Wie ervaring met Familyfix?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door RozeWolkje, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met zo'n familyfix systeem ipv isofix en hoe bevalt dat?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik lees even mee omdat wij ook van plan zijn om de familyfix te kopen (isofix hebben we al).

3. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De family fix is ook een isofix base. Op deze base kan de autostoel Pebble ) tot 9 mnd en de Cabriofix. Ook kan de Pebble op dezelfde base. Dus je kunt hem langer door gebruiken.

De familyFix base instaleer je en de base geeft met lichtjes en piepjes aan of dat je alles goed bevestigd hebt.

Ook zit er op de base een ligstand die je voor alle 3 de stoelen kunt gebruiken. Door hem in de ligstand te trekken bij de stoel 0 tot 9 mnd krijgen de kleintjes wat meer been ruimte zodat ze wat langer in deze autostoel kunnen blijven zitten.

Ideaal ding en is straks de enige base die over blijft samen met een easybase2. Dus uit eindelijk gaat de isofix base en de easybase eruit.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland

Maar hij is wel behoorlijk aan de prijs vind ik! zowel de familyfix, als de maxicosi pebbles en de pearl, ze zijn echt veel duurder dan de easybase/fix en de maxi cosi cabrio...

En het vervelende dat ik mijn MC al heb aangeschaft, en nu dus geen gebruik van de familyfix kan maken omdat de cabriofix daar niet op past, maar heb mijn MC nog niet eens in gebruik :(

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

de familyfix kan toch alleen gebruikt worden in combinatie met de pebble en pearl autostoel en NIET met de cabriofix? tenminste zo staat het op iedere website, ook op die van maxi cosi zelf..

http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/productdetail.aspx?id=82&tn=2

als hij op de cabriofix te gebruiken zou zijn zou ik hem zeker aanschaffen, omdat je er gemiddeld 4 jaar mee kan doen met de familyfix zeggen ze? maar vind de pebble autostoel ook belachelijk duur.. gemiddeld 220 euro terwijl de cabriofix maar 120 euro kost..

6. SeaShell

#6 SeaShell, 22 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2009
    en op de babydump site staat wel voor de cabriofix?? nu snap ik er de ballen niet meer van haha.. bij de prenatal stond eerst ALLEEN voor de pebble en pearl,maar is nu ook aangepast zie ik.. en op de maxi cosi site staat ook alleen voor de pebble en pearl.. alleen als je goed zoekt bij specificaties staat het er in het klein wel bij.. wel verwarrend..
    :p

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    idd ik zie het, ik heb gelijk even geemailed naar babydump hoe het nou zit!

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    *De Maxi-Cosi FamilyFix kan ook gebruikt worden met de Maxi-Cosi CabrioFix

Dit staat er onder aan op de maxi cosi site bij specificaties:Maxi-Cosi

dus de cabriofix kan er wel op???? Mooi zo, dan kan ik die dus wel aanschaffen!

9. SeaShell

Idd, wordt nu wel aantrekkelijk.. De easybase is 100 euro voor 9 mnd en de familyfix 160 euro voor 3,5 jaar ofzo :)

op de maxi cosi site kan ik alleen niet zien of hij wel in onze auto past.. Zal wel niet :(

staat ook geen easyfix bij als je bij autotypes kijkt alleen easyfix en easybase enzo..

Ga zo maar eens even manlief naar de babydump sturen :D

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Je moet in je auto kijken, tussen de zitting en rugleuning (even opzij duwen/schuiven) dan horen er twee schroefgaten te zitten op de plek waar je de easyfix zou moeten bevestigen (soms zitten er twee stickers/stukjes tape over de gaten heen), óf er zitten twee vierkante ringen, als die ringen er zitten, dan kan de easyfix of de family fix er zo op (die komt met dat gele aan de ringen vast) en als je die twee schroefgaten hebt, kun je bij de autodealer zo'n easyfixbeugel bestellen, die je met twee schroeven vastzet in die schroefgaten.

