Medische indicatie, hoe werkt dit?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Gentle, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn eerste kindje is in Duitsland in het ZH geboren. De tweede hoopten wij thuis te kunnen verwelkomen, maar helaas ben ik sinds vandaag onder controle bij de gyn en mag ik niet meer thuis bevallen...

Iemand hier ervaring mee en hoe dit werkt? Ik heb me na Duitsland hier helemaal gericht op hoe een thuisbevalling in elkaar steekt, en dus geen flauw idee van waar ik nu mijn info vandaan moet halen. Wie bel ik als ik ga bevallen? Moet ik dan meteen naar het ZH? Moet ik dan naar de afdeling Verloskunde of naar de Polikliniek (ik ga naar de Isala Klinieken in Zwolle)? Is er dan een soort verloskundige bij die je helpt tijdens de bevalling, of is dat een verpleegkundige? Ik ga er vanuit dat de gyneacoloog je niet komt helpen met puffen ;) Maar ik heb daar wel behoefte aan, dus wie kan je dan een beetje begeleiden?

Ik ben nu bij de gyn vanwege een onregelmatigheid van het hartje. Moet je dan ook steeds aan de CTG blijven hangen tijdens de bevalling? Mag je nog onder de douche?

Ik baal als een stekker van het hele idee, maar mss dat wat meer informatie me wat rust kan geven over hoe het zal gaan!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelf een belkaartje, ik mag bellen als ik om de x aantal minuten weeen heb of wanneer mn vliezen gebroken zijn, bloedverlies etc. Ik overleg dan met die verpleegkundige daar over hoe en wat en dan mag je meestal wel komen. Dan ga je naar de afdeling verloskunde, poliklinieken zijn alleen voor afspraken enzo en natuurlijk buiten kantoortijden dicht.
    Tussendoor komt er een verpleegkundige en zo nu en dan een ziekenhuisverloskundige/arts-assistent gynaecologie of gynaecoloog kijken. Ik weet niet of je constant aan het CTG moet blijven hangen, misschien in jouw geval wel?

3. Dana

Dana Niet meer actief

Bevallen in het ziekenhuis

Verloskunde

deze 2 links heb ik gevonden, kijk die maar eens na.

Ik ben ook in de Isala Klinieken bevallen en ik lag al in het zkh toen de bevalling begon dus wie je moet bellen weet ik niet, wel weet ik dat de verloskundigen je bijstaan tijdens de bevalling en bij complicaties staat de gyn binnen een paar seconden aan je bed (was bij mij het geval) toen de kleine er was heeft een verpleegster me gehecht en heb ik de gyn verder niet meer gezien.

we hadden een mooie kamer helemaal voor onszelf dus dat was wel fijn. Ik lag ook aan CTG, ik mocht na de bevalling pas weer douchen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik weet niet hoe het zit met medische indicatie want ik ben pas tijdens mijn bevalling medisch geworden (baby had gepoept in het vruchtwater) maar bij mij werd de hartslag van de baby in de gaten gehouden door een elektrode op het hoofdje (moeten je vliezen wel gebroken zijn) en daardoor kon ik gelukkig wel gewoon nog rondlopen en staan, zolang ik niet te ver van het apparaat weg ging.

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Meestal moet je bellen met de verloskamers als je denkt dat de bevalling begonnen is. Die nummers krijg je ongetwijfeld van je gyn, en anders moet je erom vragen.

De bevalling kan begeleid worden door een tweedelijns verloskundige, door een gynaecoloog of door een arts-assistent gynaecologie. Die komen regelmatig kijken. Als je steun nodig hebt kan vaak de verpleegkundige bij je blijven, of een co-assistent als die er is. Of je van het CTG af mag hangt af van de conditie van je kindje; ik mocht bijvoorbeeld tussendoor even eraf om te douchen als ik dat wilde (wilde ik niet)

Deel Deze Pagina