Wie ervaring met huishoudelijke hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuela79, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonneke

jonneke Lid

20 nov 2007
    84
    0
    0
    magazijnmedewerker
    Ossendrecht
    Wij hebben ook een hulp voor 3 uurtjes per week voor 8 euro. Het is mijn eigen zus dus met vertouwen zit het zeker goed. Ze komt wel als ik niet thuis ben anders kletsen we alleen en schiet de schoonmaak er bij in

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou de dame van mp klinkt nog steeds erg goed/betrouwbaar. Ik heb nu een paar keer met haar gemaild en ze komt vanmiddag even langs om kennis te maken en door te spreken welke klusjes zij moet gaan doen.

Ik wil inderdaad ook zeker niet iemand in mijn huis hebben als wij zelf niet thuis zijn. Tenzij het een bekende zou zijn, maar aangezien niemand in onze omgeving een hulp heeft is het moeilijk via via iemand te vinden. Ja een paar collega's van mij hebben een hulp maar die wonen in Utrecht dus dat schiet niet op ;)

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    wat ik me afvraag,
    werken jullie wel of niet buitenshuis...want lijkt me zo stom staan om huismoeder te zijn en een hulp te hebben ;)

reageren mensen daar niet op?

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben thuismoeder maar met een reden en toch heb ik een hulp, dus ik vind het niet vreemd dat er thuismoeders zijn die toch een hulp hebben, moet ieder voor zich weten.
    Mijn hulp reageert dan ook heel normaal erop.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @tweeling

Ik heb inderdaad ook een baan buitenshuis, ik werk 20 uur maar in de praktijk komt het vaak neer op 30 ;)

Maar ook al ben je thuismoeder, dat betekent toch niet dat je het huishouden leuk vind? Of dat je er je tijd in WIL stoppen. Als jij het geld over hebt voor een hulp is dat toch alleen maar mooi ;)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik wil dat ook al een hele tijd!
    Maar iemand van mp? Zou je die de sleutel geven of alleen in je huis laten. En als ik wel thuis ben zou ik er ook niet gelukkig van worden, dan voel ik me mega opgelaten!
    Mijn moeder doet dat wel, maar die gaat dan samen met haar schoonmaken haha!

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Guppie; zie mijn eerdere berichtjes, dat is ook de reden dat ik een topic heb geopend. Ik wil ook niemand in mijn huis als wij er niet zijn maar zou me ook ongemakkelijk voelen als ik een beetje zit te 'niksen' en iemand anders maakt mijn huis schoon ;)

En waarom niet iemand van MP? Er staan ook hele nette/eerlijke mensen tussen. Je moet alleen goed kijken naar een aantal dingen en die dame die ik op het oog heb, komt dus vanmiddag even kennismaken.

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Er staan wel zeker betrouwbare mensen op marktplaats, ik heb er verschillende gehad en allemaal waren ze te vertrouwen, wel moet ik erbij zeggen dat mijn hulp voor het eerst een sleutel heeft, gewoon omdat de vertrouwensband en contact met elkaar net iets beter was als met de andere.

Maar je maakt toch altijd eerst een afspraak met iemand en dan zie je zo of je iemand mag of niet, eerste indrukken zeggen vaak toch het meeste.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik maak op maandagochtend schoon bij een gezin. meestal zijn ze weg maar soms ook thuis. Vind het ook erg leuk om te doen, inderdaad even weg uit de luiers.
    Ik krijg 10 euro per uur.

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou het gesprek was erg leuk! Hele leuke, nette vrouw en ze begint donderdag :D:D:D

11. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Helemaal goed! Ik hoop dat je er veel plezier van zult hebben

12. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    O wat fijn manuela! Ik ben jaloers hahaha...

geniet van je vrije tijd!

13. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik werk vanuit huis, mijn man ook en wij hebben een aupair en (hopelijk binnenkort) ook een poetshulp. Mensen denken altijd dat je zeeen van tijd hebt als je vanuit huis werkt, maar ik kan mijn tijden niet zelf indelen dus ik kan niet even stoppen met werken als de kids huilen. Omdat ik mijn kinderen niet naar een opvang wil schoppen buitenshuis hebben we dus een aupair, ookal werk ik maar 20 uur per week. Poetsen heb ik gewoon een hekel aan, waarom zou ik het dan zelf doen?

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wat fijn manuela!

En laat je haar nu komen als je thuis bent, of juist niet? (dus geef je de sleutel)...

Mijn man wil dus niet zomaar de sleutel geven.
    Maar ik heb zojuist naar 2 dames van mp een berichtje gestuurd, dus nu afwachten of ik respons krijg!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja heerlijk joh! Echt een opluchting. Ze was superaardig en heeft veel over zichzelf verteld. Ik heb besproken met haar wat ze allemaal moest doen en dat was prima. Ze is erg flexibel en ik heb wel vertrouwen in haar. Voor haar is het natuurlijk ook maar afwachten in wat voor huishouden ze terechtkomt!

Ze komt dus werken als ik thuis ben, ik heb ook uitgelegd aan haar dat ik me er niet prettig bij voel een vreemde in mijn huis te laten als wij er niet zijn. Zij vond dat heel normaal en geen enkel probleem natuurlijk. Over een tijdje als alles goed gaat en het vertrouwen er is kan ik altijd nog met haar een andere dag afspreken of weggaan als zij er is. Ze komt dus iedere week een ochtend werken dus ik ben heel erg benieuwd! Heb er zin in! :D

Guppie; laat jij nog even weten hoe het bij jou verdergaat?

16. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Ik kreeg net een mailtje van iemand die me heeft gespoord via mp.
    Helaas kan ik niet terug mailen want ik krijg het mailtje terug.

Dat ben jij toech niet guppie?Waar woon je?

17. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hihi dat zou wat zijn boots, dat guppie jou heeft benaderd voor hh werk via mp ;)

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik doe ook hyihoudelijk werk , 1x in de week. Deze mensen zijn niet thuis, dat heb ik van het begin af aan geregeld zo. Gewoon omdat ik e niet prettig erbij voel als ze thuis zijn, en datwas voor hun prima...

ik doe er 3 uurtjes en krijg 10euro per uur

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Zwolle!

20. Boots

Boots Actief lid

1 nov 2008
    318