Wie ervaring met huishoudelijke hulp?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manuela79, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou het bevalt me echt uitstekend! Heerlijk om te zien dat alles schoon en fris is zonder dat je er zelf wat voor hoeft te doen.

Guppie; hoe staat het bij jou?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    mijn man wil het dus echt niet.
    Hij heeft daarom gisteren alles zelf gedaan en ik wilde hem 20 euro geven :)
    Maar dat heeft hij niet aangenomen...
    Ik hou gewoon nog even vol, wellicht dat hij nog overstag gaat!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hahahhaa... ja dat is ook een goede. Ik zei ook tegen mijn vriend toen hij nog geen hulp wilde, nou prima, maar dan doe jij lekker alles wat een hulp hier zou doen. Mijn vriend ging toen snel overstag ;)

Misschien de jouwe ook wel als hij ziet dat een hoop dingen iedere week moeten gebeuren en het niet een eenmalig iets is.

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn man had al een hulp toen ik hem leerde kennen en toen zei hij dat hulp wegging want hij had nu mij en ik werkte destijds 4 dagen in de week, ik heb hem gezegd dat zijn hulp weg mocht maar dat hij zijn weekenden dan kwijt zou zijn om het hele huis schoon te houden, hij ging er heel snel mee akkoord dat de hulp bleef!

5. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Even up...Manuela ben erg benieuwd hoe het bevallen is vandaag!
    Heb zelf net iemand opgespoord via de plaatselijke super, blijkt ook nog een bekende te zijn :)

6. ik ben ook huishoudelijke hulpe
    1 ochtend bij een ouder echtpaar, waar de man dan meestal van weg is die ochtend en de vrouw meestal mee helpt en wat gaat stoffen of zo.
    verder ook een beetje maatschappelijk wekster daar want de vrouw wil ook graag haar vehaal kwijt, maar wel heel gezellig.

en 1 ochtend maak ik schoop bij een hoveniersbedrijf en doe daar de kantiene en het kantoor.

heb ook nog bij een derde adres gewerkt, maar zelf afgezedg die was wel zo pietje precies deed het hele huis bijna 3 verdiepingen met 2 badkamers enz enz en dan zat ze te zeuren als e op de badkamervloer nog een spatje zag zitten, nou sorry hoor. maar ik kon wel de vieze onderbroeken van haar zoons van de vloer af rapen.
    dus daar was ik snel klaar mee, kwam ze laats tegen, maar ze had nog steeds geen betrouwbare nieuwe hulp kunnen vinden hihi

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    oh boehoe het is zo'n drama. Ik moet dus wel vanavond gaan poetsen, bluh!
    Ik hoop dat ik mijn man snel overstag krijg ;)

8. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Guppie, ik woon ook Zwolle en heb een hele goede hulp. Ik betaal haar 8 euro per uur, 20 uur per week voor 2 1/2 uur. Omdat ze haar werk heel goed doet en ik dit eigenlijk aan de lage kant vind, betaal ik haar de vakanties en bij ziekte door. Mocht je interesse hebben, dan kan ik haar vragen of ze nog een huis zoekt.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook een hulp. Ik vind het ge-wel-dig! Ik kom thuis en mijn huis is schoon. En het mooie is, ik heb er zelf geen r**t aan gedaan :confused: Wat een weelde! Ja, ik ben een gelukkig mens.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.190
    35.879
    113
    Komt bij jullie de hulp dan elke week? Ik denk dat ik een keer in de 2 weken wel genoeg vind.

11. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Bij mij elke week, is wel veel, maar dan strijkt ze ook en doet allelei dingen naast het gebruikelijke, zoals de keukenkasten uitsoppen, de ramen lappen etc. Ik doe zelf vrijwel niets mee, behalve de vaatwasser in en uitruimen, de boodchappen en koken.

12. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Dit moet zijn: 20 euro per week voor 2 1/2 uur :oops:

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja echt super! Vandaag was de tweede keer en het ging nu al een stuk sneller omdat ze het huis een beetje kent en ze weet waar alles staat. Heerlijk hoor om zo alles schoon te zien. Uiteraard blijft er nog genoeg over om zelf te doen, zo heb ik vanochtend het gasfornuis gedaan en ons bed verschoond maar voor de rest hoef ik niet meer te denken aan wc, badkamer, afstoffen etc. Fantastisch!

14. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Ooooh wat klinkt dat heerlijk :D Ik had er laatst eentje gevonden maar die heeft al ontslag genomen voor ze uberhaupt was begonnen en nu dus weer een andere gevonden. Wel vrij jong nog, hoe oud zijn jullie huishoudelijke hulpen? Hoop dat ze volgende week kan beginnen :D
    Hebben jullie trouwens standaard dingen die je elke week laat doen? Had eigenlijk in mn hoofd dat ze mooi boven en beneden kan dweilen, badkamer en wc benedem kan doen... blijft er dan nog ruimte over voor andere dingen? Wat kan ik van zo'n meisje verwachten/vragen?
    Betaal straks 10 euro per uur, ze komt elke week 3 uren langs.

15. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Mijn hulp doet ongeveer alles. Ik heb haar uitgelegd dat ik niet zo'n held ben in het huishouden en dat ik het prettig vind als zij de regie over zou kunnen nemen. Dat heeft ze dus ook gedaan. Ze doet elke week de vaste dingen zoals stofzuigen, bed verschonen, w.c. en douche, keuken, strijken en was opvouwen indien nodig etc. Daarnaast pakt ze de dingen mee die ze nodig vindt. Ik weet niet hoe oud ze is, maar ik schat begin 50.
    Het werkt super! Ik geloof wel dat ik mazzel heb gehad....

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    De 'mijne' is 35 en doet in 3 uur de badkamer (boven) en de wc (beneden) uitsoppen, 3 verdiepingen stofzuigen, beneden ook iedere week dweilen, boven om de week. Overal wordt steeds een doekje overheen gehaald, dus ook in de slaapkamers. Beneden worden alle meubels afgedaan, lichtknopjes ed neemt ze neemt als ze er langsloopt. Ik vind het echt top!

Phemme, het ligt er ook een beetje aan of je een klein of groot huis hebt en of het makkelijk schoon te maken is of niet. Als je bijv. overal heel veel tierelantijntjes hebt staan, gaat afstoffen een stuk langer duren.

17. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Als die van jou dat kan, kan die van mij dat vast ook wel :D Heb wel redelijk groot huis, maar weinig troep (nou ja, als ik opgeruimd heb dan :p )
    Ik ga haar hetzelfde voorstellen. Kijk er nu al naar uit 8)

18. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    wie weet nog een goede hulp in de buurt van gronsveld (omgeving maastricht) groetjes inge

Deel Deze Pagina