Via m'n werk krijg ik de mogelijkheid om een peugeot 107 de leasen. Deze auto zal dan ook zoveel mogelijk als hoofdauto gebruikt worden aangezien dat dan het voordeligst is. Alleen... wij rijden nu een Opel Astra station (die ook aan vervanging toe is). Dus qua ruimte is het een megaverschil. Maar is het te doen met een kindje (en straks misschien 2)? De kinderwagen past er niet in, maar we kunnen wel een buggy aanschaffen en bij uk 2 was ik al van plan om een vaak een draagdoek te gebruiken. Er zal ook een 2e auto moeten komen die wel wat groter wordt. Maar aangezien die dan vaak ook stilstaat, moet dat niet te duur worden qua maandelijkse kosten. Makkelijker was geweest dat we een grotere auto konden leasen en een kleine erbij. Helaas hebben we niet die keus. Ivm weinig zakelijk km's en veel prive is er gekozen voor een kleine auto zodat het al snel uit kan. We hebben vanmiddag even gebeld en kunnen een proefrit krijgen, dus dat scheelt al. Vraag me alleen af of het even een kwestie is van aanpassen of dat het toch wel erg lastig gaat worden. Qua vakantie gaan kan er vast wel wat geregeld worden, maar gewoon dagjes weg etc. en hoe de auto in het algemeen bevalt.
Ik heb een peugeot 107 en die rijdt erg fijn! Wel is de bagageruimte erg beperkt. Ik heb een quinny die je erg klein kan maken en die past er net in. Dan heb ik het wandelgedeelte er nog niet bij. Ik denk dat een buggy nietgaat passen( te lang) verder ben ik erg tevreden. Ik heb 2 kinderen en die gaan makkelijk achterin mee
ik heb een 107 en een dochter, buggy leg ik achter de stoelen en dat gaat goed, ik vind het echt een stadsautootje cq boodschappenauto. verre reizen kan je er niet mee maken omdat de ruimte om dingen mee te nemen te beperkt is. verder, hij rijdt echt heel fijn en ook zuinig (1 op 21) en belastingvrij omdat het een label A is. ik weet alleen niet of dat bij een leasecontract hoort of dat je dat zelf zou moeten betalen anders
Ja, alles zit er bij in, ook tankpas. Dus wordt vast bedrag van mijn salaris ingehouden (afhankelijk van hoeveel km's je rijdt). De quinny zapp is 70x29x25 opgevouwen, dat zou wel moeten passen lijkt mij? Daar past ook een maxicosi op en een buggy board dus dat is wel handig voor de toekomst. Alleen op vakantie zal geen succes worden maar we moeten er toch een auto bij hebben en anders kunnen we mischien de auto van mijn ouders wel lenen. Maar gewoon in het dagelijkse verkeer bevalt het dus wel? Ik heb nu een X-adventure kinderwagen, die is erg lomp maar rijdt wel heel lekker. Ik denk dat ik die maar hou voor hier thuis en wandelen enzo. Verkopen levert ie toch bijna niks op en als ik me verder met een buggy kan redden, dan is dat geen probleem. Met 2 kindjes een kinderwagen + bak mee gaat toch niet lukken lijkt mij, ongeacht het merk.
Die quinny heb ik idd ook. Die is mooi klein op te vouwen. En misschien kan het buggy gedeelte wel onderin bij de achterbank. Ik heb het nog niet geprobeerd,omdat ik de maxi Cosi nog gebruik. Maar als je wil, wil ik het wel proberen voor je of hij past!?
Ik heb ook een nieuwe Peugeot 107 gehad. Het is een erg fijn auto'tje, zeker als je niet te veel kilometers maakt. Alleen ben je natuurlijk erg beperkt in je ruimte. Bij mij paste de Maxi-Cosi net in de gordel (voorin) en als ik de kinderwagen ook nog mee nam, kon ik nog maar 1 persoon meenemen (moest namelijk 1 bank klappen). Maar de lage kosten maken een heleboel goed. Ik had ook de 3-deurs versie, dus dat was ook een groot nadeel. Wellicht dat je kan vragen of je een 5-deurs versie kan leasen? Een paar maanden geleden heb ik mijn 107 ingeruild voor een 207 5-deurs, qua ruimte en comfort zijn we er een stuk op vooruit gegaan. Maar hij is véél minder zuinig en véél langzamer! Hoop dat je er iets aan hebt en dat je kan proberen hoe je kinderwagen/buggy er in past!
