tips: - alles op tafel qua drinken. is het warm of vier je het buiten? Dan in een teil met water of in een koelbox. Je blijft anders op en neer lopen. -keukenrol en billendoekjes erbij op de tafel. - vuilnisbak ergens binnen bereik, dan blijft het netjes. - ga niet lopen serveren, dan mis je alles van je kind. - wij hebben een grote familie, maar ik weiger om op de verjaardagen van mijn kids alleen maar te lopen rennen. Ik zorg dat alles klaar staat en geniet ervan! Is de theekan leeg? opa of oma weet heus wel hoe de waterkoker werkt! Moet er afgeruimd worden en biedt iemand hulp aan? aannemen!! echt hoor sinds ik geleerd heb los te laten en voor te bereiden geniet ik veel meer van verjaardagen! Oja, zorg dat de camera's in de buurt liggen. zodat er van alles vast gelegd wordt!
Nog gefeliciteerd ! Denk dat je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Elin is 3 weken geleden 1 geworden.Heb toen besloten de verjaardag in 2x te delen. De ochtend van 10.00 tot 12.00 de familie, en van 14.00 tot 16.00 vrienden. Gedeelte was op vakantie dus had nu gekozen voor een kleine fototaart van Hema en voor de kids van die tomsoesjes van de Hema. Levi zijn verjaardag is wel iedereen er dus bestel dan zo'n grote fototaart van hema. Haal je makkelijk 35 stukken uit. Daarnaast had ik komkommer, zoutsticks en borrelnootjes op tafel. Voor de kids een bakje spookchipjes.
Ik ben alleen maar drukke verjaardagen gewend, maar dan wel buitenlandse. Daar staan doorgaans geen hapjes etc op tafel voor de volwassenen, alleen voor de kinderen wat chippies, snoepjes en speciale kleine lekkernijen (indonesische bijvoorbeeld) Wat wel altijd in overvloed aanwezig is zijn zakken ijsklontjes, drinken, chips, plastic bordjes/bestek (er wordt altijd een warme maaltijd geserveerd), servetten. Alle zooi als bestek/bordjes/servetten/bekers koop je voor bijna niks bij de action. Denk dat je voor een euro of 8 wel klaar bent en dan heb je het echt in overvloed. Zet ergens een vuilnisbak neer met nieuwe vuilniszak voor al het plastic spul en je hebt er amper omkijken naar.
thanks, goede tips. Dit zegt mijn man ook, maar weet je... Dat is er bij mij met de paplepel in geslagen Dus dat krijg je er heel moeilijk uit. hihi
fijn alles zo op een rijtje! Mijn moeder heb ik net ook maar even opgezadeld met mijn zenuwen, dus die helpt ook even met het een en ander. Iedereen super bedankt!!!!!
goed dat je het met je moeder over gehad hebt! het scheelt dat ik de jongste ben en dus de oudere broers,zussen en aanhang de handen weer vrij hebben om even te helpen en dat de oudste kids die van mij weer in de gaten houden geniet ervan hoor! en over t eten, ik vind het juist gezellig, hoort er voor mijn gevoel echt bij... Alleen nu we zelf de klos zijn vind ik het een heel geregel, maar moet zeggen dat ik mijn draai nu wel heb gevonden.
Taliaa, het is maar net waar je mee opgroeid inderdaad. Ik vind het ook leuk om het mensen naar hun zin te maken. Ik ben alleen net aan het genezen van een burn-out en met dit soort dingen merk ik dat het me enorm naar de keel vliegt. De eiersalade is gemaakt!
hihi Hier begint het meestal met de taart op de grote tafel en het bezoek aan de kleine tafel danwel buiten in de zon.. Meestal bak ik 1 appeltaart en manlief brownies en is dat wel genoeg voor ons. Met de verjaardag van dochterlief s er natuurlijk een mooie taart van de bakker.. en ik ben zelf midden in de vakantie jarig dus tel altijd even hoeveel bezoek er komt en haal evt een extra vlaai bij de hema. .. maar inmiddels zijn de brownies en appeltaart traditie en rekent het bezoek er min of meer gewoon op aanvankelijk staat al het drinken in de keuken en lopen we ons suf met koffie en gebak.. Koffie gaat gewoon in een kopje, gebak op een papieren bordje met een normaal gebaksvorkje. Koffie uit een papieren beker vind ik niet zo lekker drinken.. maar gebak op een papieren bordje is prima en zodra het op is kan het in de keuken in de prullenbak. vaak na de koffie.. komen de flessen fris en wijn gewoon op de eetkamertafel te staan.. maar mensen hebben wat moeite met zelf pakken lijkt het.. tot er eentje zo ver is dat die zegt "goh, daar staat wijn.. wie wil er nog een glaasje?" en dan daarna regelt dat zichzelf meestal wel. Dan hebben wij ook weer de tijd om gezellig met mensen te kletsen enzo.. alleen komt bij ons iedereen altijd vrij snel achter elkaar binnen dus het eerste uur loop je je suf Ondertussen liggen de hapjes voor uit de oven meestal startklaar (avond vantevoren maken kan vaak prima) En er zijn een hoop lekkere dingetjes die je vantevoren kunt maken danwel waar je helemaal niets voor hoeft te doen. Bijv. olijven met fetablokjes koop je kant en klaar.. wij maken vaak dadels met spek.. avond te voren in elkaar draaien en op de dag zelf even 10 minuten in de oven. filodeeghapjes: avond te voren en 10 minuutjes in de oven. ziet er uit alsof je er mega-veel werk van had.. maar laatste verjaardag was manlief 's avonds weg dus heb ik alles zelf voorbereid en dat ging eigenlijk prima. 