Ik weet even niet wat ik moet doen. Heb vorige week een laparoscopie gehad, hierbij hebben ze in mijn eierstok gebrand. Heb er veel last van gehad en nog steeds doet bv opstaan en bukken erg zeer. Ben nog snel moe. Wij hebben geen lift en wonen 3 hoog. Na de trappen af lopen ben ik al moe momenteel (normaal geen last van). Afgelopen dinsdag ook weer in het zkh gelegen vanwege extreme pijn, blijkt dat ik vocht en bloed in mijn buik heb op plaatsen waar het niet hoort. Volgens de artsen moet mijn lichaam dit zelf opnemen, verwerken of afstoten. Dit geeft nu dus de extra pijntjes. Mijn werk wilt dat ik morgen kom werken van 7.15 tot 14.00, ik werk in de zorg. Tillen mag ik niet en bukken gaat niet. Ik weet dus niet hoe ik bij de zorgvragers de broek en schoenen ga aandoen. Waarschijnlijk kom ik al moe aan.. Moet dan nog werken (hoe weet ik niet) en vervolgens naar huis en weer 7 trappen op. Ik wil dolgraag werken!! Vat dit niet verkeerd op. Als ik ziek ben loop ik er ook gewoon omdat ik weet hoe vervelend het is als er iemand uitvalt en je dan met zijn 4en staat voor 30 zorgvragers waarvan driekwart passief zijn. Weet niet zo goed wat ik moet doen. Mijn eigen teamleidster is momenteel met vakantie, arbo weet ik niet... Maar wil niet hun het gevoel geven dat ik mij 'aanstel'.
Maar hebben ze je gebeld of hoe? Dat ze zeiden dat je moest komen? Heb je niet gezegd dat je nog niet beter bent?
eeh ziekmelden.. Waarom in hemelsnaam zou je nu gaan werken en je herstel behoorlijk in de weg zitten.. doe even normaal. Volgende week einde van de week zou ik weer eens aan werk gaan denken.
Sorry, maar in dit geval zou ik dan echt aan jezelf denken en eerst je rust pakken en je lijf laten herstellen. en je ziek melden en duidelijk maken dat werken nu nog even niet gaat hoe graag je ook zou willen. sterkte,
Afgelopen zondag het daghoofd gebeld, zij heeft mij ziek gemeld voor maandag en dinsdag. Vandaag moest ik weer bellen. Andere teamleidster gepsproken, zij zat in bespreking dus moest snel snel. Tenminste dat gevoel kreeg ik. Zij zei gewoon dat ik morgen moest werken omdat stilzitten het proces ook niet versneld. Heb haar verteld van de complicaties maar ja een laparoscopie is niet zo erg volgens haar... Ja ik zit stil als ik last heb maar loop wel op en neer over de gallerij om in beweging te blijven
Oh ja en ziekmelden is dus niks voor mij... Heb me nog nooit ziek gemeld. Had altijd zoiets van ik ga wel, dan zien ze vanzelf dat ik me niet lekker voel en ga ik alsnog naar huis.
Die teamleider moet dokter worden joh! Wat een verstand dat mens, sorry hoor. Ziekmelden en goed herstellen anders houd je alleen maar langer last! Beterschap
Je moet je inderdaad ziekmelden, anders duurt het helen echt wel langer. Fijn al die mensen die denken dat ze arts zijn. Lekker aan jezelf denken hoor.
Ik zou zeggen doei werk, je gezondheid gaat voor......wat hebben ze er aan als je maar door gaat en door gaat en je bent straks verder van huis?? Nee hoor, gewoon je eigen ziek melden.
Oh zulke mensen heb ik ook als leidinggevende Gelijk een afspraak met je bedrijfsarts aanvragen.. Zij is geen dokter en kan niet zien wat wel of niet een oplossing voor je probleem is... Ik denk dat rust wel goed voor je is. Zij wil je gewoon aan het werk hebben dat is alles... Laat het hier niet bij zitten. Bel op dat je ziek bent... Je hoeft geen reden te geven! Sterkte en succes... Lang leve de zorg he :S
Doei.. ik ben 3wk volledig ziekgemeld. Had ook bloed en vocht in mn buik.. wat nog helpt is bach rescue druppels Kan je gewoon bij de drogist of de tuinenhalen. En je werk, lekker pech.. straks krijg je een ontsteking en duurt het nog langer. Meld je gewoon ziek. De arbo wordt automatisch door je werk ingeschakeld volgens mij. Beterschap!
Ik zou ook zeggen ziekmelden. De persoon die verantwoordelijk is voor personeelszaken binnen jullie organisatie heeft contactgegevens van de arbodienst. Standaard wordt er wel een doormelding gemaakt naar de arbodienst, maar bij de meeste bedrijven wordt de arboarts pas na een paar weken ingeschakeld. Ik zou dus gewoon de naam van jullie arboarts en zijn telefoonnummer vragen.
Opbellen naar je leidinggevende. Je ziek melden. Reden van ziekmelden is NIET verplicht. Zou vragen naar naam van de arbo arts en telefoonnummer. Kunt ook vragen of je leidinggevende een gesprek wil regelen met de arbo zo niet kan je zelf bellen! Doen hoor meid
Weet je bij welke arbo je bedrijf zit? Je kan ze nl ook zelf bellen voor een advies gesprek. Verder zeg ik net als alle dames hier; ziek melden! Bedenk ook zo. Stel je meld je nu ziek en bent over 2 weken weer volledig opgeknapt en je kan weer werken of je gaat nu werken en blijft aanmodderen of wordt erger ziek. Wat is voor jou het prettigst?
Ik ga me ziekmelden. Klinkt lullig maar dat doe ik dan morgen ochtend anders gaan ze weer verplichten dat ik morgen om 6u weer moet bellen hoe het gaat. Arbo ben ik achter. Zit in dezelfde organisatie. Was nu niet meer aanwezig, dus probeer het morgen weer.
NIet als jij gewoon aangeeft ik ben komende week sowieso nog ziek thuis. beetje voor jezelf opkomen hoor!
Inderdaad, je niet zo laten afschepen hoor! Waar ben je bang voor?? Hoe hard het ook mag klinken: Jouw leidinggevende geeft niks om jou en jouw lichaam om, die kijkt alleen naar haar eigen hachje.