Hallo, Binnenkort starten wij met onze 4e ics, waarvan 2e keer in DD. Omdat het Intralipid infuus zo'n geode ik ivm het heen- en weer rijden, wil ik het graag in NL laten doen. Mijn huisarts wil niet meewerken, omdat ze het middel niet kent. Ik heb het net al afgesurft, maar ik vroeg me af of er iemand is die het wel via thuiszorg (of anders) gelukt is zonder doorverwijzing van de nl arts? Groetjes, K.
Hoi, ik heb geen ervaring met intralipid,maar hieronder vind je de link naar een topic waar veel vrouwen hiervan wel weten. Sterkte met alles! http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/402233-wie-heeft-meerdere-miskramen-gehad-deel-6-a.html
Ik heb het via het Transmuraal Team laten doen (in Overijssel). Die doen thuiszorg (morfinepompen aansluiten/catheters inbrengen/ etc). Ik heb ze hierover gebeld en het was geen probleem. Ze kwamen elke week bij mij thuis. Wat een genot, ipv dat heen en weer rijden naar DD. In het begin zetten ze het infuus en haalden het er ook weer uit. Maar dat lukte me op een gegeven moment ook alleen. Dat scheelde weer een half uur en dus geld (we betaalden dit zelf). Zeker aan te raden dus! Mijn huisarts moest wel tekenen (weet zo niet meer welk formulier), maar dat heeft hij na veel moeilijk doen wel gedaan gelukkig! Ben zwanger geraakt van ook onze 4e ICSI, laatste TP. Nu 37 weken zwanger! Hoop dat dit jou ook gaat lukken!!!
Flauw trouwens dat ze niet mee wil werken. Misschien kan ze contact zoeken met dr. Pfeiffer in DD? Zodat hij het kan uitleggen. Ik heb uiteindelijk echt een paar keer teruggebeld en het belang van het infuus benadrukt! Uiteindelijk sta je onder de behandeling van de arts in DD en niet onder die van haar.
Laatste ps En anders kun je misschien een huisarts zoeken die wel mee wil werken? Ik heb mijn huisarts uiteindelijk een bedank-kaart gestuurd, omdat hij wilde meewerken. Niet alleen met het infuus maar met meerdere vragen van onze kant. En dat scheelt zo veel! Wij hebben het al zwaar genoeg, zonder het gezeik van een of andere arts, die op z'n p#k getrapt is doordat we naar Duitsland zijn gegaan.