2 uurtjes werk uiteindelijk. vaak verdeelt de visite zich over binnen/buiten.. of de volwassenen zitten buiten/binnen en de kinderen binnen/buiten.. (waar er geen volwassenen zijn zegmaar) en tja.. op de een of andere manier vind ik altijd wel een (schoon)ouder danwel vriend/vriendin in de keuken die kopjes staat af te spoelen of even gauw de gebruikte glazen naar de keuken brengt.. (en wijzelf hebben ook een barretje in de keuken.. dus het is ook wel de plek om gewoon even met iemand te kletsen over persoonlijkere dingen dan het weer )
weet niet of de tip al gegeven is: plastic bordjes voor de taart + plastic vorkjes. gooi je zo de prullenbak in en scheelt een hoop afwas o en hele belangrijke tip: laat je man ook lekker lopen voor koffie enzo ik heb hier dus altijd t probleem dan hubby bij visite blijft zitten met zn dikke kont, en zelf loop ik de benen uit mn lijf en weet ik eind van de dag niet eens wie er geweest zijn omdat ik gewoon geen tijd voor de visite had
Hier binnenkort ook met 25 volwassenen en 8 kinderen. Ze komen allemaal van minimaal twee uur rijafstand dus van 2 tot 's nachts (en dan 10 man blijft slapen). Overdag heb ik vijf taarten (maak ik zelf), tortilla's met kip/zalm, chips, komkommer, olijven, augurkjes, tomaatjes. Dan nog ciabatta's met pesto, ham en mozarella en dan 's avonds de grote bbq. Die laat ik wel bezorgen (vlees, salades, sausjes, stokbrood en bbq zelf). Dan nog alle drankjes, die zetten we op een tafel. Voor de wijn hebben we koelers en een klein koelkastje voor de andere drankjes buiten. Bij slecht weer alles onder de partytent en de carport. Harstikke gezellig zoveel mensen. Wij balen al dat 15 man heeft afgezegd door andere verplichtingen en vakanties.
2 weken terug hebben wij de verjaardag van onze dochter gevierd waren toen 20 volwassenen en 8 kinderen. Ik heb alle hapjes, salades enz de avond van tevoren bereid. Vind dit zelf een hele hoop stress schelen. Verder als er zoveel mensen zijn gebruik ik alleen plastic bekers,bestek en borden scheelt me weer een hoop afwas!
Mag ik even insteken, heb al tips opgedaan.. Wij spreiden het in de ochtend en middag anders gaat het niet echt passen. Verwende mensen die allemaal willen zitten!!! ;( Van 10-12 en 15-17uur. In de middag heb ik hapjes en fris enzo.. Maar wat doe je in de ochtend, toch geen chips en nootjes? Ja misschien voor de kids?! Dacht meer eventueel sap met kommertje, wortel ofzo? Of is dat stom??
@Kiki, haha dat is de omgekeerde wereld. Jij zit er daadwerkelijk op te wachten op die drukte . Maar het moet ook eigenlijk gewoon gezellig zijn. Hoe maak je die kip tortillas?
September j Kan ook mini worstenbroodjes of iets in die richting doen ti's toch ochtend even in d oven en hup klaar Maar denk dat t taartje ook goed is net koffie en thee en wat brood met salades
mini sandwiches? soort high tea effect. flinke watermeloen halen, door de helft. leeghalen en vullen met meerdere soorten fruit(halve watermeloen dient dan als 'schaal' zeg maar) druifjes erin, manedrijn, appel, verschillende soorten meloen enz enz
@September: je hebt 's morgens toch ook al gebak? Ik zou er niet teveel moeite voor doen of misschien kleine sandwiches maken met kaas/komkommer + salami/komkommer en wat mayo erop gesmeerd.
@september: denk dat mensen sowieso minder echt snoepen 's ochtends... dus ik zou denk ik gaan voor iets hartigs inderdaad of bijv iets van chocolaatjes en koekjes en dergelijke.. meer koffietafel/theetafel materiaal zegmaar @luna: die tortilla's zijn heel handig je koopt een pak wraps.. legt er wat lekkers op... oprollen en tegen de tijd de visite komt snij je er plakjes van. bijv. boursin met zalm en een beetje sla ertussen smaakt ook lekker.
en wat betreft het zitten.. wij hebben altijd mensen die klokslag 1 uur op de stoep staan (vieren het altijd vanaf 1 uur zodat we 's ochtends nog even tijd hebben voor de laatste loodjes) en mensen die gewoon in de loop van de middag komen. gevolg is dat de eerste lichting gewoon naar huis gaat zodra het te druk word en wij stoelencrisis beginnen te krijgen lijkt me ook relaxter dan 2 "lichtingen" met 3 uur ertussen (mensen zijn toch niet klokslag 12uur weg dan waarschijnlijk?)