Eigenlijk staat de vraag al in het onderwerp. Heeft iemand ervaringen met de Hema rechtsbijstand verzekering. Wij hebben er nog steeds geen 1 (i know) en zie nu deze van de hema met een aantrekkelijke aanbieding (namelijk het eerste jaar de basisdekking gratis). Ook daarna is deze verzekering niet duur. Zou graag alle ervaringen willen lezen, maar met name mensen die deze verzekering hebben en al eens iets geclaimd hebben. Wie ow wie kan mijn vraag beantwoorden? Alvast bedankt
De HEMA heeft zelf geen juristen in dienst, deze zullen ze ten alle tijden dus in moeten huren bij een andere organisatie. De HEMA zal er zelf ook aan willen verdienen dus je bent altijd duurder uit. Of goedkoper per maand maar minder dekking.
hier een hema autoverzekering, zeer tevreden. auto inbraak gehad en snel verzekerings geld gezien, goede service en net duur.
De meeste verzekeraars hebben geen eigen team van juristen. Dat is ook niet erg, want dan krijg je gewoon een advocaat van een advocatenkantoor aangewezen (m'n vader kreeg uiteindelijk, via DAS denk ik, eentje van De Brauw, nou dan klap je in je handjes dat ze geen eigen team hebben). Ik heb zelf net een rechtsbijstandverzekering afgesloten, maar dan bij DAS. Heb ook de HEMA overwogen, mooie aanbieding met 1 jaar gratis, maar heb dekkingspakket is minimaal. Zelfde trouwens bij Interpolis. Uiteindelijk besloten om een totaalpakket te nemen (maar ik betaal dus nu wel 20 euro per maand).
lees maar eens op de hema facebook site, hier staan veel reacties op van mensen die niet altijd even tevreden zijn met de hema verzekering..
Beste vrager, Bij een rechtsbijstandsverzekering is vooral belangrijk wie de juridische dienstverlening uitvoert. Bij de Hema is dat de Stichting Achmea Rechtsbijstand (SAR). Zij doen ook de juridische dienstverlening van bv. Centraal Beheer en FBTO. De laatste keer dat wij de dienstverlening onderzochten, werd de SAR redelijk goed gewaardeerd. Wel zijn de voorwaarden bij Hema magerder dan bij de meeste andere verzekeringen. Het maximum bedrag voor externe kosten (bijvoorbeeld rechtbankkosten of de kosten van een externe advocaat) ligt op 12.500. Dat is vrij laag. Ook heb je bij Hema een eigen risico van 100 en moet de 'schade' minimaal 225 (de franchise) zijn, voordat de SAR iets voor je gaat doen. Tegenover de magere voorwaarden staat een veel lagere premie. Dit is een afweging die je zelf moet maken. Met vriendelijke groeten, Mark Drabbe Consumentenbond
Ik werk zelf bij een uitvoerder van rechtsbijstandverzekeringen. Ik zal geen reclame maken, maar kan natuurlijk wel goed aangeven waar je op moet letten: - premie is op het eerste gezicht misschien belangrijk, maar wat belangrijker is: wat krijg je ervoor terug? - bedenk goed voor wat voor soort geschillen je je wilt verzekeren. Arbeidsrecht is bijna altijd wel gedekt. Heb je een eigen woning? Die moet je soms apart meeverzekeren. Rechtsbijstand mbt motorrijtuigen zit soms al bij je autoverzekering, dus kijk goed of je dat niet dubbel verzekert. - kijk wie de uitvoerder is van de verzekeraar. Ik zal mijn persoonlijke mening niet geven, want die is natuurlijk gekleurd, maar kijk eens naar onderzoeken van bijv. de consumentenbond. Op discussiefora kun je ook meningen vinden, maar bedenk dan wel dat zich daar meestal alleen mensen melden die slechte ervaringen hebben. - Let op een eventueel kostenmaximum voor externe kosten. Nog een algemene tip: een rechtsbijstandverzekering is een naturaverzekering. Je krijgt in beginsel hulp van een jurist die in dienst is van de uitvoerder. Je bent dus niet 'standaard' verzekerd voor de hulp van een advocaat naar keuze. Die keuze krijg je wel als je een procedure moet starten en daarvoor de bijstand van een advocaat vereist is (rechtbank en gerechtshof, niet de kantonrechter) of als je tegenpartij zich bij dezelfde uitvoerder meldt. Succes met je keuze!
@Lien81: Ook hartstikke bedankt voor deze duidelijke uitleg.Heb geen eigen huis en ook geen eigen auto, dus daarvoor heb ik het niet nodig.Zou voornamelijk zijn voor consumentenrecht (aankopen enzo) en ontslagrecht. Ook geen erfgoed ofzo iets, dus dat hoeft ook niet.