Hallo, Ik ben vandaag 23 weken zwanger en heb vandaag weer een controle gehad bij de gyn. Hij zei al direct dat mijn baarmoeder veel te hoog ligt. Hij hoort nu zo rond de navel te zitten en bij mij komt die daar ver boven. Ook tijdens de echo erg veel vruchtwater te zien. Nu moet ik over 3 weken een groeiecho laten maken om te kijken of ons kindje niet teveel groeit, het kan namelijk een teken zijn van suiker in de zwangerschap en dan kan het kindje te hard groeien. Hij wil bij mij nog geen test doen op suiker omdat hij het nog vrij vroeg vind. Ik maak me toch wel een beetje zorgen, had gehoopt dat alles er goed uit zou zien... Heeft iemand hier ook ervaringen mee en hoe is dit bij jou verlopen?
Ik heb dit ook gehad bij mijn zoon. Ik was daardoor op een gegeven moment ook erg benauwd. Ik had geen suiker. Kreeg ook een extra guo om te kijken of het kindje geen afwijking had. Dat kan daar manelijk ook mee te maken hebben. Daar was ook geen sprake van. Onbekende oorzaak dus. Mijn zoon groeide in die periode ook heel erg hard. Kreeg elke week ontrole om de week een groeiecho en om de week vruchtwater meringen aangezien de gyn het wilde "aftappen" als het een bevalling zou opwekken. Want als de baarmoeder vol is is ie vol natuurlijk. Ook wilde ze me inleiden met 36 weken als ik nog zo benauwd was. En toen ineens met 33 weken normaliseerde het zich en bij 34 weken zag alles er normaal uit. Ook de groei lag weer op schema. Hopelijk valt het mee bij jou! Succes! En als je nog vragen heb stel je ze maar!
Mijn baarmoeder zit bij 19 weken ook al een paar cm boven mn navel ( 2e kindje ) de verloskundige zei dat alles er heel goed uitziet, mn bloedsuiker was bij 12 weken keurig, de baby is ws gewoon groot - dat was mn dochter ook. Ik vroeg wanneer ik weer bloedsuiker controle moest ( Ivm overgewicht en groot 1e kindje extra controle ) en ze zei pas bij 26 weken, nu hoefde echt nog niet. Geen zorgen maken dus, voordat er gezegd is dat je je zorgen moet gaan maken! Stress is voor jullie allebei niet goed.
@fleur; bij ons op de 20 weken echo zag alles er goed uit qua afwijkingen en de kleine lag ook goed op groeischema. Gewicht werd geschat op 333gram en zou 350gram moeten zijn. Dus ben erg benieuwd naar de echo over 3 weken, hopelijk is dan nog alles goed! Fijn dat het bij jou weer genormaliseerd is! Zie ik in jou handtekening nou goed dat je met 38 weken bent bevallen? Het gewicht is prima dan toch? Hoop niet dat ik er teveel last van ga krijgen maar fijn om ook positieve verhalen te lezen. @suusjeuh; hoe groot was je eerste kind als ik vragen mag? Ik heb nog helemaal geen controle gehad op suiken. Ik heb ook geen overgewicht dus mocht ik suiker hebben is dat echt zwangerschapssuiker. Lees alleen steeds meer berichten dat teveel vruchtwater wel vaker voorkomt en dit niet altijd iets hoeft te betekenen. Fijn dat bij jou vooralsnog alles goed is! @peekaboo; heeft jou gyn. daar helemaal niets over gezegd dan? Ons kindje zag er op de echo ook goed uit. Bewoog goed en hartje klopte mooi. Nu even afwachten wat er uit de echo komt 19 maart maar probeer me nog niet teveel zorgen te maken. De reden dat ik me misschien ook wel wat meer zorgen maak is omdat het bij ons al een hele weg heeft gekost om zwanger te kunnen worden. Ik heb uiteindelijk hormonen moeten spuiten om een eisprong te kunnen krijgen.. Eerst waren er zorgen of ik wel een eisprong kon krijgen en nu krijg je toch weer andere zorgen... Bedankt voor jullie reacties, toch fijn om ook positieve verhalen te lezen!