Wie ervaring met een peugeot 107?

Discussie in 'De lounge' gestart door red88, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik moet mij hier ook bij aansluiten... Wij noemen de 107 bij ons op't werk de racewagen omdat hij zo goed optrekt :D

@ red88: Fijn dat de proefrit meegevallen is ;) Goed dat je geen al te hoge verwachtingen had, dan kan het alleen maar meevallen.

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb een nieuwe Toyota Aygo, die is exact hetzelfde als de 107 (net als de Citroën C1) Behalve de kop en kont zien er anders uit. Het interieur en de motor zijn hetzelfde.

Nadelen:
    Ik moest erg wennen aan de herrie binnenin.
    Ook de kofferbakruimte is beperkt, ik heb een MacLaren buggy en dit past nét.
    Verder vind ik hem ook erg traag, vooral bij invoegen op de snelweg zit ik flink te balen...

Maar ik moet wel zeggen dat ik hiervoor een Audi A4 met turbo had... dan is alles al snel traag natuurlijk :D.

Voordelen:
    Superzuinig, lage maandelijkse kosten.
    Het is een heerlijk autootje voor korte afstanden/ in de stad.
    Parkeren is geweldig makkelijk.
    Je kunt hem leuk oppimpen met allerlei extra's.

Het is onze 2e auto, ik rijd hooguit 400km per maand, dus dan is dit autootje ideaal.

Als 'hoofdauto' zou ik er niet zo snel voor kiezen. Ook lange ritten (bijv. vakantie) lijkt me niet ideaal.

3. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    De quinny past erin,heb het bij de achterbank geprobeerd. In kofferbak weet ik niet, maar als je het karretje er ook in hebt, dan kan die in de kofferbak

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dan hebben wij een ander idee van snel. En snelheid ligt niet aan opties.:D maar als je em alleen gebruikt voor boodschappen en af en toe rijden is het een prima auto hoor.

5. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

ja maar nu en ik ook geen snelle auto's gewend he... hiervoor reed ik een bestelwagen van de zaak... dat was een traag ding.. met zo'n bak achterop... dus dan is deze ineens een stuk sneller :p het is een autootje voor erbij... kids naar school rijden, boodschappen doen en af en toe naar vriendinnen rijden enzo... we hebben een ford focus als family wagen... maar daar rijd mijn man altijd in... hou niet zo van grote wagens want ben een loser in parkeren:D

duss....:p

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tipje eventueel voor een niet te dure (voor het formaat relatief licht en zuinig) 2e auto: Hyundai Accent - wij hebben een 1.4 i.p.v de ook te verkrijgen 1.6 - dus niet al te snel. Maar wel fijn qua ruimte enzo.
    Geen station - dát zeker niet. Maar wel een fijne gezinsauto.

7. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik heb die auto een paar keer meegehad als vervangende auto als mijn auto bij de garage stond, maar ik vond het een echte ramp. Na een half uur al pijn in mn rug en bekken van die rottige stoelen, die je ook niet echt goed ingesteld kon krijgen. Boodschappen kreeg je ook al niet echt makkelijk in de auto. Buggy gewoon maar op de achterbank gekwakt, want in de bagageruimte past het echt niet. En zoonlief kon geneens zn beentjes kwijt als ie in zn maxicosi toby zat. De voorstoel moest echt een heel stuk naar voren. Hij rijdt verder wel erg lekker. Ik zou mn baas om een toyota Yaris vragen, deze is ook erg zuinig en heeft een a label, maar dan heb je net iets meer ruimte in. Mn man staat nog steeds verbaasd wat daar in kan. Laatst nog een wasmachine in verhuisd. En hij is lekker zuinig. Ligt namelijk dezelfde motor in als in de 107.Desnoods bied je je baas aan om het verschil bij te betalen van een peogeot 107 naar een toyota Yaris. Dan hoef je er geen 2e auto bij te hebben. En mocht je dan een keer op vakantie gaan en heel veel spullen nodig hebben, dan kun je altijd een grote auto huren. En op de Yaris kan ook altijd nog een dakkoffer. Ik zou persoonlijk zo'n peuegeot niet willen hebben. Maar smaken verschillen en ik kan niet in jouw portomenee kijken.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb niks uit te kiezen, het is deze of niets. Maar we zijn er zo goed als uit en kiezen er denk ik wel voor.

@Sam, dank je! Vond 'm alleen wat wankel in de winkel en niet echt lekker lopen. Ben gisteren even snel bij de Babydump langs geweest. De Nuna Pepp is ook een optie en Phil&teds smart.

Deel Deze Pagina