Binnenkort vieren we mijn dochter haar 2de verjaardag. Nu zit ik met het volgend probleem. Normaal gezien zullen we taart en barbecue eten. Maar nu is mijn vraag,wat kan ik doen als het regent (denk er nu aan met dat het zoveel buiten regent). Buiten barbecueën als het regent lijkt mij niet zo leuk. Nu zou ik graag een soort van 'noodplan' hebben voor als het regent. Wat voor eten kan ik serveren (warm of koud) liefst een volwaardige maaltijd waar niet teveel werk aan is? Verder dan een kaasplank kom ik niet, maar dit hebben we vorig jaar gegeten en ik wil liefs iets anders. Bedankt alvast voor de meedenkers!
Nee vandaag niet echt barbequeweer, als de boel niet onder water komt te staan, dan waait het wel weg. Ik zou denken aan soep(en) met stokbrood en salades? Allemaal makkelijk te maken van te voren.
Ik lees even mee, wij willen ook de BBQ aansteken met Milan's verjaardag (31 juli vieren we 't), maar vorig jaar was 't ook al zo'n slecht weer met z'n verjaardag, dat ik nu wel een backup-plan wil hebben .
Je zou een partytent kunnen regelen, en die tegen de tuindeur aanzetten? Anders soep, brood en salades. Dat gaat er altijd wel in. En ook niet veel werk. We hebben ook weleens buiten gegourmet, omdat het spontaan mooi weer werd halverwege de dag. Dus misschien kun je het BBQ vlees ook binnen maken op een gourmetstel, of vanuit de keuken serveren?
soep brood salades...zelfde als hierboven. Wat ik ook wel eens gemaakt heb (maar was maar voor 8 man) een grote lasagne schaal....met een salade erbij was ook makkelijk want de lasagne is weinig werk vind ik zelf... En anders een grote pan macaroni, of spagetti, gaat er ook altijd in! OOk niet veel werk... minder als de BBQ denk ik zelfs
Als je van die au bain-marie bakken hebt nasi/bami met satestokjes en saus. Of met macaroni enzo.. Anders soep met stokbrood en salades. Of je kunt broodjes gezond ofzo erbij maken.. Dat kun je dan allemaal van te voren klaar maken.. Weet niet hoeveel mensen er komen?
Wij hebben net de 1e verjaardag van onze zoon gevierd en wij wilden ook graag een barbecue. Helaas was het net zo´n weer als vandaag. Ik heb toen broodjes hamburger en kipsate met stokbrood gemaakt. We hadden een partytent opgezet en de deuren open. Dat ging prima!
couscoussalade , pasta salade, turks brood, tzatziki, tapenade, aioli, soepje...zoiets doen wij meestal
Hartige taaren, pastasalade, veel stokbrood en wat smeersels, allemaal dingen die je koud kunt serveren en van tevoren kunt maken.
Hier gaan we dit jaar koude pastasalade maken, lasagna, wraps gevuld met kip, Roomkaas, pesto, ham of iets anders, verzin altijd van alles wat er op kan. Een griekse salade en gewoon tomaat/komkommer/ui. Ohja en gewoon stokbrood met aijoli, groene en rode pesto, knoflook en kruidenboter. orig jaar 3 schalen lasagna, was te weinig. Dit jaar een grote pan macaroni erbij.. Het is voor ruim 25 eters.. Easy vind ik, alles bereid ik voor. Alleen de lasagna hoeft de oven in, en de stokbroodjes bakken. Ohja dit jaar de macaroni opwarmen... Nouja iig de familie was afgelopen keer reuuuuze enthousiast ze vonden het heerlijk.
Ik zie heel wat bruikbare tips...kdenk dat ik met alles samen wel een lekker feestje kan maken! Andere tips zijn ook nog altijd welkom hoor.