Nog een vraagje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door happynienja, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb werk aangeboden gekregen een stuk dichterbij huis maar wel van 8 tot 17.
    Dat betekend dat ze van 7.30 tot 17.30 naar het kdv moeten 3 dagen per week.
    Dus 10 uur per dag.
    Ze gaan nu van 7.45 tot 16.30, 2 dagen per week, dus zou een uur langer zijn en een dag meer.
    Zouden jullie dat doen?
    Ik verdien dan wel meer en werk veel dichterbij, nu zit er een boot tussen dus als ik die mis als er iets met hun is moet ik een uur wachten.

M'n vriend kan ze niet wegbrengen maar wel ophalen maar voor het ophalen hebben we geen vervoer.
    Dus zou er een auto bij moeten komen en moeten we nog kijken hoe we het met de autostoelen doen.
    Of een bakfiets, maar die zijn duur en Emma kan nog niet in het stoeltje van de fiets dus moeten we zo'n babyschaal aanschaffen voor een paar maandjes.

Hebben jullie tips?

Ik wil het werk heel graag doen en ben dan op een half uurtje rijden afstand van ze.

En m'n vriend drie kwartier fietsen afstand, en hij kan niks met de fiets bij ze dus ook onlogisch.

Hoop dat jullie m'n verhaal snappen.

2. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Hallo Happynienja,
    Mijn zoontje gaat 2 dagen per week naar het KDV van 07.30 tot 17.30 uur en de 3e dag gaat hij dezelfde tijden naar opa en oma.
    Mijn zoontje is gewend aan dit ritme en heeft het super naar zijn zin op het KDV en ook bij opa en oma.
    Ik zou die baan niet laten schieten kan nog wel even duren voordat je weer zo'n aanbod krijgt.

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Die bakfiets kan misschien wel, is in aanschaf misschien wel duur, maar dan heb je ook wat en is het in gebruik veel goedkoper dan de auto. Je hoeft niet persé een babyschaal, je kan ook de maxi-cosi gebruiken. Ik heb twee spanbanden aan de bodem gemaakt en daarmee zit de maxi-cosi vast. Er kan nog makkelijk een kindje bij op het bankje en het zit steviger dan de babyschaal (die we ook hebben)
    Eventueel zou je voor die 3e dag (of voor alle dagen) ook een gastouder kunnen nemen in de buurt.

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ze hebben het gelukkig ook naar hun zin maar vind het zo sneu dat ze dan de eerste en de laatste zullen zijn die gebracht en opgehaald worden.
    En even bekijken hoe we het doen met tussendoortjes en eten, we eten meestal om vijf uur.
    Ze zullen dan denk ik wel gesloopt zijn want ze zijn meestal nu al aardig moe als we thuis komen.
    Maar ze gaan ook nog maar net een maandje.

5. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Een bakfiets wil ik heel graag maar moeten dan heel goed gaan berekenen hoe we dat gaan doen want we moeten op het moment alle dubbeltjes tellen die we uit geven.
    Ik ben niet voor niets gaan werken..
    Eind januari krijgen we het sowieso weer breder want dan gaat er een vordering van het salaris af en scheelt weer 250,- per maand.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ik gok zo dat er nog heel wat kindjes na 17.30 opgehaald worden! ze zullen dus echt niet de laatste zijn. Eerlijk gezegd dank ik dat ze er zo aan gewend zijn. Jijzelf zult het meeste moeten omschakelen waarschijnlijk, maar als je zo veel dichter bij huis werkt geeft dat ook rust als er eens echt iets is, want dan ben je er zo.
    Een fietskar is trouwens ook nog een optie evt. en via marktplaats veel goed koper te krijgen dan een bakfiets.
    of een babymee. Hiermee kun je een maxi-cosi achter op de fiets vervoeren. Aangezien je jongste waarschijnlijk ook niet heel lang meer niet mee kan op de fiets is deze laatste mogelijk nog wel de goedkoopste oplossing. Bij hele jonge kinderen wordt er nog wel eens getwijfeld aan het hotsen en stoten wat je daarmee kan hebben, maar jouw kindje zou al wel tegen een hobbeltje moeten kunnen. Voordeel voor je man is dan ook dat hij niet de hele weg met een meestal zware bakfiets aan het trappen is.
    Succes ik zou de baan er in elk geval niet voor laten schieten!

7. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Dank jullie wel, ik krijg woensdag een rondleiding daar en neem dan de definitieve beslissing.
    En ik ga met het kdv overleggen hoe het gaat met eten enz.
    Vaak zijn we nu al de eerste met wegbrengen en ophalen ook een van de laatste.
    Maar is misschien ook wel zo rustig om dan de kans te hebben om ze in te pakken om naar huis te gaan en nog met de leidsters te kunnen praten.
    Vind ik altijd wel zo fijn.
    M'n vriend krijgt een nieuwe plaatsing en gaat overleggen over een papadag als we het ons kunnen veroorloven op een geven moment.
    Scheelt toch weer een dag en ze zullen het vast super vinden een papadag.

Deel Deze Pagina