Hier sinds maart een 107(5 deurs) speciaal een buggy (chicco liteway 2011) aangeschaft omdat onze maxicosi mura er niet in past. met 1 kleintje is het goed te doen. maar met 2 wordt het toch al wat krapper. succes met je keuze
Ik heb 'm eens als vervangende auto gehad toen onze auto bij de garage was maar werd helemaal dol van dat ding. Hebben normaal een veel grotere auto en kon gewoon m'n spullen niet kwijt! Heb voor m'n werk altijd minstens twee grote tassen bij me, kind achterin, buggy erbij (paste niet in de kofferbak), soms 'n collega mee. Nee, het was gelukkig maar een paar dagen. Vond 'm ook niet lekker rijden, zit graag hoog in een auto waarbij ik het gevoel heb dat er ook echt wat op de weg ligt. Bij de 107 zat ik veel lager en had ik het gevoel zo van de weg afgeblazen te worden, vond 'm vrij 'wiebelig'. Ja, klinkt heel verwend... maar goed, hebben hier maar één auto nodig dus die mag dan ook gewoon wat groter zijn.
Ik moet voor m'n werk een tas mee en weegschaal. Beide passen wel in de kofferbak. Moet even op zoek naar een buggy die erin past (en die ook in ligstand kan, waar de maxicosi op kan en geschikt voor 1,80). Volgens mij moet ik me dan er wel mee kunnen redden. Hebben hier ook een tijdje een Cuore gehad, volgens mij moet dit dan toch wel iets beter rijden. Morgen maar even proef rijden.
Ik heb een peugeot 107, een nieuwe, als tweede auto. Echt een geweldige auto, rijdt super, toch veel ruimte voorin. Je hebt niet het idee dat je in een klein autootje rijdt. Snel is hij ook wel. De ruimte in de kofferbak is wel beperkt, maar 2 boodschappentassen passen er makkelijk in. Ik heb wel een buggy aangeschaft, van het merk Kees. 39,95. Deze past er in, wielen eerst, dan kan hij diagonaal erin. Maar, met 2 kinderen wordt het wel krap denk ik, maar goed, als de oudste goed mee kan lopen, kan het prima. Mooi wagentje
De quinny zapp extra kan volgens mij ook in ligstand. Wij hebben een gewone quinny zapp en manlief is 1,93m en rijdt er graag mee.
Ik heb ook een 107 en 2 kinderen. Ik krijg er alles in mee wat ik wil. Dit heb ik laatst meegenomen: 2 kinderen, 1 in de maxi Cosi en in een opvolgstoel. Onderstel kinderwagen ( teutonia) past in de achterbak, moet wel even de hoedenplank weghalen De kinderwagenbak, past dan achter de voorstoelen Fiets van de grootste luiertas + extra tas Het is even passen en meten en er kan geen volwassene meer mee. Een buggy past er makkelijk in, wij hebben de koelstra en die gaat makkelijk in de achterbak. Wel vond ik de gordels redelijk kort dus erg pielen om de maxicosi vast te zetten maar dat heb ik opgelost door een easybase te kopen en die met de iso fix vast te zetten. Verder rijdt ie heerlijk, lekker snel, zuinig en overal makkelijk in parkeren. Maar ik zou er niet mee op vakantie kunnen.
Hier op de achterbank een maxi-cosi en een opvolgstoel. Voorin bestuurder + bijrijder (of boodschappen) Achterin een buggy (normaal formaat, diagonaal) Ik zeg: doen!
ik heb een peugeot 107 5 deurs en 2 kleine kids in stoeltjes achterin zitten... gaat geweldig hoor.... genoeg ruimte over... alleen de bagagebak is wat minder... de duowagen past er zeker niet in maar ik heb er een simpele buggy achterin gelegd voor mocht hij nodig zijn... verder rijd hij heerlijk!
heb er een te leen gehad voor 2 dagen en dat was zat, wat een drama auto. Traag, harde amper verstelbare stoelen, alles plastic. Nee dankje
Hier vandaag een proefrit in gemaakt en hadden niet de hoogste verwachtingen maar het viel ons alles mee. Ruimte viel ook niks tegen op de kofferbak na, maar goed volgens mij moet het in het dagelijkse leven wel te doen zijn. Waarschijnlijk gaan we het wel doen. Buggy gaan we hier nog wel even kijken en uitproberen de winkel.
Traag? dat ding is vet snel met optrekken en wegrijden hoor enne ligt er ook aan of je hem standaard neemt of extra opties neemt...