Eerste bewegingen baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vdvl95, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje en had de afgelopen dagen heel af en toe het gevoel dat ik hem of haar voelde maar kon het niet met zekerheid zeggen. Het is tenslotte mijn eerste zwangerschap. Vanochtend voelde ik ineens duidelijker klopjes/schopjes. Urenlang niks en net weer een heel klein beetje geschuif en flinke schopjes. Kan het wel dat ik op deze termijn al zoveel voel of zit t ook een beetje tussen m'n oren:D Het gebeurt alleen als ik rustig op de bank zit maar ook als ik me niet concentreer en met wat anders bezig ben word ik erdoor verrast.

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Zeker weten! Geniet ervan!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het zou kunnen maar het is nog erg vroeg. Bij eerste kindje meesta;l met 18 weken.

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik voelde m voor het eerst met 19w1d

5. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier de eerste echte schopjes met 14 weken gevoeld, kan dus zeker met een eerste bij deze termijn. Geniet ervan!

6. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik voel hem vanaf 14 +4 bijna dagelijks en het is ook mijn eerste. Placenta ligt achter, dat scheelt namelijk. Dus ja het is goed mogelijk dat je hem voelt. En je hoeft hem ook niet de hele tijd te voelen.... Ze slapen iets van 90% van de dag... En je hoeft hem ook nog niet dagelijks te voelen btw

7. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Kan zeker! Ik voelde met 16 weken de eerste plopjes, vanaf 18 weken dagelijks en duidelijkere bewegingen en vanaf 19 weken voelde ik mijn dochter haar schopjes vanaf de buitenkant :)

8. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Kan prima, zeker met placenta achter.
    Hier met 16 weken ook iets, met 18 weken duidelijk en met ruim 19 weken kon man t ook al voelen. Geniet ervan, zooo leuk!

9. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Kan heel goed! Ik ben behoorlijk dun en bij de eerste voelde ik het met 15 weken al duidelijk en met 17 weken heeft mijn man het zelfs al gevoeld. Nu bij de 2e voel ik het al vanaf 14+1 weken, ben nu precies 15 weken.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Sinds 14 weken voel ik wel wat kriebeltjes en heel soms een plopje, de placenta ligt bij mij voor en dit is mijn eerste kindje.

De laatste 2 weken is het helaas wat rustiger in mijn buik :(, voel nog maar heel soms een kriebeltje.

11. eefje90

eefje90 Lid

26 jun 2014
    5
    0
    1
    Ik ben inmiddels 17 weken zwanger en ik denk ook dat ik af en toe de baby voel. Ik vind het alleen zo lastig, omdat het de eerste is en ik niet weet hoe het voelt. Het voelt als een soort plopjes in mijn buik. Placenta ligt aan mijn rugkant. De verloskundige zei dat ik de baby waarschijnlijk voor de 20 weken zou voelen.

12. Call

Call Lid

29 aug 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super leuk! Ik was 18 weken en de eerste keer beweging was meteen een duidelijke schop die mijn vriend 3 seconde later ook meteen mocht meemaken, super bijzonder.. Inmiddels ben ik 28,5 weken en heb ik soms het idee dat hij aan het turnen of karate is :p

13. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Waarschijnlijk heb je jullie kindje echt gevoelt hoor! Bij mijn zoontje voelde ik z'n eerste schopjes ook rond de 16-17 weken. Niet dagelijks maar wel meerdere keren per week als je je erop concentreert! Bij mijn huidige zwangerschap rond de 14e 15e week maar mijn baarmoeder was al snel uit mijn bekken gegroeid. Voel nu elke beweging van de baby, Geniet er lekker van!

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier rond 17-18 weken de eerste plopjes, vanaf 21 weken voelde mijn man de schopjes langs de buitenkant en nu wordt ze telkens heviger :)

Deel Deze Pagina