Wij hebben voor onze dochter een vrij groot poppenhuis. Nu hadden / hebben wij daar ook echte poppenhuis spulletjes in. Maar alles is wat te kwetsbaar. Onze dochter van vier laat niet alles heel en dat vinden wij jammer. Nu ben ik op zoek naar ander geschikt speelgoed voor in een poppenhuis. Het liefst iets dat je steeds verder kunt uitbreiden. Zelf dachten we aan playmobile....heb nu 1 setje gekocht, maar er zitten zoveel kleine dingetjes bij...dat ik me afvraag of dit wel handig is? Misschien wel hoor, geen ervaring met playmobile. Jullie een idee? Is playmobile geschikt of weten jullie iets anders wat geschikt is?
Hmm hier ook een compleet ingericht poppenhuis gekregen van mijn schoonouders.... Volledig geïntegreerd in de playmobil inmiddels. 1 kinderkamer met inmiddels 2 bedjes. (1 van playmobil) De poppetjes slapen heerlijk in het grote poppenhuisbed en daarna gaan ze lekker in het poppenhuisbad om vervolgens daarna naar de playmobil speeltuin te gaan. Gaat hier prima die combinatie. Wellicht ook omdat de playmobil-spulletjes ook precies de juiste grootte zijn om in het poppenhuis te kunnen spelen.
Saskia...ben jij niet telkens al die kleine spulletjes kwijt?? Ik heb nu een dierenkliniek en klein zwembadje gekocht (ons poppenhuis heeft zoveel vertrekken dat er ook wel wat anders in kan dan de echte huis-tuin-en keukenspullen) Maar er zit zoveel klein spul bij...
Mja wij bewaren de playmobil op d'r kamer in een groot krat. Vind ik losse rommeltjes gaan ze in de kist. Is ze wat kwijt.. Dan ligt het meestal daarin. Dus ja ze zal vast regelmatig wat kwijt zijn... Het is een curverbox vol plus wat er allemaal nog op de grond en in het poppenhuis staat. Maar ik hoor haar er zelden over. Hooguit dat ze iets gevonden heeft want ze blijkbaar kwijt was.
bij lobbes.nl verkopen ze setjes van houten poppenhuisaccesoires. Ik dacht dat een setje iets van 7 euro kost. Dan heb je een setje voor bv een kinderkamer met tolletje, auto etc. Misschien is dat wat?
Setjes van Caring corners misschien? Hier heeft ze het poppenhuis van caring corners + uitbreidingssetjes. Het is wel van plastic. maar kan echt heel wat hebben. Zit ook niet al te veel klein spul bij.
Bij de hema hebben ze ook houten poppenhuis setjes met meubels en ook poppetjes, mijn dochter is 3 en heeft deze ook en het is erg stevig.
Ik heb van de hema ook extra poppetjes. Verder een hele set die bij t huis zat (janod), maar ik vind die van de hema er ook prima/stevig uitzien.