Ik heb ook een HSg gehad, vond t erg meevallen. Een paar uur later kroop ik alleen over de grond van de pijn, later bleek hier een reden voor dus niet schrikken... Alles was goed en ook bij ons begrepen ze maar niet waarom t na 2jaar niet wou lukken. Een maand erna hebben ze een kijkoperatie uitgevoerd en werd duidelijk waar die pijn vandaan kwam, 1 eileider was zo ontstoken dat die verwijderd moest worden... Inmiddels ook gebeurd en nu binnenkort met IVF starten.... Ik zou goed met je arts bespreken of verder onderzoek niet nodig is... Had nl dezelfde situatie en begreep maar niet worm ik al die rit onderzoeken moest ondergaan, nu dus wel.... Succes iig
Ik heb in maart 2011 een hsg gehad. Ik vond het mee vallen. Heb van het zkhuis pijnstilling gekregen en die hebben goed hun werk gedaan. Tot op heden ben ik nog steeds niet zwanger. We zijn vorige week terug geweest na het zkhuis en hebben te horen gekregen dat we het weer moeten proberen tot aan september. Dus we gaan vrolijk verder. Als we in september terug komen dan zijn we ook al 4 jaar bezig en gaan ze ook starten met behandelingen. Hoop voor je dat je snel zwanger bent en dat je een goed uitslag krijgt.
Nou, ik heb liever een punctie voor een ICSI of IVF-behandeling dan een HSG... Ik vond het verschrikkelijk. Vloog tegen het plafond van de pijn. Mijn eierstokken en baarmoeder zagen er prachtig uit en alles was goed doorgankelijk. Desondanks toch pijn. Tranen sprongen in mijn ogen. Maar...op het hoogtepunt van de pijn was het ook klaar gelukkig. Bij de een valt het dus mee, bij de ander valt het dus zwaar tegen.