klacht indienen ziekenhuis

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door lillyenco, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden,

    zoals vele van jullie weten zijn er bij ons heel veel grote fouten gemaakt,om een paar voorbeelden te noemen


    Ik ben in ruzies tussen 2 afdelingen beland waarbij de vinger richting mij gewezen werd... terwijl ik werd gebeld om een afspraak te vervroegen.

    Mijn man heeft door zijn onvruchtbaarheid bloed moeten laten prikken, dit zou op chromosonen en dna getest worden. Na een aantal maanden kregen we te horen dat er te weinig afgetapt was voor een DNA test, dus hij moest weer. Zo gezegd zo gedaan.. is het in het verkeerde flesje opgevangen... dus we hebben die uitslagen nooit gekregen, dik 3 kwart jaar later horen we dit pas....

    Tevens is er nu na 1 jaar mmm achter gekomen dat ik een dubbele baarmoeder/baarmoeder mond heb, terwijl ik al dik 2 maanden om de 3 dagen een echo ( folikelmeting) krijg en vorig jaar heel vaak naar de gyn moest ivm PCOS. ( zo vaak dat ik geld trg kan vragen bij de bdienst voor reiskosten) Hier zitten dus risico's aan vast met een evt zwangerschap.. waar we niet vanaf wisten ( waardoor we het een en ander af konden wegen) terwijl onze 2e iui er nu in zit...
    Ik kan dus niet echt genieten van mijn wachtweken...

    Al met al, het is allemaal dikke pech. Als je belt dan wordt je nog net niet afgesnauwd, en als je lastig bent dan merk je dat aan alles...

    zucht.. wij zijn zo ver dat we een klacht in willen dienen. Alleen heb ik werkelijk geen idee waar we terecht kunnen??

    We kunnen een brief sturen naar het klachten secretariaat, maar hier komt vaak niks uit werd mij verteld door de verpleegkundige..

    hebben jullie tips?
     
  2. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    upperdepup
     
  3. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap dat je iets wilt doen, maar lieve meid, heb je daar nu wel de energie voor? Lijkt het je niet handiger om 'gewoon' een ander ZH te zoeken die wel hun werk verstaan en daar je energie in te steken??
    De hele MMM kost al genoeg energie... :(

    Ik was ook verre van tevreden over mn oude ZH, zag ook een hoop over het hoofd en liet me met de ene na de andere IVF starten om het vervolgens weer af te gaan breken. Zag mn schildkliershit en de vervroegde overgang over het hoofd, sterker nog: ze dachten aan PCO bij mij :$:( maar ik heb er toen voor gekozen om mijn energie niet te gaan verspillen aan hen... Hoe lastig het soms ook was om het los te gaan laten. De MMM vreet al genoeg van hard knokkende meisjes...

    Sterkte!!
     
  4. lillyenco

    lillyenco Fanatiek lid

    5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja tis al zo zwaar, en dan ben je blij na 40 dagen spuiten dat je EINDELIJK aan de beurt bent... en dan hoor je weer dit..
    Is er in de 'verkeerde' baarmoeder geinsemineerd.. en hebben we minder kans op bevruchting... zucht.. daar betaal je dan een hoop geld voor en emotioneel ga je er al aan onderdoor...

    Ik wil hier zeker wel werk van maken, vooral ook omdat het nog zo vers is... maar ik moet nu eerst die wachtweken doorkomen...
     
  5. Jille

    Jille Bekend lid

    26 aug 2007
    669
    0
    0
    Wat een ellende zeg :(!

    Ik zou zoals ook al aangegeven, direct een ander zkh zoeken. Dit kost echt te veel energie en het vertrouwen is totaal weg lijkt mij. Zijn er in je woonomgeving meer zkh of klinieken waar je terecht kan?

    Veel succes en sterkte.

    Groeten
    Jille
     
  6. Majo

    Majo Fanatiek lid

    30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Als je er toch voor kiest om wel een klacht in te dienen, zou ik het toch doen als dit voor jullie goed voelt! Ik werk zelf in een (klein) zkh en bij ons is het wel zo dat als er een klacht is ingediend bij het klachtensecretariaat, dat (als de klacht over onze afdeling gaat) wij er zeker een terugkoppeling van krijgen via de leidinggevende. De leidinggevende gaat soms, als degene die de klacht indient het ook wil, het gesprek aan en wordt er samen naar een oplossing gezocht of in elk geval naar 'het varhaal' geluisterd. Ben zelf altijd wel van mening, dat het in je eigen situatie misschien niet eens wat oplost, maar voor een volgende misschien wel. En je hebt dan toch je zegje gedaan. Over je heen laten lopen en je laten afsnauwen hoeft nu ook weer niet toch?! Ook zou je (is wel lastig) een gesprek aan kunnen vragen met de betrokken persoon (arts) en in dat gesprek je ontevredenheid tonen. Lastig, maar uiteindelijk wel 'de kortste klap' en dan weet je zeker dat het op de juiste plek terecht komt.

    Vervelend is het allemaal wel zeg (understatement), heel veel succes!!
     
  7. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
  8. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Klacht indienen, daar heeft elk ziekenhuis een eigen loket voor. Bel het algemeen nummer van het ziekenhuis en vraag ernaar.

    Tip: Schrijf nu wat dingen op, maar dien de klacht pas in als je in wat rustiger vaarwater zit. De emoties kunnen nu misschien hoog oplopen terwijl dit niet altijd reeel hoeft te zijn. In je hoofd kan iets bijvoorbeeld onnodig lang duren, terwijl een ziekenhuis of lab deze tijd echt nodig heeft. Ook kan een fout (in jouw ogen) bijvoorbeeld met je bloed helemaal niet bij de afdeling liggen, maar bij het lab of een externe instantie waar ze de aanvraag naar toe op hebben gestuurd.
    Als je nu te hard van wal steekt en veel argumenten blijken niet gegrond, dan worden de echte klachten misschien niet meer serieus genomen.
     
  9. juulzon

    juulzon Fanatiek lid

    29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Wat Merah zegt, idd alles goed op een rijtje zetten. Feitelijk. Wanneer zijn de afspraken geweest, welke toezeggingen zijn er gedaan etc. Is dit conform standaard? ZO niet, waarom niet?
    Als je alles op een rijtje hebt, evt bij een 2nd opinion vragen wat hun mening is.

    Kan me goed voorstellen dat dit zo'n heel naar gevoel geeft in je buik.... En dat kun je er nu net niet bij hebben :(...

    Nogmaals, veel sterkte! xxx
     

Deel Deze Pagina