Geloven jullie in paragnosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jufaman81, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    #1 Jufaman81, 27 nov 2011
    Laatst bewerkt: 27 nov 2011
    Hoi allemaal,

Ik vraag me af of jullie in paragnosten geloven...

Ik zelf twijfel nogal. Maar sinds gisteren wil ik er graag in geloven. Het volgende is me overkomen:
    Mijn schoonvader is met zijn nieuwe vriendin in contact gekomen met een paragnost. Deze vertelde hem dat hij in 2012 opa gaat worden en dat zijn zoon (mijn vriend) vader wordt en ik word moeder. In het 1e kwartaal van 2012 zou ik zwanger raken. Mijn schoonvader heeft nog nooit contact met deze paragnost gehad en hij wist dingen die niemand kon weten. Hij is heel nuchter, maar heeft wel veel steun er aan gehad. Mijn schoonvader weet ook helemaal niet dat wij bezig zijn om zwanger te worden! Toen hij dit mij vertelde wist ik niet goed wat ik moest zeggen. Ik heb maar gezegd dat ik er niet in geloof, maar dat was meer om hem af te wimpelen.

Nu wil ik ook wel geloven dat hij gelijk gaat krijgen. Maar toch blijf ik sceptisch....

Ik wilde hier ook gewoon eventjes mijn verhaal kwijt.

Groetjes jufaman

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

eerlijk ?? ik geloof er wel in !
    en ik snap wel dat er veel mensen hier heel septisch tegenover staan , en dat je ej schoonvader wat hebt afgewimpeld maar denk dat dat meer uit verbazing geweest is dan uit ongeloof !
    als je ergens voor openstaat, begrijp je het meestal wel hoor.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ja ik geloof in paragnosten.
    Meestal laat ik ze eerst wat vertellen over mijn verleden en heden.
    Als ze dan met standaard dingen komen dan ben ik ook sceptie's,maar ik heb ook eens gehad dat een kennis van mijn man mijn hand ging lezen (zij kende mij toen niet en mijn man en ik waren ent bij elkaar en wist dus ook nog niet alles)
    Nou zij begon dingen te vertellen die je niet zomaar kon gaan gokken.
    Ook heeft zij specefieke voorspellingen gedaan die tot nu toe allemaal zijn uitgekomen.
    In jou geval (omdat je twijfelt en jezelf denk ik ook wil beschermen) zou ik het gewoon op je af laten komen.
    Ga ervan uit dat het niet klopt.
    Mocht het niet uitkomen dan heb je jezelf toch een beetje beschermt.
    En mocht het wel uitkomen nou dat is dan mooi nieuws en dan weet je voortaan of je er eventueel in kan geloven ;)

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Ja. Niet alle uiteraard want er zitten leugenaars tussen. Maar mensen die dingen vertellen die ze niet kunnen weten wel. Gister voor de derde keer bij Peter van der Hurk geweest en wéér geluk gehad dat we uitgekozen werden voor een reading.
    Hem geloof ik dus heilig, want drie keer heeft hij 100% waarheid verteld.

1x zelfs de sterfdatum van mijn overleden tante, erg apart om dat keer op keer mee te maken.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben niet zweverig. Maar toevallig kwam ik in contact met vrouw die hier in de buurt woont, het ging nl niet goed met mij ik had knallende hoofdpijnen. ze wou eens langskomen en is langs geweest. Zij heeft mijn huis gereinigd met witte salie en echt sindsdien zijn mijn hoofdpijnen weg! ze heeft mij ook dingen verteld over mijn toekomst, en ik ben benieuwd of dit gebeuren gaat haha ;) ben er vrij sceptisch in nl. Ik zou een nieuwe man gaan ontmoeten als mijn zoon een vaderfiguur nodig heeft (ijn vader ziet nl niet naar hem om) en mijn zoon geeft aan wanneer het zover is... ik ben benieuwd dus haha aangezien ik totaal niet meer open sta voor een nieuwe relatie, maar alles kan. zij kon mij veel vertellen over mijn verleden en dit klopte wel allemaal. ook had ze het over mijn beschermengel, ik heb hier nl een oude foto in huis te staan van mijn bet-bet overgrootoma uit 1800 zoveel. Ik vind het een hele mooie foto van een mooie oude vrouw van 200 jaar geleden, maar zij viel er direct over dat ik deze foto met een reden had te staan en dat zij mijn beschermengel is. Ze wist precies hoe ze is geweest toen ze leefde, en dit klopte ook want mijn oma verteld mij vaak over haar nl ;) zij was haar tijd voor, en een vrouw waar je U tegen zei als man haha ze kon alle mannen om haar vinger binden en ze deden alles voor haar. Dit vertelde zij mij ook dus dat klopt wel.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik geloof niet in paragnosten. Maar ik hoop wel voor jou dat je snel zwanger mag worden!

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Degene die er een flink prijskaartje aan hebben hangen geloof ik zowiezo niet. Mensen die er andere echt mee willen helpen bestaan naar mijn idee wel. Maar er zijn zoveel oplichters in dat wereldje!!!!

8. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik geloof er wel in!! ben wel is op para beurzen geweest. Toevallig nog niet zo lang geleden met een vriendin... haar vader is net voor haar eerste veel te vroeg gestorven. ze is inmiddels in verwachting van de 2de...

Er werd zoveel verteld wat gewoon allemaal klopt!! Zo zij ze ook dat ze bang was in de zwangerschap... dit kreeg ze door van haar vader. ik wist het helemaal niet dat ze ermee zat maar het bleek dus te kloppen. Maar er werd zoveel meer verteld. En alles klopte dat waren dingen die ik ook wist dus daarom wist ik zeker dat het klopte.

Ik vind zulke dingen heel interesant. Maar net wat hier eerder ook vermeld werd... er zitten ook neppers bij... jammer dat mensen zo zijn...

9. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties meiden....

We wachten inderdaad maar gewoon af, dat is de enige manier om erachter te komen of hij gelijk heeft.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geloof niet in paragnosten.
    Er zijn mensen die sensitiever zijn dan anderen, die dingen oppikken die niet worden uitgesproken (maar wel 'getoond' via lichaamstaal, hoe subtiel ook). En er zijn mensen die hun research goed doen. Daardoor lijkt het alsof ze dingen weten die ze niet konden weten.
    Ik ben dus 100% sceptisch (of niet-gelovend).

11. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Dit is precies hoe ik er over denk. Jaren geleden ben ik er veel mee bezig geweest, maar nu ben ik erg sceptisch. De meesten komen ongeloofwaardig en zweverig op me over, maar ik sluit niet volledig uit dat er mensen bestaan met een dergelijke gave. Ik denk dat dat de mensen zijn die juist niet op een paranormaalbeurs (of iets dergelijks) staan.

Jufaman81, ik hoop wel dat je snel zwanger wordt, als dat jouw wens is. :)

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ben ik het mee eens..

13. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier sluit ik me volledig bij aan.

En ik ben ook echt allergisch voor dat soort mensen. Ik krijg er gewoon jeuk van hoe die kwakzalvers geld proberen te verdienen met het leed van een ander! Sorry als ik hier iemand mee beledig.

Ik hoop natuurlijk wel dat je zwanger wordt :)

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik geloof er wel in maar niet in de zin van je word dan en dan zwanger.

Als ik dat had moeten geloven had ik al 5 kinderen gehad :D
    Maar ik denk wel dat hun bepaalde dingen kunnen vertellen uit je verleden of dingen die je hebt mee gemaakt.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik geloof in cold reading, subliminal messages, maar zeker niet in paragnosten...

16. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik sta er van te kijken hier, dat er toch een heel deel niet geloofd.

En daar is niets mis mee natuurlijk, net zo goed als dat er niets mis mee is als dat ik er bijvoorbeeld juist wel in geloof...

Maar wat ik me afvroeg aan de niet gelovige hier... wat vinden jullie dan van pendelen??? De grootste onzin?? eigenlijk zo maar een vraag..

17. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik geloof er ook in. Een ex van me zijn vader was paragnost. Ik moest er eerst niks van hebben, tot hij voorspelde dat me toenmalige vriend (zijn zoon) een ernstig ongeluk zou krijgen. En dat is ook gebeurd, me vriend kreeg een ernstig motorongeluk die hij maar net heeft overleefd. Zo waren er meer dingen die hij wist voor het gebeurde. Sinds het ongeluk en de andere dingen geloof ik er wel in. Ik heb hem wel duidelijk gemaakt dat ik niks wilde horen en weten over mezelf of over me toenmalige vriend want ik vond het doodeng! Maar ik geloof niet in alle want er zitten inderdaad ook dikke neppers tussen die alleen maar geld vangen!

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Waaha dat geloof ik dat je niet wilde dat hij van alles ging voorspellen als je zoiets mee maakt... pff heftig als het dan ook uit blijkt te komen.

Ik ben er idd ook in gaan geloven doordat ik bij meerdere mensen zag dat er dus echt dingen uitkwamen.

Maar wil het over mezelf ook echt niet weten hoor!!!
    Vind dat maar eng ;)

Het lijkt me overigens ook best vermoeiend als je dat zelf kunt, dat je constant dingen ziet die gaan gebeuren... en in zijn geval zoiets ziet over je eigen zoon!!

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik geloof er niet in nee.

Maar vind het wel leuk om te doen ( ik pendel niet maar me laten pendelen )

Tot nu toe is namelijk ook nog geen 1 pendel uit gekomen.

En ja bij sommige zal bij best kloppen maar of dat toeval is of goed gependeld?

Niemand zal het weten

20. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb me ook wel eens laten pendelen... en er is wel iets van uitgekomen... maar mss net wat je zegt kan ook toeval zijn!!!

Zelf heb ik het ook is gedaan voor een vriendin... dat was wel super overduidelijk!! maja ook dat mss toeval..

ik heb het wel gehad met een oude vriendin van me ze legde kaarten voor me!! en keer op keer zo in detail alles kwam uit best bizar!!! Moet zeggen dat ik daar dus ook wel in geloofde.

Deel Deze Pagina