Snap je het? zie instructiefilm easyfix http://www.maxi-cosi.com/maxicosi/instructions.aspx?id=9

als die vierkante ringen er niet zitten, moeten op die plek achter de zitting/rugleuning, twee schroefgaten zitten.

Het systeem is in 1998 in werking gegaan, de meeste auto's vanaf die tijd hebben op zijn minst de schroefgaten. Is je auto ouder dan 1998 dan kan je alleen de easybase gebruiken, niet de easyfix of de familyfix. de bevestigingspunten van de familyfix zijn hetzelfde als de bevestigingspunten van de easyfix. Dus als er een easyfix in je auto kan, kan de familyfix er ook in.

11. SeaShell

thnkx lynn! heb even de dealer gebeld en het zit niet in onze auto :( terwijl wij een auto uit 2002 hebben, en zelfs op de hyundai i10 van mijn ouders die pas 1 jaar oud is zit geen isofix systeem :(

pff.. dat wordt dan toch maar een easybase voor ons.. best duur 100 euro voor 9 maandjes.. maar dan verkoop ik hem wel weer verder..

is er daarna ook een systeem geschikt voor stoeltjes 9 maanden + zonder dat je isofix moet hebben?

want zo'n easyfix beugel is vast ook prijzig zodat het nog niet erg voordelig is..

thnkx voor de info :D

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Maar heeft de dealer niet gezegd of er schroefgaten dan zitten, kijk anders zelf even tussen de zitting en de rugleuning of je de gaten kunt zien zitten, of eventueel de stickers/stukjes tape?
    als die schroefgaten er zitten kan je dus zo'n beugel halen.
    die beugel kost twee tientjes bij onze dealer voor een passat, dus zal wel in die prijscategorie zitten.

Er zijn zat autostoeltjes die niet met een 'systeem' bevestigd hoeven worden hoor, die maak je dan alleen met de gordel vast. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken!

13. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Ten eerste, een stoeltje uit groep 0+ (zoals de Cabriofix) gaat mee tot 13 kg, niet slechts tot 9 maanden. Een gemiddeld kindje is pas 13 kg met een jaar of twee!
    Vanaf 9 kilo MAG een kindje in een stoeltje voor groep 1 maar achteruit vervoeren blijft 400% veiliger dus houd je kindje gewoon zo lang mogelijk in die MC. Je wilt toch niet meemaken dat je een noodstop moet maken of een lullig licht aanrijdinkje hebt en je kindje breekt zijn nek omdat ie veel te vroeg vooruit is gezet?!

Dan, heb je twee auto's waar het groep 1 stoeltje tussen heen en weer gesjouwd zal gaan worden? Koop dan twee van die bases, hardstikke handig.
    Maar als je het stoeltje maar in 1 auto gaat gebruiken, dan heb je helemaal geen base nodig. Je gaat niet die stoel telkens eruit halen, want die stoel weegt zo onderhand evenveel als je kind. Die stoel laat je lekker in de auto zitten.

De genoemde extra beenruimte voor groep 0+ is geheel niet nodig. Mijn zoontje is 12,5 kg, 85 cm, en kan zijn benen nog steeds royaal kwijt in de Cabriofix+Easybase. Zijn voeten raken de rugleuning wel losjes maar hij draagt nog geen schoenen dus dat is geen probleem.

En ik zou zeggen, wacht eerst eens af hoe deze nieuwe base en de Pebble en Pearl zich houden in de verschillende tests van autostoeltjes. En is de Cabriofix nog wel even veilig, als je hem in de andere standen zet zoals de nieuwe base die aankan, waar de Cabriofix niet op ontworpen is (ik zie die standen op de MC site overigens alleen genoemd in combinatie met Pebble en Pearl).

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    De Family fix is al getest door de fabrikant in samenwerking met de ANWB. De ANWB heeft al een keurmerk afgegeven. Ook is de CabrioFix nog steeds even veilig als je hem in de ligstand zet. Ze hebben dan iets meer beenruimte, waardoor je kindje er vaak wat langer in kan. Het gewicht is maar een indicatie. Belangrijker is of je kindje er nog wel in past. Zodra het hoofdje aan de bovenkant eruit begint te groeien is het toch echt tijd voor een nieuwe stoel ook al hebben ze dan nog het gewicht van 13 kg niet.

