Wie ervaring met drukke verjaardagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    nooit problemen met zitten gehad eigenlijk (hier mega grote familie) weet dat de ene graag altijd vroeg komen omdat ze ver moeten rijden. en dan gaan ze optijd weer weg en zijn er weer stoelen vrij voor de wat latere mensen die van uitslapen houden en relaxed de dag beginnen :p

2. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Pesto met pijnboompitjes en grada pandano even in de vijzel, uitsmeren op de wraps, sla erop, kipfilet en oprollen maar. Zalm doe ik dito, met ook met stukjes tomaat erin.
    Soms ook met vlees en rucola sla.

Verder doen hier inderdaad de worteltjes het ook erg goed. En voor de kids maak ik vaak fruitsticks met aardbei, ananas en meloen.

Haha, ja, ik ben echt gek op feestjes geven. Wij doen dit altijd in de vriendengroep en iedereen helpt ook een handje mee met tussendoor opruimen en zelf dingen pakken. En mijn schoonouders komen altijd een of twee dagen eerder zodat ik me kan uitleven in de keuken, ik ben geen keukenprinses, maar probeer altijd wel wat lekkers in elkaar te zetten. Zeker de verjaardagstaart doe ik wel erg mijn best op.
    Dit is wel voor het eerst met veel mensen 's avonds omdat de meeste blijven slapen of overnachten in een hotel in de buurt. Ik geloof wel dat ik dit jaar de volgende dag ook aan het ontbijt moet geloven, daar ben ik wel iets minder blij mee :)

Voor het zitten hebben we twee grote picknicktafels, drie tuintafels en de stoelen worden overal en nergens vandaan gehaald. Onze buren houden ook van een feestje en hebben behoorlijk wat meubilair opgespaard :cool:

Sorry, maar ik kan echt niet wachten om iedereen hier te hebben en dan hopelijk 's avonds laat lekker met goede vrienden en familie nakeuvelen met een lekker wijntje.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Onze verjaardag zijn niet drukker omdat er helemaal geen familie komt alleen opa's en oma's en hun beide tantes. Maar wij hebben het wel vlak opelkaar en dan zit ik ook na de 2e verjaardag ofzo al wat zal ik nu eens op tafel zetten? Eerst komt ons meisje, dan een week later me man, dan een week later sinterklaas, dan een week later de middelste, dan een week later de oudste en dan een week later kerst. Nou eind december zijn we weer tonnetje rond en kan ik geen eten meer zien!!

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ontbijt is zo geregeld.. gewoon flinke stapel brood, eitjes, spek en kaas startklaar leggen

goed ontbijt voor de dag na een feestje :)

(of nog erger.. gewoon hele zwik worstenbroodjes inslaan voor het ontbijt.. )

5. Bri

Bri Niet meer actief

Als het tijdstip van het feestje zo is dat mensen misschien ook willen blijven eten, maak ik iets wat je van tevoren kunt klaarmaken, wat qua hoeveelheid nogal flexibel is (dus geen vaste porties of zo, dus het exacte aantal eters is niet belangrijk) en wat je goed kunt invriezen voor het geval je veel over hebt. Ook fijn als je het ook staand, of zittend met een bordje op schoot kunt eten (dus geen dingen waarbij je nog moet snijden!)

Favoriet zijn hier lasagne met salades erbij, of soto ajam met alles erop en eraan. Vindt iedereen lekker, kun je helemaal van tevoren maken en hoeft alleen nog even opgewarmd (bij de soto moet je de rijst nog wel even koken, maar dat is zo gebeurd en vraagt weinig aandacht).

Vroeger toen ik nog geen kinderen had, en dus veel meer tijd in de voorbereiding, maakte ik graag een hele lading tapas. Daar zit voor iedereen iets bij wat hij/zij lekker vindt, de meeste kun je ook koud eten, en je kunt gewoon steeds wat bij zetten als het bijna op is. Dus ook ideaal als het doorloopt van borrel naar avondeten naar weer borrel. Van tevoren nam ik dan al m'n tapasboeken door (heb er nogal wat) en dan koos ik iets van 10 gerechten. Sommige supermakkelijk, andere ingewikkelder.

En de laatste verjaardag heb ik het helemaal makkelijk gedaan: ik heb een heleboel eten gehaald bij de toko. Rijst, lontong, bami, paar groentegerechten, paar vleesgerechten, heleboel kroepoek, en natuurlijk sateh. Iedereen kiest gewoon wat hij lekker vindt en wat over is kun je de dag erna opeten (of in een bakje meegeven aan een van de gasten die er morgen nog wel zin in heeft).

