Statistieken

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jazz87, Jun 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hi dames,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik iedereen heel moedig vind als het gaat om die hele medische molen. Kan me voorstellen dat het verschikkelijk is om in onzekerheid te leven....

Wij gaan in het najaar beginnen, dus ben benieuwd.

Vroeg me af wat het percentage is van vrouwen die uiteindelijk na alles geprobeerd te hebben, geen kids kunnen krijgen? Er zijn zoveel behandelingen...

X Jaz

2. Ninge

Ninge Bekend lid

Jan 27, 2016
    900
    123
    43
    Female
    Bij de Vu kregen we een folder dat 40 procent van de stellen die ivf of ICSI gaan doen met lege handen achterblijven. Maar ik zal ook een onderzoek dat vrouwen die in Nederland uitbehandeld zijn nog hele goede kansen hebben om in België zwanger te worden. Het zal dus uiteindelijk minder dan 40 procent van de mensen die ivf/ICSI gaan doen zijn denk ik. 1 op de 6 heeft vruchtbaarheidsproblemen en is niet binnen een jaar zwanger. Hoeveel er de MmM ingaan weet ik niet. 1 op de 3 wordt zwanger van iui en dus 60 procent van de 2/3 die overblijft van ivf of ICSI in Nederland wordt zwanger en daarna kun je nog naar het buitenland. Toch had ik ook altijd de angst dat ik bij het verkeerde percentage zat...

3. Jazz87

Jazz87 Actief lid

Jan 17, 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Ja, precies. Dat gun je natuurlijk niemand.

Maar als je kijkt naar hoeveel % binnen een jaar zwanger is, is dat 80%, en binnen 2 jaar is dat 90%. Dus na al die vruchtbaarheidsbehandelingen kom je ongeveer uit op 95%... Dus uiteindelijk is de kans zeer klein dat het echt echt echt niet lukt.

4. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

Mar 3, 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik snap dat je de statistieken vraagt. Wij hebben die in het begin van het traject ook opgezocht, maar dat zegt eigenlijk niets.

Wij hebben elke poging gezien als een stukje extra hulp naar iets wat we graag willen. Soms lastiger om het te blijven zien, maar het hielp wel echt. We waren er namelijk al een tijdje achter dat zelf proberen niet het gewenste effect had. Met deze instelling was het voor ons mogelijk om de trajecten te doen en te blijven genieten van de mooie dingen samen waar we blij om zijn.
    Uiteindelijk 5 jaar verder, en ja, wat een wonder... voor ons komt er als het goed is een gezonde telg aan... Zo bijzonder dat het is gelukt, en zo fijn dat we de jaren er tussen nog zoveel leuke bijzondere dingen hebben gedaan.

Probeer je niet stuk te staren op statistieken, maar op het geluk wat je nu samen hebt, en de kroon die je ooit hoopt te krijgen. Maar vooral, vooral blijf genieten van de mooie relatie die je nu hebt!! Dat is het aller, maar dan echt het allerbelangrijkste op de hele wereld.

Heel veel succes met je traject en pak de trajecten die goed voelen met alle positieve energie op die je hebt.

Share This Page