Niet meer actief

aha nou snap ik het! Je houd het ernaast, niet er tegenaan. Vond het zo raar beschreven wat ik gelezen had. En dan stond er geheel pijnloos bij terwijl ik dacht van je teen verbranden doet toch zeer! Maar nu snap ik het, dankje :D

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben zelf niet zo van de accupunctuur etc... dus zou zelf niet zo snel van die Moxa gebruik maken.
    Als het kindje niet wil draaien met een eventuele draaipoging, dan accepteer ik dat. Ga zelf niet hannessen met allerlei therapieën.

16. misa

misa Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou het denk ik ook niet willen. Mijn gevoel is een beetje van: er zal wel een reden zijn waarom hij zo ligt, ik weet niet wat de gevolgen zijn als je het tegen wilt gaan.
    Nog niet over de pijn en slagingskans te spreken... :)

17. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Jois...zo denk ik er eigenlijk ook een beetje over.

18. mammie in spe

mammie in spe Actief lid

4 jan 2010
    242
    0
    0
    Hier ook een stuitligger;) en dit terwijl hij 2 weken terug nog goed lag...dus hopelijk draait ie nog uit zich zelf. Volgende week naar het zhuis voor een echo en eventueel uitleg over een draaipoging...

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Met hoeveel weken werden jullie naar de gyn doorgestuurd voor een echo enzo?

20. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn zoontje lag dwars.
    ik ben blij dat ik geen draaipoging heb gedaan. mijn gedachte is dat het kindje niet voor niets zo ligt.

ik heb een ks gehad ( dwarsligging = ks)
    wat bleek , mijn zoontje lag vast met zijn armpje in mijn bekken en ik had een vleesboom , dus mijn zoontje kon helemaal niet draaien. dus nogmaals blij dat ik geen draaipoging heb gedaan

spinnekop

Deel Deze Pagina