Pluisjes in borstel - op zoek naar oma's gouden tip!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amona, 13 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Hallo dames

Ik weet dat er (ooit?) een topic was met oma's tips enzo, maar zag het zo snel niet. En kan me niet herinneren dat dit erin stond..

Maar heeft iemand de gouden tip hoe je makkelijk en snel de pluisjes/stofbolletjes uit je haarborstel kunt verwijderen??

Ik stoor me er zo aan, maar als ik het steeltje voor steeltje doe duurt het 1. lang en 2. gaan die steeltjes er soms mee uit en houd ik dus geen borstel over.

M'n noodoptie is 3. een nieuwe borstel kopen :D maar dan heb ik over een poosje weer hetzelfde probleem natuurlijk!

Is er dus een trucje?? :D

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
  3. Delta

Delta Niet meer actief

Ik had dat ook, ik heb een nieuwe gekocht en in een bak gestopt, die dicht gaat, daar zit ook al onze deo en andere spullen/creme's in.. Geen stof meer! Gewoon in de kast leggen dus of ergens anders waar geen stof komt.
    Je kunt ook water koken, in een bakje doen met soda en je borstel daar in weken. Wel even zoveel mogelijk de haren er alvast uithalen!

4. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Sopje in de wasbak met shampoo, even laten weken, daarna weer als nieuw;)

5. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh ga ik gelijk in de week leggen Manuk ;)

Ja idd, Delta, heb aan een lade gedacht... maar das de heeeeele andere hoek van de badkamer (luiiii :D) maar wie weet ;) borstel hangt nu namelijk aan een zuignapje naast de spiegel, heel praktisch, op het stof na dan...

6. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Na inweken wat gewreven door de borstel en alles liet los in het water, maar een paar 'steeltjes' echt moeten doen met de hand zeg maar... ideaaal m'n borstel is weer als nieuw!

Thanks Manuk :D nooit geweten dat het zooooo simpel op te lossen was :cool:

7. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ugh, bij mij werken dat soort dingen nooit :(
    Ik heb altijd een borstel met van die haren er nog tussenin.
    Ik kan dat ding weken in van alles en nog wat, ik krijg dat stof er echt niet uit! Dus eens in de zoveel tijd koop ik maar een nieuwe voor die paar euro, scheelt mij weer frustratie :)

8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ah, balen! Helpt wrijven (in het water) dan ook niet?
    Ik heb een simpele zonder haren ertussen in, alleen van die metalen (?) steeltjes zeg maar :)

9. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Super, graag gedaan:D

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oh dit ga ik ook proberen...ik sta ook altijd als een malle die steeltjes een voor een te ontpluizen! Hahaha!

11. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Bij een nieuwe borstel een oude stuk panty eroverheen trekken en dan kan je hrt als een geheel eraf trekken eens in de zoveel tijd, en dan weer een ander stukje eromheen :)

12. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Nee, helaas.
    Moet ook wel zeggen dat ik vrij lang haar heb, en het pluist als een malle!
    Het enige dat bij mij werkt, is brylcreem, en dat trekt ook stof aan.
    Heb al zo vaak geprobeerd mijn borstel schoon te maken: uitborstelen met een kammetje, weken in shampoo/ conditioner en weet ik veel wat allemaal nog...
    Heb ook andere soorten borstels en kammen geprobeerd, maar dan trek ik de helft uit mijn hoofd. Pijnlijk... :)
    Naja, een nieuwe kopen werkt ook. :D Voor die 2,50 lig ik ook niet wakker...:)

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Manuk en sammie die tips van jullie ga ik maar eens proberen .
    Zit ook wel eens te pulken met de borstel. mijn borstel is dan ook nog niet zo oud.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Pluisjes in je borstel voorkom je niet zoals hier gesuggereerd werd door je borstel in een bakkie te bewaren. Je borstelt nl ook pluis uit je haar. Ik heb zelf DE Mason Pearson haarborstel. Deze mag niet in een bakkie met water of sop. Er zit een borsteltje bij (ook los te bestellen) waarmee je de borstel reinigd. Hiermee gaan de pluisjes altijd keurig m'n borstel uit.

Deel Deze Pagina