help

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Nannaf, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Ik ben een week geleden begonnen met overstappen van bv naar fv.
    mijn dochtertje is 2,5 maand.
    ze krijgt momenteel 1 fles (rond 19.00) en drinkt dan ten hoogste 100 cc (maar meestal 70 - 80 cc) vanmorgen wilde ik er nog een fles bij doen (rond 11.00) maar ook daarvan dronk ze maar 70 cc.
    dat is toch veel te weinig?
    hoe lang heeft een kindje nodig om te wennen aan de fles?
    en kan het bijvoorbeeld ook zijn dat ze de smaak van de flesvoeding niet lekker vind?
    ze is verder heel tevreden en vrolijk.
    toch maak ik me er zorgen over, waarom drinkt ze zo weinig?

oh ja ik ben overgegaan op fv omdat ze zo onrustig was de laatste week en ook minder plaste. ze kwam om de 2 a 3 uur en dat brak me zo op dat ik het mooi vind zo. ik trek het qua energie enzo niet meer om bv te geven. ik heb namelijk ook nog een peuter rondlopen van 2 en die heeft ook behoefte aan zijn mama.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Uit de borst halen ze vaak ook niet zoveel. Uit de fles drinken ze al snel 120-150 of meer cc. Maar uit de borst drinken ze wat vaker en minder.

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is. Sowieso de smaak en techniek natuurlijk.

Ik zou voorlopig nog op verzoek die flesvoedingen erbij geven. En zo ongeveer 1a2 voedingen per week te vervangen. Beetje afhankelijk van je borsten. Het kan zijn dat je dan op veel kleine flesjes uitkomt. Bijvoorbeeld 8 van 80-100cc.

Vaak maken de kindjes het vanzelf wel goed, en gaan ze grotere en minder flessen drinken. Let in ieder geval niet te veel op de tabel op de pak voeding, genoeg kindjes die zich daar niet aan houden..

3. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    dankjewel voor je reactie!
    ik ga in elk geval nu eerst een ander speen op de fles proberen op aanraden van het cb

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Je weet dat overgaan op flesvoeding er niet automatisch voor zorgt dat ze langer tussen de voedingen laten he?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je het vermoeiend vind, waarom combineer je dan niet gewoon borst en fles?
    Heeft je kind nog wel de voordelen van moedermelk, terwijl jij net iets meer je handen vrij hebt.

O, en die onrust de laatste week, dat waren natuurlijk gewoon regeldagen he!

6. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    regeldagen duren maar een paar dagen en niet bijna 2 weken.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat hangt er maar van af. Regeldagen is een beetje een verwarrende term. Regelperiode zou beter zijn.
    Want afhankelijk van omstandigheden, baby, moeder en aanpak kan een regelperiode van alles zijn, van een halve dag tot een halve maand.

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb in het begin overproductie gehad, maar toen het allemaal een beetje in balans was (na een maand of 3) kreeg ik regeldagen.
    Dat duurde zo twee weken. Hij dronk altijd al om de 2-3 uur, en dan dronk hij gewoon de hele nacht om de 1,5 uur en overdag gewoon om de 2-3 uur... T kan dus verschillen en het kan dus een tijdje duren. Als zij tevreden is met 70 ml flesvoeding is het goed toch, als ze groeit en plast en poept.

9. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    van mij mag dit gesloten worden.
    ik ben nu over op flesvoeding en het gaat een stuk beter.

Deel Deze Pagina