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja bij ons beginnen we vaak rond 13.00...
    maar de laatste gasten verdwijnen rond 8 uur over het geheel genomen en hebben dan genoeg gegeten om geen avondeten meer te hoeven.

en wij ook niet dus.. daarna is het nog even opruimen en klaar.

7. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Nou we hebben vrienden en familie apart.
    Echt zie je mensen hier kijken, waar kan ik zitten? Zelfs de kinderen, echt erg hoor.

Maargoed, ik denk dat ik een soort high tea doe in de ochtend met chocolaatjes etc. Thx voor de tip.
    En jaaa ze zijn rond 12uur wel weg, want dan gaat meneertje slapen en dan weten ze wel genoeg. ;)
    En er zijn vele met kinderen die ook tussen de middag slapen, dus die waren al blij met het tijdstip. ZO hebben ze zelf de hele middag nog.
    Familie is smiddags, die mogen wel wat blijven hangen, hapjes genoeg waar ze even gevuld mee zijn. Maar ik ga met de jongste gewoon eten om half 6.

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    bij onze verjaardagen als het met etenstijd is, wordt er bijv grote pannen bami ( gemaakt of gehaald) of grote pan groente soep, lekker stokbrood en wat belegjes erbij..

maar nu mn kids zo klein zijn doe ik ehct nog geen feestje savonds...
    vorig jaar met 1 jaar dee dik het feestje na zn dutje ..ongeveer van 14 tot 17u...nou om 19u zaten er nog mensen...dat wil ik nu dus niet, heb er nu een kleine baby bij...plus..tis een kinderverjaardag dus lekker overdag!

maak dit jaar trouwens ook mini sandwiches, gewoon simpel met salades belegd en dan 3 broodjes op elkaar...en verder no wat marokkaanse hartige hapjes...

9. Bri

Bri Niet meer actief

Zitplaatsen zijn gelukkig nooit een probleem: de vloer is groot genoeg (en wie bang is voor een houten kont, mag een kussen pakken). De bank is voor zwangeren en ouderen, de kinderen zitten aan tafel. En staand eten gaat ook prima!
    Meestal staat uiteindelijk het grootste deel van de gasten in de keuken. Dat was vroeger al zo bij mijn oma thuis, bij mijn ouders, en nu bij mij ook. Ben héél blij dat we niet zo van de feestjes-in-een-kringetje zijn. Daar voel ik me altijd zo ongemakkelijk bij.

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou er wel nog taart bijhalen. Wij hadden een K3 taart voor 35 personen en een appeltaart.

Afgelopen april werd onze dochter 3 jaar. Had van te voren 2 pannen soep gekookt voor de mensen die wilden eten tussen de middag, Gewoon broodjes met worst en kaas.

's Middags chips, toastjes, nootjes. Gevulde eitjes, kaasje&worstje.. Beetje de standaard dingen..

Later verschillende amuses gemaakt. Was heel veel werk, maar het viel goed in de smaak.

- carpaccio met pijnboompitten
    - meloen met rauwe ham
    - sate met kroepoek
    - garnalen met sla en saus
    - gamba's

We hadden voor de kids een springkussen gehuurd (kwamen ongeveer 15 kindjes)

Moet zeggen dat ik het toen wel welletjes vond.

Vorig jaar hebben we een bbq gedaan. Toen alles met plastic gedaan. Scheelt veel werk! Alles ook bij de slager laten marineren en snijden.. Scheelde veel werk...

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als je het in 2 groepen doet en 1 groep mag s'ochtends komen tussen 10 en 12 komen een beetje mwah,weet niet. Dan heb je een hele strikte tijdsplanning om te mogen komen. En ook maar 2uurtjes. Als je het bijvoorbeeld een hele middag viert kun je ook nog kiezen om kort na middageten te komen,of bijvoorbeeld wat later.

Maar goed,misschien gewoon mijn tekortkoming maar ik hou niet zo van het 2 uurtjes komen en cadeaus meebrengen en dan ook nog op een vaste tijd.

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    Ja Bri hier ook, mensen pakken kussen of op de grond, koop dit jaar wel stapelkrukjes sowieso wilde we dat al hebben maar iedereen wisselt altijd, en ouderen zitten lekker en de rest kletst en loopt wat rond.
    Ik ken sowieso geen verjaardag waar iedereen in een kringetje zit ofzo, ti's altijd een drukke boel staan mensen in d gang te kletsen of idd de keuken en altijd tantes om de beurt bij de kinderen etcetera

Deel Deze Pagina