wie ervaring met dreumes in een tent?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Beetje vroeg...

Maar goed. In 2012 zijn wij met fietsvakantie geweest, van camping naar camping. Was heerlijk! Dit jaar vond ik het niet handig met een baby en zelf teveel pijn met fietsen. Maar.. voor volgend jaar kriebelt het toch wel weer.. Zou het kunnen met een dreumes in een tent? We hebben geen campingbed mee natuurlijk, dus kijken voor zo'n deryan tentje denk ik.

Ze zit in een fietskar die kunnen we als buggy gebruiken als we een los wiel meenemen. Dat is wel zwaar maar een losse buggy lijkt me zwaarder.

Iemand nog andere ideeen tips...

2. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gingen ook altijd met fietsvakantie, maar hebben het afgelopen jaar met baby ook maar niet gedaan. Ik weet dat er ook fietsvakanties zijn speciaal voor kinderen. Dan wordt je bagage vervoert en dat scheelt wel met spullen. Maar aan de andere kant maakt het je veel minder vrij en de afstanden zijn dan ook afgestemd op kinderen.
    Wij hebben een quechua babytentje, deze is qua meeneem formaat wat onhandig, omdat het zo'n rond ding is (wel kleiner dan de normale werptenten), maar voor een babybedje superideaal, omdat hij vrij groot is en dus kan je kindje er lang in liggen. Gewicht weet ik even niet uit mijn hoofd...
    Losse buggy zou ik ook niet doen. Verder weet ik het eigenlijk ook niet. Wij zijn er nog niet echt mee bezig geweest, maar misschien wel slim om er nu al over na te denken. :)

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Dankje!

Ik zal eens googlen voor dat tentje. We hebben een begagekarretje omdat we een grote tent hebben en vouwstoeltjes, luchtbedden enzo. Dus het is meer heet gewicht ff.

4. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Hoi, wij hebben afgelopen jaar twee weken gekampeerd met onze dochter, die toen net 1 was. We gingen met een tent met één groot slaapgedeelte, wij lagen op een luchtbed en ernaast onze dochter in haar Nomadtentje (luxe Deryan ;)). Op zich ging dit prima, alleen kreeg ze net haar eerste kiezen dus was ze elke dag enorm vroeg wakker. Verder sliep ze er prima. Ik vond het op een gegeven moment wel lastig dat je zelf superstil moet doen als je naar bed gaat, geruisloos je slaapzak in glijden zeg maar. ;). Het kan zeker, als ze gewend bent om te kamperen, zij vermaakte zich ook prima in en om de tent.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    de kleine van vrienden van ons slaapt ook geregeld in zo'n tentje maar als ie wil gaan staan valt dat tentje dus steeds om, wat dus huilen word en niet meer slapen want dat tentje ligt op zn kant!
    kan je je kindje niet tussen jullie in leggen op vakantie? of is dat geen oplossing?

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou tussen ons in past niet. We hebben twee cabines we sliepen toen zelf in de ene dat paste net, (2 opblaasmatjes) ik had nu gedacht mn man bij de oudste en ik bij de jongste. Anders wordt het keten denk ik.. Haha en geruisloos doen doen we thuis ook ;)

Oh ja dat staan in die Deryan dank voor de tip..

Vermaken zullen ze zich wel ja. Als het mooi weer is tenminste..

7. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.684
    1.860
    113
    Al heel wat gekampeerd met de kinderen vanaf 6 mnd.
    Gaat altijd prima hoewel je op die leeftijd heel wat mee moet slepen.

Wij willen komend voorjaar ook op fietsvakantie met ze.
    Op die leeftijd sliepen ze nog in de deryan, nu slapen ze op de matrasjes daarvan. Handig: veel minder groot dan een 1-persoons (130 cm).

Kleding: regenpak: ideaal met spelen als het nog nat is en verder regenlaarsjes.

Deel Deze Pagina