CabrioFix: FamilyFix/ easyFixbase/ easybase/ easybase 2

Pebble: FamilyFix/ Easybase 2

Pearl: FamilyFix.

15. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Een keurmerk zegt alleen maar dat het aan de minimale wettelijke eisen voldoet, zoals vereist is voor het op de Nederlandse markt verkocht mag worden. Wat ik bedoel is een veiligheidstest zoals de Consumentenbond en ANWB die regelmatig doen voor een heleboel stoeltjes tegelijk.

En hoe kom je daarbij? Heb je een link naar testresultaten?
    Het veranderen van de hoek van een stoeltje verandert de impact van de krachten bij een botsing. De in de Easyfix als superveilig beoordeelde Cabriofix kan daardoor in de Familyfix ineens nog maar matig veilig worden. Dat moet dus eerst getest worden.
    Als je dan ineens de minimale veiligheid krijgt van een spotgoedkoop zitje, en dat is je goed genoeg, waarom ga je dan niet meteen voor het goedkope zitje...

Klopt. Maar aangezien mijn zoontje met 85 cm bijna 13 kg is en er nog niet uitsteekt, denk ik dat je dan wel een heel apart lang en dun (en oud) kind moet hebben. Dan hebben we het dus nooit over 9 maanden.

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Keiko dat jou zoontje er nog in past met 85 cm. Mijn dochtertje toen ze kleiner was allang met haar hoofd boven het randje uit. Dus jij bent mischien een uitzondering. Maar ik zie mijn dochter van bijna 2 niet meer in de maxi cosi zitten.

Wij hebben hem 11 maanden gebruikt. Toen werd het echt te krap en protesteerde onze dame. Overigens vond ik het wel een super systeem de easybase. Maar voor mijn autostoel hoef ik er geen te hebben. Die komt mijn auto nooit uit.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Ik zie bij ons in de winkel elke dag mensen die komen voor een autostoel. Gemiddeld zijn kinderen met 9 maanden te groot geworden voor de Cabriofix. Het ene kind is groter als het ander. Jou kind kan er wat langer in als gemiddeld, prima maar niet elk kind kan er zo lang in.

En zodra een baby artikel in de winkel komt dan wordt het door verschillende onafhankelijke test instituten getest. Niks word er zo goed getest als baby artikelen. Anders mag het niet verkocht worden. Idd nog niet door de consumenten bond, want het is een nieuw product. Elk jaar word bij groep 1 de Kid Infinity Pro als beste getest, al een paar jaar. Maar deze stoel is bijna nergens te koop en zeker niet de best verkochte stoel.

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik snap er eerlijk gezegd niks meer van. Vandaag waren we in de winkel om de FamilyFix te kopen. We hebben in mei 2009 in dezelfde winkel een CabrioFix gekocht. Volgens de website van Maxi-Cosi zou de CabrioFix gewoon op de FamilyFix passen. Dat zeiden ze in de winkel ook.

Nu had ik van de week via de website van de winkel ook de vraag gesteld of het zou passen en kreeg ik zojuist de volgende reactie:

Ik snap er nu dus helemaal niks meer van! Iemand die me verder kan helpen?

Groetjes,
    Josien

19. SeaShell

Hey josien

de familyfix is gewoon te koop overal ( vanaf nu al ) en de familyfix past er gewoon op op de cabriofix, ( staat er nu ook bij bij de babydump en prenatal website) :) zowel op de cabriofix, pebble én Pearl..Het systeem kost 160,- en is zelfs online te bestellen bij oa babydump. Degene die je mail heeft beantwoord is denk ik slecht geïnformeerd..

Wel moet je auto isofix hebben wil het passen

liefs Daan

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Jups! Vandaag een mailtje gehad van zowel Maxi-Cosi als Babydump. Het was inderdaad een foutje dat ze me gemaild hadden. De Cabriofix past er gewoon op :D!

Ik ben blij en heb de bestelling geplaatst. Hopen dat ie voor de bevalling binnen is.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina