op vakantie en dan 6 maanden zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle1984, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Ik ben een beetje aan het twijfelen. Vorige maand hebben we met vrienden afgesproken om eind juni met zn allen op vakantie te gaan (spanje) in een huis. Hardstikke leuk natuurlijk en de tickets moeten we binnen 2 weken gaan boeken. Nu begin ik te twijfelen aangezien ik er net achtergekomen ben zwanger te zijn. Natuurlijk had ik daarvoor rekening meegehouden dat het zo kan zijn maar nu is het wel echt. Ik ben dan 6 maanden als het goed is. Het idee om daar te gaan stappen zal hem niet gaan worden denk ik. Maar mag ik dan bijvoorbeeld wel in de zon liggen? Het is wel fijn dat er airo in het huis is. Het is wel moeilijk want wil het nu eigenlijk nog niet bekend maken maar wil die vrienden wel van te voren inlichten...Is het goed te doen om met 6 maanden op vakantie te gaan?(vliegen)

2. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi Miracle,t kan tot max tot je 37e zwangerschaps week, maar dat is wel vrij laat en volgens mij niet zo prettig meer. Maar met 6 maanden moett volgens mij prima gaan. Ja ,heb al meermalen gelezen dat je niet in de zon mag zitten, natuurlijk wel evntjes,maar niet uitgebreid gaan zonnen, want dan kun je een zwangerschapsmasker krijgen.Dat zijn bruine vlekken in gezicht.
    Als je er zelf een goed gevoel bij hebt,moet je gewoon gaan. Ik persoonlijk zou niet graag in een 'vreemd' land zijn wanneer ik zwanger ben. Niet dat de zorg daar niet goed is, maar gewoon voor me gevoel. Maar ja, net wat ik al zeg, jij moet beslissen! Succes !

liefs Suzanne

3. Bri

Bri Niet meer actief

ik zou willen dat ik er met 6 maanden nog lekker even tussenuit was gegaan!!! maar ja, door drukte op mijn werk kon ik toen geen vrij krijgen.
    hangt natuurlijk wel van het type vakantie af; als je vrienden iedere dag gaan stappen en pas om 6 uur 's ochtends weer in het hotel willen terugkomen, lijkt het mij niet zo'n tof plan.
    en vol in de zon gaan liggen bakken zou ik zeker niet doen, maar je hoeft je echt niet met een lange jurk in de schaduw te verstoppen.

dus tja, maak je een voorstelling van die vakantie, voeg daaraan toe dat jij misschien wat meer behoefte aan rust hebt dan anderen, en als het je dan nog wat lijkt zou ik het erop wagen.

en wat dat (vooraf) inlichten van je vrienden betreft... dat kun je alleen zelf beslissen. ik zou zeggen: als je om deze reden wilt afzeggen, zou ik de reden er wel bij vertellen, anders zijn ze misschien erg teleurgesteld zonder te weten waarom. maar als je toch wilt gaan, is het helemaal aan jou.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben in 2008 met 22 - 25 weken nog naar Azië op vakantie geweest. De vluchten waren natuurlijk geen pretje maar het was geweldig! Heerlijk om lekker in de zon te zijn (zolang er ook maar koelte is). Goed smeren (ongeveer 30% van de vrouwen heeft last van een zwangerschapsmasker.. 70% dus niet...) en veel water om je heen. Geweldig.

Ik denk dat het inderdaad belangrijk is om een beeld te hebben van wat je vrienden verwachten. Je bent best ver tegen die tijd dus je bent snel moe en je wilt niet de hele dag in de zon liggen waarschijnlijk. Ook heel ondernemende dingen kunnen wel maar het moet allemaal wel een beetje met een aangepast tempo. Stappen e.d. zie je waarschijnlijk niet zo zitten.

Ik vond het heerlijk om op vakantie te gaan. Als we niet ons huis volgende week opgeleverd zouden krijgen, zou ik het het liefst medio februari even naar de Canarische Eilanden ofzo! Korte vluchten zijn prima te doen. Goeie buikband om (zwangerschapverklaring mee) en gaan met die banaan!

5. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Meiden bedankt voor jullie reacties!!! Voorlopig duurt het nog even maar het is wel iets wat ik in korte tijd moet beslissen. Ik denk dat het idd wel lekker is om er dan nog even tussen uit te zijn. Het is voor 8 dagen dus dat valt op zich mee...Ik weet ook dat mijn vriend het fijn vind nog even weg te gaan en hij geeft aan dat als de andere bijvoorbeeld willen stappen hij gewoon gezellig met mij blijft, want denk dat ik het dan niet echt meer zie zitten om mee te gaan hihi. We waren al niet van plan om elke avond uit te gaan maar de rest zal best een paar avonden weg willen. Het is een huis van familie met zwembad dus dat is wel lekker en zwemmen is ook weer goed natuurlijk!

Ik denk dat we toch gaan boeken! (en ik denk er nog even na wanneer vertellen etc.! )

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben nu 6 maanden en ik moet er persoonlijk niet aan denken.
    Ik raad het dan ook af. Je weet namelijk helemaal niet hoe je zwangerschap gaat verlopen.
    Ik heb last van voorweeën/harde buiken en extreme bekkeninstabiliteit. Naar het buitenland gaan moet ik nu écht niet aan denken. Als ik iets teveel lach begint het gezeur in mijn baarmoeder al. Ik zou het dus niet doen als ik jou was. Maar aan de andere kant kan het ook zijn dat je helemaal nergens last van hebt en gewoon een fijne vakantie hebt. Het is beide mogelijk....

Proficiat trouwens met je zwangerschap!!! :D

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben met 6 maanden zwangerschap nog op vakantie gegaan naar Griekenland en dat was heerlijk.
    Het was superwarm, maar daar heb ik gelukkig weinig last van gehad.
    Gewoon iets rustiger aan doen, dan heb je een heerlijke vakantie.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik voelde me tot week 22 nog heel goed. Ben ook nog naar disneyland geweest enz maar na die 22 weken ging het ineens heel hard achteruit. Veel last van harde buiken en me bekken enz.
    Het is gewoon lastig om te zeggen hoe je jezelf voelt over een aantal maanden. Als je toch perse wilt boeken zorg dan voor een goede anuleringsverzekering zodat je evt nog wel je geld terug kan krijgen als je echt niet kunt gaan

9. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Dank jullie wel dames.

Het is idd nu nog lastig te zeggen hoe ik me straks voel...Als we gaan boeken sluiten we zeker een goede verzekering af!

10. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou lekker boeken als je wilt gaan hoor. Annuleringsverzekering erbij afsluiten en dan kan je altijd annuleren mocht je het voor vertrek toch niet zien zitten. Verzekering wel direct bij boeking afsluiten, anders kunnen ze weleens moeilijk gaan doen.

11. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

8 mrt 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Zoals hierboven ook al blijkt: iedereen voelt zich anders en hoe jij je voelt, is niet te voorspellen!

Wij zijn rond de 6e maand samen een weekje naar Limburg geweest en dat vond ik ver zat. Ik had heel veel last van vermoeidheid en van m'n rug. Wij hadden eerst nog plannen om een paar dagen naar New York te gaan, maar ik was blij dat we die plannen toch maar van tafel hadden geveegd!

Als het echt een stap-vakantie wordt, zou ik het niet doen. Ik kan me niet voorstellen dat je het dan nog trekt. Als het toch al een luier-vakantie wordt, kan je het er wel op wagen.

Een annuleringsverzekering is verstandig, maar keert alleen uit als er echt medische redenen zijn dat je niet kan gaan. Ze keren geen geld uit, als het toch maar niet ziet zitten om te gaan, omdat je bijvoorbeeld heel moe bent. Je hebt ook echt een medische verklaring nodig dan dat je niet op vakantie kan....

Denk er dus nog even goed over na. Kan je niet nu een slag om de arm houden en desnoods later jullie tickets boeken??

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik woon in Spanje en als je je goed voelt zo rond de zes maanden zou ik zeker gaan, het weer is rond die tijd heerlijk, nog niet te warm maar warm genoeg om te kunnen zwemmen en lekker van het zonnetje te genieten (met mate)
    Zelf ben ik met 24 weken nog naar engeland gevlogen, (zelfde afstand als van NL naar Spanje, en dat gaat prima.
    Ook de gezondheidszorg is prima, in ieder dorpje, hoe klein dan ook, is een 24 uur post waar je altijd terrecht kan.
    Ik zou wel een annulerings verzekering nemen voor het geval zich er tegen die tijd complicaties voordoen waardoor je niet op vakantie zou kunnen.
    Heerlijke ff relaxen!!

Deel Deze Pagina