Slijm in ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gup1982, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

Hoi,

Sinds een kleine week heeft m'n zoontje van ruim 1,5 jaar slijm in zijn ontlasting.Hij poept ook zo'n 3 keer per dag (wat normaal 1 keer was) en de ene keer is het dun en de andere keer gewoon.
    Hij eet gewoon goed en is ook meestal gewoon vrolijk,maar soms begint hij een beetje te jammeren en heb ik het idee dat hij last van zijn buikje heeft.
    Zijn billetjes zijn ook rood omdat het zure poep is,zodra ik wat ruik verschoon ik hem wel gelijk maar er is bijna niet tegen aan te smeren.

Op internet heb ik gezocht en het kan een virus in z'n darmen zijn (beter kan je niks op internet zoeken want je wordt er alleen maar ongeruster van ;)!)
    Maar hij is er niet echt ziek van.
    misschien iemand die er ervaring mee heeft?

groetjes

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Is hij misschien verkouden? Vigo heeft vaak last van slijmerige ontlasting als hij (flink) verkouden is.
    Misschien anders even met de assistente van de HA bellen? Die kan je vast wel vertellen wat nu verstandig is.
    Succes!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik denk als eerste aan doorkomende kiezen. Ook omdat je zegt dat de poep zuur is...Kiezen kunnen erg lastig zijn met doorkomen. Aan mijn dochter merkte ik qua gedrag niets, maar aan haar poep des te meer..

4. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

verkouden is hij niet en wat betreft z'n kiezen, hij moet er nog 2 hebben en bij al die andere tanden was die zure poep na 2 dagen wel over.Maar goed misschien zijn deze wat groter hihi ;).

Hij heeft vandaag 2 keer gepoept,1 keer minder als de vorige dagen en kon ook niet veel slijm ontdekken.
    Maar ik hou het in de gaten als het morgen niet nog iets minder is bel ik de dokter ff.
    Morgen moet hij naar de crèche dan hoop ik wel dat ze z'n luiers in de gaten houden,maar even goed tegen ze zeggen anders zijn ze billen weer zo vuurrood.

groetjes

5. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Lucas heeft dit ook gehad en bleek inderdaad een bacterie in zijn darmen te hebben. Naar de HA geweest en die zette hem op een dieet van oa witbrood en geraspte appel. Daarna was het met een paar dagen over.

6. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Mijn dochter had er ook last van en had ook bacterie.

Deel Deze Pagina